Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Sp5es

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3 540
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Converted

  • Tytuł
    najlepszy doradca na tym forum

Sp5es's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

10

Reputacja

  1. Każda hydroizolacja typu ciekłą folia się nadaje . Można też wymalować farbami epoxydowymi , 2-komponentowymi, wodnymi , bedzie ladniej. (PCI Epirex lub podobny, ) - trzeba sprawdzić kontakt w wodą pitną . Brak informacji jakie to pomieszczenie i jak będzie użytkowane
  2. Zadaszenie łągodzi sytuację , natomiast szpara i potencjalne wnikanie ody nie słuzy . Najprostsze to uszczelnienie tej szpary taśmą rozprężną (Illbruck, Interchemoll itp. ) To taka gąbka, wysycona akrylami, by nie piła wody . Wciska się w szparę ściśniętą np. 2 szpachelkami, po osadzeniu rozpręża się i dopasowywuje sie szczeliny, także o zmiennej geometrii Da się zrobić, względnie tanio, bez rozbiórki i tasma dylatuje pracę drewna, szybka robota . Tyle co zrozumiałem z tych zdjęć, jednak chyba mało zrozumiałem ....
  3. Tynki przed ociepleniem na styropianie - to gwarantowane zatrzymanie wilgoci w budynku na dłuższy czas Budynek będzie sechł tylko do środka. Niezbyt szczęśliwe Tynkowania ocieplenia - musza być robione na jeden raz , każda praca na raty to gwarantowane widoczne po łączenia płaszczyzn i szansa że ściana będzie paskudna. bardzo odradzam
  4. Mokra ściana przewodzi do 6 razy bardziej ciepło niż sucha. Nieważne skąd ta wilgoć .
  5. Sp5es

    Stary budynek z kamienia

    Zależy jaki kamień. Piaskowiec będzie trzymał wilgoć, granit ani trochę. Brak danych. najlepiej jak by ktos przeliczył przegrodę. Na granit można iść śmiało z ociepleniem od zewnątrz (!). Dobrze zmierzyć wilgotność kamienia, jeśli jest nasiąkliwy . Na zawilgoconym podłożu lepiej się sprawdzi wełna +tynk mineralny+ farba silikonowa. Ma szanse obeschnąć. Ale - liczyć, liczyć, liczyć.... W budynku nie ocieplonym rzadko się pojawia grzyb, najczęściej problemy się pojawiają dopiero po ociepleniu, zwłaszcza gdy się niedostatecznie wentyluje. podane wilgotności to normalne, letnie 90% bez znaczenia bo nie ma dużych gradientów temperatur i napływ wilgoci na przegrodę jest minimalny. Styropian pod sufitem, to już ocieplenie wewnętrzne. Najlepiej dać płyty styropianowe lub PIR laminowane folią aluminiową i dobrze pozaklejac połączączenia. To jest niebezpieczenstwo zawilgacania pod styropianem i na połączeniach (dalej grzyb)., jeśli się nie zrobi jak wyżej
  6. Płyty GK, także tzw wodoodporne nie nadają się na duże obciążenei wilgocią, niezależnie co się na nich położy . A tu obciązene jest . Płyta cementowo włokninowa, vermiculitowa lub podobna + ciekła folia np. Seccoral 2K Gips + woda -> to Twój wróg i droga do tragedii
  7. W nieogrzewanym budynku styropian nie będzie pełnił żadnej roli , bo nie ma co ocieplać . Dobra hydroizolacja zabezpieczy przed szkodami od wody .
  8. Co do ciemnego styropianu - nie olewaj, olej takie poradnictwo jak wy zej . Szary styropian ma zdecydowanie lepsze parametry izolacyjne. Warto. Natomiast uzycie na sciany EPS 100 grozi rysowaniem warstwy zbrojacej i tynków , jest za sztywny . Du zo zależy od jakości użytych materialów. Nalezy użyć taki EPS jaki poleca producent systemu
  9. Temperatura min +5 deg i to 24 h , a najlepiej jeszcze 48 h po wykonaniu prac. Wszystkie porady typu , "robiłem w mróz i nie widać by odpadło" to tragedia, bo jak już odpadnie to jest to katastrofa. Zaprawy cementowe potrzebuja tej temperatury i trochę czasu , aby dobrze związać. Stosowanie dodatków do zapraw obniżających temperaturę wiązania nie jest polecane, wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, np. ostatnie 2 m2 by skończyć prace przed sezonem i zamknąć budowę. Jako rozwiązanie systemowe na całą budowę - w żadnym przypadku.
  10. B10 nie nadaje się do żadnych rozwiązań konstrukcyjnych
  11. Sp5es

    zacieki na cokole

    Na podstawie opisu nie da się nic sensownie powiedzieć . Zależy z czego jest ściana , i w jakie dni występuje zjawisko - w lecie czy w zimie i w jakich temperaturach. Jest parę możliwych scenariuszy - upraszczając 1) wersja - woda kondensuje gdzies indziej i spływa , przy braku klejenia obwodowego - pojawia się przy cokole 2) wersja - przy ścianie np z gazobetonu i 20 cm styropianu - w zimne dni - napływ pary od środka napotyka za duży opór dyfuzyjny od spodu 20 cm płyty styropianu i kondensuje od spodu; tak się to może objawiać. jedye sensowne rozwiązanie - przeliczyć przegrodę przy znanych jej parametrach
  12. Trzeba dokładnie przeliczyć przegrodę , najlepiej w układzie niestacjonarnym. Chałupniczą metodą , można powiedzieć - kondensacja dopuszczalna 1) w ilości do 500g/m2 * rok 2) szybkośc odparowania musi być większa niż kondensacji W praktyce oznacza to , co okresowo skondensuje , musi mieć szanse odparowania - inaczej jest gwarantowane zawilgocenie Rozwiązanie 1) przeliczyć 2) dać paroizolacje najbliżej środka przegrody
  13. Nie istniej tak duża naprawa nawierzchni tynku, bez możliwości zauważenia tego. Powyższe poradnictwo jest właściwe.
  14. Byle by za szybko nie schło....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...