BK 15.03.2008 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Prąd będzie bardzo drożał. Mam kominek z płaszczem, piec na gaz propan, reku Mistral i GWC. GWC kompletnie bez sensu. Wszystko sprawdza się ale palić trzeba z tym że podłogówka tylko w salonie, łazienkach i korytarzach. W domu jest 22 stopnie, czasem 23. Po niepaleniu 24 godziny w mróz, temperatura w domu drastycznie spada do 19 stopni! Jak mróz schodzi do -15 i zimniej, temp w domu może nawet spaść do 18 st C ale to już baaardzo rzadko się zdarza. Polecam reku. i went mechaniczną - komfort. Mamy 15 cm styropianu, teraz dalibyśmy 20 cm. To działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.03.2008 04:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 to, że rekuperator i GWC wzajemnie ograniczają swoje możliwości - to nieporozumienie. GWC "daje gratis" strumień energii a rekuperator broni nas przed jego utratą ze strugą powietrza wentylacyjnego. Jak system jest dobrze zrobiony, to ma jeden, wspólny napęd - wentylator 60W, i to wystarcza! W takim zestawie nie ma całego badziewią przeciw zamrożeniowego, które jest bardzo energożerne (kW mocy). Dlaczego Twój kominek ma GWC a Ty nie? On jest "lepszy" od Ciebie? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.03.2008 06:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Ja już zdecydowałem :1. Rekuperator2. GWC Wodny1( 200 m rurki+WPC+pompka+sterowanie= 2 tyś zł)3. Żródło ciepła na cu i cwu ??? NIE WIEM!Może się ktoś orientuje ile fabryczna pompa ciepła do domku 110 m może kosztować ?Skoro mam mieć podłogówkę na całości to pewnie najlepsze rozwiązanie....PS. GWC wyniesie mnie 2 tyś i za tyle to naprawdę warto :)Koszt eksploatacji to 45 W pompki!I tyle!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmon 16.03.2008 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Ja mam reku i GWC rurowe i jeszcze pompkę ciepła. Uważam, że jeżeli ktoś decyduje się na podłogówkę, to pompa ciepła jest optymalnym rozwiązaniem do ogrzewania ze względu na swoją niskotemperaturowośc. Te 28 st C w podłodze odczuwane jest jak pisze adam_mk przez ludzi jako chłodna podłoga. Aby człowiek odczuwał taką podłogę jako ciepłą musiała by miec więcej niż jego (tego człowieka) temperatura własna czyli ponad 36,6, a wtedy w domu byłaby sauna. 55 stC to jakiś harcore. Przy temp 28 st C dzieciaki turlają się po takiej podłodze bezstresowo. Dodatkowo bardzo odradzam łączenia podłogówki z grzejnikami w sypialniach (ja tak zrobiłem). No chyba, że na odrębnym obwodzie grzewczym ponieważ grzejnik o temperaturze tych 28 st niewiele grzeje, musiałby byc bardzo duży. Teraz wszędzie zrobiłbym podłogówkę. Ustawiłem po jej instalacji temperaturę w domu na 22 st w dzień i 18 w nocy i od tamtej pory nie pamiętam, że mam ogrzewanie. Mój reku razem z GWC zasuwał zimą do domu świeżym powietrzem o temp 18-19 st C (ok -3 st na zewnątrz było). Koszt tego GWC rurowego wyniósł tyle ile 50 m.b. rury kanalizacyjnej cienkościennej (200mm) oraz koszt koparki (to nie jest tania sprawa ). Razem GWC o ile pamiętam kosztował niecałe 200 zł. Teraz po 1,5 roku użytkowania tych cudeniek dyskusje nad ich opłacalnością wydają mi się bezsensowne. Tej zimy (bardzo ciepłej co prawda) średni dzienny koszt ogrzewania (mam odrębny licznik energii podłączony tylko do pompy ciepła) wyniósł ok 5 zł. Uważam to za niezły wynik. Co prawda trochę dawaliśmy z kominka ale nie przesadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.03.2008 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Razem GWC o ile pamiętam kosztował niecałe 200 zł. Chyba raczej 2000 zł!? Mam pytanie!Używasz taryfy nocnej tańszej?Bo rzeczywiście koszt ogrzewanie korzystny.I jeszcze jedno ...... Jaką masz powierzchnię domu i zapotrzebowanie w KW?Jaka moc PC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmon 16.03.2008 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Oczywiście, że 2000 zł. Sorki za błąd. Dom mam 150 mkw + nieogrzewany garaż 40 mkw. Chałupka jest z Ytonga 36. Nie liczyłem zapotrzebowania. Nie bardzo potrafię. Pompkę mam Viessmana 6 kW.Nie używam taryfy nocnej. Nie wyobrażam sobie aby grzac bardziej nocą niż za dnia. Nocą mam ustawioną niższą temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2008 13:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Chyba będzie Pompa Ciepła Dostaliśmy ofertę z Jasła Thermogolv i za całość bez montażu zapłacimy 21 tyś Brutto!PC 5 KW + zbiornik 500 litrowy kolektor gruntowy 2x60m.W tym zbiorniku wężownica do cwu!Instalatora mamy swojego więc drogo nie będzie a rurki sami zakopiemy bo to żadna filozofia :)Zostanie nabić czynnik i zrobione.Może zmieścimy się w 23 tyś.Jeśli chodzi o podłogówkę to również sami ułożymy! Całość wyjdzie o ok. 8 tyś drożej niż piec na paliwo stałe ale chyba warto ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bikerus 17.03.2008 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Chyba będzie Pompa Ciepła Dostaliśmy ofertę z Jasła Thermogolv i za całość bez montażu zapłacimy 21 tyś Brutto!PC 5 KW + zbiornik 500 litrowy kolektor gruntowy 2x60m. Cena wydaje sie dobra ale z drugiej strony to tylko 5 KW. Czy aby nie za mało jak na 110 m^2 ? (no chyba, że robicie wyjatkowo dobrą izolację) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2008 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 "Czy aby nie za mało jak na 110 m^2 ? (no chyba, że robicie wyjatkowo dobrą izolację) " Ściany BK 24 + 20 StyropianuPosadzka 25 StyropianuStrop drewniany i 20 + 10 cm wełny układanej w 2 warstwach prostopadle do siebie żeby zlikwidować mostki cieplne ( decyzja po wpływem adama_mk który stwierdził że będzie dziurawy:))Powinno wystarczyć 5 kW! Tym bardziej że podłogowe wszędzie!Napisze za 2 lata czy działa a na razie to tylko wyliczenia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2008 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Założenia są dobre.Będzie trzeba mocno pilnować tych budowlańców, żeby były DOKŁADNIE zrealizowane...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theodolit 17.03.2008 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Nie bawie sie wieloma pompami ciepła - jednak czy nie warto by było do bufora jeszcze jakaś grzełe elektryczna - jako źródło szczytowe dowalic ? Jak wszystko wypali cacy to nie bedzie potrzebna - a jak zabraknie troche mocy to bedzie jak znalazl ... ok teraz pewnie dostane z buta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2008 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Z buta? Służę uprzejmie! Podnieś sobie tę tonę wody i z 300kg stali, żeby z dołu te grzały wstawić! No, można i w ścianę, ale zaraz przy samym dnie! Spawacz potrzebny... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theodolit 17.03.2008 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Z buta? Służę uprzejmie! Podnieś sobie tę tonę wody i z 300kg stali, żeby z dołu te grzały wstawić! No, można i w ścianę, ale zaraz przy samym dnie! Spawacz potrzebny... Adam M. Komu chcesz tone podnosci? Pudziana wołaj ;D a grzałe jak nie w zbiornik to nawet ba bypassie czy gdzies kociołek elektryczny ot tak mnie naszła refleksja ... przy całej mojej stycznosci z PC zawsze mi gdzies tam brakowało szczytówki ... PC to sprytna sprawa ale drobne zmiany dolnego źródla sa z regóły najbardziej bolesne jak ciepło potrzebne ... zwłaszcza pompy na 'wymiar' bez wiekszch zapasow ... ale ok koncze offtop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2008 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 W zbiorniku akumulacyjnym jest zamontowana grzałka o mocy 6 KW ale chyba nie będzie potrzebna chociaż kto wie.... W każdym bądź razie jest na wszelki wypadek!!! A tak wygląda ta pompa ze zbiornikiem 500 L: http://images28.fotosik.pl/179/3e6bc0a1f61ca430.gif Mam pytanie bo jednego z projektu nie rozumiem.Zapotrzebowanie ciepła dla budynku mam 7328 W( oczywiście z dużo gorszym dociepleniem z każdej strony Co to znaczy bo zacząłem się już gubić w tych KW.Czy to jest zapotrzebowanie na rok 1 m kwadratowego??Coś mi tu nie pasuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theodolit 17.03.2008 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 W zbiorniku akumulacyjnym jest zamontowana grzałka o mocy 6 KW ale chyba nie będzie potrzebna chociaż kto wie.... W każdym bądź razie jest na wszelki wypadek!!! Mam pytanie bo jednego z projektu nie rozumiem.Zapotrzebowanie ciepła dla budynku mam 7328 W( oczywiście z dużo gorszym dociepleniem z każdej strony Co to znaczy bo zacząłem się już gubić w tych KW.Czy to jest zapotrzebowanie na rok 1 m kwadratowego??Coś mi tu nie pasuje! 7328W=7,328kW z tego co widac są to sumaryczne straty ciepła budynku.. podobno Twój jest lepiej doizolowany - wiec moze i zeszło do okolo 5kW ... o ile to uwzglednia wentylacje, straty etc to jest ok i nawet rzad wielkosci pasuje edit: a i tej grzałki gratuluje źródełko szczytowe oby sie nie przydało nigdy - ale dobrze ze jest moje gratulacje dla osoby ktora ją tam zaproponowała ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2008 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Dodam że w projekcie jest wentylacja grawitacyjna i wszędzie po 10 cm mniej izolacji.Na moje oko to 5 KW nie będzie przesadą uwzględniając takie zmiany jakie chcęzastosować ...Policzyć niestety nie umiem, to są tylko spekulacje!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2008 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Wiuchnie w siarczysty mrozik "nie z tej strony" i zrobi Ci 6 wymian na godzinę... Wtedy te obliczenia wyciągniesz i sobie... poczytasz! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmon 19.03.2008 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Uważam, że jeżeli będziesz miał takie ocieplenie jak piszesz i dodatkowo reku to 5kW będzie hulało jak trzeba. Ja mam 6 kW na 150 m kw plus reku, 30 cm na stropie (też drewnianym), łitong na ścianach i u mnie hula już dwa sezony.No i chyba nie włącza się zbyt często. Co prawda dwie ostatnie zimy nie były zbyt extremalne więc pewności nie mam ale na extrema mam jeszcze kominek. Jak się w nim napali to jest aż za gorąco w całym (parterowym) domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobvilla 21.03.2008 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Te 95% to przesada. Taką sprawność może uzyskać gdy jest -20 st.C.Jak będzie średnirocznie 80% to będzie dobry wynik.A dlaczego na podlogówke chcecie dać 55stC, czy macie piec na paliwo stałe?Rekuperator możecie wyłączać po wyjściu z domu.W Waszym toku myślenia nie uwzględniacie co najmniej dwóch rzeczy:dużej bezwładności płyty grzejnej oraz efektu samoregulacji płyty grzejnej.Ja mam dom 140m2(24cm Ytong+15 styro;25cm poddasze), podłogówke, piec kondensacyjny.Przy temperaturze -5stC przy wyłączeniu pieca w ciągu doby temperatura spada o 1,5 st.Temperatura powierzchni podłogi przy zasilaniu 45st, stabilizuje się w ciągu około 1,5-2h (26-27st) a po wyłączeniu ogrzewania spada o 2st w ciągu 4h.Więc załączam ją co parę godzin na 1-2h(steronik programowalny) i w ten sposób prawie cały czas mam ciepłą podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.03.2008 11:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Założenie jest takie że Pompa Ciepła będzie pracowała tylko w nocnej taryfie bo wtedy są duże oszczędności.Wychodzi 8 godzin na dobę.... Przez resztę czasu podłoga dalej oddaje ciepło i temp. w domu lekko spada aż do momentu ponownego włączenia się pompy!A zasilanie max 35 stopni ...Temperatury w poszczególnych pomieszczeniach regulowana będzie odstępem rurek( 10-20 cm)....Jak jest piec gazowy to można w ten sposób regulować bo kosztuje to tyle samo o każdej porze dnia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.