photos 15.11.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 a ja tak sobie mysle, ze niech sie zalacza, nawet po 15 latach jak padnie to poswiece te 3 tys, a komfor bedzie lepszy. Poza tym za 15 lat to juz ta sprezarka bedzie polowe warta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 16.11.2011 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Mam dobrze ocieploną chatę z silikatów ( z tym, że pierwszy sezon grzewczy) wszędzie 20 styro i dobrze docieplony strop, went mechaniczna z reku, okna 3 szybowe, dom na południe. Pompa ma czujnik temperatury wewnętrznej i żeby chodziła tylko w taniej taryfie (podbicie temperatury w taniej) to nie wystarcza ta krzywa 2.- częste włączenia sprężarki i nie dobicie do zadanej temperatury 21 stopni, utrzyma około 20,3. Ustawiłem wczoraj wieczorem na 3. i rano spora poprawa, ale znowu mi ten COP będzie spadał przy wyższych temp grzania i sam nie wiem co lepiej. Chyba lepiej niższy COP w taniej taryfie niż odwrotnie. Tylko przy takiej eksploatacji intensywnej w taniej taryfie dolne źródło będzie podawało niższą temp. niż przy krótkich okresach załączeń sprężarki w pełnym zakresie godzinowym, ale znowu ta trwałość agregatu... ach te dylematy:) Jedno jest dobre przy tych silikatach i grubej 10 cm warstwie posadzki, chałupa przez cały dzień tak jak dzisiaj (bez słońca) nie traci na temperaturze. Witam Też walczę z tym samym problemem jak ty.Na pewno masz instalację bez bufora lub masz za mały przepływ w GZ.Coś poprostu GZ nie odbiera ciepła.Ze względu na to że mam ciepłomierz mogę odczytać przepływ GZ i wychodzi mi że mam 1,3m3/h a pompa dobija mi na powrocie do 27st C i się wyłącza.Jak wcześniej ktoś sugerował może najkrótsza pętla jest po prostu odkręcona za bardzo i woda wraca ciepła właśnie tą pętlą i pompa rozumie że podłoga się już nagrzała.U mnie teraz mam 21-21,5st C na zasilaniu przy końcu pracy 36st C powrót 27st C.Jeśli ktoś ma ciepłomierz proszę o informację jaki u niego jest przepływ przez GZ i na jakiej pompce obiegowej pracuje GZ. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dekar 16.11.2011 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 To ja też przyłączę się do grona osób z problemem z GZ. Mam ustawioną krzywą 1, temperatura zadana na sterowniku 23 stopnie, temperatura w pomieszczeniach waha się między 20-21 stopni. Sprężarka pracuje często, ale krótko, kilka-kilkanaście minut. Kiedy rozmawiałem z serwisem to przekazali mi, że podobno temperatura na sterowniku powinna być nawet niższa niż ta odczuwana w pomieszczeniu, nie wspominając o tym, że wskazywali krzywą 0 jako tą zalecaną.Słabo rozeznaję się w zawiłościach sterowania podłogówką, więc jeżeli komuś uda się rozwiązać ten problem i poprawi parametry pracy to będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 16.11.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Masz schłodzenie gz na poziomie 9C przy przepływie 1300 l/h. To wcale nie świadczy o braku odbioru ciepła. Przy tych parametrach ciepłomierz powinien wskazywać moc ok 13,5 kW. Wcale nie mało jak dla budynku mieszkalnego. Dla przykładu u mnie schłodzenie gz na poziomie 7-8C przepływ na 2 biegu 1,1 m3, na 3 biegu pompki 1,3 m3. Wg projektu instalacji 0,9 m3/h przy mocy 8 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dekar 16.11.2011 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 możesz mieć problem podobny do tego jaki ma/miał photos - jakiś krótki obieg szybko zwiększa temperaturę i wyłącza PC Dokładnie to przyszło mi do głowy jak poczytałem wcześniejsze wypowiedzi. Tylko co z tym zrobić? Jak zidentyfikować taki obieg? No i jak postąpić z takim "delikwentem"? Zamknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.11.2011 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 To chyba proste, jakie masz długości pętli i gdzie. Zaczynam rozumieć jak koledzy pisali żeby pętle w miarę możliwości były tej samej długości. Inaczej są problemy z ustawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.11.2011 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 To chyba proste, jakie masz długości pętli i gdzie. Zaczynam rozumieć jak koledzy pisali żeby pętle w miarę możliwości były tej samej długości. Inaczej są problemy z ustawieniem. Dokładnie. A tam gdzie chcesz mieć cieplej to kładziesz je gęściej. Dlatego warto zrobić dobry projekt. Sam też nie mam idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.11.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Dokładnie to przyszło mi do głowy jak poczytałem wcześniejsze wypowiedzi. Tylko co z tym zrobić? Jak zidentyfikować taki obieg? No i jak postąpić z takim "delikwentem"? Zamknąć? Najlepiej by było, jakby na powrocie wszystkie rurki miały jednakową temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 16.11.2011 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Masz schłodzenie gz na poziomie 9C przy przepływie 1300 l/h. To wcale nie świadczy o braku odbioru ciepła. Przy tych parametrach ciepłomierz powinien wskazywać moc ok 13,5 kW. Wcale nie mało jak dla budynku mieszkalnego. Dla przykładu u mnie schłodzenie gz na poziomie 7-8C przepływ na 2 biegu 1,1 m3, na 3 biegu pompki 1,3 m3. Wg projektu instalacji 0,9 m3/h przy mocy 8 kW. Faktycznie wskazanie ciepłomierza jest na poziomie 12,3kW ale tu mam problem z najdalszą pętlą od pompy w najdalej oddalonym rozdzielaczu.Bardzo wolny przepływ przez tą pętlę(66mb)i nie dogrzany pokój na górze.Jeśli zamknę jeden rozdzielacz na dole (80m2 podłogówki) to nie ma problemu i na rotometrach można regulować przepływ a na otwartym praktycznie nie było regulacji.Po ominięciu pompy przepływ zwiększa się do 1,6m/h czyli wychodzi że blokuje skraplacz.I tu wydaje mi się logicznie zainstalowanie bufora ale puki co poreguluję jeszcze krótkie pętle i jak DZ jeszcze trochę spadnie(zmniejszy się moc pompy to i temperatura na GZ się unormuje. Niedowiarek czy ty masz instalację GZ na jednej pompie?Jeśli tak to jaka to pompa(UPS25-80 ????czy coś w tym rodzaju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 16.11.2011 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 No ja już grzejnik "wyrzuciłem" i ten problem zniknął. Potwierdzam jakaś krótka pętla może oszukiwać pompę. Ale podobnie może sie dziać przy zapowietrzonej podłogówce. Jak pisałeś któryś pokój masz niedogrzany. Pompa pompuje tam gdzie jej lżej i woda może skutecznie omijać zapowietrzone pętle. Wówczas wiadomo woda szybciej trafi do pompy z wyższa temp co skutkuje wyłączeniem pompy. Ja właśnie teraz jestem na etapie odpowietrzania a jest tego sporo. Jak pisałem w innym wątku wystarczyło pozamykać wszystkie pętle na rozdzielaczu a zostawić jedną, wówczas się okazuje jak bardzo dużo tam jest powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 16.11.2011 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Niedowiarek czy ty masz instalację GZ na jednej pompie?Jeśli tak to jaka to pompa(UPS25-80 ????czy coś w tym rodzaju) Jedną w pompie ciepła - UPS 25-70 (o ile dobrze pamiętam). Sam skraplacz u mnie powoduje większe opory niż cała instalacja c.o. Na 1 biegu przepływ przy bypasie zamiast instalacji poniżej 800 l/h. Instalację niestety mam na pętlach o bardzo różnej długości i wyregulowanie tego układu to prawie mistrzostwo świata. Zakręciłem wszystkie pętle i po kolei otwierałem pojedynczo te, które grzały do momentu aż rotametr drgnął - począwszy od najkrótszych. Te najdłuższe są w ogóle nie dławione. Najbardziej wk....a to, że najdłuższe pętle obliczeniowo (i w praktyce) powinny mieć największe przepływy, a mają największe opory i te krótkie ciężko jest tak przydławić, żeby nie zamknąć całkowicie . Najlepiej byłoby oprócz nastaw na rozdzielaczach mieć jeszcze zawory termostatyczne (bodaj o symbolu RTL). Samo się reguluje od temp. powrotu, ale koszty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 16.11.2011 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Mam ten sam problem,zrobiłem pętle o różnych długościach (każde pomieszczenie chciałem regulować osobno)i to chyba był błąd.Pętle mam od 32-96mb,trzy rozdzielacze (1x6,1x6i1x3) a następną instalację jak bym robił to dałbym wszystkie równe tylko w łazienkach gęsto i miałbym spokój.Jedno odkręcisz a zmienia się reszta,do d... .Na zdjęciach Adiqq ma w sumie 5 pompek a ja mam tylko jedną 25-60 110W i wysokości podnoszenia 6m może tu leży problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.11.2011 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Mam ten sam problem,zrobiłem pętle o różnych długościach (każde pomieszczenie chciałem regulować osobno)i to chyba był błąd.Pętle mam od 32-96mb,trzy rozdzielacze (1x6,1x6i1x3) a następną instalację jak bym robił to dałbym wszystkie równe tylko w łazienkach gęsto i miałbym spokój.Jedno odkręcisz a zmienia się reszta,do d... .Na zdjęciach Adiqq ma w sumie 5 pompek a ja mam tylko jedną 25-60 110W i wysokości podnoszenia 6m może tu leży problem? Odkręć wszystkie pętle na maksa. Następnie po dwóch dniach zacznij przykręcać te pętle pomieszczeń w których jest za ciepło. Z tych przydławianych pętli ciepło popłynie do reszty domu. Poczekaj znowu ze dwa dni. I tak aż do skutku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartosz-w 16.11.2011 23:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Nie dawało mi to spokoju i znalazłem:). Teraz już moja pompka nawet na niskiej krzywej chodzi długo bez wyłączania. Powodem była skręcona podłogówka. Ja sobie kręciłem tymi kurkami na dolnej listwie w rozdzielaczu i niektóre obwody i tak stały bez reakcji (nie zmieniały sie przepływy) i tak się zastanawiałem co tam jest zjeb.... że jak zakręcam niektóre obwody na maxa to niektóre z tych nie przykręcanych stoją jak wryte prawie bez żadnej reakcji. I co sie okazało, że trzeba było poodkręcać rotametry:) ile radości ze mnie wytrysnęło jak zobaczyłem jak pięknie sie zwiększają przepływy na "zaczarowanych" pętlach. Teraz wszędzie jest wszystko poodkręcane, przepływy podobne, a pompa chodzi aż miło. Do tej pory grzały może 3 obiegi tak porządnie, pompa szybko dochodziła do zadanej temperatury i dlatego się często włączała. Zobaczymy jak rano będzie z temperaturą w domu. Pozdrawiam Na razie mam krzywą na 2 i chodzi cały czas. Zobaczymy jak z temperaturą w domu rano. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 17.11.2011 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Liwko Ćwiczyłem już wcześniej odkręcanie wszystkiego na maksa ale wczoraj rozkręciłem najdłuższe obwody a te najkrótsze skręciłem na tyle żeby był minimalny przepływ i pomogło ale jeszcze nie do końca.Przy końcu grzania mam temperaturę 36we/27,6 powrót.Chyba najlepszym wyjściem będzie rozseparować sprzęgłem /buforem równoległym podłogówkę od pompy i wtedy nie powinno być problemu z przepływami a i pompki mogą pracować na niższym biegu dając większy przepływ na pompie i rozdzielaczach.Mam też bardzo krótkie obwody w wiatrołapie i holu więc myślałem co by ich nie połączyć w szereg a w miejscu łączenia dać odpowietrznik co by można było odpowietrzyć. Myślałem jeszcze o zainstalowaniu większej pompy np.ups 25-80 daje dużo większe ciśnienie i ma większą wydajność. Jak na razie tam gdzie wcześniej było chłodno jest dobrze więc poczekam z modyfikacjami jeszcze kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.11.2011 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Chyba najlepszym wyjściem będzie rozseparować sprzęgłem /buforem równoległym podłogówkę od pompy i wtedy nie powinno być problemu z przepływami a i pompki mogą pracować na niższym biegu dając większy przepływ na pompie i rozdzielaczach. Zajrzyj do tego wątku : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi.&p=5004608&viewfull=1#post5004608 . Twoje rozdzielacze są podobne do tego photosa (z pompką obiegową), czy do tego, który ma reraham (bez pompki obiegowej) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 17.11.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Zajrzyj do tego wątku : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi.&p=5004608&viewfull=1#post5004608 . Twoje rozdzielacze są podobne do tego photosa (z pompką obiegową), czy do tego, który ma reraham (bez pompki obiegowej) ? Mam zwykłe rozdzielacze i niestety odpowietrznik też jest na końcu a pompkę mam w kotłowni.Ostatnio zainstalowałem dodatkową pompkę do jednego rozdzielacza (pompka też w kotłowni) i miałem jeszcze gorszy przepływ niż na jednej więc może się wzajemnie przepychają.U mnie największym problemem jest opór na skraplaczu gdyż jak pisałem wcześniej bez skraplacza mam przepływ większy o ponad 300l/h.Myślę o zastosowaniu mocniejszej pompy GZ (pozostawienie tylko jednej) co by uzyskać przynajmniej 1450l/h to wtedy wszystko działało by jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.11.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 (edytowane) Henok - ja mam rozdzielacz podobny do tego od photosa, tyle że bez tej obiegówki... czyli odpowietrzanie tylko na pompce obiegowej? rozdzielacz z Kana... Sam się zastanów, czy jest szansa, żeby powietrze z pierwszej pętli dotarło do odpowietrznika (podczas działającej pompy obiegowej, bo tylko wtedy ma szanse wydostać się z rurek podłogówki). Prawdę mówiąc wszystkie "typowe" rozdzielacze, które widziałem są tak pokazywane, co nie znaczy, że nie da się tego zmienić. Wystarczy dodać kilka kształtek i można odpowietrznik umieść w bardziej sensownym miejscu (zamiast kolanka przed zaworem wystarczy dać trójnik i tam umieścić odpowietrznik, tylko ten już niestety nie będzie pasował ). Twój rozdzielacz od tego pokazanego przez photosa, różni się nie tylko pompą obiegowa. Raczej jest podobny do rozdzielacza, który ma reraham. Tylko te odpowietrzniki psują cały efekt . Edytowane 17 Listopada 2011 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.11.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 zastanawiam się czy jest sens kombinować z tym wszystkim...regularnie na obiegówkach odpowietrzam, to chyba wystarczy - bo jakiś problem to nie jest, nie słyszę żadnych szumów w instalacji, wszystko działa okW takim układzie jak Ty masz : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190337-Pompa-ciep%C5%82a-Zdj%C4%99cia-naszych-instalacji&p=5004636&viewfull=1#post5004636 , nie kombinowałby nic dodatkowo. Te odpowietrzniki przydają się podczas napełniania instalacji (wtedy pompy obiegowe nie działają). Później rzeczywiście rolę odpowietrzenie odbywa się chociażby przez odpowietrznik przy naczyniu przeponowym w piwnicy lub właśnie w pompkach obiegowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 17.11.2011 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Chłopaki, nie sądzicie, że ta dyskusja powinna być w temacie ogólnym "spostrzeżenia-uwagi"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.