face 22.01.2011 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) folia kubelkowa tylko kubelkami do ocieplenia/sciany watpie czy uda sie jej wbic w styropian fs 15 - elewacyjny, a w xpsa na 1000% nie dysperbit nie zawiera rozp organicznych i nie reaguje ze styropianem abizol i inne na bazie rozp organicznych zawieraja je i reaguja ze styropianem Edytowane 22 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 22.01.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 face dzięki za odpowiedź!!! a nie jest przypadkiem tak że folię kubełkową daję się tylko wtedy gdy nie ma izolacji termicznej (styropian) a w przypadku styropianu folię płaską??? (jakby niepatrzeć m3 gruntu to około 1800 kg a po opadach... troche to waży:)) a i jeszcze jedno pytanko na czym kleić styropian lub styrodur do powierzchni ścian z dysperbitem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.01.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) ja zawsze daje kubelkowa na izolacje termiczna - ona ma pozwolic wilgoci odparowac z izolacji (dlatego kubelkami-wystajacymi do sciany zawsze) a dostep swiezego powietrza jest wskazany - zwlaszcza przy drenazu - pomaga w odplywie wody gruntowej grunt predzej przebije folie plaska grunt wazy i to nie malo jednak jeszcze jest cos takiego jak spoistosc gruntu ktora przejmuje spora czesc sily poziomej(parcia) na siebie - akurat naporem gruntu bym sie nie przejmowal, chyba ze przy budynku w wilgotnym gruncie zacznie jezdzic czolg, badz powstanie ruchliwa droga po ktorej beda sie poruszac ciezkie pojazdy uwazam ze teorie o wbijaniu kubelkow w styropian wymyslil ktos kto raz ocieplil sciane zwyklym styropianem, po czym zapewne zasypal drenaz kruszywem lamanym nie rzecznym (okraglakiem) i wpadl na pomysl ubijania go ciezka ubijarka i nie tylko wbil kubelki w styropian ale poprzecinal folie jesli bedzie cokol klejony na styrodur: najlepiej przykleic pierwsze z gory plyty na kleju do styropianu - klej rozprowadzic grzebieniem na calej powierzchni plyty, dodatkowo mozna zakolkowac po wyschnieciuplyty bedace ponizej w ziemi przykleic na dysperbicie gdy na pewno nie bedzie cokolu calosc mozna na dysperbicie - jednak lepiej jak wyzej napisalem Edytowane 22 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 22.01.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 no w sumie też troche racji face (troche rozwiałeś moje wątpliwości bo dawanie foli kubełkowej kubełkami do gruntu mija się z celem:) moim zdaniem) , a co polecasz styropian (jaki) czy styrodur i jakiej grubosci (grunt srednio przepuszczalny, wody brak, budynek niepodpiwniczony) i jeszcze jedno na styrodur też powinna być siatka i klej a potem folia kubełkowa czy sama folia kubełkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.01.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) grubosc zalezy od tego jaki cieply domek zamierzacie wybudowac i od zasobnosci waszego portfela klej i siatke polecam polozyc od poziomu terenu wzwyz, a nastepnie zagruntowac gruntem pod tynk elewacyjny w ziemi nie ma sensu dawac siatki i kleju jesli zdecydujecie sie na styrodur - nie jest on nasiakliwy i dlatego go polecam do ziemi mozecie poszukac jakiegos zamiennika styroduru o zblizonej odpornosci na wilgoc - ja jednak zawsze stosuje styrodur - drogi ale wyprobowany Edytowane 22 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 22.01.2011 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 a jaki jest "standard" jeśli chodzi o styrodur??? i ostatnie pytanie najważniejsze do Ciebie face Ty jesteś teoretykiem czy praktykiem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.01.2011 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 tak pol na pol:p raz dalem styropian do ziemi - na szczescie u siebie i sie wyleczylem standard na forum jest rozny - dla jednych 10, dla drugich wiecej sa i tacy co daja mniej ja generalnie jestem srednio za ocieplaniem gdzies gdzie rzadko wystepuja mrozy:) budynek podpiwniczony czy nie??jesli piwnica to ogrzewana czy nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 22.01.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 budynek bez piwnicy, a czasem przymrozi jak to w naszych warunkach klimatycznych (POLSKA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.01.2011 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 zamarza tylko grunt wysadzinowy czyt taki ktory dlugo trzyma wilgoc do tego pod warunkiem ze jest wlasnie wilgotnytej zimy byly srogie mrozy, grunt bardzo wilgotny a nie zamarzl glebiej niz na 10 cm dzieki sporej ilosci sniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.01.2011 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 a wracajac do grubosci styroduru jako starajacy sie madrze stosowac teorie w praktyce: pierwsza warstwa od poziomu podbetonki na szerokosc plyty wykonac polecam o gr 8-10cmwszystko ponizej w ziemi o grubosci 5-8 cm chcecie "cieplej" to 10 i 8cm chcecie cieplo i taniej to 8 i 5 cm macie juz fundamenty i podbetonke gotowe czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 22.01.2011 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 jakoś nie zabardzo teraz zrozumiałem Twój opis face podbetonka tzn. chudy beton na płyce fundamentowej? (na górze fundamentu pod posadzkami) gróbosci ok 15cm czyli tylko tyle styroduru 8cm??? chyba jednak proszę o dokładniejsze wyjasnienia:) a co do fundamentów to narazie jeszcze w planach... ale wiedzę trzeba zbierać żeby później się nie obudzić w... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamscool 23.01.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Ja dałem do płyty która jest wylana po między ławami 5cm Styroduru, a na ściany piwnicy też dałem styrodur 5 cm i zaczynam myśleć czy to nie za mało z tym że ja mam go narazie położonego 120 cm od ławy więc resztę co będzie wystawała z ziemi mogę pogrubić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 23.01.2011 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Ja dałem do płyty która jest wylana po między ławami 5cm Styroduru, a na ściany piwnicy też dałem styrodur 5 cm i zaczynam myśleć czy to nie za mało z tym że ja mam go narazie położonego 120 cm od ławy więc resztę co będzie wystawała z ziemi mogę pogrubić. i to jest dobre podejscie mozna docieplic sciane fund od wenatrz bud, aby zlikwidowac mostek na styku-podbetonka sciana fund wystarczy 5 cm gr - najlepiej rowniez styrodurem, jednak jak gleboko?? styrodur ma wymiar 60x120 cm - rozcinamy plyte wzdluz na polowe i mamy 2 paski po 30 cm - czyli jedna plyta docieplimy 2,4mb od wewnatrz nie potrzeba wiecej jak 30 cm wglab fundamentu podobnie na zewnatrz - z ociepleniem sciany zewn proponuje wejsc ok 15 cm na sciane fund (tak aby zachowac min odl 20 cm ponad projektowany teren przy budynku), a ponizej wykonac ocieplenie styrodurem - pierwsza warstwa 60 cm (szer plyty styroduru) np 8-10 cm, a ponizej w ziemi kolejna warstwa wykonac ciensza np 5-8 cm jaka grubosc ocieplenia fundamentu: ja stosuje prosty schemat: - ocieplenie sciany bud. 10-12 cm styropianu - 1 warstwa na lawe fund 5-8 cm styroduru - ocieplenie sciany bud 15 cm styropianu - 1 warstwa na lawe fund 8-10 cm styroduru - ocieplenie sciany bud 20 cm styropianu -1 warstwa na lawe fund 10 cm styroduru + 2 cm doklejone powyzej ziemi zawsze 2 warstwe w gruncie jesli ktos chce oszczednosci pocieniam o 2-5 cm (zalezy od grubosci prod. plyt styro xps) Edytowane 23 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 24.01.2011 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Może nie jestem specjalistą w tej kwestii:) ale wydawało mi się że styrodur na styku podbetonka ściana fundamentowa pełni tylko rolę dylatacji pomiędzy tymi dwoma elementami czy się myle.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 24.01.2011 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 generalnie role dylatacji tego styku w domku jednorodzinnym pelni przerwa technologiczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkosielak 19.02.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 W moim domu letniskowym fundament wystaje 30 cm ponad grunt. Brak piwnic. Chce ocieplić podmurówkę na grubość 8 cm i ściany na 10 cm. Szukam odpowiedzi na pytania: 1. czym to zrobić 2. na jakiej głębokości i wysokości 3. w jaki sposób. Proszę o zwięzłą odpowiedź na wszystkie punkty. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 21.03.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Podbijam. W końcu jak jest z tym styropianem. Czy pakować się w XPS czy dawać hydro ???Raczej będę dawał 10cm więc różnica spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejwwa 25.03.2011 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Dawalem hydro bo tak doradzili mi fachowcy. Na tego typu sprawach nie ma co oszczędzać. Pozniejsz awalka z wilgocia moze byc znacznie kosztowniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alebaba 02.04.2011 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 Styrodur mechanicznie jest dużo bardziej odporny i jest powierzchniowo znacznie twardszy od styropianu, dlatego tam gdzie jest duże ciśnienie spowodowane wysokością słupa ziemi , czy wody , styrodur będzie bardziej praktyczny od styropianu . Przecież zamiast wełny mineralnej na dachu , możesz położyć watę , tylko co z tego będziesz miał za rok , ale na pewno będzie tańsza. To jest dokładnie tak jak z tą reklamą : styropian prawie styrodur , a wata prawie wełna , ale to prawie robi różnicę . Może wreszcie skojarzysz . Upór w życiu to nie najlepszy doradca. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 02.04.2011 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) Płyty HYDRO EPS 200 P Wartości deklarowaneWspółczynnik przewodzenia ciepła w temp. 10°C (W/mK) 0,035Naprężenia ściskające przy 10% odkształceniu względnym (kPa) 200Nasiąkliwość wodą po 28 dniach przy całkowitym zanurzeniu [%] <1%Klasa rekacji na ogień E Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez fenix2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.