aadamuss24 19.11.2010 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 Podłączyłem tylko gotowy przewód i wszytko zadziałało. Termometr mocno przekłamuje ale nawet nie próbowałem jeszcze kalibrować. Pracuje non stop na pierwszym biegu i w zasadzie programowania nie wykorzystuję. Brak jest możliwości całkowitego wyłączenia. Wyświetla usterki o zapchanym filtrze i piszczy. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 08.12.2010 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 jak się sprawują Wam by-passy w tych centralach. Czy to prawda że kiepsko bo wentylatory wydzielają dużo ciepła i chłodne powietrze w lecie z GWC traci dużo na swojej niższej temperaturze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 09.12.2010 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Podłączyłem tylko gotowy przewód i wszytko zadziałało. Termometr mocno przekłamuje ale nawet nie próbowałem jeszcze kalibrować. Pracuje non stop na pierwszym biegu i w zasadzie programowania nie wykorzystuję. Brak jest możliwości całkowitego wyłączenia. Wyświetla usterki o zapchanym filtrze i piszczy. pozdr adam Da się wyłączyć Binka z poziomu sterownika ib tron.Nie pamiętam tylko czy da się to ustawić w programatorze.Ale ręcznie na pewno się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 09.12.2010 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Langerob25 reku brinka to jedna z niewielu rzeczy które włączone działają bez mojej ingerencji i nic się nie dzieje Tak sobie myślę, że nawet bez sterownika ciągła praca na 1 biegu jest wystarczająca bez kombinowania z ustawieniami, programowaniem. Raz tylko zadziałał czujnik zabrudzenia fitra i coś pikało : ) po przeczyszczeniu odkurzaczem filtra wszystko działa nadal prawidłowo. Vega1 temat wróci latem bo teraz to pewnie każdy się cieszy, że takie ciepłe wenytylatory pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 09.12.2010 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Masz rację ,że kombinować nie ma co bo i po co.i tak masz lepiej niż ludzie bez mechanicznej.Wymiana jest non stop.Holenderskie reku to jesdnak solidna produkcja.Ja chciałem się odnieść tylko do braku wyłączenia reku.Można to zrobić z poziomu sterownika ib tron.Trzeba tylko przestawić parametr chyba I2(w każdym bądź razie parametr "krok bezkontaktowy") na 0.Wtedy po wyłaczeniu sterownika rekuperator przechodzi w stan czuwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 10.12.2010 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Jak już to działa to nawet nie chce mi się godziny przestawić w tym sterowniku Muszę ściągnąć instrukcję żeby przekalibrować temperaturę wyświetlaną na sterowniku bo mocno oszukuje. Czy sam reku też wyświetla temp.? bo jak coś tam ponaciskam to są jakieś wartości które są zbliżone do temp. nawiewu i wywiewu. Zastanawiałem się nad czasowym wyłączaniem reku ale to chyba nie ma sensu bo zaraz zacznę mieć jakieś problemy z wlatującym zimnym powietrzem przez wywiew Czy można tam zmienić prędkość dla pierwszego biegu ? Holenderskie robione w Holadii i chinalandi ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 10.12.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Instrukcje odszukaj a wszystko tam powinno byc opisane.Mozna sprawdzic cisnienia nawiewu i wywiewu, temperature zaciaganego powietrza z zewnatrz i z domu -to w standardzie, mozna zmieniac parametry dla kazdego biegu oddzielnie. Uproszczona instrukcja:1. Nacisnąć przycisk „F” przez 3 s celem aktywowania menu regulacyjnego. 2. Wybrać przyciskiem „+” żądany parametr (U1=stopień 1, U2=stopień 2, U3=stopień 3; pozycje U4 i U4 dotyczą tylko wbudowanej kasety by-passowej). 3. Nacisnąć przycisk „OK” przez 1 s celem wyświetlenia wartości wybranego parametru. 4. Przyciskiem „+” lub „-” można zmieniać wartości wybranego parametru.5. Zmienioną wartość można teraz zapamiętać:Wcisnąć po kolei przycisk „F” oraz „+” i przytrzymać (najpierw „F”, potem „+”) celem zapamiętania nowej wartości i celem potwierdzenia wartość ta zamiga trzy razy na wyświetlaczu. Wyświetlona, zmieniona wartość zostanie zapamiętana. Nacisnąć przycisk „OK” celem cofnięcia się do menu ustawień; jeśli trzeba moŜna teraz mieniać więcej wartości (patrz kroki 2 do 5). Przechodzimy do etapu 6. 6. Nacisnąć przycisk „F” na 1 sekundę celem wyjścia z menu ustawień . To jest fragment z instrukcji obslugi z ASK. Naciskajac "+" lub "-" mozesz odczytac temperatury a wciskajac "F" i "OK" wchodzisz w nastawy instalatora.Oznaczenia wyswietlane:np.: 1.100 Aktualny stopień wentylatora wywiewnego [m3/h] (tutaj I bieg i 100m3/h)bP. 1 Status by-passu (0= klapa by-passu zamknięta;1= klapa by-passu otwarta;2= minimalny strumień nawiewu)tP. 9 Temperatura zewnętrzna [°C] (Przy temp. ujemnej wy świetlenie tP.9 )tS. 21 Temperatura wewnątrz [°C} (Przy temp. ujemnej wy świetlenie tS.21)In. 1 Urządzenie zainicjalizowane? (In=0nie/In=1 tak )u. 186 Aktualny strumień nawiewu [m3/h] ("u" gorne)u. 186 Aktualny strumień wywiewu [m3/h] ("u" dolne)t. 180 Aktualne ciśnienie wentylatora nawiewnego [Pa] A. 180 Aktualne ciśnienie wentylatora wywiewnego [Pa]u0. 0 Status ochrony anty-zamrożeniowej (0= nie aktywowana; 1 do 4 = nierównowaga;5= wyłączony wentylator nawiewny;6= wyłączony wentylator wywiewny ) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 13.12.2010 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 A czy mozna tez podejzec temepratury na poszczegolnych wlotach/wylotach?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 14.12.2010 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Nie wiem jak jest u Was,a le u mnie ostatnio mój Brink puścił wode bokiem Tzn. z lewej strony obudowy poatrząć od frontu zaczęło cos sie wykraplać. Dziś po wizycie instalaotra i rozkręceniu pudłą, okazało się ( dla mnie ), że lewa strona to tylko goła blacha bez żadnego ocieplenia, co skutkuje wykraplaniem wody poza tzw. "wannę" ze styro do której normalnie ścieka kondensat. Musze ocieplić całe reku ( poddasze nieogrzewane ) bo inaczej cały czas tak będzie. Wiem, ze musze ocieplić, ale nie wiedziałem, ze tak szybko pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 15.12.2010 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 U mnie też w różnych miejscach ( ale nie w reku się wykrapla Nawiewnik przez który wlatuje zimne powietrze bo jeden kanał słabo ocieplony też jest cały zroszony. O szparach w oknach nie wspomnę To skraplanie pokazuje wszystki braki które trzeba poprawić. Jedne zawias w bramie słabo dociska i już się skrapla. ehhh pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sepix 15.12.2010 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Mam 2 pytania, jakie macie temperatury na nawiewach(bez gwc) przy -10 i jaka macie ustawioną wydajność w zimę ?Ja mam 70m3 na kubaturę 260m3 dobrze?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 10.01.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 260m3/h kubatury wentylowanej czy całości?Powinno się wentylować w przedziale 0,2 do 0,8 kubatury/hZimą oczywiście ten mniejszy parametr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekh 16.01.2011 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich, dołączyłem do grona użytkowników ( u mnie jest prawa, górna 400-ka). Dom o powierzchni 170m2 + garaż i kotłownia. Reku zamontowałem w garażu. Na I biegu ( 100 m3) jest wystarczająco rześko, sprzętu nie słychać wtedy wcale nawet z bliska, no chyba żeby ucho przykładać. Na tym biegu będzie normalnie pracować, możliwe że nawet zmniejszę ten parametr jak się już wprowadzimy. Na III biegu w garażu jest już mocno głośno, ten hałas nie przenosi się na szczęście przez strop do sypialni.Z kanałów ( nie mam jeszcze zamontowanych anemostatów ) kompletnie nic nie słychać. Całą instalację zrobiłem z kanałów elastycznych i pewnie tracę przez to nieco sprężu ale nie mam się do czego porównać. Kiedyś w przyszłości pozmieniam część kanałów na sztywne ( głównie czerpnia i wyrzutnia ) bo faktycznie się roszą, ten od czerpni szczególnie - przy samym kołnierzu na reku jest zawsze mokro. Chwilowo reku jedzie na gniazdku bez uziemienia i w tym mokrym miejscu potrafi szczypnąć prądem stałym. Uziemię niezwłocznie. Skroplin niewiele się wydzielało kiedy próbowałem to wyobserwować, w ciągu nocy uzbierało się jakiś centymetr na dnie wiadra. Aktualnie podłączony już do kanalizy. Zobaczymy jak sobie da radę w jakieś mrozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zowik 20.01.2011 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Witam, Rozważam również zakup tego rekuperatora jednak nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat:- czy i ew. w jaki sposób ustawia się dysproporcję pomiędzy nawiewem a wywiewem - powiedzmy tak żeby w domu otrzymać nadciśnienie?- czy sterownik/płytka w rekuperatorze jest w stanie sterować przepustnicą przełączającą pomiędzy GWC a czerpnią ścienną? - np. przy określonej temperaturze aby np w lecie w nocy mógł zregenerować się GWC (wychłodzić) a w tym czasie powietrze będzie pobierane z czerpni ściennej - ew. jeżeli sam rekuperator nie ma takiej możliwości to jak taki system prosto zrobić? Zastanawiam się również nad rekuperatorem firmy jan gaz który wychodzi podobnie cenowo i w "zestawie" ma te funkcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.01.2011 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 - czy sterownik/płytka w rekuperatorze jest w stanie sterować przepustnicą przełączającą pomiędzy GWC a czerpnią ścienną? - np. przy określonej temperaturze aby np w lecie w nocy mógł zregenerować się GWC (wychłodzić) a w tym czasie powietrze będzie pobierane z czerpni ściennej - ew. jeżeli sam rekuperator nie ma takiej możliwości to jak taki system prosto zrobić? W wersji podstawowej sterownik nie ma takich możliwości. Można takie sterowanie wykonać za pomocą np. takiego sterownika : http://mselektronik.istore.pl/pl/dwukanalowy-regulator-temperatury-rtsz-6v2-2.html Powietrze przez GWC może przechodzić np. przy temperaturze powietrza zewnętrznego niższej niż 0 st. C i wyższej niż 25 st. C. Drugi czujnik temperatury pozwala na ocenę skuteczności GWC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zowik 21.01.2011 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 W wersji podstawowej sterownik nie ma takich możliwości. Można takie sterowanie wykonać za pomocą np. takiego sterownika : http://mselektronik.istore.pl/pl/dwukanalowy-regulator-temperatury-rtsz-6v2-2.html Powietrze przez GWC może przechodzić np. przy temperaturze powietrza zewnętrznego niższej niż 0 st. C i wyższej niż 25 st. C. Drugi czujnik temperatury pozwala na ocenę skuteczności GWC. Ok dziękuję - a kwestia ustawienia nadciśnienia (niezależnego sterowania wentylatorami)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.01.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Ok dziękuję - a kwestia ustawienia nadciśnienia (niezależnego sterowania wentylatorami)? Z instrukcji obsługi - opis opcji dostępnych z menu : Stała dysproporcja. Funkcja ta może być wykorzystana do utrzymywania wyższego (+) lub niższego (-) ciśnienia niż ciśnienie atmosferyczne. Dodatnia dysproporcja (+): wentylator wywiewny ma wydajność [m3/h] mniejszą niż wentylator nawiewny. Ujemna dysproporcja (-): wentylator nawiewny ma wydajność [m3/h] mniejszą niż wentylator wywiewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kazik09 02.02.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Witajcie, Mam Renovent HR 400 z bypassem, sterownik trzystopniowy, działa sobie na nastawach fabrycznych od września, na strychu ocieplonym 15cm wełną (gdzie niegdzie jeszcze dziurki do poprawki, ale nie ma tragedii), nie mam jeszcze GWC. Ostatnio zwrócił mają uwagę dość głośny szum powietrza, nawet na pierwszym biegu, dobiegający od strony kroćca wyrzutu reku (na pozostałych kroćcach jest cicho). Jak pamiętam, gdy uruchamiałem sprzęt na jedynce praktycznie nic nie było słychać, a teraz szumi prawie jak na trójce. Filtry są świeże. Czy taki objaw jest spowodowany niskimi temperaturami powietrza (od paru dni ok. -4stC), czyli zeszronieniem wymiennika i automatycznym podkręceniem obrotów wywiewu (status ochrony anty-zamrożeniowej: nierównowaga 4), czy może coś zaczyna szwankować i trzeba by w środku pogrzebać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kazik09 05.02.2011 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Witam ponownie, Nikt nie poratował wiedzą, ale sprawa się wyjaśniła, tzn. miałem rację, to był objaw zeszronienia wymiennika. Przy obecnych dodatnich temepraturach znowu cichutko pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 14.02.2011 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Użytkownicy Renoventa! Pomoc niezbędna co do odczytu i interpretacji wskazań wyświetlacza (m.in. ciśnienie 321Pa). Zerknijcie na mój post: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?1728-rekuperator&p=4570830&viewfull=1#post4570830 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.