Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

a brama? Jeśli 3,5 tys to pewnie suwana. 26 mb to szerokość działki?

Tak suwana z napędem, i tak 26m to szerokość działki. pozostałe 166m obwodu to siatka ocynkowana powlekana PCV

 

A masz jakiś pomysł na kostkę? z której strony furtka? Pytam - bo mi chodzi po głowie pomysł, by furtke dać przed bramą, a potem przeciąć chodnikiem podjazd do garażu - bedzie troche mniej prosto.

 

Pomysł na kostkę? mam projekt i realizacja wg niego

Jest projekt zjazdu z działki na drogę gminną - to projekt i bramy i furtki, dodatkowo w warunkach zabudowy wydanych przez gminę prawnie jest określony stosunek powierzchni zielonej do zabudowanej w tym powierzchni utwardzonych ( budowa to nie partyzantka i wszędzie obowiązują przepisy prawa).

Na podstawie tego projektant adaptując projekt wstępnie określił zarys utwardzonych tras komunikacyjnych. Obecnie firma która będzie układać kostkę konsultuje co i jak ma wyglądać, gdzie ując , gdzie dodać i co upiększyć......na podstawie tego wybór kostki i przeliczenie powierzchni i do pracy.

Jednak ogólnie i wstępnie wygląda, że od bramy do drogi będzie prosto 15mX4,25m i tak samo od wejścia do drogi głównej 19mX1m, połączenia ze śmietnikiem i tarasem troszkę inaczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Oj, ,będzie się działo! z placu "boju" pozdrawiam

 

Mamy nadzieję, że będziecie tu zaglądać, wątek mam w ulubionych i chętnie popatrzę jak inni przecierają swój szlak do upragnionego domku - chętnie również w miarę możliwości pomogę..... bo nie raz warto się zapytać, gdyż niektóre błędy, które naprawdę są, łatwo jest ominąć, a bardzo trudno poprawić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

City , mam pytanko : murarz mi wczoraj powiedział żeby nie robić ścianki dociskowej ponad poziomem gruntu , jak ty to rozwiązałeś? twierdzi że potem z tym sam kłopot i nie potrzebne dodatkowe koszty : jakieś obróbki blacharskie i tym podobne kwestie ....

 

Nie wiem o którą ściankę dociskową Ci chodzi bo jeśli to w ziemi to u mnie jest tradycyjnie na ławie, bloczki betonowe do odpowiedniej wysokości potem warstwa cegły pełnej i dalej z betonu komórkowego, aż do wieńca. Wszystko w jednej warstwie - oczywiście elementy nośne.

 

Coś takiego jk na fotkach później było już weselej ;)

IMG_2062.jpg

IMG_2371.JPG

IMG_2708.JPG

IMG_2886.JPG

Edytowane przez CityMatic
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krutko mówiąc ściana fundamentowa oklejona styropianem , siatką i klejem ... zdaje się że mojemu murarzowi chodziło o ten cokół ozdobny na zewnątrz budynku z tego kamienia czy co tam to jest. To pełni jakąś funkcję praktyczną czy tylko ozdobną?

 

Mam jeszcze jedno pytanko : czy gruz z cegły silikatowej nadaje się na podbudowę , utwardzenie drogi do garażu ? mam możliwość zdobyć taki za niewielką opłatą.

Edytowane przez kangur6820
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko mówiąc ściana fundamentowa oklejona styropianem , siatką i klejem ... zdaje się że mojemu murarzowi chodziło o ten cokół ozdobny na zewnątrz budynku z tego kamienia czy co tam to jest. To pełni jakąś funkcję praktyczną czy tylko ozdobną?

 

To jest dokładnie ściana fundamentowa trójwarstwowa i tak wygląda w projekcie, na niej podtrzymuje się ozdobna warstwa płyt teknoamerblok/ dom nowoczesny to i elewacja nowoczesna.

Jeśli chcesz inaczej - budujesz tradycyjnie

 

Mam jeszcze jedno pytanko : czy gruz z cegły silikatowej nadaje się na podbudowę , utwardzenie drogi do garażu ? mam możliwość zdobyć taki za niewielką opłatą.

Tak,jak najbardziej gruz z tego materiału się nadaje jest mało-nasiąkliwy, wytrzymały i mrozoodporny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dokładnie ściana fundamentowa trójwarstwowa i tak wygląda w projekcie, na niej podtrzymuje się ozdobna warstwa płyt teknoamerblok/ dom nowoczesny to i elewacja nowoczesna.

Jeśli chcesz inaczej - budujesz tradycyjnie

 

 

Tak,jak najbardziej gruz z tego materiału się nadaje jest mało-nasiąkliwy, wytrzymały i mrozoodporny.

 

Czy bardzo ta ścianka podnosi koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bardzo ta ścianka podnosi koszty?

 

To zależy, przyznam szczerze, że nie liczyłem, bo to jest bloczek fundamentowy w pionie na wysokość fundamentu, a i ława musi być szersza więc i betonu więcej.

Jeśli natomiast będziesz miał ścianę trójwarstwową - jest niezbędna, gdy chcesz mieć elewację z klinkieru(cegły klinkierowej) również, na czymś to musi się utrzymać.

Ja mam te elementy z płytki klinkierowej tak jak taras- nie mam ścianki oporowej czy fundamentowej - coś cięższego by się nie utrzymało.

20110816102.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się narobiło dzisiaj jest 1.04,2012 r i spadł śnieg....czyżby znów zima? za oknem zrobiło się całkiem biało i świątecznie;)

 

Czyżby szykowały się renifery św. Mikołaja? ....... przecież to nie te święta !

 

Z pozdrowieniami dla wszystkich zaczynających i tych już mieszkających - Paweł

sarenki.1 JPG.jpg

sarenki.jpg

Obraz 644.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,jak najbardziej gruz z tego materiału się nadaje jest mało-nasiąkliwy, wytrzymały i mrozoodporny.

 

City,

 

czytam Twoje posty i masz duże doświadczenie i poukładane w głowie. Na pewno bardzo dobrze że się udzielasz i pomagasz innym uniknąć błędów. Masz przy tym mnóstwo cierpliwości ;)

 

Mimo wszystko uważam że czasem się mylisz i może trochę rozpędzasz. Je nie wiem wszystkiego na każdy temat i czasem wolę głosu nie zabierać. Polecam bardziej "ważyć" niektóre słowa, bo napisałeś trochę na odwrót.

 

Wg mojej wiedzy, a budowałem z wykorzystaniem silikatów i odpady wykorzystałem jako gruz (Silka firmy Xella):

- silikat jest bardzo nasiąkliwy 12-16% (PPMB Nimce S.A.) , poniżej 16% wg. karty kat. Xelli;

- mrozoodporny w stanie suchym! Różne materiały są mrozoodporne w stanie mokrym zwykle poniżej 1% nasiąkliwości, np. płytki mają 0,5 lub 0,3%, beton itd. i dopiero wtedy są mrozoodporne, tzn woda w nich zawarta ma tak małą objętość że przy zamarzaniu ich nie rozsadzi.

- wytrzymały tak, ale w stanie suchym, mokry się kruszy, a po długim leżeniu w mokrej ziemi - tym bardziej.

- do murowania używa się elementów z udziałem drążeń (pustka powietrzna) 20-30%, czyli po jakimś czasie mogą elementy popękać i guz trochę osiadać.

- jeżeli droga "siądzie" koledze to raczej Cię nie udusi, chociaż żeby "podnieść" np. kostkę, trzeba ją zdjąć, a to już kupa pracy.

 

Polecam używać jako wypełniacza lub tymczasowego utwardzenia miejsc, które mogą trochę "usiąść. Mi przy ogrodzeniu usiadło w niektórych miejscach około 4-5cm i tak zakładałem...

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

City,

 

czytam Twoje posty i masz duże doświadczenie i poukładane w głowie. Na pewno bardzo dobrze że się udzielasz i pomagasz innym uniknąć błędów. Masz przy tym mnóstwo cierpliwości ;)

 

Dziękuję za uznanie

 

Mimo wszystko uważam że czasem się mylisz i może trochę rozpędzasz. Je nie wiem wszystkiego na każdy temat i czasem wolę głosu nie zabierać. Polecam bardziej "ważyć" niektóre słowa, bo napisałeś trochę na odwrót.

Moja wiedza oparta jest na prasie, książkach i opiniach innych osób, ale to chyba normalne każdy ma swoich nauczycieli ;)

 

Odpowiedź eksperta: Głównym zadaniem ścian fundamentowych i piwnic jest bezpieczne przeniesienie obciążeń z wyższych kondygnacji nadziemnych, stropów, dachu na fundament budynku. Dlatego też, ściany te powinny być wykonane z materiałów trwałych o dużej wytrzymałości, niskiej nasiąkliwości oraz mrozoodpornych.

 

Silikaty mają najwyższą spośród wszystkich elementów murowych wytrzymałość na ściskanie. Charakteryzuje je odporność na korozję biologiczną oraz niska nasiąkliwość, dzięki czemu mogą z powodzeniem być stosowane jako zagłębione w gruncie. Warunki gruntowo-wodne, niezależnie od rodzaju użytego materiału, narzucają rodzaj i sposób wykonania izolacji ściany piwnicy lub fundamentowej.

 

Grupa SILIKATY oferuje element murowy specjalnie dostosowany do wykonywania ścian fundamentowych i piwnic SILIKAT F. Duża dokładność wymiarowa bloczków SILIKAT F pozwala na murowanie zarówno na cienką jak i grubą spoinę, a specjalnie zaprojektowane uchwyty ułatwiają przenoszenie i ustawianie bloczków w murze. Element murowy SILIKAT F jest odporny na działanie wilgoci zachowując swoją wytrzymałość konstrukcyjną.

 

mgr inż. Dorota Kajka źródło

Grupa SILIKATY

 

Uważam, że coś co można stosować na ściany nie tylko te ponad powierzchnię ale również pod jej powierzchnią nadają się na materiał na podbudowę, oczywiście doskonale zdaje sobie sprawę, że niektórych materiałów stosować nie wolno, bo się rozkruszą.

 

Jednak czy kolega zastosuje czy nie to będzie jego decyzja - znając życie to i granit kiedyś kruszono wodą i mrozem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza noc w nowym domu za nami. Tak jak ustaliliśmy tak się stało. Z dnia 31 na 1 kwietnia nocowaliśmy pierwszy raz w naszym domu. Sporo jeszcze pracy nas czeka, urządzanie oraz wykończenie wkoło domu. Cały czas kalibruję tez nasz piec. Czytałem że ktoś tutaj tez ma Junkersa takiego jak ja, tylko wcześniejszą edycję. Może podzieli się swoimi spostrzeżeniami co do ustawień?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza noc w nowym domu za nami. Tak jak ustaliliśmy tak się stało. Z dnia 31 na 1 kwietnia nocowaliśmy pierwszy raz w naszym domu. Sporo jeszcze pracy nas czeka, urządzanie oraz wykończenie wkoło domu. Cały czas kalibruję tez nasz piec. Czytałem że ktoś tutaj tez ma Junkersa takiego jak ja, tylko wcześniejszą edycję. Może podzieli się swoimi spostrzeżeniami co do ustawień?

 

Chyba ja mam takiego Junkersa - u mnie 100% podłogówka, a ustawienia...no cóż pokojówka na 22*C(dzień) 20 (noc) na piecu na "3" woda ciepła na "pion" pompa cyrkulacji na zegar i funkcjonalność dla domowników.Pompa CO na III, pompa obiegowa CWU (nastawa fabryczna)

Co do temperatury to takowa jest jaką nastawiam i się utrzymuje(+- 0,5*C) woda ciepła 48*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ja mam takiego Junkersa - u mnie 100% podłogówka, a ustawienia...no cóż pokojówka na 22*C(dzień) 20 (noc) na piecu na "3" woda ciepła na "pion" pompa cyrkulacji na zegar i funkcjonalność dla domowników.Pompa CO na III, pompa obiegowa CWU (nastawa fabryczna)

Co do temperatury to takowa jest jaką nastawiam i się utrzymuje(+- 0,5*C) woda ciepła 48*C

 

No właśnie, ja nie do końca w sumie wiem jak mam to ustawić, czy 21 czy 22. Woda na 48 jak u Ciebie, 6x na dobę pompa cyrkulacyjna. Ja mam główny obieg grzejniki a podłogówka na powrocie z mieszaczem i osobną pompą. Pompa na 3, mieszacz automat zarządzany IPM1. Grzejnikami zarządza już sam piec.

 

Dostrzegam już pewne problemy jakich się obawiałem, czyli konfliktu czujnika wew z czujnikiem pogodowym i krzywą grzania. Muszę chyba zadzwonić na infolinię techniczną bo jeszcze sporo zagadek muszę rozwiązać aby dokładnie okiełznać ten piec.

 

Z ciekawości zapytam o których godzinach piec u Ciebie działa w trybie oszczędzania? Czy obniżenie z 22 do 20 stopni jest ok? Dlaczego nie dałeś 21? Gdzieś czytałem że do spania najlepsza temperatura to 18-19 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uznanie

 

 

Moja wiedza oparta jest na prasie, książkach i opiniach innych osób, ale to chyba normalne każdy ma swoich nauczycieli ;)

...ale własnego rozumu też trzeba używać i czasem przemyśleć odpowiedź nawet powiedzmy "eksperta", odnośnie tego jakiego kontekstu ona dotyczy i czy ona sama nie jest wyrwana z kontekstu ;) Ów "ekspert" zacytował fragmenty za strony producenta, lecz nie napisał że materiał ten koniecznie! musi mieć szczelną izolację przeciwwilgociową. Druga sprawa że na ściany fundamentowe są specjalne bloczki F. Pisanie że jest mało-nasiąkliwy to populizm. W porównaniu z betonem komórkowym owszem, ale porównując z betonem lub bloczkami do budowy fundamentu jest bardzo nasiąkliwy.

Uważam, że coś co można stosować na ściany nie tylko te ponad powierzchnię ale również pod jej powierzchnią nadają się na materiał na podbudowę, oczywiście doskonale zdaje sobie sprawę, że niektórych materiałów stosować nie wolno, bo się rozkruszą.

No to zdajesz sobie sprawę i bezmyślnie potwierdzasz nieprawdę?? A może powiesz koledze jak ma sobie gruz z silikatów szczelnie zabezpieczyć przed wilgocią? Przecież nie będzie zanurzał w lepiku przed wrzuceniem w ziemię :D

Jednak czy kolega zastosuje czy nie to będzie jego decyzja - znając życie to i granit kiedyś kruszono wodą i mrozem

Tak, ale może to być za Twoją sprawą, błędna decyzja. Odnośnie granitu - owszem, ale wiercąc otwory lub tworząc szczeliny i wprowadzając w nie wodę oraz zamrażając. Inaczej by się nie dało bo granit ma nasiąkliwość w okolicy 0,3 - 0,4 %, czyli jest właściwie nienasiąkliwy !!!

 

Pamiętaj: "Doświadczenie powiększa naszą mądrość; nie zmniejsza jednak naszej głupoty."

To że na forum jesteśmy anonimowi nie znaczy że możemy puszczać słowa na wiatr i pisać bezmyślnie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko mówiąc .... czy gruz z cegły silikatowej nadaje się na podbudowę , utwardzenie drogi do garażu ? mam możliwość zdobyć taki za niewielką opłatą.

Tak więc kolego raczej nie nadaje się bo mogą być kłopoty, gdy namoknie może się zlasować - rozsypać i nie będzie już tworzył twardej podbudowy, a mieszaninę piachu i wapna o luźnej strukturze.

Jak dotąd nadają się jak widać naturalne kruszywa, a z gruzu to tylko betonowy lub cegły klinkierowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ja nie do końca w sumie wiem jak mam to ustawić, czy 21 czy 22. Woda na 48 jak u Ciebie, 6x na dobę pompa cyrkulacyjna. Ja mam główny obieg grzejniki a podłogówka na powrocie z mieszaczem i osobną pompą. Pompa na 3, mieszacz automat zarządzany IPM1. Grzejnikami zarządza już sam piec.

 

Dostrzegam już pewne problemy jakich się obawiałem, czyli konfliktu czujnika wew z czujnikiem pogodowym i krzywą grzania. Muszę chyba zadzwonić na infolinię techniczną bo jeszcze sporo zagadek muszę rozwiązać aby dokładnie okiełznać ten piec.

 

Z ciekawości zapytam o których godzinach piec u Ciebie działa w trybie oszczędzania? Czy obniżenie z 22 do 20 stopni jest ok? Dlaczego nie dałeś 21? Gdzieś czytałem że do spania najlepsza temperatura to 18-19 stopni.

 

Piec w trybie nocnym działa od 22:00-06:00 i temperatura spada do 19*C wiec jest ok.

Ja również kontaktowałem się z serwisem Junkersa w sprawach ustawienia. Ostatecznie zmieniłem "pogodówkę" na "pokojówkę" wiem, że może wydać się to śmieszne, ale uznałem, że chcę kontrolować temperaturę wewnątrz niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz.

Myślę, ze przy mojej 100 % podłogówce bezwładność sprawdza się znakomicie bo nie odczuwam zmian temperatury np. poprzez wychłodzenie od spadku temperatury na zewnątrz.

Dokładnie odsprzedałem swój sterownik FW 100, a zakupiłem FR 100 i tak szczerze przez całą zimę sobie tak pracuje, w automacie, bez obsługowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ostatecznie zmieniłem "pogodówkę" na "pokojówkę" wiem, że może wydać się to śmieszne, ale uznałem, że chcę kontrolować temperaturę wewnątrz niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz.

Myślę, ze przy mojej 100 % podłogówce bezwładność sprawdza się znakomicie bo nie odczuwam zmian temperatury np. poprzez wychłodzenie od spadku temperatury na zewnątrz.

Dokładnie odsprzedałem swój sterownik FW 100, a zakupiłem FR 100 i tak szczerze przez całą zimę sobie tak pracuje, w automacie, bez obsługowo.

 

Jak najbardziej! :)

Ja mam Pompę Ciepła, 100% podłogówkę i również pogodówka mi się nie sprawdzała. Na sterowaniu pokojowym chodzi super.

 

Myślę że pogodówka jest lepsza przy gorzej lub źle ocieplonym domu. U mnie bezwładność całego domu jest tak duża że przy -20 dom stygł 0,6 stopnia na dobę, a teraz po sprawdzeniu, temp. spada około 0,2-0,3 stopnia na dobę więc niewiele. Dlatego nawet agregatu nie kupuję.

 

Pogodówka ma uprzedzić schłodzenie domu i od razu zareagować na zmianę temp na zewnątrz, gdy w domu jeszcze nie ma żadnych zmian. U nas City to nie wystąpi ( z tego co kojarzę obaj mamy ciepły dom i 20cm ciepłego styro na ścianach...). Dodatkowa sprawa o której nikt nie mówi - dużo sterowników ma zbyt prosty program i jak są takie jak teraz-na wiosnę skoki temperatur (rano 2 stopnie, a po południu np. +16), to prosty program pogodowy przejdzie na inną krzywą i podniesie temp. w nocy i rano, bo zimno, nie wiedząc że za kilka godzin będzie +16...

 

Pozdrawiam i korzystając z okazji - Miłych, Spokojnych Rodzinnych Świąt Wielkanocnych życzę i mokrego Dyngusa, ale w domu bo za oknem ma być słabo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...