Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Poprawka do ustawy kolejowej


piechocinski

Recommended Posts

Kluby sejmowe za oddłużeniem PKP Przewozy Regionalne

 

 

W czwartek Sejm przeprowadził drugie czytanie projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe". Podczas debaty swoje poparcie dla rządowego projektu zapowiedzieli przedstawiciele klubów: PO, PiS, PSL oraz LiD.

 

Zgodnie z przepisami unijnymi firmy kolejowe świadczące pasażerskie usługi przewozowe mogą otrzymać rekompensaty z tytułu poniesionych strat. Po restrukturyzacji udziały spółki PKP Przewozy Regionalne trafią do samorządów.

 

 

Nowe przepisy przewidują dotację dla PKP Przewozy Regionalne ze Skarbu Państwa w wysokości 2,16 mld zł. Pieniądze te zostaną przekazane w kilku transzach.

 

 

W trakcie prac nad projektem w komisjach, posłowie (Janusz Piechociński) zaproponowali m.in. zmiany i przesunięcia terminów oraz wysokości transz.

 

Rząd proponował, by 1 mld 383 mln zł z ponad 2 mld dotacji dla PKP Przewozy Regionalne zostało przekazane do końca roku 2008, 477 mln zł do 30 listopada 2009 roku, a 300 mln zł do końca 2011 roku.

 

Komisje sejmowe przyjęły natomiast, że 500 mln zł ma być przekazane do 30 czerwca, 883 mln zł do 30 listopada 2008 roku, a 777 mln zł do 30 czerwca 2009 roku.

 

Elżbieta Pierzchała (PO) złożyła w czwartek poprawkę, zgodnie z którą 500 mln zł ma być wpłacone później, czyli do końca lipca 2008 roku. Ma to ułatwić rządowi wypłatę pieniędzy ze względu na skumulowane obciążenia budżetu w maju ze względu na termin płatności składki polskiej do bu dżetu UE.

 

Sejm odesłał w czwartek do dwóch komisji projekt poprawki do ustawy o oddłużeniu PKP Przewozy Regionalne i zrekompensowaniu spółce ponad 2 mld zł strat, jakie poniosła w latach 2001-2004 celem zaopiniowania.

 

W piątek rano na połączonym posiedzeniu Komisji Skarbu i Infrastruktury zaopiniowano poprawkę pozytywnie. Głosowanie poprawki i całej ustawy na kolejnym posiedzeniu Sejmu.

 

 

Projekt zakłada również, że Skarb Państwa udzieli PKP SA 1,86 mld zł pożyczki. Pieniądze zostaną przekazane PKP Polskim Liniom Kolejowym na prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury. Pożyczka będzie spłacona m.in. udziałami spółki PKP Przewozy Regionalne.

 

Komisje przyjęły propozycję rządową, by 1 mld 383 mln zł z tej pożyczki było przekazane do 30 września 2008 roku, a 477 mln zł do końca września 2009 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie to czytam (próbuję) i k... , po mimo już starczego wieku, ciągle się dziwię

było sobie pkp

jakiś przech..j wpadł na pomysł podzielenia kupy na kilka balasków

okazało się, że niektóre balaski są intratne

które?

tak sobie luźno myślę

pkp intercity, pkp energetyka (lub coś w podobie), pkp tpsa, pkp doimy frajerów (pozostałe spóleczki przynoszące "dochody" podobno właścicelom - ktoś je kupił?)

zostały najbardziej śmierdzące balaski dla nas, widocznie lubimy zapach kupy, bo płacimy, i to słono, żeby pachniały

pozostaje jeszcze jeden mały balasek

tego to ja bym wchłonął z uśmiechem na ustach

cudowne tereny znajdujące sie w posiadaniu pkp (pewnie państwowe :D )

kto na tym łapkę położy?

spółeczki celowe?

nowe zarządy, RN, udziałowcy-inwestorzy wytrzepani z rękawa? Kulczyk, Krauze, Gudzowaty, lub Jakubas, może ktoś pomniejszy?

kto na tym rąsie położy?

a ile MY dopłacimy to deficytowych pkp jakkolwiek nazywanych?

ile do postulatów "umęczonych" kolejarzy?

ile do innych , poronionych pomysłów uzdrowienia pkp?

moze Kolega na to coś ma do powiedzenia

chętnie posłucham, szczególnie o nieruchomościach będących w posiadaniu pkp

a te mld dla pkp kupa mnie nie obchodzą, interesuje mnie nie ile, a SKĄD ta kasa popłynie

 

Co Ty na to?

wiesz coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan poseł Ci nie odpowie.

On jedynie pisze sobie blog i nie ma ochoty swojego cennego czasu przeznaczać na jałową dyskusję z ludem.

Naród dzięki temu dostatecznie poinformowany , że Pan poseł to człowiek aktywny a i nazwisko posła w łaskawej pamięci przyszłego wyborcy wyryte będzie.

Przy następnych igrzyskach o parlamentarny laur będzie jak znalazł.

Dziękujemy Panie pośle za kolejny wątek edukacyjny w naszym niepoważnym Hyde Parku i dalszych życzymy sukcesów na niwie polit-marketingu a zwłaszcza na polu PR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małej wiary co niektórzy...zanosi się ,ze od nowego rozkładu jazdy pełną odpowiedzialność za przewozy regionalne wezmą na siebie samorządy wojewódzkie..Na dzisiaj organizują przewozy i zamawiaja określoną liczbę połączeń.W nowej sytuacji bęą też udziałowcami oddłużonej spółki Przewozy Regionalne a wiec będą miały nie tylko wpływ na wybór przewoznika ale też na jego wnętrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małej wiary co niektórzy...zanosi się ,ze od nowego rozkładu jazdy pełną odpowiedzialność za przewozy regionalne wezmą na siebie samorządy wojewódzkie..Na dzisiaj organizują przewozy i zamawiaja określoną liczbę połączeń.W nowej sytuacji bęą też udziałowcami oddłużonej spółki Przewozy Regionalne a wiec będą miały nie tylko wpływ na wybór przewoznika ale też na jego wnętrze

 

Ja wiem, że o nadmiarze znaków drogowych na trasie z Piaseczna do Konstancina i bzdurnych ograniczeniach od Konstancina aż do Sejmu, napisałem w wątku o LOT, ale cierpliwie czekam na merytoryczną odpowiedź. Maila otrzymałem. Serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...