Qrczaqu 12.04.2008 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Witam wszystkich, potrzebuję porady odnośnie możliwych kosztów - mam działkę z trudnymi warunkami gruntowymi - cała działka, w tym obrys budynku jest na torfach mało i średnioprzepuszczalnych, na szczęście pod nimi dobrze zagęszczony piasek (ekspertyza geologa po 6 odwiertach do 4m - narożniki, środek, plus 4m dalej w kierunku ogrodu). Torfy zalegają na głebokość od 1m od strony frontowej do 2,3m od strony ogrodowej (lustro wody 0,5-1m poniżej gruntu). Przy powierzchni zabudowy 10,5x9m mam w zasadzie mam tylko 2 opcje, szukam porady która będzie tańsza: a) wymiana gruntu z zagęszczeniem, pod nadzorem geologa, do wymiany by był fundament plus 2m zapasu z każdego z boków, czyli 14,5x13m x średnio 1,5 m głębokości = 280 m3. Żwir kosztuje 40PLN/m3, a ile może kosztować robocizna? zakładając prace w miesiącach letnich i roboty na małych fragmentach obszaru i tak nie uniknie się zalewania wodą... czyli konieczność odpompywania wody, wydobycia torfu, i zagęszczania piasku warstwami nie większymi niż 50cm. Geolog powiedział mi że w 25000 PLN powinno mi się to udać. Jest to realna wycena? b) budowa na studniach, zakładając średnicę 1,6m każdego z kręgów i odległość co 3-3,5 m (czekam na dokładną ekspertyzę konstruktora, ale raczej potwierdzi to) oznacza to 10 studni średnio po 2m głębokości mocno zbrojonych, zalanych betonem z dodatkiem do wiązania w wodzie. Ile takie coś może kosztować? c) pale - myślę że będą kosmicznie drogie... Dodam tylko że jak już ten etap przejdę to i tak muszę podwyższyć poziom całej działki o jakieś 1,5-2m na całej działce (czyli jakieś 600-800m3, wyrównanie poziomem do 2 sąsiadujących działek, na których było robione to samo, niestety zbyt dawno temu aby mówić o aktualnej wycenie) - na szczęście dowóz piasku po znajomości już będzie darmowy, tylko płatność za spychacz Lekko i tanio, a szczególnie szybko więc nie będzie.. P.S. Od strony ogrodu działka graniczy z jeziorem, stąd taki poziom wód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 12.04.2008 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 b) budowa na studniach, zakładając średnicę 1,6m każdego z kręgów i odległość co 3-3,5 m (czekam na dokładną ekspertyzę konstruktora, ale raczej potwierdzi to) oznacza to 10 studni średnio po 2m głębokości mocno zbrojonych, zalanych betonem z dodatkiem do wiązania w wodzie. Ile takie coś może kosztować? Cen Ci nie powiem ale, same studnie nie bedą mocna zbrojone, tak w zasadzie to zbrojenie w studni jest raczej znikome. Zbrojna za to mui być belka podwalinowa. Czyli element spinający wszystkie studnie. Na niej postawiesz cały budynek. Zebyś poznał koszty ktoś (konstruktor) musiałby ci to przynakmniej mniej wiecej policzyć i dopiero wykonawca da Ci wycene. Studnie to zrobisz po obrysie pytanie co z podłogą. Trzeba by pod parterem robić coś w rodzaju stropu a to tez kosztuje. Wymiana gruntu wydaje mi sie lepszym wyjściem. Pale nie maja sensu, studnie to takie mini pale -upraszczajac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qrczaqu 12.04.2008 20:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Zapomniałem dodać - w przypadku studni bez wymiany gruntu należy zrobić strop zbrojony na poziomie parteru, czyli tak jak post wyżej. Wymiana gruntu jest do zrobienia, ale czy to naprawdę się nie osunie w stronę jeziora? Im dalej od frontu, tym więcej jest torfu, a sam piasek coraz głębiej... Dlatego przy studniach, jeden narożnik (najbliżej jeziora) miałby być oparty na 2óch a nie jednej studni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 12.04.2008 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Wymiana gruntu jest do zrobienia, ale czy to naprawdę się nie osunie w stronę jeziora? Im dalej od frontu, tym więcej jest torfu, a sam piasek coraz głębiej... Piasek to nie ślizgawka. A fundamenty przecież zrobisz poziomo. Nic nie zjedzie. Poza tym studnie pewnie tez tylko do poziomu piasku masz projektowane. Dlatego przy studniach, jeden narożnik (najbliżej jeziora) miałby być oparty na 2óch a nie jednej studni... Tylko jeden inczej niż pozostałe? Może to wynika z obciązeń a nie z głębokości studni. Albo to wynika ze słabszego gruntu tego pod torfem w tym narożniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qrczaqu 12.04.2008 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Czyli reasumując: wymiana gruntu na obszarze 14,5 x 13 m - 280 m3, podwyższenie działki o 1m - też dobrym i zagęszczonym gruntem (~400m3 też dobrego żwiru), i na tym normalne fundamenty, tyle że pewnie wyższe - 0,8-1m, co łącznie podniesie o te 2m i efekt końcowy będzie osiągnięty? Fundamenty już można wokół i w środku zasypać piachem z tzw. wykopów okolicznych. i przy górze mixem piachu/torfu (poza wnętrzem)? W zaleceniach też mam drenaż opaskowy... P.S. Czy przypadkiem taki dobry organiczny torf nie łakomym kąskiem dla firm ogrodniczych? Chyba warto coś z tego zostawić na przyszły trawnik i nie tylko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 13.04.2008 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 ja pierdziele kup lepiej nową działkę na normalnym terenie ,tą sprzedaj , powinno cie to mniej kosztować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 13.04.2008 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 ja pierdziele kup lepiej nową działkę na normalnym terenie ,tą sprzedaj , powinno cie to mniej kosztować Bardzo źle pierdzielisz, bo działke wybiera sie w takim miejscu w którym ma stać "mój dom". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 13.04.2008 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 ale rozsądny człowiek nie pakuje sie w bagno będąc tego świadomym a to mi ewidentnie na to wygląda "swój dom "postaw i na bagnach jeśli cię stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qrczaqu 13.04.2008 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Dokładnie - działkę wybiera się tam, gdzie się chce mieszkać. Nie pytałem przecież o radę czy sprzedać, czy zachować etc. Jeżeli kupujesz w działkę w półmilionowym mieście poniżej 100 PLN za metr z linią brzegową jeziora, to jasną sprawą jest że co najmniej drugie tyle będzie trzeba dołożyć. Parafrazując reklamę: - wymiana gruntu ~25000 PLN - podwyższenie działki o 2m ~ 15000 PLN - grubsze fundamenty +10000 PLN - widok z tarasu nowo wybudowanego domu na jezioro i las po drugiej stronie - bezcenny Ja tu tylko chciałem uzyskać wstępny kosztorys na studnie i porównanie kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 13.04.2008 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 .........Ja tu tylko chciałem uzyskać wstępny kosztorys na studnie i porównanie kosztów. Swego czasu rozpatrywałem ten problem ze zrozumiałych wzgledów Różnica w kosztach materiałów znikoma, natomiast robocizna może być znaczna i tylko ze wzgledu na "inną inszość" (niech to robi ktoś kto to robił). Generlnie, różnica kosztów nie jest zatrważająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 14.04.2008 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Torfy zalegają na głebokość od 1m od strony frontowej do 2,3m od strony ogrodowej (lustro wody 0,5-1m poniżej gruntu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qrczaqu 14.04.2008 07:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Jeden sąsiad nie musiał się budować w takiej ilości torfu, miał za to pod fundamentami ciek wodny jak to nie wiem, ale koszty chyba dla niego się nie liczyły, skoro nawiózł gruz i piach na prawie 1 ha aby podwyższyć poziom średnio o 1-1,5m (czyli z 10000-15000 m3). Drugi sąsiad też miał do 1-1,5 metra torfu, ale tylko z jednej strony, więc wystarczyło powierzchniowa wymiana, nawiezienie piachu na połowę działki gruntu o jakieś 2m z utwardzeniem, a dom stoi na płycie fundamentowej (co też chyba tanie nie jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alski 14.04.2008 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Na etapie budowania czytałem namiętnie muratory i w jednym z nich znalazłem artykuł na temat fundamentów w terenach trudnych. Po 1 może dla Ciebie rozwiązaniem będzie fundament plytowy ? Po 2 w tym artykule prezentowano fundament robiony w takich warunkach w następujący sposób: Nawierca się wiertłem otwory w ziemii ( traktor jako napęd + wiertło ) i do nich wlewa beto ( zbrojony ) . Ilość takich punktowych betonowych prętów wylicza projektant na podstawie badania gruntu . Potem te wszystkie punty łaczy sie zalana ławą i fundament gotowy. Ponoć nie wychodzi dużo drożej od tradycyjnego fundamentu .Niestety zapomniałem jak sie nazywa taki fundament-może ktoś podpowie . Jest firma która je wykonyje , jezdza po Polsce. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 14.04.2008 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Na etapie budowania czytałem namiętnie muratory i w jednym z nich znalazłem artykuł na temat fundamentów w terenach trudnych. Po 1 może dla Ciebie rozwiązaniem będzie fundament plytowy ? Po 2 w tym artykule prezentowano fundament robiony w takich warunkach w następujący sposób: Nawierca się wiertłem otwory w ziemii ( traktor jako napęd + wiertło ) i do nich wlewa beto ( zbrojony ) . Ilość takich punktowych betonowych prętów wylicza projektant na podstawie badania gruntu . Potem te wszystkie punty łaczy sie zalana ławą i fundament gotowy. Ponoć nie wychodzi dużo drożej od tradycyjnego fundamentu .Niestety zapomniałem jak sie nazywa taki fundament-może ktoś podpowie . Jest firma która je wykonyje , jezdza po Polsce. Pozdrawiam . a Ty przeczytałeś chociaż co inni napisali (nie mam na myśli siebie )? a co sam autor napisał? przeca to to samo, dodatkowo nazwane po imieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alski 15.04.2008 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Barbarossa- o oświecony nad oswieconymi , góro Olimpu . Tak czytałe, wyobraź sobiei to ze zrozumieniem. Tobie się to udaje? Żadne z powyższych rozwiązań to nie to o którym piszę. Czy widziałeś żeby studnię osadzało się na wierconej dziurze wierconej przy pomocy napędu z ciągnika? O wymianie gruntu nie piszę więc pozostają pale. Jest to pewnie najbliższa tej technologii . Z tym że nie są one wbijane za pomocą kafaru tylko wykonywane punktowo ,zalewane betonem. Widzieliście kiedyś wiertło to wiercenia pod słupy energetyczne? Średnica 20-30 cm. To jest własnie tej średnicy "punktowanie " fundamenu. Więcej nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 15.04.2008 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 he, he... Barbarossa- o oświecony nad oswieconymi , góro Olimpu miłe możesz częściej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_M 15.04.2008 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Witajja mam podobny problem - grunt pod domem to warstwa namułu śrdnio 1,8 w głąb. Warianty były rózne m.in. wymiana gruntu, studnie, mikropale, płyta fundamentowa (tzw.denna) i jeszcze kilka. Osób z którymi konsultowałem też było kilka.Konstruktor, który robił projekt budowalny dopuścił tylko wymianę gruntu co w moim przypadku jest ok. 400m3. Inne rozwiązania zdecydowanie odrzucał - mam wrażenie, ze z niektórymi (np. mikropale) zupełnie się nie zetknął w swoim życiu zawodowym.Jeżeli chodzi o studnie to policz ilość kręgów które musisz wrzucić do ziemi i pomnóż przez koszt 1 kręgu, do tego dodaj koszt betonu oraz zbrojenia.Koszt mikropali to co najmniej 200 zł/ metr bieżący - mikropale robi się co ok. 50-90 cm po całym obrysie fundamentów.Wymiana gruntu to koszt materiału + zagęszczania - ja cały czas szukam wykonawcy, który zagęści zgodnie z wymogami konstruktora.Oczywiscie też miałem podpowiedzi o sprzedaży działki i kupnie innej ale musiałbym sie oddalić o co najmniej kilkanaście kilometrów (chodzi o ceny działek w okolicy) od obecnego miejsca.Rozumiem Twój problem doskonale - u mnie budowa stoi juz 2-gi miesiąc, nie mówiąc o nerwach, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 15.04.2008 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 tu tkwi problem: Torfy zalegają na głebokość od 1m od strony frontowej do 2,3m od strony ogrodowej (lustro wody 0,5-1m poniżej gruntu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 15.04.2008 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Wymiana gruntu to koszt materiału + zagęszczania Orientujesz się może w cenie materiału i robocizny?? Pytam bo prawdopodobnie wymiana gruntu mnie nie ominie.Z tym że będzie to 1 m grubości ( ok. 200 m3).Na tym chciałbym wylać płytę fundamentową.... Wykonawca mnie straszy wielkimi kosztami a poza tym nie chce robić płyty fundamentowej twierdząc że to jakaś głupota z gazet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pelsona 15.04.2008 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Wymiana gruntu to jeszcze jeszcze, ale podniesienie terenu wymaga podobno oddzielnego pozwolenia na budowę w tej materii, było już o tym niedawno na forum, o czym warto także pamiętać (życzliwi sąsiedzi nie śpią).Z drugiej strony patrząc jak Chińczycy hektary morza zasypali budując lotnisko na tym, to czym że jest uporać się z tym skrawkiem paskudnego gruntu. Wszystko jest do zrobienia tylko nie przeginać z kasą.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.