mardor1971 05.05.2018 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 (edytowane) http://www.ekowentinstal.pl/wp-content/uploads/2016/03/instrukcja_BRINK.pdfNie mogę wstawić zdjęcia ale sterownik mam jtaki jak w tej instrukcji. Są tam cztery przyciski górny, dolny, prawy i lewy. Nie wiem który jest prawy dół lub środek. Proszę o dokładniejsze wytłumaczenie. Edytowane 5 Maja 2018 przez mardor1971 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 05.05.2018 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 Przepraszam za zamieszanie, lewy i dół przez 3s to reset a górny i lewy autoadaptacja. Jeśli nie da się wzbudzić resetu "fil" wyłącz zasilanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 05.05.2018 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 ta autoadaptacja z odliczaniem to rozumiem 10 sekund ma być wciśnięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 05.05.2018 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 Jutro z rana sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 06.05.2018 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 3s....wyświetli się liczba 10 to 10 specjalnych trybów pracy sterownika centrali która ustawia prędkość pracy wentylatorów w zależności od oporu przepływu, ustawionego nad czy pod ciśnienia itp. Regulacja kończy się max prędkością wentylatorów i ustaleniem prędkości na poziomie ostatniej nastawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 06.05.2018 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 reset się udał ale okazało się zę mam brak drugiego biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 06.05.2018 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Przerwa w połączeniu we wtyczkę, lub brak programowego ustawienia. Sprawdzić i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 13.10.2019 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) Renovent HR300 z 2011 roku. Kapie lekko po odpływie skroplin (pod dnem rekuperatora). Zdiagnozowałem, że jest to spływ kondensatu od tyłu i przodu wymiennika - tzn. tam, gdzie nie powinien spływać, czyli między wymiennikiem a obudową rekuperatora. Przedostaje się pod styropian na dnie reku, a później po obudowie (dnie) wypływa przy króćcu odpływu skroplin. Załączam miejsca przeciekania kondensatu na czerwono: Ma ktoś pomysł co można zrobić? Edytowane 13 Października 2019 przez budowlany_laik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 23.12.2019 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2019 Witam wszystkich bardzo serdecznie w wątku na temat Brinka. Bardzo dobrze oceniałem tą firmę, i jestem zadowolony z ich produktu, ale napiszę co mi się przydarzyło - może to pomoże, a na pewno ostrzeże. Pisałem w tym wątku bo też miałem problem z podciekaniem , ale po wizycie serwisanta nawet się uspokoiło, w ubiegłym roku ok świąt(tak jak teraz) zrobiłem sobie przegląd szczegółowy rekuperatora, miałem sfotografować wnętrze aby pokazać jak serwis zrobił rowki, co się okazało to opiszę w skrócie - zniszczeniu uległa mata która uszczelnia wymiennik i dokładnie przylega do styropianowych elementów, zniszczeniu uległ cały element - konstrukcja ze styroduru - dół ... Co to spowodowało najprawdopodobniej destrukcyjny związek chemiczny w odkażalniku wentylacji samochodowej który zastosowałem, aby wyczyścić wnętrze wiosną 2018 r. Praktycznie rekuperator działał, ale jego wnętrze wyglądało jak po wojnie elementy nie były trwale zatwierdzone we wnętrzu (czujniki temperatury), a spód pudła reku pokryło się mazią "skorodowanego tworzywa" Co najdziwniejsze nie było innych niepokojących oznak takich uszkodzeń, filtry czyste( tzn standardowe) zapachu brak. Myślałem , że to już po rekuperatorze, trzeba będzie zakupić nowy. Przypadkowo wybrałem się do Norwegii i tam dosłownie w jednej z hurtowi udało mi się zakupić elementy zapasowe tzn całe wnętrze z tworzywa:)( w przeliczeniu za 70 zł) Po zainstalowaniu mam znów sprawny rekuperator i co dziwne jak na razie nic nie cieknie. - dalsze boje w innym poście. Nie wolno czyścić Brinka żadną chemią i preparatami do klimatyzacji które mogą wchodzić w reakcję z tym tworzywem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 23.12.2019 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2019 Teraz dalej o Brinku - jak już rozebrałem go na części pojawił się inny problem i do Was forumowicze gorąca prośba: Płytki regulatorów obrotów mają pewne elementy które u mnie uległy zniszczeniu - ale reku nadal dobrze działa!!! Proszę o ich identyfikację jeśli ktoś ma taki rekuperator, zajrzy i odczyta te paski kodowe rezystorów. Pytałem, pisałem i nic - najbardziej pomogła firma ASK , mają płytki i całe modułu w b.dobrej cenie bo ok 270zł netto trochę inne, ale również do wentylatorów na napięcie stałe) ,ale cóż to kilkaset więcej niż te rezystory. Jak widzicie to R36 i R37 Może wymiana ich na rezystory większej mocy, spowoduje, że nie będą się tak przegrzewać, to jak wiem w ich otoczeniu nie jest, aż tak niebezpieczne ale jednak!!!mogło by się coś zapalić - bo jak widać płytka drukowana nieźle jest "spieczona" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 23.12.2019 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2019 Prośba polega na tym iż jeśli ktokolwiek posiada rekuperator z tymi płytkami o takim wyglądzie i nie "przypiekło" rezystorów na tyle , że jest możliwość odczytu kodu paskowego, a tym samym będzie możliwość określenia wartości tych rezystorów to bardzo proszę o pomoc. Cały moduł z wentylatorami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 23.12.2019 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2019 Jeśli silniki działają to zwyczajnie zmierz wartości tych rezystorów omomierzem. To co tu widać to zwyczajna reakcja PCB na długotrwale poddawanie jej podwyższonej temperatury. Trzeba by przeciąć jedną nóżkę, inaczej rezystancja jest wynikiem równoległego połączenia z widoczną cewką przetwornicy. Jeśli to zrobię rezystor się poruszy, jest praktycznie zwęglony. Rekuperator z takim przecięcie będzie bezużyteczny. Jeśli będę zmuszony podejmę się cięcia. Druk jest dwustronny stąd wylutowanie w takim stanie również nie wchodzi w grę. Jak na razie proszę o pomoc w odczycie. Ostateczność zmusi mnie do działania. Miernik w tej formie wskazuję 110 Ohm i 1.4 kohm, ale to jak widzisz zbyt duża rozbieżność. Poczekam, może ktoś po świętach wiosną postanowi wyczyścić rekuperator lub wymienić łożysko i się odezwie. Ja jeśli to zrobię na 100% napiszę tą wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 27.12.2019 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2019 Witam wszystkich po Świętach Ostatecznie zabrałem się do reanimacji regulatorów wentylatorów - sprawdziłem co się dzieje wewnątrz rekuperatora, bo cały czas obawiałem się tej temperatury ale ma się czego obawiać, pomiary wskazują, że urządzenie pracuje, ale bez większego zagrożenia - wygląda na to, że w tym przypadku czas robi swoje. Zdjęcia elektroniki kamerą termo. Ogólnie "pod nóż" poszły elementy które mają widoczne nadpalenia jw: Rezystor to 10k ohm 2W Odlutowałem nóżkę rezystora i zmierzyłem miernikiem = wskazanie to 10,017 kohm Druk też jest nadpalony jednak prócz spalonego lakieru ścieżki się trzymają laminatu. Po wymianie rezystorów układ mam nadzieję będzie pracował dalej bez zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 27.12.2019 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2019 Przy okazji stwierdziłem, że jeden z wentylatorów ma inną temperaturę - widocznie bardziej się grzeje ze względu na opory tarcia - uzupełniłem smar do mechanizmów precyzyjnych w przestrzeni pod łopatkami, nie zaszkodzi (może pomóc) Rekuperator pracuje dalej ....oby następne siedem lat:bye: Tu jeszcze wnętrze rekuperatora Brink - elektronika "świeci" jak żarówki. Pozdrawiam - może komuś się przyda?, tym bardziej , że jak szukałem wiadomości o tych rezystorach to tam gdzie znalazłem identyczne płytki objawy podwyższonej temperatury były identyczne i odczytanie wartości rezystancji było niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budinese 15.04.2020 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Witam, mam pytanie gdzie znajdują się wężyki mierzące ciśnienie na wentylatorach w HR large? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.