Gość MM 02.09.2003 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2003 W zeszłym roku po krótkim cyklu budowlanym zakończyłem budowę domu, niestety ze względu na ukształtowanie terenu powstał dość spory taras, pod którym są pomieszczenia użytkowe. Niestety mimo dopilnowania przeze mnie właściwego ułożenia izolacji przeciwilgociowej w postaci papy na lepiku, zastosaowania szerokich zakładek itd. taras przecieka. Dodam jeszcze, że są na nim ułożone płytki gresowe i w związku z tym mam pytanie czy ktoś zna sposób na uszczelnienie tarasu bez konieczności zrywania płytek (ponad 40m2).Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej K. 02.09.2003 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2003 Cześć,AL jak to przecieka - sam taras, czy na styku ze ścianą? Płytki jeżeli są dobrze ułożone, nie powinny przeciekać. Trochę wody łapią fugi, ale chyba nie tyle. Sam w tym roku zrobiłem wylewki na balkonach i położyłem gres. Na wylewki dałem folię w płynie. Myślę, że nie przeciekało wcześniej to i teraz nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 02.09.2003 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2003 W zeszłym roku po krótkim cyklu budowlanym zakończyłem budowę domu, niestety ze względu na ukształtowanie terenu powstał dość spory taras, pod którym są pomieszczenia użytkowe. Niestety mimo dopilnowania przeze mnie właściwego ułożenia izolacji przeciwilgociowej w postaci papy na lepiku, zastosaowania szerokich zakładek itd. taras przecieka. Dodam jeszcze, że są na nim ułożone płytki gresowe i w związku z tym mam pytanie czy ktoś zna sposób na uszczelnienie tarasu bez konieczności zrywania płytek (ponad 40m2). Proszę o pomoc Sposób jest prosty. Na płytki nakładasz nową warstwę izolacji (np. folia w płynie) i na to układasz drugą warstwę płytek. Chociaż podejrzewam, że nie o takie rozwiązanie Ci chodziło. Masz problem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 02.09.2003 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2003 tak jak pisze andrzej K. wazne jest gdzie przecieka - jesli na srodku to prawie na pewno fuga przepuszcza wode ktora przechodzi przez klej i znalazla miesjce gdzie jest slaba izolacja (dziurana lub zle polozona); jesli tak to MOZESZ sprobowac polozyc fuge WODOSZCZELNA a nie wodoodporna - to jest dosyc istotna roznica bo fuga wodoszczelna nie bedzie wlasnie przepuszczac wody - oczywiscie stara trzeba wyskrobac (z grubsza wyciac diaksem) a potem recznie poprawic - im glebiej tym lepeiej (bez przesady oczywiscie - chodzi o grubosc plytki) a w tym wypadku wazne jest aby dobrze oczyscic boki plytek ze starej fugi - generalnie mordęga ale do zrobienia jesli podcieka to moze od sciany lub przy koncu tarasu - to popraw obrobki tak aby byly dobrze wyprofilowane kapinosy, zeby woda nie podciekala wykonawcy ktorych znam maja BARDZO dobre wyniki (tzn. suche tarasy od spodu ) uzywajac systemu CERESITU super izolacja jest uzycie membrany Membrana izolacyjna BT 21 + Preparat gruntujący BT 26; inny wariant to uzycie samego CR65 warstwa grubosci 3,0 mm/m2 nie przepusza "słupa wody o wys. do 5 m" (zuzycie ok. 5,0kg/m2) - oczywiscie tutaj tyle nie trzeba, ale jak ktos chce dobrze to mozna polecam (jak zawsze w nietypowych sytuacjach) skontaktowac sie z doradzca technicznym CERESITU lub ATLASU na pewno moga cos doradzic pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gosia Łódź 23.11.2003 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2003 Znacie dobrych sprawdzonych wykonawców tarasów w ŁODZI? Prosze o dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Marek_M 05.02.2004 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 Mam taras o stosunkowo dużej powierzchni 60m2, pod którym znajdują się pomieszczenia użytkowe, ale niestety mimio zastosowanych zabezpieczeń przeciwwilgociowych, a także wymienionych fug (mam ułożoną glazurę) na wodoodporne niestety woda znalazła sobie ujście. Co robić? Słyszałem o jakichś wylewkach (na glazurę) pochodzenia żywicznego, czy jest to coś godnego uwagi, ile to kosztuje, jak tego szukać do jakich firm się skierować z zapytaniem (woj. śląskie). Czy są też inne skuteczne rozwiązania (bez konieczności zrywania glazury). Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowicjusz 06.02.2004 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2004 Jest murarskie powiedzonko, że woda "fuszerów nie lubi". Poza tym- ręce opadają jak to czytam... Jeżeli możesz, wyślij fot. powierzchni tar. przy drzwiach wejściowych i w kilku innych punktach, oraz fot. miejsc przecieku od spodu. Dołącz komentarz, opisujący poszczególne w-wy, łącznie ze stropem pod. Mimo tego nie zaręczam, że problem da się trwale na odległość rozwiązać.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martin 14.02.2004 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2004 Mam problem z przeciekającym tarasem. Taras jest przy sypialni na poddaszu, nad garażem i kotłownią. Była kładziona folia, ocieplenie, tzw. folia w płynie do uszczelniania tarasu ("fachowcy" mieli ją posmarować 2-3 razy) Podłoga jest z płytek gresowych mrozodpornych. Najbardziej przecieka przy ścianie i kominie. Jest tam mały cokolik z płytek, który od góry posmarowałem jeszcze silikonem. Fugi i płytki były smarowane "Delfinem" tj. środkiem dodatkowo zabezpieczającym i impregnującym. Niestety po większych deszczach i zimą sufit robi się w wielu miejscach mokry (w szczególności przy ścianie). "Fachowcy", którzy to robili są nieuchwytni i na domiar złego zrobili jeszcze za mały spadek wylewki, czego efektem jest stojąca w niektórych miejscach tarasu woda.Nie wiem co teraz robić. Boję się, że niedługo może zrobić się grzyb. Podejrzewam, że wykonawcy nie przyłożyli się zanadto do odpowiedniego posmarowania folii w płynie, może za mało warstw, lub co gorsza folię "upłynnili" innym potrzebującym.Czy lepiej teraz robić jakiś mini daszek (szczególnie przy ścianie gdzie przecieka najwięcej), czy może zerwać płytki i robić wszystko od nowa (odpowiedni spadek). Czekam na wszelkie rady doświadczonych w temacie.PozdrawiamMartin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peteros 14.02.2004 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2004 Czy "fachowcy" zastosowali systemowe taśmy izolacyjne (z brzegami zatapianymi w folii i nieprzepuszczalnym pasem środkowym) na połączeniach taras-ściana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_K 16.02.2004 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Mam podobny problem. 4 lata temu remontowałem taras. Ściągnąłem najpierw wszystkie warstwy starego tarasu, aż do wylanego betonu (stropu). Następnie dałem wylewkę ze spadem, opierzenia z blachy ocynk na brzegach i rynny, na wylewkę przyklejona została papa termozgrzewalna i na papę płytki mrozoodporne przyklejone na atlas plus. Niestety okazało się, że nie jest to szczelne w 100%. Po większym deszczu, czy jak się śnieg topi kapie woda do pomieszczenia pod tarasem. Gdzieś w tarasie jest jakiś przeciek, nieszczelność, którą trudno zlokalizować. Nie wiem czy woda przedostaje się gdzieś przy ścianie (łączenie płytek ze ścianą) czy jest gdzieś jakaś dziura w papie pod płytkami. W czasie klejenia płytek fachowiec mógł przedziurawić gdzieś papę. Nie może to być duży przeciek ponieważ woda zaczyna kapać dopiero po ok 12 - 15 godzinach ciągłych opadów. Nie wiem co zrobić w tej sytuacji. Nie chciałbym ściągać płytek i robić wszystkiego od nowa. Może są jakieś inne sposoby uszczelnienia, jakieś środki, którymi mógłbym uszczelniś fugi (spoiny), może jakieś środki, którymi należałoby wymalować cały taras (płytki i spoiny). Jeżeli ktoś ma jakieś informacje na ten temat, zna jakieś super metody to proszę o pomoc.Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Przekorek niezalogowany 16.02.2004 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Moim zdaniem nie obejdzie się bez zerwania plytek i wylewki, aż do warstwy oryginalnego stropu.Izolować trzeba to przed wylewką, wywijając izolację (najlepiej gruba papa termozgrzewalna) wysoko (15 cm) na mur. W kąciku (mur/podłoga) można posmarować czymś dodatkowo.Dopiero na to wylewka (ze spadem). Po ułożeniu płytek można odciąć wystający pasek papy.Trzeba pamiętać o rynnach i obróbkach blacharskich. No, a poza tym, jest możliwosc, że wcale nie przecieka, tylko sie skrapla wewnatrz wilgoć od zimna - jeżeli nie ma izolacji termicznej, to taki strop będzie się rosił. Rozważyłbym 5cm warstwę twardego styropianu klasy FS20 pod wylewke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowicjusz 16.02.2004 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Trochę zrzędliwie, ale muszę:1. Izol. p. wodzie (nie mylić z izol. przeciw wilgoci) należy bezwzględnie sprawdzać przed zakryciem tworząc "basenik" napełniony wodą na min. 5 cm. Stosuję to z powodzeniem przy odbiorach tarasów, ale też łazienek, pomieszczeń przemysł. mokrych itp. - zmienia się tylko wysokość słupa wody.2. Miejsce przecieku można zlokalizować od spodu nawet w przypadku płyt kanałowych - wiercąc kolejne otworki wzdłuż kanału.Życzę powodzenia i niskich kosztów - pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bachac 17.02.2004 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Martin mam również problem z tarasem, ale u mnie powstają zacieki na ścianie zewnętrznej. Mamy obróbkę blacharską, a jeszcze nie mamy rynny. U mnie izolacja z papy termozgrzewalnej jest położona w dwóch warstwach, a pomiędzy nimi jest warstwa poślizgowa czyli piasek z talkiem technicznym. Taras jest też ocieplony więc nie leje nam nic do środka tylko po ścianie zewnętrznej garażu. Bardzo żałuję, że nie znalazłam wcześniej namiarów na firmę Schluter, która produkuje systemy wykończenia balkonów i tarasów. Jeżeli Cię to interesuje podaję stronę internetową: http://www.schlueter.pl.Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość pułkownik 19.02.2004 23:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2004 Talk między warstwami papy to już historia. 5 cm styropianu jako warstwy ocieplającej to za mało-popatrzcie jak ociepla się poddasza lub zwykłe ściany. Taras to pewna forma dachu. Podaję kolejne warstwy na tarasie pod którym znajduje się pomieszczenie ogrzewane(według DIN 18195):1.płyta konstrukcyjna 2.warstwa spadkowa 1,5 do 2% 3.paroizolacja np.folia PE 4.warstwa termoizolacyjna (styropian,styrodur)5.warstwa hydroizolacyjna 6.warstwa drenażowa-np.mata Schluter-Troba ułożona bez mocowania na warstwie hydroizolacji -i to jest jednocześnie warstwa poślizgowa!!! 7.około 4-5 cm szlichta cementowa-może być zbrojona siatką przeciwskurczową 8.płytki na elastycznym kleju.Dodatkowo pod płytki można wkleić matę oddzielająco-uszczelniającą Schluter Ditra.Jeżeli taras jest od strony południowej radzę dobrać jasne płytki-aby nie kumulowały energii słonecznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk79081 19.02.2004 23:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2004 Ja polecam rozwiązania firmy HYDROSTOP, sam robię sobie taki mały tarasik i uszczelniam go produktami tego producenta. Ogólnie nie są to drogie sprawy, a jeżeli dobrze wykonasz izolację masz spokój na wieki. (widziałem duże budowy z takimi izolacjami - kierownik budowy był zachwycony rezultatami)PS zobacz jaką dają gwarancję na szczelność Jezeli masz dodatkowe pytania to pisz na priv http://www.hydrostop.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ron5 09.06.2005 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2005 Witam,Mam źle zrobiony taras-to juz wiem bo woda zacieka pościanie do pomieszczenia poniżej.Warstwa konstrukcyjna tarasu to plyta OSB.Na nią laty i kontrlaty.Na to deski ze szczelinami.Problem polega na tym,że fachowcy na OSB zrobili izolację smarowaną a na to wylewkę do górnego poziomu lat.Potem przymocowali kontrlaty (w poprzek spadku) i w rezultacie woda która się dostanie pomiędzy kontrlaty nie ma możliwości splynięcia ze spadkiem tylko szuka i znajduje sobie drogę na styku tarasu z drzwiami balkonowymi i ścianą.Mam pytanie do mądrych ludzi:jak to naprawić??Mój obecny pomysl to:-zdemontować wszystko do OSB-jeżeli OSB suche i ok (taras ma 1 rok) to przymocować laty śrubami do OSB poprzez gumowe paski uszczelniające.-zaizolować laty i osb izolacją przeciw wodną.TYLKO JAKĄ????Izolację wywinąć na mur i na wierzch opierzenia dolnego drzwi balkoniowych.-przymocować kontrlaty i deski wierzchnie.Co Wy na to???Jaka izolacja jest możliwa na OSB??Myślę,że źle zrobione tarasy to częsta sprawa dlatego wypowiedzi ludzi doświadczonych bedą pomocne nie tylko mnie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jolkajolka 06.01.2006 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Mam wielki problem - w lecie kupiłam mieszkanie i przy tych ostatnich opadach śniegu zaczął mi przeciekać sufit! Nad mieszkaniem jest taras, który podobnobył remontowany przez 4 ekipy, wg różnych technologii - ostatnio w jakiejś supernowoczesnej technologii środkami Henkela - i wciąż przecieka! Słyszałam już, że wada jest nieusuwalna, że nie da się naprawić, że nie można znaleźć przyczyny, że może przecieka gdzie indziej, że może to wcale nie taras... Jestem załamana! Co robić? Czy może macie jakiś pomysł? Czy ktoś miał może podobny problem i sobie z nim poradził???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 06.01.2006 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Nie ma wad nieusuwalnych.Co jest na tarasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jolkajolka 06.01.2006 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Nie wiem jeszcze dokładnie, bo mam problem z dostaniem się na ten taras (taras jest sąsiada z góry). Na samym wierzchu jest podobno beton, który był uszczelniany jakimiś taśmami i uszczelniaczami Henkela, wykonawca dawał 3 lata gwarnacji pod warunkiem, że na tarasie zostaną położone mrozoodporne płytki w ciągu 6miesięcy, ale nie zostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
invx 06.01.2006 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 jak kolega wyzje powiedzial nie ma wad niusuwalnych.po pierwsze trzeba zlokalizowac przyczyne. Czy pzecieka z tarasu,m a moze jakiejs wadliwej obrobki, np. kolo sciany ? a moze jakas rynna rozszczelniona na polazeniu ? Z tego co piszesz to wnioskuje ze ktos probowal to uszczelniac czyms podobnym do folii w plynie. OK ale pod ta folia, i pod wylewka betonowa, musi byc "ciekzka" izolacja przeciwwodna z papy ... . Koniecznoscia jest tez ocieplenie tarasu, jego brak prowadzi do powstania gigantycznego mostka termicznego, przemarzania, co w rezultacie moze tez powodowac "przeciekanie" poprzez wykraplanie sie pary wodnej. Koniecznie napisz jakie warstwy sa ulozone na tarasie, czy jest ocieplenie, izolacja z papy etc. duzo o tarasach mozesz poczytac w przyklejonym na wymianie doswiadczen watku "najczesciej zadawane pytania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.