pianiwo 08.01.2008 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Po pierwsze- to co?- podnieść poziom tarasu o warstwę ocieplenia? min 20 cm? Jak niby to sobie wyobrażasz- trzeba by rozwalić i od nowa.. A po drugie- a dlaczego nie od środka? Poddasze też się od środka ociepla- ta sama zasada. Ludzie tam mieszkają. Jak dobrze zrobione, to i sucho, i ciepło. A jeśli już koniecznie te halogeny, to w pierwszej warstwie ocieplenia i tak, żeby nad nimi była ciągłość paroizolacji. Widzę, że będę musiała do Ciebie Mirek jeszcze nie raz zastukać z prośbą o radę. Jakby co to napisze na PV chyba, że zechcesz podac mi nr GG Od każdego z was cos nowego wyniosłam, wiec raz jeszcze wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hipolitt kwass 08.01.2008 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 po pierwsze- to przeciez nikt Ci nic nie kaze- pytasz wiec otrzymujesz odpowiedzi, co z tym zrobisz jest Twoja sprawaco sie tyczy zas dachu, to zauwaz ze jest on innej konstrukcji niz betonowy strop, tam para wodna (efekt roznicy temperatur) wydostaje sie na zewnatrz, a nie skrapla i scieka, dlatego zastosowanie ma paroizolacja (w jedna strone przepuszcza a w druga nie), docieplenie wewnetrznych powierzchni betonowych jest mozliwe ale wymaga jubilerskiej wrecz precyzji, i zanim sie tego podejmiesz dowiedz sie wiecej na temat technologii zamiast kombinowac z foliami i kolejnymi warstwami ocieplenia (czytaj pieniedzmi wyrzuconymi w bloto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pianiwo 08.01.2008 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 co sie tyczy zas dachu, to zauwaz ze jest on innej konstrukcji niz betonowy strop, tam para wodna (efekt roznicy temperatur) wydostaje sie na zewnatrz, a nie skrapla i scieka, dlatego zastosowanie ma paroizolacja (w jedna strone przepuszcza a w druga nie) Tutaj masz słuszna rację. Musze więcej poczytać zanim zajmę sie do poprawek. Jak narazie zaczęłam od waszych rad i szukanie wiadomości w necie. co prawda już coś mam, jednakże wasze rady są dla mnie również pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.01.2008 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Paroizolacja nie przepuszcza gazu (pary wodnej) w obie strony! Oczywiście teoretycznie bo dla bardzo dobrej folii paroizolacyjnej współczynnik Sd~150.W omawianym przypadku na 100% nie jest to przeciek tylko kondensat pary wodnej. To są typowe zjawiska docieplania od wewnątrz bez możliwości wentylowania warstwy izolacji cieplnej. Są dwa rozwiązania: ocieplenie od zewnątrz tylko jak będziesz wychodzić na taras? Pozostaje więc rozebranie stropu i wykonanie wszystkiego od początku. Druga wersja to rezygnacja z tarasu, wykonanie ocieplenia z zewnątrz i przykrycie dachem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hipolitt kwass 08.01.2008 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 toc o tym Andrzej mowie od wczoraj:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pianiwo 08.01.2008 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 To prawda i Andrzej i Hipolit mówią to samo. Co do wychodzenia na taras to nie byłoby tak źle, ponieważ w tej chwili aby swobodnie wychodzic moge podnieść taras o około 10cm, czyli po zdjęciu kafelek musiałabym jeszcze zdjąć kilka cm rezygnacja z tarasu, wykonanie ocieplenia z zewnątrz i przykrycie dachem. ta wersja już odpada.... nie może być tam dachu - wyjście na taras to również drzwi tarasowe prze które wpada światło do pokoju. Dodam jedyne okno (pokój znajdujący się na piętrze). Zostaje rozwiązanie pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 30.07.2008 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Odgrzewam temat...2 lata temu remontowany był taras w domu moich rodziców. Niewielka wylewka, wymiana płytek, fug. Miało to zapobiec przeciekaniu wody do piwnicy- do mojej pracowni, która znajduje się pod tarasem. Niestety- pare kpln wyrzucone w błoto- mimo, że "pan fachowiec" zapewniał o solidności i trwałości swojego rozwiązania. Taras tak przecieka, że odpadają fugi z klinkieru (wykonana z niego jest zewnętrzna warstwa ściany czyli podbudowa tarasu). A na suficie pod tarasem mieszka grzyb.Na dzień dzisiejszy widzę 3 rozwiązania:1) zabudować taras- jednak to się wiąże z wydatkiem ok 30-40kpln (7x4m),2) zerwać wszystko i zrobić nalewkę z dobrych wodoodpornych materiałów,3) wykonać samo zadaszenie.Taras jest od strony południowej.Może ktoś z Was przerabiał ten temat i podsunie ciekawe rozwiązanie?? Może znacie dobre materiały, które można użyć do uszczelnienia tarasu??Będę wdzięczny za wszelkie porady.P.S. Taras 80cm nad ziemią.P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Irkos 30.07.2008 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Miałem przeciekający balkon. Dałem zaprawę wodochronną Ceresit (taka folia w płynie, dwuskładnikowa), na to matę uszczelniającą Schluter Ditra, na to klej i płytki. Trochę kosztowało, ale nic nie przecieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dami 30.07.2008 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Walczyłem z tarasem najpierw wynajmując 3 x "fachowców. Potem sam przy pomocy brata. Podałeś mało szczegółów. Niemniej sama wylewka nie wystarczy. Rozwiązaniem jest masa uszczelniająca pod płytki. Ja używałem coś takiego:Sopro DSF 523Zaprawa uszczelniająca elastyczna jednoskładnikowa było to dość drogie ale dobrehttp://pl-pl.sopro.com/products/bcp/prace%20budowlane/adg/abdichtung/10881/sopro_dsf_523.htmlale jest kilku producentów i rożne ceny. Piszesz, że odpadają płytki na cokole z klinkieru. Jak jest z odprowadzeniem wody masz opierzenie ,rynnę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 31.07.2008 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Piszesz, że odpadają płytki na cokole z klinkieru. Jak jest z odprowadzeniem wody masz opierzenie ,rynnę? Jest rynna na około tarasu. 1) Odpadają płytki od powierzchni tarasu. 2) Pękają fugi między płytkami. Kolejnym skutkiem jest wykruszanie zaprawy ze ściany klinkierowej- tej na której wylany jest taras. Zabudowanie pleksą- jest to jakieś rozwiązanie- wciąż biorę je pod uwagę przy rozwiązywaniu problemu z tarasem.... Zależy mi jednak na długotrwałym rozwiązaniu problemu. Jeżeli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dot. zastosowania materiałów uszczelniających na płytę betonową tarasu (pod płytki) oraz materiałów na fugę- będę dozgonnie wdzięczny Mile widziana propozycja rozwiązania jednowarstwowego nawet bez układania płytek. P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PITMAN 31.07.2008 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Czy mógłbyś mi wysłać na PW jakieś fotki?? Przemyślę takie rozwiązanie!! Jak rozwiązałeś problem wietrzenia?? Jaka temperatura panuje wew. "pokoju" latem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SYLWKA 28.04.2009 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam, mam taras nad garażem (ok. 30 m kwadratowych), który został źle wykonany. Po pierwszych wiekszych deszczach zaczęły pojawiać się zacieki na ścianach, sufit jest suchy. Problem tkwi w tym, ze płyta nie ma kampinosu, a papa termozgrzewalna nie została "wypuszcona" poza styropian i nie zostało wykonane ofasowanie. Styropian i tynk są już wykonane na ścianach zewnętrznych. Na płycie jest położona papa termozgrzewalna, później styropian i wylewka. Wiem, że trzeba to pozrywac i przedłużyć płytę, przedłużyć papę, ofasować.Ale jak się przedłuża taką płytę? Wbija się jakieś pręty? A jak się przedłuża papę?Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
J_K_K 28.04.2009 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Widziałem "awaryjne" kapinosy robione z blachy (jak parapet), ew. wypuszczone płytki (a w zasadzie płyty) na wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SYLWKA 28.04.2009 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 no, tak, ale taka blacha przepuszcza wodę, która cieknie po elewacji.Trzeba na pewno przedłużyć płytę. Tylko jak to zrobić fachowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 28.04.2009 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 po co przedłużać?masz garaż typu cabrio?zapewne potrzebne są dopowiednie obróbki i tylewklej jakieś fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SYLWKA 28.04.2009 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Tak wygląda nieotynkowany, bez wylewki i styropianu na nim. Płyta jest równa ze ścianą i właśnie te dwie ściany zewnętrzne najbardziej namakają, bo woda leje się między pustak a styropian.Płyta była tak wylana, ponieważ wylewka miała być wypoziomowana w tzw kopertę i miał byc zamontowany taki odpływ i dalej rynna wyprowadzona na ściane. Panowie od wylewek zmienili opcję tłumacząc mi, że tak bedzie lepiej i było tyle że dla nich, na pewno nie dla mnie.Nie wiem, jak to teraz wykończyć. http://images13.fotosik.pl/99/b209a19d6135b5e9m.jpg http://images31.fotosik.pl/5/313aa4ea20aa59f3m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 28.04.2009 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 to co jest na tych zdjęciach wyglada poprawniecały problem tkwi w tym co jest i jak jest w chwili obecnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SYLWKA 28.04.2009 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 w chwili obecnej jako izolacja na tarasie jest papa termozgrzewalna, styropian i wylewka, na ścianie jest styropian i tynk. Problem w tym, że papa nie jest wyciągnięta poza obrys płyty i leje się woda miedzy pustak i styropian. Trzeba jakos tą wodę wyprowadzic na zewnątrz i założyć rynnę. Ale boje się, że rynna bedzie przepuszczać i woda się będzie lać po elewacji. Moje rynny Kaczmarek po jednej zimie przeciekają, ale woda kapie na ziemię. Kapanie wody po elewacji jest mniej estetyczne. A poza tym jak fachowo przedłuzyć papę. I pytanie: jak sie teraz dostac tam przez styropian, nie mam kamery termowizyjnej i nie wiem, gdzie teraz znajduje się pod tynkiem poziom płyty a gdzie styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
smutna lidka 28.04.2009 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 a dlaczego nie mozesz teraz na to juz wykonane ocieplenie płyty połozyć nowej warstwy papy/ folii ( ewentualnie wcześniej zrobić spadek), ew. zrobić ofasowanie na scianie do której dobudowano garaż, pozawijąć nową folię, naokoło garażu ułozyć lekko wysunięte kampinosy, a na to flizy? ja mam na takiej dobudówce jak Twoja jakies tam folie wykonane przez fliziarzy ( nie pamietam czy to nie były jakies tam masy - strasznie dużo było gadania, że montują cud - miód) i kampinosy wykonane z parapetów i na razie nie zalewa, ani nie leje się po scianach, bo kampinosy są wysuniete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SYLWKA 28.04.2009 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 lidka, ale moja wylewka jest spekana i przepuszcza wode. Trzeba swoja droga wylewke zrobic od nowa i uszczelnic. Mozesz coś wiecej napisać, co sie u Ciebie dzialo i jak to naprawilas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.