Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sebcioc55

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2 218
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana sebcioc55 w dniu 27 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają sebcioc55 punkty reputacji!

1 obserwujący

O sebcioc55

  • Urodziny 30.10.1987

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kościuszki
  • Kod pocztowy
    72-221
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

sebcioc55's Achievements

ELITA FORUM (min. 1000)

ELITA FORUM (min. 1000) (6/9)

60

Reputacja

  1. będzie działać tylko zrób koniecznie dwa rozdzielacze i do nich rury co najmniej fi32.
  2. 1. Jeżeli budujesz na złoszenie do 35m2 to takie zadaszenie przy budynku powinno przejść (ale bez ścian!), napisz że wiata na rowery. 2. siatka górą i dołem fi10 co 20cm + bigle pod ścianami po obwodzie (pod płytą tylko zagęszczony piach, żadnej ziemi organicznej!), pod wiatą 12cm z B25 i siatka przeciwskurczowa i będzie świat pod samochody. Pod słupy wiaty wylej szklanki poniżej głębokości przemarzania. 3. Bramę 5m 4. nadproże wysokości 30cm i szerokości 24cm, oparte na słupach żelbetowych. Dołem pręty 5xfi12, górą 2 pręty fi12, strzemiona fi8 co 20cm - ja miałem taki podciąg u siebie nad bramą garażową, na podciągu była zaprojektowana ściana z BK, wysoka na 3,5m.
  3. Odezwij sie do firmy ppkonstruktor - powiedz że masz namiar od Sebastiana z Kościuszek to moze bedzie cena lepsza oni dobrze liczą płyty, bez cudowania.
  4. Czemu gorzej kłaść? Ten grafit to tez eps 100??
  5. Bardzo dobre wybrales materialy. Co do klejenia to ja kleje normalnie pianą niskoprężną fischera, trzyma jak ta lala
  6. Oczywiście, EPS ma 50cm a XPS 60-62,5 w zaleznosci od producenta. Z reszta zalezy co nazwiesz wysokością moze to byc rowniez szerokosc, w kazdym badz razie krótszy bok płyty.
  7. nie przejmuj się tym 1cm - to nie apteka natomiast już do działówek musisz mieć mniejszy wałek bo będziesz się wkurzał niemiłosiernie i do tego syfił i tracił materiał. Wg mnie równie dobrze sprawdzi się tutaj wałek do nakładania gładzi - tańszy i większy wybór. Maczasz w wiadrze z klejem i nakładasz jak Ci będzie przeszkadzała różnica milimetr w wysokości kleju to zawsze możesz całość jeszcze liznąć odpowiednim grzebieniem.
  8. To ma racje bytu tylko ze względu na pierwszą barierę przed wilgocią, ale musiałbyś to zrobić szczelnie żeby miało sens, zwłaszcza połączenie xps pionowego i poziomego. Ja proponował bym zrobić sobie gotowe Lki jako burty. W tym przypadku dajesz po 2 wkręty ciesielskie 6x120 z łbem talerzykowym, kleisz pianą i skręcasz. Będzie sztywno i szczelnie. Ja tak robie narożniki szalunku traconego w PF. Nie przejmuj się że będą tam te wkręty, to żaden mostek Powiem więcej że na burty pionowe EPS200 to niepotrzebny wydatek, weź z termoorganiki fundament gold, to jest chyba EPS 120 hydro. Wystarczy w zupełności a będzie taniej - tam nie ma żadnego obciążenia. Jedyny problem jaki tu widzę to różne wysokości płyt XPS vs EPS bedziesz miał dodatkową robotę w docinaniu na równo (+ duzo odpadów).
  9. @fudu WIELKIE DZIĘKI !! you made my day nie spodziewałem się, super że to zrobiłeś bo wszystko jest odratowane, nawet można by to wykorzystać i naprawić linki (może jak trafię kiedyś na kwarantanne to się tym zajmę, oby jednak nie )
  10. Witam wszystkich! niestety jak widzicie zdjęcia wcięło wraz z płatnym hostingiem z resztą który miałem opłacony jeszcze na parę lat w przód. Wszystko nagle zniknęło bez żadnego uprzedzenia, mógłbym wtedy zrobić kopie zdjęc, miały by przynajmniej takie same nazwy i można by było je w przypływie szaleństwa wrzucić gdzie indziej i wyedytować linki tu na forum. Jednak w obecnej sytuacji jest to nie do naprawienia... nie zawsze bym wiedział i mógł wywnioskować z opisu "dookoła" jakie zdjęcie gdzie ma być. Jest mi bardzo przykro że tak się stało, bo była to swojego rodzaju pamiątka po moim pierwszym budowaniu i włożyłem w to sporo pracy. Dodatkową korzyścią było to że każdy mógł zobaczyć moje błędy i ich nie popełniać u siebie. Jeżeli będę miał kiedyś więcej czasu to wrzucę gdzieś wszystkie zdjęcia co mam, z grubsza posortowane i je udostępnie publicznie. Nawet już mi się odechciało pisać... ale cóż życie płynie dalej, garaż mam jeszcze nie wykończony, zdjęcia jak zawsze jakieś tam robię więc może kiedyś mnie natchnie i zrobie jakieś wpisy. Pozdrawiam wszystkich budujących !!
  11. W zadnym wypadku nie mozesz nic lać w mokrą glinę, jezeli by Ci napadało w dniu zalewania podczas lania to ciul tam. Ale jak ta glina na dnie wykopu jest mokra/uplastyczniona to nie mozesz tego zalać, nawet vhudziakiem. Bo jak woda odejdzie to to wszystko moze popękać. Wg mnie trzeba to wybrac do gruntu suchego/nosnego i nasypac piachu zasypowego i zagescic do wysokosci lawy albo lac lawe glebiej i sciana fundamentowa bedzie wyzsza. A gdzie jest kierownik budowy i co on na to? Szkieleciak bedzie lekki ale fundament musi zawsze byc zrobiony na stabilnym podłożu.
  12. ja kręcę profil UW dużymi wkrętami ciesielskimi, robię zawsze na XPS więc wkręt z solidnym gwintem mocno trzyma. po za płytę żeby wystawały z 1m conajmniej, chodzi tylko o to aby przy późniejszych pracach jak kostka, drenaż itp po prostu nie uszkodzić rury/kabla. Lista na przepusty ok, chociaż nie każdy tyle potrzebuje. Pamiętajcie aby rurę zasilającą od wody dać w wiekszym odstępie niż mniejszym od wody na ogród. Zazwyczaj daje się tam osobny licznik a on swoje zajmuje, i później jest ciasno. @Tomek 4x16 to na bogato
  13. Początki nie zawsze są łatwe ja to zawsze tnę piłą tarczową na aku, ja mam taką która tnie 70mm, wiec jak jest grubszy styro to później po prostu tne piłką ręczną. Ta piła na aku tnie prostopadle do prowadnicy więc zawsze jest proste cięcie. Od jakoś i burt zależy równość płyty pod ścianami. Jak póżniej na pewno zauważysz nie ma to aż takiego duzego znaczenia te 0,5cm w tą czy w tą bo i tak układasz bloczki na zaprawie, ale lepiej zrobic to najrowniej jak sie da. Jak zrobisz igłe to później też jest łatwiej kleić styro, bo stawiasz na tym i lecisz.
  14. Tak, chodzi o to aby ta głowna do której wszystko leci i ma większą długość byla fi160. Wszyatko w górę i też np samo odejście czy wanny czy kibelka to juz 110. Czasami w projektach dają podejścia pod piony z fi160 a juz same piony fi110 - bez sensu. Pamiwtaj ze wszystko na 45*. Ale zeby nie robić z tego takiej apteki to chyba wszystkie stelaże podtynkowe mają kolano proste 90* i to na dodatek fi100. Jak to mówił kiedyś mój kierownik budowy Durisa: "nie dajmy się zwariować".
  15. Zrob jak masz w projekcie. Kuchnia na jednej rurze, ale łazienke mozesz zrobic osobno wszystko, duzo to nie kosztuje ale pozniej mniej roboty. Ogólna zasada jest taka ze "magistrale" robisz z fi160 i do tego sie podlaczasz fi110 przez trojnik redukcyjny 45* 160/110. Najwazniejsze to pamietaj ze wzzystkie kolanka i trojniki trzeba robic 45*, jak ma byc 90 stopni to trzeba uzyc 2x45*. To podraża całą instalację ale jest duzo lepsze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...