Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Polskie Pompy Ciepła - Ecopower


v460

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Krótkie pytanko, mianowicie jakie macie ustawione temp CO komfortową i ekonomiczną na pompie i jakie uzyskujecie temp. w domu ze wskazaniem czy to jest pełna podłogówka, częściowa czy może kaloryfery. Nie znam się kompletnie na mojej pompie, raz mam ciepło aż za bardzo a innym razem jest chłodno i jestem ciekawy jak to jest u was. Niestety rozważania i polemiki jakie tu czasem prowadzicie są dla mnie za mądre i od pewnego czasu nawet sie w nie nie zagłębiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam się nad zakupem pompy ciepła i biore rowniez pod uwage pompy ecopower jak i ekontech. zdaje sie ze obie te firme sa polskiej produkcji na w miare markowym osprzecie. cenowo sa zdecydowanie tansze niz zagraniczna konkurencja. pytanie czy warto sie tymi pompami zainteresowac i brac je pod uwage, czy raczej skupic sie na firmach zagranicznych. nie ukrywam, ze cena gra role :D poprosze o jakies opinie, doswiadczenia po sezonie, moze dwoch - im wiecej tym lepiej :D

 

PS. Mozecie tez podac namiary na jakies porzadne firmy, ktore podejma sie montazu pompy?

Edytowane przez gall86
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda to tak. Wczesną jesienią czyli w okolicach pażdziernika, gdzie było już chłodno w domu, tzn w okolicach 19-20 stopni pompa cały czas wskazywała tryb lato. Jednego pięknego dnia się przestawiła na zimę ale nie zdążyła nic nagrzać bo zrobiło się ciepło na zewnątrz i nawet pokazało się słoneczko i pompa znowu się przestawiła na lato. i tak w okolicach początku listopada gdzie było już bardzo zimno w domu zaczęło się coś ocieplać w domu. Miałem nastawione bardzo niskie temp. 17 i 18 stopni no i temperatura nie wzrastała za bardzo. Przestawiłem temp na 20 i 21 stopni wzrost był w domu ale nie przekraczał 21-22 stopni. Dla nas w domu jest to zdecydowanie za mało i przed ostatnimi huraganami podkręciłem niedawno wyżej na 22 i 23 no i było już ciepło bo dochodziło do 25 stopni.Kilka dni po wiatrach obniżyłem na 21 i 22 i w domu mam lekko ponad 24 stopnie. Może to trochę zawiłe jest, ale po pierwsze czy ja nie mam za wysokich temp ustawionych na pompie a za niskich w domu, bo monter twierdzi że jak mam ustawione np 23 to i w domu powinienem mieć 23 i to jest ok a po drugie co z tą automatyką co tak słabo przełącza kocioł z trybu lato na zimę, a po trzecie to obniżenie ostatnie nastaw o 1 stopien spowodowało nieznaczny spadek temp w domu ale czy jak przyjdzie prawdziwa zima to czy nie będzie znowu za zimno bo zauważam że jak są wiatry to mam od razu zimniej w domu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda to tak. Wczesną jesienią czyli w okolicach pażdziernika, gdzie było już chłodno w domu, tzn w okolicach 19-20 stopni pompa cały czas wskazywała tryb lato. Jednego pięknego dnia się przestawiła na zimę ale nie zdążyła nic nagrzać bo zrobiło się ciepło na zewnątrz i nawet pokazało się słoneczko i pompa znowu się przestawiła na lato. i tak w okolicach początku listopada gdzie było już bardzo zimno w domu zaczęło się coś ocieplać w domu. Miałem nastawione bardzo niskie temp. 17 i 18 stopni no i temperatura nie wzrastała za bardzo. Przestawiłem temp na 20 i 21 stopni wzrost był w domu ale nie przekraczał 21-22 stopni. Dla nas w domu jest to zdecydowanie za mało i przed ostatnimi huraganami podkręciłem niedawno wyżej na 22 i 23 no i było już ciepło bo dochodziło do 25 stopni.Kilka dni po wiatrach obniżyłem na 21 i 22 i w domu mam lekko ponad 24 stopnie. Może to trochę zawiłe jest, ale po pierwsze czy ja nie mam za wysokich temp ustawionych na pompie a za niskich w domu, bo monter twierdzi że jak mam ustawione np 23 to i w domu powinienem mieć 23 i to jest ok a po drugie co z tą automatyką co tak słabo przełącza kocioł z trybu lato na zimę, a po trzecie to obniżenie ostatnie nastaw o 1 stopien spowodowało nieznaczny spadek temp w domu ale czy jak przyjdzie prawdziwa zima to czy nie będzie znowu za zimno bo zauważam że jak są wiatry to mam od razu zimniej w domu.

 

Ty po prostu nie wiesz jak obsługiwać PC.

Tryb auto-lato przestawiasz sam, masz za wysoko ustawiony próg przełączania.

Zbyt wolnego lub niedogrzewania może być przyczyną ustawienia zbyt niskiej krzywej.

Druga sprawa kalibracja czujników- wskazują poprawnie - trzeba sprawdzić i wprowadzić zmiany w ,,kalibracji czujników"

 

Sterownik fabryczny nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Można to zmodernizować za pomocą dobrego sterownika wewnętrznego. Wg mnie za rozsądną cenę sterownikami do sterowania podłogówką w dwóch taryfach są pt22 i sterr RTW101. Ja mam ten drugi i jest ok. U mnie temperatura trzyma się sztywno pomiędzy 22-22,2 przez całą dobę niezależnie od temp. zewnętrznej z wyjątkiem przegrzania przez słońce o 1-1,5st. w pomieszczeniach południowych.

Przestudiuj dokładnie instrukcję a jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj.

 

Trochę szerzej opisałem yo tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?219660-Kompletny-system-grzewczy-do-15-ty%C5%9B-z%C5%82-rachunki-do-3-ty%C5%9B-za-CO-i-CWU-do-150-m2&p=6241878&viewfull=1#post6241878

 

Teraz jest trochę poprawione tzn mam jeszcze mniejsze obniżenia na wypadek większych mrozów PC zacznie się wcześniej załączać n ie czekając na wychłodzenie domu.

Żeby mieć komfort przerwy pomiędzy grzaniem powinny być w miarę krótkie 3-4 godziny, bo stygnąca podłoga sprawia wrażenie zimna mimo utrzymywania się zadanej temperatury. U mnie grzanie w godz 14-15 i 18-19 nie powoduje wzrostu temp wewn. a znacznie podnosi komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marsik32

Tak jak koledzy już napisali, zapoznaj się z instrukcją sterownika Frisko RX910 (bo chyba taki masz zainstalowany).

Mamy taki sam model pompy (choć Twój dom jest lepiej ocieplony od mojego i ma WM) więc postaram się pomóc.

 

1. Za to kiedy włącza się grzanie CO odpowiada parametr TprogZ/L w menu "Zegar i tryb". U mnie ta wartość to 11*C, czyli jeśli opcja "tryb" w tym samym menu jest na auto, to grzanie załączy się gdy średnia temp. zewnętrzna spadnie poniżej 11*C. Możesz też ręcznie sterować włączeniem grzania CO wybierając ręcznie tryb Lato (brak grzania CO) lub Zima (grzanie CO).

 

2. Jeśli masz wszędzie podłogówkę nie ma sensu zmieniać zadanej temperatury codziennie. Podłoga wolno się nagrzewa i wolno oddaje ciepło więc to jest bez sensu. Ustaw jakieś temperatury na ok. tydzień i poobserwuj. Moje ustawienia to 23/20 (tania/droga taryfa).

 

3. Sprawdź w menu "Nastawy CO" jaką masz wartość parametry "Krzywa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do pompy Ecopower C9, która zawiera "w sobie" pompy obiegowe DZ i GZ. Pompa DZ "zwykła", a pompa GZ elektroniczna. Studiując wątki o pompach ciepła dowiedziałem się, że pompki obiegowe powinny być dobrane do DZ i GZ. Pytanie: skąd mam wiedzieć, czy pompy obiegowe zintegrowane w C( będą dobre dla mojego DZ i GZ? DZ ma być w postaci 3 odwiertów po 60m i tutaj sprawa jest pewnie prosta bo zakładam, że do pompy C9 (8,8kW) producent zawsze proponuje 180m i tak pewnie dobrał pompę obiegową. Zastanawia mnie bardziej pompa GZ. Otóż w całym domu będzie podłogówka, czyli parter 55m2 z rozstawem co 10 cm, poddasze 110m2 też z podobnym rozstawem i do tego piwnica 55m2 z "rzadszym" rozstawem. Pompownia będzie w piwnicy. Razem 220m2 podłogi do "obskoczenia". Z reguły na taki metraż producenci proponują pompy rzędu 12kW i w takich domyślam się, że pompy obiegowe GZ są mocniejsze. Ja ze względu na to że mam policzone OZC (5,75kW+1kW CWU =6,75kW) dobrałem pompę mniejszą, czyli około 9kW.

Zapewne jest tak, że pompa GZ w C9 też "obskoczy" większy metraż, ale chciałbym, żeby instalacja była zoptymalizowana i "szyta na miarę". Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zadbasz o prawidlowe wykonanie instalacji DZ i GZ, to te pompy obiegowe ktore przewidzial producent spokojnie dadza rade.

 

Pyxis. Odkąd czytam wątek o pompach ciepła powtarzają się stwierdzenia tego typu jak Twoje, czyli "prawidłowo wykonane DZ i GZ". Może ktoś byłby łaskawy i wyjaśnij takim jak ja czyli tym mniej wtajemniczonym i nie posiadającym jeszcze PC jak to ROZUMIEĆ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyxis. Odkąd czytam wątek o pompach ciepła powtarzają się stwierdzenia tego typu jak Twoje, czyli "prawidłowo wykonane DZ i GZ". Może ktoś byłby łaskawy i wyjaśnij takim jak ja czyli tym mniej wtajemniczonym i nie posiadającym jeszcze PC jak to ROZUMIEĆ?

 

Pyxis podpinam się pod pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rwojtek a dlaczego uważasz że rozstaw co 10cm będzie optymalny? Masz tak w projekcie podłogówki czy dlatego że tak się z reguły robi?

 

Jeszcze nie mam podłogówki, będę układał na wiosnę. Dlatego chciałbym wiedzieć jak najwięcej i najpełniej, tym bardziej, że pewnie będę sam kładł pętle.

Większość mówi, że tak się robi, a ja potrzebuję tylko opinii tych, którzy mogą powiedzieć coś ze swojej praktyki życiowej

 

P.S.

Będę miał projekt podłogówki, wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyxis. Odkąd czytam wątek o pompach ciepła powtarzają się stwierdzenia tego typu jak Twoje, czyli "prawidłowo wykonane DZ i GZ". Może ktoś byłby łaskawy i wyjaśnij takim jak ja czyli tym mniej wtajemniczonym i nie posiadającym jeszcze PC jak to ROZUMIEĆ?

 

Ja zrobilem 4 petle z PE32 i dalem tez PE32 na dobieg 25m. Blad. Powinienem dac PE40 na dobiegu i mogl bym zejsc z moca pompy obiegowej o jakies 80W. Przy GZ czesto uklada sie za male srednice rur jako zasilanie rozdzielaczy. Na to tez nie ma co zalowac.

 

Generalnie im mniejsze beda opory przeplywu tym mniejsza moc pompy obiegowej bedziesz musial zastosowac (albo bedzie mogla pracowac na nizszym biegu). Zrobisz gdzies waskie gardlo - bediesz pchal ciecz trudniej. Zadna filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jest tak, że pompa GZ w C9 też "obskoczy" większy metraż, ale chciałbym, żeby instalacja była zoptymalizowana i "szyta na miarę". Proszę o opinię.

 

pompa jest jaka jest, żeby sprawdzić czy jest dobra musisz znać opory swojej instalacji (to zależy od sposobu jej wykonania - ilość pętli, długość pętli, średnica rur, ilość rozdzielaczy, średnica rur dobiegowych)

jak poznasz opory swojej instalacji to możesz porównać je z charakterystyką pompy obiegowej, jeżeli pompa przy Toich oporach ma wystarczający przepływ to jest ok, jeżeli nie to umawiasz się z producentem żeby włożył większą i po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...