70waldek 26.01.2010 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Czy ktoś próbował podłączyć okap kuchenny do rekuperatora? Czytałem gdzieś,że stosuje się filtr przeciwtłuszczowy i niektóre droższe reku mają taką możliwość,np Ilto X100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 27.01.2010 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Jak się spisują Brinki (bez GWC) w czasie tak niskich temperatur. Mocno zastanawiam się nad tym rekuperatorem ale jego wybór wyklucza u mnie zrobienie GWC (za mały spręż na moją kubaturę - 520m3) i nie wiem czy w to wchodzić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seba_x 27.01.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Jak się spisują Brinki (bez GWC) w czasie tak niskich temperatur. Mocno zastanawiam się nad tym rekuperatorem ale jego wybór wyklucza u mnie zrobienie GWC (za mały spręż na moją kubaturę - 520m3) i nie wiem czy w to wchodzić ... jeszcze nie mieszkam , domu nie ogrzewam , (w środku +2 na zew. -5) włączyłem brinka i po 10min sam sięwyłączył , komunikat F2 na wyświetlaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 27.01.2010 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Jak się spisują Brinki (bez GWC) w czasie tak niskich temperatur. Mocno zastanawiam się nad tym rekuperatorem ale jego wybór wyklucza u mnie zrobienie GWC (za mały spręż na moją kubaturę - 520m3) i nie wiem czy w to wchodzić ... jeszcze nie mieszkam , domu nie ogrzewam , (w środku +2 na zew. -5) włączyłem brinka i po 10min sam sięwyłączył , komunikat F2 na wyświetlaczu. kod błędu to: "Wentylator nawiewny się zatrzymał. Jeżeli dysproporcja jest niedopuszczalna, wentylator wywiewny także się zatrzyma." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 27.01.2010 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 jeszcze nie mieszkam , domu nie ogrzewam , (w środku +2 na zew. -5) włączyłem brinka i po 10min sam sięwyłączył , komunikat F2 na wyświetlaczu. kod błędu to: "Wentylator nawiewny się zatrzymał. Jeżeli dysproporcja jest niedopuszczalna, wentylator wywiewny także się zatrzyma." Ale to chyba nie od mrozu (-5 to pikuś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 27.01.2010 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Mozliwe,w domu ma tylko +2 ,nie +20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zukow2 27.01.2010 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 u mnie -20 i raz pracuje a raz nie.ponadto z kanałów lecą "skropliny" .Kanały są na strychu docieplonym 20cm wełny.z kanałów nawiew +10 przy -20 na zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbota 30.01.2010 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Mam około 400m3 i Renoventa Large. Zależnie od położenia przepustnicy ręcznej ssie albo z czerpni albo z GWC (60m). Całość instalacji na rurach sztywnych a tylko przy samym reku jest flex. Na ssaniu z pomieszczeń jest metrowy tłumik. Reku jest na parterze pod schodami. Na górze w sypialniach słychać minimalnie i to tylko jak jest na maks obrotach. Konstrukcyjnie trudno to było wykonać ale warto! W ogóle nie ma problemu hałasu reku. Jeśli chodzi o GWC to mam zwykłą rurę kanalizacyjną około 1,8 m pod ziemią. Reku zwykle chodzi pomiędzy 50-100m3/h. Nie sądziłem że tyle zyskam z GWC. Przy -20 st na zewnątrz na wlocie do reku mam -5. Przy -5 mam +3. Aktualnie jest 0 na dworze i +6 po przejściu przez GWC.Następnie mierzę temp na wyjściu z reku do pomieszczeń. Przy -20 na dworze załączonym GWC i +22 w domu, z reku wylatuje świeżutkie powietrze o temp 18 st. Jeśli chodzi o pręż wentylatorów: Przy wydajności 100m3/h i 60mb GWC mam na wejściu 22Pa. Jak przełączę na czerpnię (rura 2m) to mam 13Pa. Po stronie wewn mam około 50Pa ale to głównie zasługa braku flexów jak sądzę - kolega na podobnej instalacji i flexach ma około 140Pa. Tak czy inaczej wg instrukcji Large jest w stanie przepchnąć 400m3 przy 150Pa ale bierze wtedy 150W. Co jeszcze zaobserwowałem: reku rewelacyjnie osuszył budynek po budowie. Np. po tynkowaniu wylewałem około 20 litrów wody na dobę - celowo nie podłączyłem reku do odpływu żeby widzieć ile produkuje. Teraz, awięc po kilku miesiącach, wilgotność w domu buja się wokół 40% - wiaderko puste. Przy mrozach spadło do 35%. Reku chodzi na 50m3/h. Mieszkają dwie osoby i małe dziecko. W nocy przy mrozach wyłączam. Rano czasem "wietrzę" - pół godziny na 300m3/h. Ale to wszystko proforma. Powietrze w domu jest świeże i czyste, jak się wchodzi z dworu to nie czuć niczego niepokojącego a mamy jeszcze psa i kota - kuweta stoi w łazience i w ogóle zniknął znany z mieszkania problem śmierdzącej kuwety. Zapachy z otwartej kuchni (w której też jest wyciąg - ale nie w okapie!) nie przechodzą dalej pomimo tego że to dom z antresolą. Może to dzięki nawiewowi na salon i takiej jakby kurtynie ciśnień. Odkurzam filtry raz na 2-3 tyg - tam też widać skuteczność reku w kwestii filtrowania powietrza! Ogólnie polecam. A: zmierzyłem też pobór prądu i zgadza się z instrukcją. tj. faktycznie przy 50m3 to jest, już nie pamiętam dokładnie, ale 30-50W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 30.01.2010 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 W nocy przy mrozach wyłączam. Rano czasem "wietrzę" - pół godziny na 300m3/h. Czemu wyłączasz? Przecież masz GWC i rekuperator nie zamarznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pmpiter 31.01.2010 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Witam > Do qbota Proszę o info czy można o email na priv. Jestem zainteresowany założeniem reku w domu 135m3. Pozdrawiam Piotr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 15.02.2010 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Witam, Sorki ze w tym temacie ale co nieco czuje się z nim związany bo właśnie Brinka będę kupował w tym tygodniu. ASK zaproponowało do mojego domu Renoventa HR M a gdybym miał GWC to wtedy mogę wziąć większa centralkę za dopłata 600zl. I tu pojawia się problem, bo ja GWC nie mam.... a chciałbym mieć Niestety na etapie budowy domu nie zostawiłem rury przechodzącej przez ścianę fundamentową bo wtedy o GWC nie myślałem, ale teraz pomyślałem sobie że w sumie to może za jakieś 5 lat jak się odkuję po budowie to pewnie fajnie by było móc go sobie zrobić? No i pytanie do Was - da się jeszcze teraz zrobić GWC i na przykład tuż przed domem wyprowadzić rurę do góry i wejść do kotłowni przez ścianę domu? Zaznaczam ze nie mam jeszcze elewacji zrobionej, ani tez nie mam zrobionego ocieplenia podłogi i wylewki na ociepleniu więc mógłbym się teraz tuż przy podłodze przekuć przez ścianę na wylot i zostawić tu rurę. No ale ona na zewnątrz to by była z 10cm pod ziemia... Nie rozważam raczej przebijanie się przez fundament do domu... nawet gdyby było to możliwe. To co, da się tak zrobić? Kupować droższego Renoventa i przebijać się teraz przez ścianę? Z góry dzięki za wszelki odzew, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 15.02.2010 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Ja jestem w podobnej sytuacji, tzn jest stan surowy z ociepleniem, też myslałem, że może rozkuję trochę chudziaka i wypuszczę rurę pod fundamentem dla GWC, ale chyba odpuszczam z powodów:1.Brink poprzez zmianę prędkości pracy wentylatorów nie zamarznie (nie powinien) podczas dużych mrozów.2.GWC, droższy rekuperatr, większe opory (czy przez to nie większe nieco zużycie prądu?)3.GWC najbardziej przydatne chyba jedynie w duże mrozy (by zapobiec zamarzaniu wymiennika) i by ogólnie podnieść temp nawiewu.4.W okresie letnim niezbyt duży wpływ na obniżenie temeratury w pomieszczeniach (doświadczenia użytkowników).5. Ryzyko zalania rurowca (uszczelki rury pcv, ponoć po kilku latach mogą puszczać).6. Dodatkowy koszt GWC- pewnie ze 2-3,5 tyś (zwykłe rury kanalizacyjne), wolę je przeznaczyć np na kilkadzesiąt zł rocznie większe rachunki za gaz, bo powietrze po wyjściu z reku będzie miało nieco niższą temp niż z zastosowaniem GWC. 7.Dodatkowy niepokój o ewentualne zalewanie ( u mnie glina), glony i jakieś formy życia w tych rurach.Podsumowując, chcę kupić dobry, nie za drogi rekuperator (za taki uważam również Brink, który poradzi sobie, kiedy temperatura na zewnętrz będzie spadać do minus 25, nie jest przy tym mocno prądożerny i tyle._To są moje spostrzeżenia na podst przeczytanych tu i ówdzie informacji, nie jestem specjalistą w tej branży nie dążę również, by mój rachunk za gaz przy 20 st mrozie przez cały miesiąc wynosił 200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 15.02.2010 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Cezarr czyli Ty rozważałeś jednak przebijanie się przez ścianę fundamentową, nie?Ja chyba nie chciałbym tego robić, boję się potem nieszczelności, przeciekania i podmoczenia ścian fundamentowych. Tam przecież potem nie będzie widać co się tam dzieje... Przy przebijaniu się przez ścianę domu jest ta przewaga że jednak widzisz wszystko jak na dłoni..i w razie czego można stosunkowo łatwo reagować. Jedyna rzecz która mnie martwi to czy to ma sens?? Bo rozumiem że taką instalację prowadzi się zawsze pod fundamentem i wchodzi do domu przez podłogę - wtedy cały czas jest głęboko pod ziemia - więc jest tam 'ciepło'.U mnie ta rura musiałaby się podnieść tuż przed ścianą domu niemalże na równo z ziemią - a wiec temperatura w tym miejscu byłaby minusowa w mrozy. No i czy powietrze nie schłodziłoby się z powrotem tuż przed rekuperatorem, i cała idea GWC została by pogrzebana.Wiadomo można by ten odcinek dobrze ocieplić styrodurem i nad tym sie właśnie zastanawiam.. Jakieś pomysły? Podpowiedzi? Szanowni forumowicze? Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 15.02.2010 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 W pierwszym zdaniu napisałem, że planowałem rurę pod fundamentem. Inna opcja nie wchodzi u mnie w grę, z powodów które wymieniłeś choćby. moim zdaniem, jeśli chcesz mieć ten gruntowy wymiennik a nie możesz zrobić podkopu pod ławą a jedynie przez ścianę to ja bym sobie darował takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mapan 15.02.2010 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 czy posiadacze Brinka mogliby podać ilości i średnice rur NAWIEWNYCH jakie maja w swoich instalacjach. Dzięki. Rozważam możliwość wykorzystania istniejących pionów wentylacyjnych, a żaden wykonawca nie chce podjąć się zabawy z tym związanej. Chcę sprawdzić czy w ogóle jest na to szansa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpudlo 15.02.2010 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 czy posiadacze Brinka mogliby podać ilości i średnice rur NAWIEWNYCH jakie maja w swoich instalacjach. fi 160->redukcja na fi 150-> redukcja na fi 125 do anemostatow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpudlo 15.02.2010 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Jak się spisują Brinki (bez GWC) w czasie tak niskich temperatur. U mnie zamarzl dopiero przy -25. I nie dzialal przez ok. 3-5 dni do momentu, az calkowicie odtajal. Nie jest zle, bo rekuperator stoi na kompletnie nieogrzewanym poddaszu. Zbudowalem mu tylko domek ze styropianu Mysle, ze zamarzniecie rekuperatora zostalo spowodowane zamarznieciem kanalu odprowadzajacego skropliny. Niestety, w tym roku nie udalo mi sie rozwiazac tego problemu. W przyszlym zamontuje sobie wewnatrz rurki kabelek elektryczny, ktory bedzie mi podgrzewal skropliny. Mam nadzieje, ze pomoze. Duzo gorzej od samego rekuperatora wygladaly kanaly wywiewne. Mimo ocieplenia welna sa praktycznie przez caly czas mokre. W mrozy byly zamarzniete na kosc Ale drozne Zbiera mi sie takze woda w krotkim odcinku od reku do wyrzutni. Mimo ocieplenia, musze od czasu do czasu rozpiac ruey i wylac do wiaderka zbierajaca sie w niej wode Ogolnie rzecz biorac, mam nadzieje, ze w przyszlym sezonie, po kilku poprawkach i usprawnieniach, bedzie to system bezobsługowy pozdro, mp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mapan 16.02.2010 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 czy posiadacze Brinka mogliby podać ilości i średnice rur NAWIEWNYCH jakie maja w swoich instalacjach. fi 160->redukcja na fi 150-> redukcja na fi 125 do anemostatow Dzięki za szybka odpowiedź. Ile nawiewów masz na parter (jaką masz powierzchnię parteru)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mpudlo 16.02.2010 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mam tylko parter Powierzchnia 130 m2. 5 nawiewow, 5 wywiewow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekokamil 16.02.2010 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Cezarr PostWysłany: Pon, 15 Luty 2010 12:35 Temat postu: W pierwszym zdaniu napisałem, że planowałem rurę pod fundamentem. Inna opcja nie wchodzi u mnie w grę, z powodów które wymieniłeś choćby. moim zdaniem, jeśli chcesz mieć ten gruntowy wymiennik a nie możesz zrobić podkopu pod ławą a jedynie przez ścianę to ja bym sobie darował takie rozwiązanie. No fakt, nie doczytałem. Czyli naprawdę nie powinienem się bawić w to GWC ? Strasznie mi szkoda... Sam już nie wiem... naprawdę nikt nie miał podobnych pomysłów żeby to tak zrobić? Nikt tak nie robił? Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.