Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

City, wielkie dzięki za te zdjęcia z ocieplenia stropu - utwierdziłes mnie w przekonaniu, że to, co chcemy zrobić jest słuszne. Chodzi mi głównie o ocieplenie murłaty - tylko my wykorzystamy deski, które nam zostały z budowy do podtrzymania wełny, nie płyty OSB.

Niejasne są dla mnie jeszcze te folie - czy możesz powiedzieć jakie dałeś? Ale tak od początku - na goły strop jaka? Czy dobrze rozumiem, że pomiędzy jedną warstwą wełny a drugą też dajesz folię? Czemu? I jaką folię?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja tam ekspertem w dziedzinie instalacji nie jestem, zostawiłem ten temat fachowcom. Dla mojej instalacji: 7 grzejników (7 obiegów) + podłogówka (4 obiegi) + zasobnik z ciepłą wodą 150l wraz z cyrkulacją - kocioł o maksymalnej mocy cieplnej 21,8kW. Jeśli chodzi o instalację to jest ona dość prosta, nie ma sensu zbyt kombinować. Piec odpowiedzialny jest bezpośrednio za wodę oraz cyrkulację a także grzejniki - ma w sobie już pompy i co tam trzeba. Osobno będzie tylko dodatkowa pompa i mieszacz do podłogówki, rozdzielacze będą dwa osobno dla grzejników i osobno dla podłogówki. Do tego sterownik pogodowy z czujką na ścianie północnej. Dodam że podstawowe obliczenia są w projekcie, więc o co chodzi z tym liczeniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam ekspertem w dziedzinie instalacji nie jestem, zostawiłem ten temat fachowcom. Dla mojej instalacji: 7 grzejników (7 obiegów) + podłogówka (4 obiegi) + zasobnik z ciepłą wodą 150l wraz z cyrkulacją - kocioł o maksymalnej mocy cieplnej 21,8kW. Jeśli chodzi o instalację to jest ona dość prosta, nie ma sensu zbyt kombinować. ...Dodam że podstawowe obliczenia są w projekcie, więc o co chodzi z tym liczeniem?

 

Luke_p: U Ciebie w projekcie był piec o mocy 21 kW? Czemu u mnie jest 14kW?

CityMatic - jak to jest z tym przewymiarowywaniem? Kupić sobie piecyk na styk 16kW czy ciepłogrzmota 28kW na zime stulecia z dobrą modulacją? Może lepiej teraz dorzucić 2000 zł do mocnego pieca niż później dogrzewać sie Farelkiem??

 

znacie może jakiś sposób na policzenie zapotrzebowania energetycznego? program OZC Oventrop jest dla mnie za trudny - wywaliłem sie na policzeniu lambdy ścian 3W i paru innych drobiazgach. Z kolei tabelki umieszczane na forum są z taką dokładnością, że raz mam 16 000 kWh a innym razem 33 000 kWh. Wyjdzie na to, że pierwszą zimę spędzę przy liczniku gazowym kalkulując zwrot z inwestycji w butle gazową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejasne są dla mnie jeszcze te folie - czy możesz powiedzieć jakie dałeś? Ale tak od początku - na goły strop jaka?

Carna paroizolacyjna 300, ma zapobiegać ewentualnemu zawilgoceniu od strony części mieszkalnej materiału izolacyjnego, folia ta przymocowana jest do murłaty i rozścielana na całości betonu wylanego na strop teriva.

 

Czy dobrze rozumiem, że pomiędzy jedną warstwą wełny a drugą też dajesz folię? Czemu? I jaką folię?

Nie pomiędzy warstwy wełny nie daję foli, tylko na warstwę ocieplenia, chodzi o to aby zapobiec osiadaniu kurzu i owadów w strukturze ocieplenia, zabezpiecza to ją przed opadaniem i zanieczyszczeniem przez co z latami traci swoją izolacyjność dodatkowo nie pyli poprzez ewentualne ruchy powietrza w obrębie nieużytkowego poddasza.

Folia jest rewelacyjna - nie jest droga ani tania kupiłem ją na allegro, i jestem bardzo zadowolony z jakości, a przede wszystkim z wytrzymałości.

eR'Kate - paroizolacja zbrojona - rolka 60m2(Sprzedający trash ) kupiłem 4 rolki i jest ok

folia 1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke_p: U Ciebie w projekcie był piec o mocy 21 kW? Czemu u mnie jest 14kW?

CityMatic - jak to jest z tym przewymiarowywaniem? Kupić sobie piecyk na styk 16kW czy ciepłogrzmota 28kW na zime stulecia z dobrą modulacją? Może lepiej teraz dorzucić 2000 zł do mocnego pieca niż później dogrzewać sie Farelkiem??

 

Odpowiem jak najkrócej bym mógł chociaż nie wiem czy Cię to zadowoli.

 

Obliczenia dokonuje się dla dwóch rzeczy dla CO czyli liczy się parametry budynku, ile potrzeba ciepła, potem jak się je zatrzymuje i na jak długo(ocieplenie, wentylacja liczba domowników i chęci uzyskania komfortu cieplnego dla niektórych 20*C to dużo, a dla innych 24 *C to jeszcze mało.

 

Potem liczy sie zapotrzebowanie na ciepłą wodę czyli znów ilość mieszkańców, ilość kąpieli na dobę to wyznacza ilość wody do podgrzania = moc jaka jest potrzebna, aby podgrzać tą wodę w rozsądnym czasie.

 

Tutaj dochodzimy do sedna sprawy bo : pierwsza szkołą mówi, że jeśli układ jest szybko reagujący na zmiany temperatury(grzejniki wysokotemperaturowe) moce należy zsumować i w górę do pełnego kW zamontować piec.

Gdy chodzi o ogrzewanie niskotemperaturowe dodaje się 50% mocy potrzebnej do ogrzewania

i to jest zapotrzebowanie mocy dla potrzeb CO i CWU

 

Liczy się to różnymi programami i "liczydłami"biorąc pod uwagę ilość domowników, rozległość budynku, rozmieszczenie względem stron świata, ilość przeszkleń, sposób ocieplenia przegród budowlanych, ich ilość (powierzchnia) możliwość nasłonecznienia , konstrukcję dachu, niekiedy nośnik energii jaką będzie się używało do ogrzewania (chociaż nie wiem po co ? bo przecież ilość kilowatów po przeliczeniu da nam wynik czego i w jakiej ilości musimy spalić),.

 

Ze względu na własne "doświadczenie" i oczytanie mogę stwierdzić, że zapas energii optymalny to 30%(przy dzisiejszym stopniu zaawansowania w wykonywaniu ociepleń budynków nic poniżej 15 cm ocieplenia ).

Zaletą są tutaj również bardzo dobrze ocieplone i zintegrowane zbiorniki na CWU - te potrafią przejąć część energii w czasie przerw pracy kotła na potrzeby CO, więc nie zabierają mocy, a co za tym idzie nie wymuszają tak dużej mocy urządzeń grzewczych.

To wykorzystano przy pracy pomp ciepła w której zastosowano dwie grzałki do CWU działające tylko przy intensywnym zapotrzebowaniu na CWU.

 

Na moim przykładzie napiszę - zapotrzebowanie 8,4kW (-20*C) dla CO i 14kW na CWU piec modulacyjny od 3-16kW (nie ma mniejszego tego typu, a szkoda bo najlepszy byłby 2-12kW).

 

A teraz z innej beczki :piec CO/CWU najoszczędniej pracuje gdy ma średnią moc, a najlepsze parametry spalania gdy z mocą pełną - więc możesz sobie to przetłumaczyć tak: jeśli kupisz piec 24kW albo 26kW to tak jakbyś woził 4 worki cementu Tirem, a mogłeś osobówką w bagażniku, Tir tego nie odczuje, a spali tyle paliwa, aby mógł jechać( w porównaniu do osobówki dużo, bo to duże auto).

Osobówka odczuje 200kg cementu i spali więcej, ale nic jej nie będzie spali tyle co silnik powinien bo przewidziano, że może przewieźć taki ciężar.

I to i to auto wykona taką samą pracę, ale rachunek ekonomiczny będzie całkiem inny.

 

W czasie eksploatacji zarówno porównywalnych aut jak i pieców będzie to samo - ilość paliwa, serwis, wymagania, mało tego praca pieca poniżej wymaganych parametrów powoduje błyskawiczną degradację pieca, inne są przekroje elementów konstrukcyjnych gdyż, inne są stawiane im wymagania w ekstremalnych warunkach pracy ( a takie są dla zaniżonych parametrów) piec ulega dużo szybszemu zużyciu.

 

No to jak zwykle się rozpisałem, jeszcze musiałem edytować bo zabrakło paru przecinków i stało się to chaotyczne.

- pozdrawiam

Edytowane przez CityMatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te fotki zrobione dzisiaj przybliżą co działam ;) i jak to wygląda

 

Psujesz sobie poddasze, które mogłoby byc użytkowe. Ale całą wełnę zmarnujesz na podloge... i na sufit nie starczy. ;) za to latem spanie jak na sianie :):)...

 

Ja wysycham po tynkach. Mury wygladają na suche - palę kazdego dnia - ale zmierzyłem wilgotność sciany :):).. prawie sama woda. Dochodzi do 70%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CityMatic - przeczytałem dwa razy post o ogrzewaniu. Jeśli dobrze rozumiem to:

1. jeśli zapotrzebowanie całkowite domu na energię (CW+CO) wynosi np 14 kW to w przypadku grzejników kupuje piec 14kW, a w przypadku podłogówki 21kW. Tak?

2. Skąd wynika wymaganie dla kotła na CW 14kW? U mnie działa bojler 2kW i Wystarcza. Chcesz powiedzieć, ze jeśli rozdziele dwa obiegi np tak jak mam dziś (CO z pieca gazowego i CW z bojlera) wówczas moc pieca do CO moze być stosunkowo mała?

3. z innej beczki - z jednej z tabelek zamieszczonych na forum wynika, że odpowiednio manipulując parametrem "wentylacja" mozna dość istotnie wpływać na zużycie energii. To akurat oczywiste. Ale jak wstawiłem wentylacje grawitacyjną i wymiane powietrza zgodną z przepisami to energia na CO wzrosła o 60% ?? to mozliwe? wiem, że kominy nie są ekonomiczne, ale 60% to kilka tysiecy w sezonie - możesz skomentować? Liczyłeś to kiedyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CityMatic - przeczytałem dwa razy post o ogrzewaniu. Jeśli dobrze rozumiem to:

1. jeśli zapotrzebowanie całkowite domu na energię (CW+CO) wynosi np 14 kW to w przypadku grzejników kupuje piec 14kW, a w przypadku podłogówki 21kW. Tak?

 

pierwsza szkołą mówi, że jeśli układ jest szybko reagujący na zmiany temperatury(grzejniki wysokotemperaturowe) moce należy zsumować i w górę do pełnego kW zamontować piec.

Gdy chodzi o ogrzewanie niskotemperaturowe dodaje się 50% mocy potrzebnej do ogrzewania na potrzeby ciepłej wody - nie, odwrotnie zrozumiałeś - niskotemperaturowe ogrzewanie to podłogówka wysoko grzejniki, szybko reagują na zmianę temperatury podłogówka ma dużą bezwładność przez co podczas grzania wody nie będzie odczuwalne że nie grzeje CO

 

2. Skąd wynika wymaganie dla kotła na CW 14kW? U mnie działa bojler 2kW i Wystarcza. Chcesz powiedzieć, ze jeśli rozdziele dwa obiegi np tak jak mam dziś (CO z pieca gazowego i CW z bojlera) wówczas moc pieca do CO może być stosunkowo mała?

I to jest właśnie to co napisałem

Odpowiedz sobie na pytanie czy każdemu ten "bojler 2kW" wystarcza?Mnie potrzeba 500-650l /dobę i wydaje mi się, że 80% budujących SP podobnie- dla mnie woda ma być dostępna zawsze, kiedy chcę, bez ograniczeń, nie będę czekał - to są moje potrzeby. (Zagrzanie 60-70l w bojlerze przez 4h? - to nie jest komfort który chcę)

3. z innej beczki - z jednej z tabelek zamieszczonych na forum wynika, że odpowiednio manipulując parametrem "wentylacja" mozna dość istotnie wpływać na zużycie energii. To akurat oczywiste. Ale jak wstawiłem wentylacje grawitacyjną i wymiane powietrza zgodną z przepisami to energia na CO wzrosła o 60% ?? to mozliwe? wiem, że kominy nie są ekonomiczne, ale 60% to kilka tysiecy w sezonie - możesz skomentować? Liczyłeś to kiedyś?

 

Po to właśnie montuje się REKUPERATOR, aby część tej energii odzyskać ;) i akurat to liczyłem dlatego mam rekuperator i "mechaniczną wentylację z odzyskiem ciepła" bo tak powinno się to nazywać.

 

Psujesz sobie poddasze, które mogłoby byc użytkowe. Ale całą wełnę zmarnujesz na podloge... i na sufit nie starczy.

;) jeszcze mam popsute 8 arów działki ....bo tam rosną drzewka, a nie stoi dom...

Spokojna przystań M36aL wariant I jest domem parterowym bez użytkowego poddasza jeśli ktoś o tym zapomniał ! ;)

Taki wybrałem i taki wybudowałem ten wariant najbardziej mi się podobał.

Pozdrawiam

Edytowane przez CityMatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) jeszcze mam popsute 8 arów działki ....bo tam rosną drzewka, a nie stoi dom...

Spokojna przystań M36aL wariant I jest domem parterowym bez użytkowego poddasza jeśli ktoś o tym zapomniał ! ;)

 

de gustibus... ja tam swoje wiem;). drzewka rozumiem - gdybym miał hektary tez byłby las i staw i łąka i... ale dom. Jak bym miał poddasze to bym je wcześniej czy później zagospodarował. Ty też .... i dlatego je w całości zapychasz watą :). Bedziesz miał potem wymówkę...

 

Teraz powaznie. Własnie wywaliłem hydraulika. Dzieki - CityMatic - w pewnym sensie jest ojcem chrzestnym tego posunięcia. Teraz mi załatw nowego :). Ma być doswiadczony, z dużą ekipa profesjonalnych pracowników, dzialający legalnie, znający się na nowych rozwiazaniach, wolne terminy od jutra, własny transort i zakup materiałów, wystawia FV... :) szukam tego samego goscia co wszyscy? ...

 

Przy okazji pytanie: jak sobie poradzić z odpływem z garazu? Wpuszczenie w kanalizację chyba nie jest dobrym pomysłem - błoto może skutecznie zapychać kanalizację. Wyjscie na zewnątrz? do studzienki? Są jakieś rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Własnie wywaliłem hydraulika. Dzieki - CityMatic - .... szukam tego samego goscia co wszyscy? ...

 

Być może ale Łódź to duże miasto, a i fachowców jest sporo - kiedyś mieszkałem na ul. Zachodniej 2 lata i spotykałem różnych fachowców ;)

 

Przy okazji pytanie: jak sobie poradzić z odpływem z garazu? Wpuszczenie w kanalizację chyba nie jest dobrym pomysłem - błoto może skutecznie zapychać kanalizację. Wyjście na zewnątrz? do studzienki? Są jakieś rozwiązania?

 

Dosłownie sam wymyśliłem sposób i zamieściłem go na forum, ale jak to bywa od planów do realizacji( to prócz kominka moja kolejna zmiana)...zaspałem i ostatecznie pozostał odpowiedni spadek na zewnątrz 8cm na całości garażu, a woda wypływa pod uszczelkę i na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji pytanie: jak sobie poradzić z odpływem z garazu? Wpuszczenie w kanalizację chyba nie jest dobrym pomysłem - błoto może skutecznie zapychać kanalizację. Wyjscie na zewnątrz? do studzienki? Są jakieś rozwiązania?

 

Są dwa sposoby jakie znam. Jeden to pakujesz w wylewkę kratki odpływowe (taki długie wąskie) przy końcu spadu z garażu i wyprowadzasz na zew budynku, potem rurami wraz z deszczówką do studni (planujesz chyba odprowadzenie liniowe wody deszczowej, czy wypusty na glebę i niech woda sama znajdzie drogę?), lub zaraz przed wjazdem do garażu (zarz przed ławą. Ja zrobiłem przed wjazdem do garażu, będzie wkomponowane w podjazd. Nie planuję myć auta w garażu, spadek jaki mam odprowadzi nadmiar wody na zew. Choć koleś od wylewek sugerował że wariant z kratkami w garażu jest fajniejszy to jednak się nie zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, taki był też mój chytry plan - rura na zewnątrz i w glebę, ale myslałem, że sa jakieś profesjonalne sposoby na wykonanie odpływu. U mnie zdecydowanie kratka w garazu - wiem co sie dzieje jak zimą wjeżdża auto do garażu - nie musi byc ciepło w środku, nie trzeba go myć, by całe błoto z nadkoli zjechało na podłogę. A potrafi być tego sporo. A jak jeszcez snieg pada na dworze... :):).. wszystko płynie.

 

Mam juz nowego hydraulika - nowa jakość, nowa wiedza. okazało się, że odpowietrzenia pionów mam do du... - są za nisko i za blisko kanałów wentylacyjnych. Styropian musze kupic inny (zamiast 10 cm, to 3+3+4cm = bardzo to logiczne i z sensem - generalnie jestem zadowolony ze zmiany)

 

pozdrawiam budujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kondensaty, to różne są opinie odnośnie ilości wody. Jedni mówią że leci na potęgę, inni że praktycznie skraplanie nie występuje. Nawet nasz kominiarz co był powiedział że wszystko wyparuje i wody praktycznie nie będzie. Może wypowie się ktoś, kto już użytkuje taki sprzęt jak jest w praktyce?

 

Ja będę podłączał odpływ do kratki ściekowej w kotłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci za odpowiedź właśnie te metry mnie przerażają. znajomibudowali ten dom więc wiem jak wyglada bez poddasza użytkowego . Im też brakuje piwnicy składu opału a pellets jest lekki i trochę go jest . Chetnie obejrzę zdjęcia twojego domu pozdrawiam

mlynmek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...