Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rupi80

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

O Rupi80

  • Urodziny 29.12.1980

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Rupi80's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. vega1, mnocon Z czym związane jest ryzyko pękania przy łączeniu na blachy? Większa stabilność? Macie jakieś merytoryczne argumenty na poparcie swoich tez czy jedynie wiejskie gdybanie?
  2. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie. Czy porady TB były sensowne?
  3. Fotki były to teraz trochę opisu. Materiał z Teodorów i Radomia. Na długość trzyma wymiar- czyli jest 33,3 Na szerokość czasem się zdarzy coś szerszego ale minimalnie i nie jest to problemem. Na wysokość to jest niestety totalne nieporozumienie i loteria. Nie jest to beton komórkowy wiec zeszlifowanie pacą odpada. Bloczki E18 1/2 znacznie przyśpieszają prace... pod warunkiem, że przed nabyciem rozetniesz trochę paletę i zmierzysz czy wysokość jest prawidłowa 19,9cm. Na zaprezentowanym parę postów wyżej zdjęciu e18 1/2 19.7 ( w mojej ocenie do zakwalifikowania jako odpad bo nie trzyma normy) z normalnym bloczkiem e18 o wys 20,1 (też poza normą ale Panie kogo takie detale obchodzą) Da się to razem pożenić na klej ale jak murujesz sam i masz duuuuzo cierpliwości. Porady dla samorobów na kleju bo Ci co z ekipą to takich nie mają: -zmierz wysokość bloczków z palet przed robotą i muruj tak aby rożnice nie przekraczały 1mm ( Jak w połowie ściany zestawisz np bloczki H=19.8 z 20,0cm to Ci zostanie ząbek, będzie krzywo, bloczki nie spasują się idealnie zamkami i finalne długość sciany ci się wydłuzy. -zrób trochę gęstszą konsystencję kleju- lepiej się gubi nierówności niż na rzadkim. -lepiej ciąć z bieżącej palety na pół niż bawić się z nierównymi połówkami. -Jak jesteś ze Sląska i nie chcesz wykorzystać kanałów na elektrykę w silce nie zastanawiaj się - bierz towar z Kluczy. Z niecierpoliwością czekam aż marketing xelli wymyśli jakiegoś dryfixa edit: I jeszcze jedno. Darujcie sobie strzępia do działówek i mocujcie na blachy bo oczywiście bloczki mogą pasować ale wcale nie muszą
  4. A oto i legendarna dokładność wykonania Silki. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=291443&d=1417120131 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=291442&d=1417120129
  5. Przepraszam za wcinkę w cudzym wątku ale dlaczego większość kołkuje styro inaczej niż zalecenia systemowe? Dwa kołki w środku płyty to wersja przeznaczona do płyt z frezem. Z prostymi końcami powinno być w narożach płyt więc pytanie czemu mało kto tak robi? Oszczędność na kołkach?
  6. Pospawaj pręty zbrojenia ław. Bednarkę wypuść pod odgromówkę i co tam ci potrzeba. Nie ma sensu topić w betonie cyknowanej bednarki bo i tak ocynk się tam nie przyda a i sama bednarka nie będzie działać lepiej niż pospawane pręty. Śmiem nawet twierdzić, że starannie pospawane pręty z ławy będą skuteczniejsze niż bednarka.
  7. Dorośnijcie chłopcy. Jak nie wiecie co znaczy subtelnie to kupcie sobie Kopalińskiego. EOT
  8. Projektant zalecił wymianę humusu i moim skromnym niefachowym amatorskim zdaniem głębiej nie ma potrzeby kopać. Pod humusem jest piasek wiec wybieranie głębiej i uzupełnienie... piaskiem to tylko kłopot. Piasek drobny wiec pewnie podciąga wodę nieco wyżej (poziom w dziurze po śmietniku). Przy swobodnym lustrze wody na -1,2 jest duża szansa, że zagęszczarka 500 się utopi (upłynni) warstwy gruntu obniżając jakość posadownienia. Na Twoim miejscu wybrał bym wersję wykonawcy (lekkie podniesienie). Uzupełnienie wykopu piachem i subtelne go zagęszczenie bynajmniej nie 500kg potworem + opaska pwysadzinowa bez zabaw w drenaż.
  9. A ja dorzucę pytanie czy można zrobić elewację w 2 sytemach. Biały kolor na 190 a ciemną część na carbonie i jak to ewentualnie połączyć?
  10. Mam pytanie do murujacych z silki e18. Czym wypełnialiście/wyrównywaliście "zęby" w narożnikach powstałe z odsunięcia bloczka aby zgrać kanały elektryczne?
  11. Ja polecam coś takiego. http://www.oferteo.pl/images/offers/118080/60301_3.jpg Działa na zwykły drut i przy odrobinie wprawy idzie baaardzo szybko.
  12. Do pielęgnacji betonu najlepiej nadaje się... myjka ciśnieniowa. Tworzy zarąbista mgiełkę wodną wiec można pielęgnować praktycznie po ułożeniu betonu o ile ktoś nie wylewa hali.
  13. Cudów nie ma. Musi być nieszczelność i powietrze styka się z gołą blachą kanału i wykrapla się nadmiar wody. Przy 20 stopniach w domu i wilgotności 48% będzie kapać od temperatury 8,5 stopnia i niższej powietrza wewnątrz kanału wentylacyjnego. Ponieważ kapie tylko na kolankach podejrzewam, że grubość izolacji jest ok. Nie wiem na ile te k-flexy są elastyczne ale muszą ocieplać 100% powierzchni zagięcia. Jeśli odstają od kanału to nie będą działać prawidłowo. Ilość warstw nie jest istotna a dokładne przyleganie.
  14. Elfir woda na kolankach kanałów wentylacyjnych to nic innego jak przekroczenie punktu rosy. Musisz uszczelnić miejsca gdzie pojawia się woda bo to właśnie wilgoć powietrza domowego wykrapla się na rurze która jest zimna. Popracuj nad jakością położenia tych k-flexów. Musi być 100% szczelnie inaczej będzie kapać. Jak lubisz wykresy to googlnij wykres Molliera. Z niego odczytasz przy jakiej temperaturze rury ( czyli powietrza pobieranego z zewnątrz) i temperaturze oraz wilgotności powietrza w domu będzie kapać woda.
  15. Goście nie będą chcieli wyjść jak się zahipnotyzują i cały misterny plan spali na panewce
×
×
  • Dodaj nową pozycję...