Grem 01.01.2011 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Pokombinuj z krzywą grzania. Ustaw sterownik na mniej pochylonej by ze spadkiem temperatury na zewnątrz w domu pozostawała niemal bez zmian.Działa przy bezwietrznej pogodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 01.01.2011 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Jedyne moje zastrzeżenie budzi wątpliwa ilość metrów odwiertów (tylko 100m), ale z bilansu energetycznego DZ wynika, że powinno wystarczyć. Zobaczymy... 100 metrów odwiertów dla dziewiątki? Nie odważyłbym się tyle zastosować... Toż to dla siódemki za mało..... Jakie masz temperatury dolnego po dwóch godzinach pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.01.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Pokombinuj z krzywą grzania. Ustaw sterownik na mniej pochylonej by ze spadkiem temperatury na zewnątrz w domu pozostawała niemal bez zmian.Działa przy bezwietrznej pogodzie. Tak właśnie zrobiłem ale to już jest ostatnia krzywa (0) do której mogę zejść. Myślę że powinno to pomóc. Pożyjemy, zobaczymy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 02.01.2011 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 ...jak nie pomaga spłaszczenie krzywej to możesz ją całą przesunąć w dół , tylko wtedy musisz uważać czy nie będzie za chłodno w domu jak temp na zewnątrz się podniesie (jak było cieplej to dom się nadmiernie nie grzał?)bardziej dokładne byłoby przełamanie krzywej (wypłaszczenie jej od tej temp zewn przy której zaczyna przegrzewać dom) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 03.01.2011 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 ...jak nie pomaga spłaszczenie krzywej to możesz ją całą przesunąć w dół , tylko wtedy musisz uważać czy nie będzie za chłodno w domu jak temp na zewnątrz się podniesie (jak było cieplej to dom się nadmiernie nie grzał?) bardziej dokładne byłoby przełamanie krzywej (wypłaszczenie jej od tej temp zewn przy której zaczyna przegrzewać dom) Takich wodotrysków w sterowniku to ja nie mam:) ale i chyba nie będą potrzebne. Temp. w domu spadła mi teraz do 20,3oC więc podniosłem tylko temp. o 1oC i czekam na efekty. Mam teraz komfortowa 21, ekonomiczna 19. Nie pozostaje nic innego jak znowu czekać na mrozy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dasal 04.01.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Witam, Chciałbym się przedstawić na tym forum. Buduje domek pod Łodzią - jednorodzinny o pow. uż. 189 m2 (250m2 po podłogach), z cz. podpiwn. (70m2) i garażem na 2 auta 60m2 (garaż i piwnice nieogrzewane - odizolowane od reszty budynku). GZ ogrzewanie podłogowe + went mech z odzyskiem, kominek tylko rekreacyjnie, bez dystrybucji (no być może pośrednio przez went. mech). Ocieplenie 20cm na 25-porothermie oraz 30 na dachu i 20 na gruncie. Okna 3 szybowe + roletami zew. Staram się zadbać w szczegółach aby dom był jak najbardziej energooszczędny.Działka 3000 m. niezalesiona. Grunt piasek (naprawdę tylko piasek - lekko wilgotny - wody gruntowe daleko pod ziemią). Od pewnego czasu interesuje się pompami ciepła. Byłem zawsze zdecydowany na ekogroszek, ze względy na koszty, ale ostatnio po namowach znajomych interesuje się właśnie pompami ciepła, głównie ze względu na wygodę korzystania z tego typu urządzeń w przyszłości i koszty ich eksploatacji w przyszłości. Nie stać mnie było na markowe pompy ale już na takiego Ecopowera, czy Ekopola tak (zwłaszcza jak zrobię wymiennik poziomy) TAK.Na tym etapie rozważam firmy:- Euteris (cena dość wysoka ale dają monitoring on-line)- Ekopol-system - mało jeszcze wiem- Ecopower (najbardzie preferowana aktualnie) też jest monitoring i soft start.- Exoterm (niby najbardziej efektywna, ale czy to nie gra marketingowców) Dotychczasowi oferenci dobierali PC: PC 10-12 KW DZ - pionowy wymiennik 250 mb (5*50m) - lub 1000mb poziomy wymiennik na obszarze około 1000m2 - mam miejsce - ale ten piach:(+ 500l na bufor CO+ 500l na bufor CWU W związku z tym może koledzy drodzy pomożecie mi się zdecydować na producenta PC oraz na rodzaj DZ.Chciałbym sondy pionowe, ale ich cena, z drugiej strony poziome 1000mb i pytanie czy wyda w zimie w tym piachu. Może ktoś się jeszcze wypowie na temat PC Euteris lub Exoterm. PozdrawiamDasal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.01.2011 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 ...Euteris jest w takiej cenie , że za podobne pieniądze kupisz Junkersa, Vaillanta, IVT i wiele innych, więc ja optowałbym za którąś z tych opcji... co do Exoterm to sam zadałeś dobre pytanie na jej temat... jest to produkt "dziwnie tani" w porównaniu do innych producentów i "o niebo lepszy" hmm... dziwne połączenie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.01.2011 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Jeśli chcesz rzeczywiście wybudować dom dość mocno energooszczędny i masz tak trudny grunt na płaski kolektor to na twoim miejscu poszedłbym właśnie w taką powietrzną jak ten Exotherm. Na stronie jest dość mało o niej informacji ale cena jest zachęcająca. Wszystko zależy jak duże zapotrzebowanie będzie miał twój dom na CO i CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.01.2011 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 A, i jeszcze nie daj się namówić przy tak dużej powierzchni podłogówki na dodatkowy bufor CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 04.01.2011 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 To co się nazywa Exotherm to widziałem już pod innymi markami, rasowy "Chińczyk". Pompa powietrzna nie ma takiej żywotności co gruntowa, koledzy z branży klimatyzacyjnej wiedzą w czym rzecz Jeśli jest tyle terenu, to ja zaproponowałbym inwestorowi raczej przewymiarowany kolektor poziomy, sporo tańszy a tylko niewiele droższy w eksploatacji. LUB: poszukać jeszcze, można znaleźć bez większych problemów tańszą ofertę z odwiertami, czasem bardzo zbliżoną do poziomego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dasal 05.01.2011 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 A, i jeszcze nie daj się namówić przy tak dużej powierzchni podłogówki na dodatkowy bufor CO. A dlaczego nie stosować bufora CO? Czy 500l to za mało do takiej podłogi? Bufor tak naprawdę przy tej inwestycji to niewiele, zaczyna się od 1500 zł. Chciałbym max wykorzystać taryfę nocną do grzania CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 05.01.2011 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 500l to i tak niewiele a podłogówka zazwyczaj jest wystarczającym buforem. Nie kupuj go od razu, zawsze można w razie czego dokupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dasal 05.01.2011 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Jeśli jest tyle terenu, to ja zaproponowałbym inwestorowi raczej przewymiarowany kolektor poziomy, sporo tańszy a tylko niewiele droższy w eksploatacji. LUB: poszukać jeszcze, można znaleźć bez większych problemów tańszą ofertę z odwiertami, czasem bardzo zbliżoną do poziomego Teren jest duży i może zostać wykorzystany pod kolektor poziomy, może być także ułożony częściowo pod sączkami POŚ. Ale jeżeli ma być mniej wydajny to może faktycznie odwierty w lepszej cenie szukać. Spotkałem się ostatnio z firmą robiącą odwierty po 49 zł (cena PROMO w sezonie zimowym ale zawiera sondę, zalanie glikolem i próby szczelności, więc wszystko czego mi trzeba na dziś dzień). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 05.01.2011 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 A dlaczego nie stosować bufora CO? Czy 500l to za mało do takiej podłogi? Bufor tak naprawdę przy tej inwestycji to niewiele, zaczyna się od 1500 zł. Chciałbym max wykorzystać taryfę nocną do grzania CO. Bufor będzie Ci potrzebny jeśli zdecydujesz się na automatykę do podłogówki z termostatami i elektrozaworami. Ale nie polecam tego do pompy ciepła. Poza tym bufor w KAŻDYM przypadku przy podłogówce przynosi straty!! Płacisz za napęd dodatkowej pompy obiegowej. Do korzystania z tańszego prądu najlepiej nadaje się sama podłoga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 05.01.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 A dlaczego nie stosować bufora CO? Czy 500l to za mało do takiej podłogi? Bufor tak naprawdę przy tej inwestycji to niewiele, zaczyna się od 1500 zł. Chciałbym max wykorzystać taryfę nocną do grzania CO. Jeśli chodzi o akumulację ciepła to 150 m2 posadzki odpowiada pi razy drzwi 3000 litrów wody, więc dodatkowy zasobnik 500 litrów wiele nie wniesie, ale już 2000 litrów (koszt ogromny) - tak. Jak coś namieszałem w obliczeniach/szacunkach - proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 05.01.2011 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Teren jest duży i może zostać wykorzystany pod kolektor poziomy, może być także ułożony częściowo pod sączkami POŚ. Ale jeżeli ma być mniej wydajny to może faktycznie odwierty w lepszej cenie szukać. Spotkałem się ostatnio z firmą robiącą odwierty po 49 zł (cena PROMO w sezonie zimowym ale zawiera sondę, zalanie glikolem i próby szczelności, więc wszystko czego mi trzeba na dziś dzień). Trzeba być desperatem żeby wiercić zimą.... Nikt mnie już nie namówi na wiercenie "poza sezonem", ostatnio kończyłem odwierty przy śniegu i -6st.C, w dodatku wiało niemiłosiernie, woda zamarzała w wężach po 10minutach. Takich prac nie da się wykonać dobrze zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 07.01.2011 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 A dlaczego nie stosować bufora CO? Czy 500l to za mało do takiej podłogi? . Bufor jeśli nie jest konieczny to przynosi tylko straty. Dodatkowa obiegówka, mieszanie wody, straty samego bufora, komplikacja ukłądu, koszt. A zysk żaden. Może mieć sens, gdy, jak napisał wihajster, dokładnie sterujesz wszystkimi obiegami za pomocą siłowników, co przy podłogówce ma średni sens, albo gdy masz same grzejniki, albo gdy instalacja gz jest niedostosowana do pompy, bo nie można wymusić w niej wymaganego przepływu wody z powodu za dużych oporów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 08.01.2011 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Jeśli chodzi o akumulację ciepła to 150 m2 posadzki odpowiada pi razy drzwi 3000 litrów wody, więc dodatkowy zasobnik 500 litrów wiele nie wniesie, ale już 2000 litrów (koszt ogromny) - tak. Jak coś namieszałem w obliczeniach/szacunkach - proszę mnie poprawić. Z moich wyliczen w moim przypadku kiedys wynikalo ze bufor 500l zostanie naladowany przez niecale 2h pracy PC. Wiec w okresie zimnym gdy PC chodzi 12h dobe, bufore wiele nie pomaga a i nie da sie go na zapas w taniej taryfie naladowac. W okresie cieplejszym, gdyby nawet pozostawalo troche czasu w taniej taryfie na ladowanie bufora, to nie jest on potrzebny, bo jest na tyle cieplo, ze samo grzanie w taniej taryfie zapewnia komfort. Dom sie nie wychladza w okresie drogiej taryfy na tyle, zeby uzycie zmagazynowanego ciepla bylo uzasadnione/potrzebne. Akumulacyjnosc posadzki w zupelnosci wtedy wystarcza. Dom murowany, ocieplony 15/30cm. Przy mniejszym ociepleniu, czy domu szkieletowym pewnie wyglada to inaczej. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dasal 10.01.2011 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Dzięki za Wasze uwagi. Rozmawiałem w tym tyg. z magikiem od odwiertów i potwierdził, ze u niego w domu podłoga zupełnie wystarcza jako bufor. Temperatura spada max 1-1.5'C w ciągu dnia po pracy nocnej, gdy na zewnątrz nie mniej niż -10'C. To mi spokojnie wystarczy, więc bez sensu dodatkowe koszty bufora i obsługi. Pytanie do użytkowników Ecopower'ów. Jak sterownik obsługuje 2 taryfe? Doczytałem, że można ustawiać 2 taryfy, ale jak PC reaguje. Czy ustawiamy priorytet dla 2 taryfy i dopiero załącza się w droższej gdy spada temp. poniżej jakieś progu. Czy ktoś już to przetestował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 11.01.2011 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Na sterowniku ustawiasz temp. ekonomiczną i komfortową. Czyli w tanich godzinach podbijasz do komfortowej np. 22 a w drogich masz np.20. Spisuje się to dość dobrze ale jedna uwaga. Teraz mają do tych pomp jakiś inny sterownik ale na moim można tylko raz dziennie przejść z komfortowej na ekonomiczną i z ekonomicznej na komfortową. Dla mnie to nie problem bo mam taryfę G12W i nie mam tanich godzin w dzień, ale jeśli ktoś będzie chciał mieć G12 i wykorzystywać dwie tanie godziny w dzień (tak np w ENEA) to musi się dowiedzieć czy ten sterownik to potrafi.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.