Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

AUTOMATYCZNA SKrzynia biegow


waldibmw

Recommended Posts

wtej chwili moto jest dlamnie problemem(niedokonca sprawna lewa noga ),podobno jest jakies urzadzenie ktore mozna zamontowac w moto i bedzie samo przezucalo biegi?? czy ktos cos wie na ten temat??

 

Kiedyś dawno temu motocykle miały wajchę ręczna na baku. :D

Tyle to i ja wiem ,mam taki w kolekcji :D

 

Popatrz jak to było zrobione i ... zleć przeróbkę. Pamietaj, by wajcha była z prawej strony baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

mnie jest obojetne - jeżdżę manual i automat okazyjnie - nie zwracam kompletnie na to uwagi przy prowadzeniu. Są plusy i minusy obu przekładni.

Ale opowiem autentyczny przypadek - mam brata przyrodniego w Kanadzie, który zaszcycił mnie swoją osobą w kraju. Dalem mu się przejechać GOLF IV 130 km w tdi - oczywiście manual 6 biegów do przodu - nNIE PORADZIŁ sobie z obsługą :o byłem w szoku - mówi, że u nich wszystko automat, wszstko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych krajach sa prawa jazdy uprawniające do prowadzenia tylko samochodów z automatem. Mając prako na manual mozna prowadzić automat. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat owszem, dla żony :wink:

Niestety, zużycie paliwa 10% wyższe mimo zapewnień motoryzacyjnych "fachoFcUw" rodem z TV....

grunt to nie generalizowanie ;-)

Kiedyś było Telewizyjne Technikum Rolnicze, zawsze przed "Telerankiem".

Bardzo przydatne tla tych, którzy "czuli czacze w temacie".

Teraz jest TV... super ekspertów produkujących i preparujących zdarzenia mających na celu wzbudzenie zainteresowania owymi programami.

Generalnie programy bez sensu i nie mające nic w celu najdrobniejszej edukacji.

To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie jest obojetne - jeżdżę manual i automat okazyjnie - nie zwracam kompletnie na to uwagi przy prowadzeniu. Są plusy i minusy obu przekładni.

Ale opowiem autentyczny przypadek - mam brata przyrodniego w Kanadzie, który zaszcycił mnie swoją osobą w kraju. Dalem mu się przejechać GOLF IV 130 km w tdi - oczywiście manual 6 biegów do przodu - nNIE PORADZIŁ sobie z obsługą :o byłem w szoku - mówi, że u nich wszystko automat, wszstko

TZW Amerykanie to przymuly i :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtej chwili moto jest dlamnie problemem(niedokonca sprawna lewa noga ),podobno jest jakies urzadzenie ktore mozna zamontowac w moto i bedzie samo przezucalo biegi?? czy ktos cos wie na ten temat??

 

Kiedyś dawno temu motocykle miały wajchę ręczna na baku. :D

Tyle to i ja wiem ,mam taki w kolekcji :D

 

Popatrz jak to było zrobione i ... zleć przeróbkę. Pamietaj, by wajcha była z prawej strony baku.

jakby6m chcial sie cofnac w rozwoju to mam takie moto w kolekcji w garazu

myslalem o elektronice :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy jest stan techniczny ASB. Jeżeli wszystko ok- to super sprawa. Co do liczby przełożeń w ASB- u pierwszego znajomego jest 7 przełożeń do przodu (S-klasa MY07), a u drugiego 8(!!) (Lexus LS460 MY08). Rewelacja!!! Ja śmigam A6 z ASB i też daje radę- w korkach super sprawa. A jak się włączy ułańska fantazja to wystarczy przełączyć na ręczną zmianę biegów i można pośmigać nieco ostrzej.

Najważniejsze to odpuścić teorie pseudomechaniorów, którzy twierdzą, że w ASB nie wymienia się oleju!!!! To kompletna bzdura!!!! W przypadku mojego auta co 50tyś km wymiana razem z filtrem metodą dynamiczną (w przypadku statycznej wymienimy zbyt małą ilość płynu).

I ostatnia wskazówka- zawsze przed włączeniem pozycji P zaciągamy ręczny!!! To w znacznym stopniu zmniejsza naprężenia w skrzyni podczas włączania R lub D przy ruszaniu!!!

 

Co do elektromechanicznej zmiany biegów w moto. Jestem zapalonym motocyklistą i z przyjemnością ogladam programy z tym związane. Rok temu miałem przyjemność trafić na kolesia (w TV), który ma całkowicie niewładne kończyny dolne. Totalne zero czucia- porusza się na wózku. :evil: Jednak jego miłość do moto była tak wielka, że razem z kumplami przerobili gsx-r (!!!) tak, żeby niepełnosprawny mógł nim śmigać. Full wypas- zmiana biegów jak w rowerze górskim- kliknięcie kciuka i palca wskazującego. Przy zatrzymaywaniu opuszczają się dodatkowe podpory.... itd. Nie chodzi, żebyś aż tak przerabiał moto ale wiem, że jest możliwa zmiana stopnia w inny sposób niż nogą. Na marginesie- mimo swojej ułomności koleś zagląda Panu Bogu w okno jak mało który- gumy ciągnie niesamowicie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ostatnia wskazówka- zawsze przed włączeniem pozycji P zaciągamy ręczny!!! To w znacznym stopniu zmniejsza naprężenia w skrzyni podczas włączania R lub D przy ruszaniu!!!
Tylko jeśli stoimy na nierównym terenie vel. wzniesieniu. Inaczej lepiej dać się swobodnie ułożyć trybom w skrzyni :)

poczytaj np. tutaj

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tam jest napisane dokładnie to samo co ja napisałem.

Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.

Dotyczy to sytuacji na wzniesieniach, nawet niewielkich. Na płaskim nie jest konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...