
wieś101
Użytkownicy-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
O wieś101
- Urodziny 19.04.1961
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Michałowice
-
Kod pocztowy
32-091
-
Województwo
małopolskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
wieś101's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Komin
wieś101 dodał komentarz → śmig_śmigalska wpis bloga → Kup pan cegłę, czyli nasze budowanie świata- dziennik budowy
Witam. Też stałem przed tym wyborem i zdecydowałem się na oczyszczalnię biologiczną z dołem chłonnym. Jeśli grunt jest słabo przepuszczalny to z dołu można co jakiś czas wodę odpompować i rozlać po trawniku. W czasie suszy - co ostatnio jest częste - ta woda się nawet przydaje. Jeśli natomiast niedrożny stanie się drenaż rozsączający to problem będzie większy. Mam oczyszczalnię dwa lata i drugi raz zrobiłbym tak samo. -
POŚ -jeszcze jej nie mam a juz mam z nią problemy
wieś101 dodał komentarz → mariusz242 wpis bloga → Świerki budujące Żuczka
Oczyszczalnię montowała mi podkrakowska firma (Modbud z Mogilan) więc chyba Ci się to nie przyda. Koszt ok. 8000 PLN (ok. 3 lata temu była montowana - mam 3 komory, teraz widzę na stronie producenta, że robi je jako 2-komorowe). Grunt mam gliniasty (współczynnik filtracji k = 1,34 * 10 5 [m/s]). Policzyłem i wykopałem dół chłonny 6 x 2 x 2, założyłem tunele Marley i zasypałem żwirem. W zasadzie działa. Na wiosnę trochę się wystraszyłem, bo poziom wody w dole się wyraźnie podniósł. Okazało się, że podeszły jakieś wody gruntowe. W razie czego mogę odpompować. W lecie mam za to zapas wody do podlewania trawnika. -
POŚ -jeszcze jej nie mam a juz mam z nią problemy
wieś101 dodał komentarz → mariusz242 wpis bloga → Świerki budujące Żuczka
Cześć. Od dwu lat użytkuję POŚ (OPminiSBR-5). Wpuszczam do niej i kondensat z kotła i solankę ze zmiękczacza. Nic się nie dzieje. Miesiąc temu był serwis po dwu latach eksploatacji i okazało się, że bakterie nie dość że nie wyginęły ale jest ich za dużo. Może bakterie Soltralenza są jakieś bardziej wybredne. Tego nie wiem. Pozdrawiam -
Jeśli piec ma ustawienia standardowe to będzie cały czas chodził przeciw zamarzaniu. Nie wiem jakie ma wtedy parametry pracy. Pytałem o to kilka wątków wcześniej i nikt się nie zgłosił do odpowiedzi. Mi podgrzało dom solidnie nie zwracając uwagi na inne ustawienia.
-
Vitodens ma syfon wewnątrz obudowy. Zewnętrznego dodatkowego nie mam. Rura odpływowa podłączona bezpośrednio.
-
A co dziwnego w takim ustawieniu temperatury? Na dole (podłogówka) mam 20 stopni. Na górze w łazience gdzie wisi Vitotrol mam 20 stopni a w sypialniach mogę lekko doregulować zaworami na kaloryferach i mam ok. 19. Kocioł grzeje wodę na podłogówkę i podaje z mieszacza taką jak trzeba. Kiedy miałem 9F ustawione na 8 (tyle jest ustawione standardowo) to temperatura wody na grzejniki była o 8 stopni wyższa i przegrzewało mi górę. Np podgrzało do 22 stopni i potem 2 doby stygło. Teraz obie temperatury kocioł dobiera jakie potrzebuje a ponieważ krzywa grzewcza na OG1 jest wyżej niż na OG2 to temperatura wody przed mieszaczem i tak jest wyższa niż pompowanej na podłogówkę. Ale niekoniecznie aż o 8 stopni. To wszystko piszę na podstawie obserwacji temperatur i zachowania kotła, bo z instrukcji można wyczytać tylko bardzo ogólne wiadomości. Mam jeszcze drobny problem z ogrzewaniem na górze. Mam tam ustawione sterowanie temperaturą pomieszczenia (kodowanie b0: 3). Czasem (np. po przewietrzeniu) temperatura w sypialni spada a kaloryfery nie grzeją, bo temperatura w łazience nie spadła. Myślę nad zmianą b0 na 0 (sterowanie pogodowe) ale nie wiem za bardzo co się wtedy stanie. Mam nadzieje, że temperatura wody pompowanej w obieg grzejnikowy będzie ustalona na podstawie temperatury zewnętrznej z krzywej grzewczej. Wtedy ustawiłbym sobie ile chcę na zaworach i RTL-u. Z drugiej strony kodowaniem b2 mam ustalony współczynnik wpływu temperatury pomieszczenia na 8 ( z zakresu 0-64) a więc niewiele. Do końca nie wiem więc jak to wszystko działa i chyba dopóki sam nie sprawdzę to nie będę wiedział. Aha, mam sprzęgło - to może mieć jakieś znaczenie
-
Ściany Porotherm 30 + 15 cm styropian , dach 30 cm wełna szklana Ogrzewanie - dół ok 90 m2 podłogówka, poddasze 4 pomieszczenia grzejniki + drabinkowy i podłogówka z RTL w łazience. Kocioł Vitodens 200-W WB2C 4,8-35kW - pogodówka + Vitotrol 200 na górze. Temperatura ustawiona wszędzie na 20 stopni. W ubiegłym sezonie dom był wykańczany i chodziło tak jak ustawił serwisant (wygrzewanie płyty itd.) Ogrzewanie włączyłem w połowie listopada i zmieniam sobie powoli ustawienia. Z ważniejszych zmian moim zdaniem to: - wyłączenie zabezpieczenia przeciw zamarzaniu - z krzywymi grzewczymi zszedłem stopniowo na OG1: 0,4 przesunięcie 0; OG2: 0,2 przesunięcie 0 - różnica temperatur między obiegiem grzejnikowym a podłogówką (kodowanie 9F): 0 Rozważam jeszcze kilka zmian ale za każdym razem czekam ok. 2 doby na ustabilizowanie automatyki.
-
U mnie 18 startów na dobę. Nie ograniczałem mocy kotła (mam 100%), bo po temperaturach w kotle, czasie pracy i liczbie startów widzę, że sam moduluje tak jak trzeba. Kocioł Vitodens 200-W WB2C min. moc 4,8 kW.
-
Witam wszystkich forumowiczów. Rozpocząłem drugi rok użytkowania kotła. W pierwszym sezonie było wygrzewanie płyty a instalacja pracowała tak jak ją ustawił serwisant. Teraz zaczynam coś grzebać po swojemu. Przeczytałem wszystkie instrukcje i wszystkie posty na forum - bardzo mi pomogło, dziękuję Nigdzie nie znalazłem jednak porządnego wyjaśnienia jak działa zabezpieczenie przeciw zamarzaniu. Gdzieś przeczytałem, że uruchamia się pompa a w kotle utrzymywana jest zadana temperatura. Ile ona wynosi? Czy to się gdzieś ustawia, bo w kodowaniach nie znalazłem. Kiedy ta funkcja mi się włączyła (mam ustawione na A3: -1, ogrzewanie wyłączone, aktywna tylko ciepła woda) temperatura w pomieszczeniach wynosiła ok 18-19 stopni. Po włączeniu podniosła się do prawie 21. Czyli ponad ustawioną temperaturę zadaną i dużo ponad zredukowaną. Jaki to wszystko ma sens. Jeśli zostawić ustawienia fabryczne to w sezonie grzewczym ochrona przeciwzamrożeniowa byłaby właściwie cały czas aktywna. Jeśli w czasie jej działania automatyka nie zwraca uwagi na ustawione temperatury to żadna regulacja nie ma sensu. Wiem, że mogę ustawić A3 na -9 albo i całkiem wyłączyć ochronę ale to jest ominięcie problemu a nie jego rozwiązanie. Nie wykluczam, że tak zrobię ale chciałbym to najpierw zrozumieć.
-
Potwierdzam te opinie. Na początku szukałem gdzie taniej, ale potem brałem w zasadzie wszystko w Luskarze. W sytuacjach awaryjnych dostarczali mi materiały na telefon. Jako stały klient dostawałem rabaty i w związku z tym ceny miałem bardzo dobre. Budowałem z Porothermu 30 i na razie jestem zadowolony.
-
Z doświadczenia mogę poradzić, żebyś jeszcze to przeliczył. Ja sobie wyliczyłem o ok. 1/4 za dużo. Pamiętaj o odjęciu wieńców, nadproży itp. Najlepiej policz liczbę warstw i pustaków w warstwie - to jest dokładniej niż z ilości na m2. Co do szczegółów to trudno powiedzieć, bo nie wiem np. czy ściany działowe też będziesz robił z maxa? Ile ich będzie? Czy masz jakieś wykusze itp komplikacje bryły? Przy podobnych wymiarach domu u nas wyszło 2100 Porothermu 30 na ściany zewnętrzne - norma 16 szt/m2 - czyli u ciebie powinno być ok 1,5 raza więcej Do tego ok 300 szt Porothermu na ściany nośne wewnętrzne i ok. 800 Porothermu 11,5 na ścianki działowe.
-
Witam i ja z okolic Warszawki. Na razie sporo na forum czytałem a teraz mogę się podzielić moimi doświadczeniami. Mamy oczyszczalnie biologiczną OPmini SBR-5 montowaną przez firmę Monbud z Mogilan. Z firmy jestem zadowolony. W założeniu jest bezdrenażowa - czyli oczyszczona woda ściekowa jest odprowadzana do dołu chłonnego. Jak będzie w praktyce jeszcze nie wiem bo będzie w pełni uruchomiona na wiosnę.