Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości
  • wpisów
    204
  • komentarzy
    102
  • odsłon
    2 695

11 komentarzy


Rekomendowane komentarze

 

hej, fajnie że ktoś buduje domki prefabrykowane. Rozważałeś wersje tradycyjną murowaną? Jaka różnica w cenie wychodziła dla tego samego standardu energetycznego?

 

Mam parę pytań technicznych. Najpierw płyta. Dobrze widziałem że jest tylko jedna sitka czyli górna bo pod ścianami jest mniej styro niż pod normalną podłogą? Masz moze jakieś schematy techniczne odnośnie płyty? Jakiś przekrój jak to masz zrobione i jakie są grubości? Jakie styro na płytę jest dane?

 

Jeżeli chodzi o belki stropowe to o jakim są przekroju i w jakim rozstawie? Najważniejsze pytanie to jaki jest wymiar płatwi w Twoim projekcie? Po zdjęciach widać że są potężne i pewnie dźwig pomagał przy montażu.

 

Hej,

 

Wersja tradycyjna murowana nie była brana pod uwagę. Głównie ze względu na czas realizacji: technologia prefabrykowana (szkieletowa) to jednak dużo krótszy cykl budowy, nawet przy mało sprzyjających warunkach (jak obecnie) powinien być poniżej 6 miesięcy, wliczając prace wykończeniowe. Ale warto też porównać grubość ścian niezbędną do osiągnięcia odpowiednich parametrów cieplnych.

 

 

Płyta fundamentowa:

 

 

  • mamy siatkę zbrojenia dolnego i górnego

     

  • styropian EPS100 o łącznej grubości 200 mm (2 warstwy) lub 250 mm (3 warstwy)

     

  • styropian krawędziowy (kształtki Legalett) o grubości 160 mm

     

  • grubość płyty (betonu) 200 mm pod ścianami i niektórymi pomieszczeniami

     

  • grubość płyty (betonu) 150 mm pod pozostałymi pomieszczaniami

     

 

 

Dach:

 

Zgodnie z poniższym projektem. Dźwig na naszej budowie to standard choć akurat tego momentu nie mamy na zdjęciach.

 

 

www.juwicz%C3%B3wka.pl/images/budowa/projekt/juwiczowka_konstrukcja_dachu.jpg

Patrząc na to zdjęcie widać pod podłogą tylko siatkę górną zbrojenia http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398001&d=1507105778" rel="external nofollow">http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398001&d=1507105778" rel="external nofollow">http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398001&d=1507105778" rel="external nofollow">http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398001&d=1507105778 plus to co pod ścianami i jedno pomieszczenie pewnie gospodarcze. Ale z tego co piszesz to 20cm betonu jest pod ścianami a 15 pod resztą więc nakładka jest 5cm styropianu pod podłogą. Jaki rodzaj ogrzewania planujesz w domku?
<blockquote data-ipsquote="" class="ipsQuote" data-ipsquote-contentapp="blog" data-ipsquote-contenttype="blogs" data-ipsquote-contentid="129956" data-ipsquote-contentclass="blog_Entry"><div>Jaki rodzaj ogrzewania planujesz w domku?</div></blockquote><p> Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem i dodatkową nagrzewnicą elektryczną. Dla wzmocnienia wydajności powietrze będzie przechodzić przez gruntowy wymiennik ciepła. Dzięki temu w lecie będziemy mieć chłodzenie gratis <img alt=";-)" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /> </p><p> Dodatkowo ogrzewanie podłogowe w łazienkach, kuchni i wiatrołapie, bardziej dla komfortu ciepłej podłogi niż dla ogrzewania - ale w domu pasywnym nawet telewizor zalicza się do ogrzewania <img alt=";-)" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /></p><p> Będziemy też mieć kominek, ale bardziej ze względu na walory estetyczne <img alt=":-)" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /></p>
Nie będziesz mieć domku pasywnego więc nagrzewnica nie wystarczy. W nagrzewnicy powietrze możesz podgrzać maksymalnie do 52st i temu właśnie moc grzewcza w takim domku nie może przekraczać 10W/m2 bo to podgrzane powietrze tylko tyle udźwignie. W parterówkach jest to nie do osiągnięcia. Wielu zarzuca domom o konstrukcji szkieletowej łatwość przegrzewania się domku. Jak Ty chcesz uniknąć tego problemu?
W zimie przy mrozach może być za zimno a jak już będzie cieplej za oknem to też będzie robić się coraz cieplej w domu co jak nastaną upały to będzie piekarnik ale nawet jak jeszcze upałów nie będzie tylko prawie upały to też już będzie za ciepło szczególnie jak wszyscy domownicy będą w domu nie mówiąc już o tym jak jacyś goście przybędą. Jak na ten czas zwiększysz wydajność wentylacji to więcej chłodu do domu nie wpadnie a mniej bo jak na takie potrzeby to te powietrze nie zdąży się schłodzić. GWC może poradzi sobie jak na zewnątrz będzie +15 do +23st ale jak słońce wyjdzie i będzie jeszcze promieniować to nie wiem czy da radę schłodzić. Na pewno rolety muszą być ( i z tego co widzę to będą) ale przykładowo w weekend w ciągu dnia raczej nie będą opuszczone na wiosnę by słońce nie przegrzewało domu. Pytam właśnie o to bo mnie też ten problem trapi i myślałem że masz już na to jakąś receptę.
<blockquote data-ipsquote="" class="ipsQuote" data-ipsquote-contentapp="blog" data-ipsquote-contenttype="blogs" data-ipsquote-contentid="129956" data-ipsquote-contentclass="blog_Entry"><div>Na pustyni nie byłoby tak ładnie <img alt=";-)" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /></div></blockquote><p> </p><p> No właśnie. Jedni wolą działkę z drzewami, inni się ich boją. Ja kupiłem może nie pustynię a łąkę i nasadzenia robię sam. Chyba za mojego żywota krzywdy mi nie zrobią. No ale jak będę żył ze 100lat <img alt=":p" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /> Naturalny cień drzew to piękna sprawa. Nie chodzi o samą ochronę przed słońcem ale towarzyszący temu klimat.</p>
Gość
Add a comment...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...