krzysiekkce 25.03.2008 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Proszę o radę. 2 lata temu sprzedałem mieszkanie które dopiero co wykupiłem odspółdzielni. Złożyłem w US iż uzyskane pieniążki w ciągu 2 lat przeznaczę nakupno lub spłatę kredytu.Zanim sprzedałem to kupiłem inne - większe - biorącna nie kredyt hipoteczny.Teraz refinansowałem kredyt w innym banku, zatem tamten kredyt formalnie jestspłacony...Czy mogę w US przedstawić spłatę tamtego kredytu i tym samym nie płacić 10%podatku???Czy US będzie wiedział ze refinansowałem kredyt i będzie o to pytał?Nie znam się na sprawach skarbowych i nie mam pojęcia czy tak mogę postąpić.Mam płacić podatek mimo że kupiłem przecież większe mieszkanie i wciąż będę jespłacał - tyle że w niewłaściwej kolejności - najpierw kupiłem nowe potem sprzedałem stare. Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/98789-sprzeda%C5%BC-mieszkania-w-2006r-podatek/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 27.03.2008 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Z tego co napisałeś, "czasowo" wygląda to następująco: 1.) 2006 - zakup mieszkania od SM. 2.) Zakup 2 mieszkania za kredyt. 3.) 2006 - sprzedaż mieszkania kupionego od SM. 4.) Refinans - spłata kredytu na mieszkanie nr 2. Jednocześnie złożyłeś oświadczenie w US, że przychód ze sprzedaży mieszkania kupionego od SM przeznaczysz na cele "mieszkaniowe". Gdybyś kredyt spłacił z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży mieszkania (SM) wszystko by grało (nawet pomimo wcześniejszgo od sprzedaży zakupu). Teraz refinansowałem kredyt w innym banku, zatem tamten kredyt formalnie jest spłacony... Wybrałeś taką drogę więc przychodu ze sprzedaży mieszkania (SM) nie przeznaczyłeś na cele określone w zwolnieniu i nie możesz skorzystać ze zwolnienia. Czy US będzie wiedział ze refinansowałem kredyt i będzie o to pytał? Na takie pytania nie ma dobrej odpowiedzi... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/98789-sprzeda%C5%BC-mieszkania-w-2006r-podatek/#findComment-2377190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts