Szkaradzio 14.11.2011 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 CityMatic; możesz podesłac mi rzut Twojej podłogówki? Robiłeś wg projektu, czy na oko? Rurki idą dość gęsto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 15.11.2011 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Nie pocieszasz... wilgoć, temperatura... nie pisz, że jest źle - pisz co z tym zrobić... szukam rozwiazań i zastanawiam sie nad rozebraniem kawałka ściany zewnętrznej. W końcu to tylko troche cegieł. Sam wiesz że coś trzeba z tym zrobić, chociaż na Twojej działce jest sucho kilka sezonów zima/wiosna zrobi swoje - musisz to zrobić - naprawić - wezwij firmę i niech naprawiają na swój koszt to przecież błąd technologiczny który muszą naprawić i nie daj się namówić na żadne tłumaczenia .."Panie będzie dobrze .." bo tak zawsze bywa na marginesie. Te kolorki w podłogówce to symbol jakiś, czy coś oznaczaja? Bardzo patriotyczna podłoga wyszła Ci To wyszło w trakcie układania - biały to ostatni obwód który wykonałem, a że brakło rurki czerwonej do ogrzewania płaszczyznowego poszła uniwersalna Kisan-a. Co odnosi się do odległości pomiędzy rurkami to wyszło bardzo różnie w zależności od pomieszczenia, od 20 cm do 15 i 10. Strefy brzegowe co 10cm, a np garderoba co 20 cm. Wszystko liczone programem Oventrop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 16.11.2011 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Sam wiesz że coś trzeba z tym zrobić, p przecież piszę, że nie pocieszasz.... Mam kilka pytań do Ciebie, ale nie chcę zaśmiecać postu. Może priv... ponieważ odniosłeś się do tego co juz napisałeś - przejrzałem część Twoich postów sporo tego - ale nie znalazłem rysunku podłogówki. Posiedziałem nad programem - ale na tę chwile potrafię z grubsza określić jakie zagęszczenie rurek przy jakiej podłodze. OVplan rysuje rozmieszczenie rurek? Nie moge tego znaleźć. I dlaczego u Ciebie na środku pokoju nagle jest ich więcej (korytarz?). Mój wykonawca stwierdził, że jest zwolennikiem pakowania rurek gęściej (projekty nie są potrzebne) a potem regulacji intensywnosci grzania zaworami. Mam pecha do fachowców? za dwa dni montuję rurki do grzania ciepłym powietrzem z kominka. Sytuację mam taką samą jak na większości postów na forum - pytając więcej niz jednego fachowca o zdanie - kłótnia pewna. Wiem, ze już masz to za sobą - czy zwracałeś jakąś szczególną uwagę na komorę grzewczą (wielkość komory oraz długość rury kominowej przebiegającej przez tę komorę). Logiczne wydaje się zrobienie tejże jak największej i przeciągnięcie przez nią najlepiej 2mb rury do komina spalinowego najlepiej z radiatorami) ale znowu wracamy do koncepcji przerabiania salonu na kotłownię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 16.11.2011 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 OVplan rysuje rozmieszczenie rurek? Nie moge tego znaleźć. Nie rysuje bo niby po co? kto z tego korzysta znasz powierzchnię pomieszczeń oraz rozmieszczenie rurek co jaką odległość i tak układasz, starasz się aby rurka była jednym nieprzerwanym elementem(by nie było niespodzianek) tak ja zrobiłem stąd brakło mi jednego obwodu 89m właśnie tej białej rurki. ogólnie wyszło 860 mb rurki w 12 obwodach I dlaczego u Ciebie na środku pokoju nagle jest ich więcej (korytarz?). Tak, jak wg projektu jest to szlak komunikacyjny pomiędzy częścią sypialną , salonem kuchnią a wejsciem do domu wiatrołapem - stał się również miejscem komunikacyjnym obwodów do poszczególnych pomieszczeń(zasilanie i powrót) co 5cm wg kratki naniesionej na folię Mój wykonawca stwierdził, że jest zwolennikiem pakowania rurek gęściej (projekty nie są potrzebne) a potem regulacji intensywności grzania zaworami. Mam pecha do fachowców? To powszechny błąd, stąd później złe opinie o ogrzewaniu, stosowanie dodatkowych pomp obiegowych itp itd. U mnie wg projektu obwody wyszły nie większe niż 108mb(liczy się również odległość od pomieszczenia do rozdzielacza !)podłogówka jest "napędzana"pompą pieca CO/CWU i rusza na biegu III potem już pracuje na I (jest to automat firmy Bosch Heatronic 2 z regulatorem pokojowym i się sprawdza) Nie wyobrażam sobie aby np zagęścić rurki ! dla przykładu Sypialnia z wyjściem na taras wg projektu długość obwodu - 95+13 mb(u mnie najdłuższy z obwodów) rozstaw rurek co 15cm. Gdyby teraz to zagęścić np do 10cm to długość obwodu wyszła by 143+13 i to nie będzie działać dobrze na pompie z pieca!!! opór 154 mbar- spadek ciśnienia nie przekroczy założenia 200 mbar ale trzeba pilnować 30-40 % zapasu mocy dla pompy aby mogła się regulować a nie pracować na najwyższym biegu. za dwa dni montuję rurki do grzania ciepłym powietrzem z kominka. Sytuację mam taką samą jak na większości postów na forum - pytając więcej niz jednego fachowca o zdanie - kłótnia pewna. Wiem, ze już masz to za sobą - czy zwracałeś jakąś szczególną uwagę na komorę grzewczą (wielkość komory oraz długość rury kominowej przebiegającej przez tę komorę). Logiczne wydaje się zrobienie tejże jak największej i przeciągnięcie przez nią najlepiej 2mb rury do komina spalinowego najlepiej z radiatorami) U mnie było tak że wszystko podyktowane było wysokością na jakiej znajduje się wylot spalin do komina. Nie zastosowałem radiatora raz - by się nie zmieścił , dwa nie uważam aby wzrost temperatury o 2kW był znaczący dla moich potrzeb. Jeśli natomiast masz miejsce na to cudo z blachy polecam i popieram - zamontuj nie wpływa to na wygląd ani zmianę koncepcji salonu. Dodatkowo umieść jak największą średnice rury do odebrania tego ciepła z komory nad kominkiem i kup turbinę powyżej wydajności 350 m3/h (ja mam taką i uważam, że jest zbyt mała). Co do zabrania powietrza z komory znad kominka to u mnie zastosowałem dwa kanały Q100 i turbina zabiera w 85-90% ciepłego powietrza o temperaturze 130-170*C znad kominka i rozgania go po domu bez najmniejszego problemu. ps. Odnośnie prośby pisania na priv przykro mi bardzo nie będę pisał rzeczy technicznych prywatnie. Z tego tytułu co wspominam zawsze gdy np. ktoś z budujących odwiedza moją budowę nie mam tajemnic, korzystam z rzeczy ogólnie dostępnych, swojej wiedzy i doświadczenia i chętnie się nimi podzielę, a, że się to komuś może to nie podobać "phi" nie naruszam niczyich praw autorskich bo są moje, a programy narzędziowe przytaczane w postach są dostępne w internecie po prawidłowym zalogowaniu - producent sam je udostępnia z czego i ja się bardzo cieszę. zdjęcia zamieszczone przez CityMatica są publiczne jak i forum można z nich korzystać, pokazywać ,użyczać, drukować traktować jako własne itd itp Pozdrawiam i zapraszam do wspólnej dyskusji.. dalej - i dla innych czytających wątek o "Naszej Spokojnej przystani" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 16.11.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Dzięki; jak zawsze szybko i konkretnie. Podłogówkę przemyślę jeszcze raz - masz rację, zbyt ważna sprawa i praktycznie nienaprawialna. Co do rury nad kominam - nie wiem czy radiator to jest 2kW. Myślę, że to powinno sie przeliczyć inaczej - chodzi w końcu o zwiększenie ilości odebranego ciepła z rury kominowej. Z rachunku jaki przedstawiłeś wynika, że radiator zwiększy ilość odzyskiwanego ciepła o jakieś 10-15% a z mojego doświadczenia wynika, ze rura kominowa może oddać bardzo duże ilości ciepła. Na działce montując kominek typu koza zastosowałem rozwiazanie typu komin w kominie. Odbierając ciepło z około 3 metrów przewodu spalinowego uzyskuję ciepło do ogrzania całego poddasza bez wiatraków itp. Wcześniej z samej kozy tego ciepła było malutko (większość odpływała kominem). Teraz kombinuje podobnie. Mozemy rozmawiać publicznie - również jestem za. Moja propozycja nie wynikała z chęci utajnienia informacji, po prostu nie chciałem przekształcać tematu w dialog - bo pytań mam dużo :)... pozdrawiam i lece na budowe. Sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 16.11.2011 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Podłogówkę przemyślę jeszcze raz - masz rację, zbyt ważna sprawa i praktycznie nienaprawialna. Co do tego typu ogrzewania to warto się zapoznać z artykułem Murator 12/2011 str 21-37 chyba tam jest wszystko co powinno się wiedzieć o ogrzewaniu podłogowym i o wielu innych ważnych rzeczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 16.11.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Jutro czytam, dzieki. co bys zrobił z mostkiem termicznym na połączeniu tarasu ze ścianą? Zdaje sie, ze to dla mnie jest temat nr 1 - emocjonalnie . Taras jest przezbrojony, a zbrojenie lezy na ścianie zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej. Beton wylany na taras łączy się z chudziakiem. Myslałem by rozebrać troche ściane, potem podkuć wylewke i uzupełnić ociepleniem. Ale w sytuacji gdy tam jest pełno zbrojenia - moze sie nie udać. Wymyśliłem, ze rozbiore cegły z muru zewnętrznego na tym kawałku i zastąpie je styropianem 12cm. Będzie delikatnie, ale cieplutko. Ale wolałbym sciane zachować... kurcze miał być mur 3W, a nie łaciaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 17.11.2011 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 ...co bys zrobił z mostkiem termicznym na połączeniu tarasu ze ścianą? Zdaje sie, ze to dla mnie jest temat nr 1 - emocjonalnie . Taras jest przezbrojony, a zbrojenie lezy na ścianie zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej. Beton wylany na taras łączy się z chudziakiem. Napiszę tak, ale jest to problem z mostkiem termicznym i sam go zauważyłeś, a będzie takim samym problemem jak źle wykonana płyta balkonowa (z Twojego opisu tak to wygląda, pewnie, że trzeba by zobaczyć przekrój tego co u Ciebie powstało ale się domyślam) Proponuję zrobić zdjęcie i pokazać (ale łącznie z poziomami) -może jest możliwość zaizolowania tej płyty styrodurem od góry, tak aby jej poziom nie podniósł się na tyle by swobodnie można było korzystać z tarasu? - ostatecznie proponuję Ci odciąć taras od budynku -będzie z tym kłopot - ale firma która zepsuła zasadę powinna zdać sobie z tego sprawę i czuć się zobowiązana, maszyna do cięcia dróg ręczna odetnie(wytnie pasek i w to miejsce wsadzisz twardą izolację, wcześniej impregnując miejsce przecięcia jakąś masą hydroizolacyjną).http://xarchiwum.pl/img/14/1736/0701.jpg Ale tak jak piszę to jest destrukcyjne, ale zapewni Ci spokój i pozbycie się problemu. Może ktoś inny coś doradzi, przeanalizuj wszystko za i przeciw, ale nie pozostaw tego bo to problem który odwlecze się w czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 17.11.2011 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 .. fajn afotka tej maszynki podniosła mnie na duchu. Ale... zawsze musi być jakies ale. 1. u mnie jest ściana trójwarstwowa i to stanowi problem 2. taras jest jednoczesnie stropem nad małą piwniczką i dlatego został oparty (bez mojej wiedzy) na ścianie nośnej budynku czyli wewnętrznej. postarałem sie narysować toto: http://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/mur.jpg żeby użyć maszynki, która tak fajnie namalowałeś - powinienem rozebrać ścianę zewnętrzną, zdjąć ocieplenie i .. rżnąć. Muszę założyć, że całość sie nie osunie, albo wczesniej wzmocnić ściankę zewnętrzną na której miałoby sie to opierać. Jak juz wyrżnę (zbojenie bedzie mi w tym dość mocno przeszkadzać) to z powrotem izolacja na całą sćianę, potem budowa ściany i jesteśmy w domu. ... lekko nie bedzie. Taras bedzie pokryty styrodurem, więc ucieczka ciepła przez taras mi nie grozi - bede nagrzewać t pół metra sześciennego muru, ale z tym można sie pogodzić. Bardziej mnie martwi ściana zewnętrzna, która stoi bezpośrednio na tarasie. Ta sciana bedzie odbierać temperature z powietrza, przekazywać ją na strop ten na ścianę wewnętrzną. Bedzie i zimno i pewnie mokro w środku. A możę przesadzam? Gdyby moje obawy sie potwierdziły - ale to chyba sprawdzę dopiero jak włączę jakieś grzejniki w środku - wówczas zawsze moge ściankę zewnętrzna na tym kawałku rozebrać i zastąpić ją twardym styropianem. Bedzie cieplutko i suchutko. Tylko dziwnie ... wciąż szukam lepszego pomysłu. Gdyby jakoś mozna było sprawdzić ile tego ciepła bedzie uciekać w taki sposób. Grubość stropu i chudziaka to ok 15 cm. Długość takiego połączenia ma ok 10 metrów. Ja wyliczyłem (ale wstyd zdradzać metodę), że to tak jakbym miał ok 15m2 ściany bez ocieplenia. Sama cegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 17.11.2011 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 No to nie wygląda to zbyt ciekawie, mam wrażenie, że trzeba eksperta - rzuć to na forum ogólne -skopiuj cały post może ktoś coś poradzi? Przy fajnej ścianie(trójka z 12 mogło być ciepło)taki niewypał . Faktycznie wszelkie prace z podcinaniem , odcinaniem grożą zniszczeniem ściany zewnętrznej(trzeba by kotwić co 20-30cm (55-60 kotew), a potem kotwy usunąć. Namalowałem sobie jak wędruje zimno i wykrapla się wilgoć, dużo tych miejsc - tak jak na chudziaku możesz to odizolować to od ściany wewnętrznej się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 17.11.2011 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Kotwić mogę. Większy problem to to, że mi strop spadnie na dół (a tam piwnica jest). Zmodyfikowałem troche rysunek, bo strop od góry jeszcze ocieple styrodurem, ale pozostaje ściana zewnętrzna, która wydaje się byc potężnym radiatorem. http://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/mur3.jpg na ogólnym... na trudne tematy tu nikt nie odpowiada. Podpiałem temat pod stary wątek z identycznym problemem i cisza . trzeba bedzie poczekać na grzyby i za jakiś czas wezwać wykonawce - tylko szkoda tych posadzek, ścian itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.11.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 ... trzeba będzie poczekać na grzyby i za jakiś czas wezwać wykonawce - tylko szkoda tych posadzek, ścian itp... Oj, ja bym tak nie ryzykował to może skończyć się niedobrze, odpadaniem tynku wewnątrz i na zewnątrz, i delikatnym zagrzybieniem to najbardziej optymistyczna wersja. Analizując troszkę wędrówkę pary wodnej w przegrodach budowlanych śmiem stwierdzić, że nastąpi postępujące zawilgocenie wełny mineralnej aż po dach!, na styku wełny i ściany wewnętrznej, w zależności od intensywności grzania i wentylacji albo zobaczysz to w domu albo nie..tzn do ostatniej chwili gdy ściana szczernieje, a tynk zacznie odpadać. Tu gdzie dasz to ocieplenie styrodurem na styku z podmurówką będzie zimne połączenie, nie będzie można utrzymać tam szczelności gdyż np. wilgoć nie zamarznie bo dom ją rozgrzeje( w przypadku zimy)nastąpi zjawisko wielokrotnego zamarzania i rozmarzania i postępująca degradacja materiału ściany i stropu piwnicy. Powinno powstać coś takiego http://static.e-izolacje.pl/articles/5710f_izolacje-zdjecia_1_jpg_izolacja-balkonu-2.jpg ale jak wiemy nie powstała nawet namiastka. Nie ukrywam, że u mnie nie ma tarasu betonowego, ani połączonego z fundamentem, bo gdy poszły szalunki nie umiałem tak samo jak ekipa termicznie i p.wilgoci tego dobrze oddzielić. Pozostałem przy oddzielnych budowlach - taras niezależny nietrwale połączony z domem. A jak Twój kierbud lub inspektor nadzoru? co on o tym myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 18.11.2011 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Tak jak pisałem 1. Kierbud nie rozumie o co mi chodzi. Bo przecież na tarasie bedzie styropian2. Inspektor nadzoru twierdzi, że to drobiazg i kiedys sie tak budowało (fakt, mam w domu, w którym teraz mieszkam taki balkon, tylko mniejszy i nic nie rosnie, ale co jest w ścianach tego nie wiem)3. Wezwałem nawet specjaliste od wycen (audyt energetyczny) i ten też stwierdził, że bedzie OK. potem sie kamerą sprawdzi. Moze faktycznie przesadzam... chce jeszcze z tym udać sie do projektanta. Mam również juz patent na naprawę - tak naprawdę muszę tylko oddzielić ścianę zewnętrzną od stropu - a da się to zrobić np wykuwając dolny rząd cegieł i w zamian wstawiając w miarę wytrzymałe podpory z tworzywa, resztę uzupełniając styropianem. Całośc trzeba by robić na raty i wczesniej dla bezpieczeństwa przytrzymać kotwami. Nawet wymysliłem juz te podpory - ale musze przeliczyć ich wytrzymałość i powinno być OK. Ew rozbiore cegły i wstwie styropian na całej długości ściany - potem moze jakoś dorobię elewację by nie różniło sie od reszty i było w miare twarde. Temat jest taki, że nie ma co sie spieszyć - zrobić dobrze i ekonomicznie... ale wciąż liczę na pomoc na forum. o tych zbrojeniach wiem - ale wg mojej koncepcji kierbud zaoszczędził. Miał do wyboru:zastosować powyższe łącznikiwybudować mocniejszą ścianę zewnętrzną fundamentuspartolić robote i oszczędzić ... najgorsze, że policzyłem te oszczędności. ... zarobił cholera ok 1000 zł. (mniej pustaków, zaprawy i troche na robocie) poprawianie tego bedzie kosztować znacznie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.11.2011 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 A moja połówka dziwiła się, że ja wrzeszczę i wyzywam .....firma pójdzie, a ja zostanę z problemem. Oby ich jak najmniej.Dziwię się tylko, że to inni wiedzą co dla nas jest najlepsze?! a stwierdzenia typu : "będzie Pan zadowolony...","będzie dobrze, niech się Pan nie martwi..."," zawsze tak budujemy i było dobrze..."" no co Pan, kto tak buduje? my pokażemy jak , jeszcze Pan zaoszczędzi i będzie dobrze...." teraz jak widzę dochodzą kolejne " nie rozumie o co mi chodzi", " to drobiazg i kiedyś się tak budowało ""..będzie OK. potem się kamerą sprawdzi. " doprowadza do łez, ale nie ze śmiechu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 19.11.2011 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 mam nadzieję porozmawiać powaznie z wykonawcą - z tego co wiem zbiera on argumenty na poparcie swojej konstrukcji. Jednak gdyby ktos miał podobne problemy - znalazłem firmę: http://www.info-inz-media.com/o%20nas.htm, która bardzo szybko i profesjonalnie zareagowała na moje klopoty. Mam nadzieję z ich pomocą zrobić potrzebne mi obliczenia. Na budowie: panowie tynkarze kończą wnętrza - pozostanie do zaprawienia kilka dziurek i zmiana (pewnie jeszcze będą setki podobnych) dotycząca przejścia z sieni do salonu. Zwężamy otwór z 2 metrów do 1,5 metra tak by drzwi przesuwane mogły całkiwicie sie w ścianie schować. zamontowałem również rozprowadzenie ciepłego powietrza - udalo się pięcioma przewodami zasilić wszystkie najwazniejsze pomieszczenia. Wentylator powiesiłem nad sufitem poddasza przy kominie. Teraz wybieramy kominek - wstępny wybód to Seguin Pano7 - idealnie nam sie mieści we wnęce kominkowej i ma drzwi, które moga sie podnosić do góry. teraz w planach instalaja doodkurzacza i powolutku woda i CO. Moze jednak pogoda pozwoli na wylewki w tym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 19.11.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Seguin Pano7Brzydki nie jest...a zastanawiałeś się jak będziesz czyścił taką szybę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 19.11.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Seguin Pano7 Brzydki nie jest...a zastanawiałeś się jak będziesz czyścił taką szybę? qrcze, raz powiedz, że dobrze wybrałem.... drzwiczki mozna nie tylko podnosić ale również normalnie otwierać na jedną ze stron. Fajne rozwiązanie - bo salonik w Spokojnej Przystani nie jest olbrzymi i drzwi otwierane na 70 cm to juz niemal środek pokoju. Stąd pomysł na gilotynę. Mysle jeszcze nad jakimś sprytnym filtrowaniem powietrza (tak by zalożyć filtry na tym co wpływa podkominek - tam bedzie najwięcej kurzu z pokoju). Kominkarz obiecał zrobić kratki wwiewne z kasetą w której umieszczę filtr taki jak do GWC - powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 19.11.2011 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 qrcze, raz powiedz, że dobrze wybrałem.... drzwiczki mozna nie tylko podnosić ale również normalnie otwierać na jedną ze stron. Fajne rozwiązanie - bo salonik w Spokojnej Przystani nie jest olbrzymi i drzwi otwierane na 70 cm to juz niemal środek pokoju. Stąd pomysł na gilotynę. Przecież ja nie jestem negatywny ja tylko szybko patrzę i wnioskuję (drzwi takie to opcja a ta jeszcze dodatkowo kosztuje z 1000,- )ale jeśli na bok...to ok Taki kominek ma pewne ograniczenia co do zabudowy i ten mechanizm waży 80 kg więc kominek koniecznie trzeba montować do ściany przeciwległej!ale, to pewnie wiesz. Ogólnie obejrzałem go sobie, jest ciekawy nawet jeśli tyle kosztuje To co wpływa pod kominek z zewnątrz można filtrować bo tam będzie ruch wymuszony przez turbinę ale jak to zrobić dobrze? skoro element kominka z każdej strony musi mieć przerwę min 1cm? więc lepiej filtrować tak jak u mnie powietrze które już ogrzało się i ...leci do pomieszczeń. Są filtry metalowe i się sprawdzają http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/5956/darco-filtr-kominkowy-fi-150mm.jpg Myje się pod bieżącą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 20.11.2011 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 :).. wrzuce fotke jak to u mnie jest zrobione - bo troche pokombinowałem z tym kominem. Na razie musiałem żonie tłumaczyć "z kim tak czatuję..." . Komin: na razie wygląda tak: http://alibaba.nazwa.pl/rrr/kominek.jpg koza dogrzewa domek przed rozpoczęciem instalacji. zerknij na wnękę w kominie - nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale u mnie kominek "wejdzie" trochę w ścianę. Salon jest za mały bu go wysuwać na srodek. Mocowanie dla kominka bedzie dość solidne ze wszystkich stron - wneka ma równo 80 cm szerokosci. Zostaje akurat po kilka cm na izolację i przepływ powietrza. Co do filtrów - pewnie rozwiązanie podobne - tylko ja chce filtrować zimne a ty gorące powietrze. teraz wylewki... pytanie - Panowie tynkarze w rozpędzie zrobili tynki do samego chudziaka. Powinienem to odkuć by dostać sie do izolacji poziomej? ... żonka wybiera drzwi. Niestety nasz sąsiad ma fajne drzwi wejsciowe - http://alibaba.nazwa.pl/rrr/drzwi.jpg i podał nam dane producenta. Firma prywatna Drzwi Jastrzemski - drzwi rewelacyjne. Nie widziałem jeszcze tak solidnego i perfekcyjnego w wygladzie wykonania. Ale cena - jak przeliczyłem wykonane zgodnie z projektem drzwi 200x235 z trzema naswietlami... przekroczyłem 10 000. Jak sobie radzisz z tym? przeprojektować wejście i zrobić pojedyncze skrzydło? jakaś wersja ekonomiczna? Czy pogodzić sie z losem i zacząć powoli sprzedawać auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 20.11.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 :) bo troche pokombinowałem z tym kominem. Masz rację trochę ciekawa konstrukcja Mocowanie dla kominka bedzie dość solidne ze wszystkich stron - wneka ma równo 80 cm szerokosci. Zostaje akurat po kilka cm na izolację i przepływ powietrza. Mylisz pojęcia ...obudowa będzie solidna, mocowanie - nie..wcale go nie ma, dopiero jak zamocujesz do ściany i przytwierdzisz to będzie, a czym to zrobisz to musi doradzić Ci montażysta kominka. Chodzi o to, aby wkład nie ruszał się pod wpływem unoszenia drzwiczek. Co do filtrów - pewnie rozwiązanie podobne - tylko ja chce filtrować zimne a ty gorące powietrze. dlatego piszę, że jest to trudne :to tak jakbyś umieścił auto w filtracyjnym pokrowcu, aby do kabiny wpływało czyste powietrze... a jeździć trzeba teraz wylewki... pytanie - Panowie tynkarze w rozpędzie zrobili tynki do samego chudziaka. Powinienem to odkuć by dostać się do izolacji poziomej? A jak połączysz izolację posadzki z poziomą izolacją fundamentu? musi być ciągłość, przecież teraz tynk połączony jest z fundamentem bez izolacji...tak? ... żonka wybiera drzwi. Niestety nasz sąsiad ma fajne drzwi wejsciowe - http://alibaba.nazwa.pl/rrr/drzwi.jpg i podał nam dane producenta. Firma prywatna Drzwi Jastrzemski - drzwi rewelacyjne. Nie widziałem jeszcze tak solidnego i perfekcyjnego w wygladzie wykonania. Ale cena - jak przeliczyłem wykonane zgodnie z projektem drzwi 200x235 z trzema naswietlami... przekroczyłem 10 000. Jak sobie radzisz z tym? przeprojektować wejście i zrobić pojedyncze skrzydło? jakaś wersja ekonomiczna? Czy pogodzić sie z losem i zacząć powoli sprzedawać auto? Ja już mam drzwi drewniane - za 4300 więc chyba wersja ekonomiczna "100" jednoskrzydłowe bez naświetleń. A te na foto również mi się podobają wyglądają ładnie i solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.