Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rafhi

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    262
  • Rejestracja

O rafhi

  • Urodziny 31.01.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Leszno
  • Kod pocztowy
    64-100
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rafhi's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Witam mam pytanie do forumowiczów przymierzam się do rozbiórki części ściany konstrukcyjnej (24 cm gazobeton kl600) jak na zał. zdjęciu - zakres prac na ok 3 m (całkowita długość tej ściany 9m) Pytanie brzmi do bardziej doświadczonych czy mogę tak swobodnie tę ścianę wyburzyć czy ewentualnie trzeba by było dać jakąś stalową belkę po długości na wzmocnienie ? Charakterystyka domu dom piętrowy (2 żelbetowe stropy pełne, dolny z wieńcem opuszczany na 6-8 cm bodajże) nad ta ścianą stoi taka sama ściana odgradzająca pokoje.
  2. Dzięki za opinie Racja ciemniejszy pigment - więcej dopłaty. W moim przypadku idzie Hell-Weiss i odcień szarości Ferro 55 lub Jura - to są jasne szarości. Cenowo amphisilan nie wiele tańszy pare złotych od tego carboporu więc na całości pare stówek nie robi już różnicy. A tak jako laik zapytam o co chodzi z tym gruntem transparentnym ? jaka jego przewaga i co nam daje ? Druga sprawa czy ktoś potwierdzi że z wiaderka carboporu to 11 m2 idzie ekipie ogarnąć elewacji średnio ?
  3. Witam poszukuje opinii ludzi którzy w zasadzie zastosowali tynk silikonowy carbopor. Wertując forum doszedłem do wniosku że po pierwsze nie stać mnie na STO czy Dryvit. Nie chce ryzykować z greinplastem ( wiem polska firma, starają się ale ok skoda też się stara a VW jedzie na marce a mimo wszystko jednak to jest VW) bo opinii tutaj o nim bardzo mało jeśli chodzi o zadowolonych klientów - no chyba że ja nie dostrzegłem ich Wybór padł na Caparol i tutaj kolejne przemyślenia oparte o wiedzę z forum ampisilan z Kleeszczewa i dużo opinii że to nie to samo co szło z DE. Ale nadal jakiś poziom ten produkt ma - przecież jadą na licencji czy tzw. recepturze... marka też nie może sobie pozwolić na to by robić tandete. Byłem już pogodzony z tym Amphisilanem aż znalazłem Carbopor baze za dobre pieniążki ok. 200 zł brutto ( max jaki chciałem dać za wiadro 220-230 zł ) stąd mam pytanie czy ktoś zastosował na swojej elewacji ? Wydaje mi się że w tej cenie grzech nie wziąć tego. Czytam wiele dobrych opinii że znacznie lepszy od Amp ale jakoś mało konkretnie w czym ? Czy ktoś wie czy ten carbopor sprawia problemy w późniejszym użytkowaniu ? Zastanawiam się też nad tym czy ekipa od natrysków tez sobie z tym poradzi bo najgorsze jak daje się materiał z którym sobie nie poradzą Mój wykonawca robi zwykle na jakiś deweloperach a tam CCC chodz twierdzi, że na caparolu też sporo Jedyne co mi odradził gdy go pytałem to ceresit. co byście doradzili ? a może jest coś godnego uwagi w tej cenie o czym nie wspomniałem ?
  4. Witam forumowiczów, powoli przymierzam się do zadaszenia mojego tarasu o wymiarach 4 x 6 m. Czytam i czytam ale mało jest konkretnych informacji jak dobrze dobrać średnice słupów czy też wymiarów murłat. Zamysł tarasu (na podwyższeniu, w kostce) był taki że gdy go robiłem zakopałem rury 110 w narożnikach na głębokość ponad 1,2 m a gdy już układałem kostkę wystające rurki przyciąłem zalałem betonem i dałem tam popularne z marketu uchwyty do montażu słupów. Teraz jak przychodzi etap planowania to mam jednak obawy co do doboru średnicy słupów. Pierwotnie miały być 4 słupy dwa przy budynku i dwa naprzeciw od czoła tarasu. Po czasie zacząłem się zastanawiać czy jednak nie lepszym rozwiązaniem będzie dołożenie do ściany budynku murłaty ( 20 cm styro + 24 cm BK) i zamocowanie jej stabilnie. Tu z kolei problem - czy przy tak grubym ociepleniu jest to dobry pomysl i czy uzyskam dobrą stabilizację tej murłaty. Druga kwestia to zew. (od czoła) słupy - kompletnie nie wiem czy dwa słupy np 15x15 na rozpiętości 6m i do tego murłata czołowa ( 10x20) nie spowoduje że środkiem będzie się uginać - ze względu na te odległość.Nie ma możliwości podparcia tego środkiem kolejnym słupem. Dalej zamierzam co 80-90 cm posadzić od murlaty ściennej do czołowej krokwie. Czy ma ktoś doświadczenie i podpowie jak do tego tematu dobrze podejść by uniknąć błędów ? Może jakieś DIY rozwiązania ? Czego bym chciał dodatkowo uniknąć : - zastrzałów - montownia od przodu na długości więcej niż 2 słupów
  5. Witam u mnie zużycie w tym roku 2020 (1.01 - 31.12) - 2540 - poprzedni rok 2019 - 5255 (wejście w niewygrzany dom, braki w ociepleniu strychy i elewacji) Trochę statystyki: Redukcja oczywista praktycznie ponad 50%. Generalnie liczę, że tak naprawdę od września 2019 mogę mówić o normalnej pracy pompy ( wygrzany dom) i tu też miłe zaskoczenie bo pierwsze miesiące wrzesień - październik mniejsze zużycie o 50 % w porównaniu do 2019, listopad - 20 % a grudzień już pokazał zaledwie - 5 % na korzyść 2020. Oczywiście nie mam porównania temperatur względem tych miesięcy ale sama statystyka w tej formie mi wystarcza. średnia temperatura w 2020 r. ok. 24 stopnie ( 154 m2 dom piętrowy, 100 % podłogówka, grzanie wody do 45 stopni raz dziennie, pompa puszczona samopas ale generalnie w dzień póki co rzadko się załącza) Na 2021 plan dołozyć do 10 cm szarego styro na strychu jeszcze 15 cm - powinno coś pomóc bo 10 to za mało jednak. Dodatkowo będzie końcowa elewacja więc nie wiem czy też to jakoś nie doszczelni . Drugi plan namowić żone na temperatury 22,5 - 23
  6. Dzięki - zaczyna to mi się układać co i jak trzeba. Pytanie jeszcze o te linie kroplujące ...czy linia 100 m z kompensacją da radę zasilić te wszystkie grządki skoro producent mówi 122 m max można. Bo jak nie da rady to może warto rodzielić to na 2 sekcje mniejsze.
  7. Citymatic jak rozumieć te tabelkę co załączyłeś LPH - litr na godzinę ? Jeśli wydajność zródła mam 30 litrów na minutę to przykładowo dla 180 stopni z tej tabeli jeden zraszacz może dać dla promienia wody 8,5 m około 6,5 litra na minutę ??? To generalnie daje mi zakładając te same parametry w jednej sekcji postawienia 5 zraszaczy.... a potrzebuję więcej zraszaczy....
  8. Witam forumowiczów jestem na początku planowania swojego nawadniania - wręcz zostałem do tego zmuszony bo za niedługo wjeżdza mi koparka by przekopać trochę ogródek + wykonać taras. Pomyślałem że to dobry moment żeby przynajmniej teraz rozłożyć rurki docelowo pod instalacje. STAN FAKTYCZNY: Trawnik z tyłu domu wraz z bocznym plus minus około 200 m2. Wzdłuż ogrodzenia na szerokość ok. 80-100 cm pas przeznaczony pod tuje, krzewy i inne roślinne twory. Niewielki obszar 3 x 3 m obok garażu blaszaka ( narożnik działki) przeznaczony na przydomowy warzywniak. WSTĘPNE ZAŁOŻENIA i DANE Ilość sekcji ok. 4 (preferowane 3) 2 przeznaczone na zraszacze 1 na linię kroplująca zasilająca przypłotowe rośliny ok. 105 m ( tu względnie jeszcze chciłbym zrobić odejście linii kroplującej do wspomnianego warzywniaka) Po przemyśleniu i zrobieniu wstępnego projektu na gardena wrzucam mniej więcej plan (usunąłem gardenowskie bajery bo wychodziło pona 20 zraszaczy) Kółka to zraszacze Na jasno niebieski zaznaczona droga przebiegu nawadniania kropelkowego ( w sumie ok. 105 m całkowitej długości) Na czarno sekcja ze zraszaczami wynurzalnymi turbinowymi (odległość od punktu wody do ostatnieczgo zraszacza ok.44-46 m) Na czerwono druga sekcja ze zraszaczami wynurzanymi turbinowymi. O automatyce obecne jeszcze nie myślę priorytet położyć to w docelowych miejscach i nie mieć problemu gdy przyjdzie odpalać automatykę. Na początku sprawdziłem napełnienie wiadra 10 L w 19 sekund. Co do zraszaczy widze ciekawe wyroby Huntera i Birda. Moze jakieś konkretne modele polecacie ? Zwłaszcza że u mnie zraszacz powinnien sięgać swoim zasięgiem od 8 do 8,5 m. Nie mam danych co do ciśnienia w kranie ogrodowym - wkrótce to zbadam. Pytania: 1. Czy na jednej sekcji ( czarnej) może znajdować się ok. 7 zraszaczy ? Oczywiście przeliczę to pod kątem wydatku pojedynczego zraszacza. 2. Czy są jakieś normy odnośnie długości całkowitej linii ze zraszaczami ? nawet jeśli na lini będą powiedzmy 4-5 sztuk ? 3. Czy linia nawadniająca z kompensacją 16 mm i rozstawem otworków co 33 cm może być w jednej całej sekcji ? Tzn. na stronach producenta deklarują że przy odpowiednim ciśnieniu można 120 m w jednej sekcji położyć i więcej ale jak to z Waszego doświadczenia ? Czy może rozdzielać to na 2 sekcje ? Jeśli rozdzielać to czy można pokonać teren zielony zwykłą rurką PE16 (pełną bez otworów) i za pomocą złączki połączyć z linią kroplującą dopiero w miejscu gdzie w rzeczywistości jest potrzeba nawadniania ? 4. Kurtyna wodna - na lato zapewne sporadycznie stosowana dla schłodzenia, miałaby być podwieszana dookoła tarasowego zadaszenia - czy to przewidzieć jako osobną sekcję ? czy może nie bawić się i z kraniku zrobić rozdziałkę na zasilanie do nawadniania i na zwykły wąż ogrodowy a następnie z tego węża złączkami połączyć kurtynę ?
  9. Dom piętrowy - dół min. temp 23,5 -24,5 - góra około 21 stopni Parametry domu w stopce. Grudzień (Co+Cwu) - 475 kWh ( bez podlicznika) Wynik uważam za dobry, mieszkam w polsce centralnej i w grudniu były może 4-5 dni na minusie (max -3)..reszta dodatnie temperatury.
  10. Wow na 116 m2 to i 7 kW przewymiarowana aczkolwiek w taką moc bym poszedł nie znając reszty parametrów domu...
  11. Witam dołącze się i ja do tych danych. Krótko z opisem Zużycie wg. pompy (bez podlicznika) za listopad: 323 kWh co + cwu. Woda grzana raz dziennie. 2 dorosłe + 1 dziecko. Dom piętrowy ( 20 cm styro grafit ściany) strop ( 10 cm - trwa dokładanie izolacji) płyta fundamentowa, tylko podłogówka 154 m2 użytkowej. Pompa Aquarea 9 kw 1 faz., zbiornik 300 l. Temperatura dół średnio 24,5 , góra od 22 do 23 stopni.
  12. rafhi

    Panasonic Aquarea

    Dzięki za foto. Tak sobie spoglądam na szybko są 4 styki, rozumiem że można rozszerzyć o jeszcze jeden regulator zew. ? Ja mam model Q7 i tylko to wyczytałem u producenta: Wyjście regulatora przekaźnikowe, beznapięciowe ,SPDT (przełączne) Więc chyba ok
  13. rafhi

    Panasonic Aquarea

    a jak to jest z możliwością podpięcia zew. termostatu np eurostera ? mam z kostki od ich sterowniak wypuszczone 2 przewody, kiedyś ściągałem przednią obudowę i powiem szczerze nie zwróciłem uwagi co i jak tam jest podłączone. Czy ewentualnie te 2 kabelki od mojego eurostera wpinam w jakieś konkretne miejsca by pompa widziała zarówno ster zew jak i ten panel w pompie ?? Z góry dzięki z podpowiedz.
  14. rafhi

    Panasonic Aquarea

    Witam panowie, temat pewnie wiele razy wałkowany ale po wstępnym zagłębieniu się w temat mam mały mętlik w głowie. Chodzi o regulator temperatury do Panasia Aquarelli 9 kw 1 faz. Z opisanych tu na forum regulatorów prym wiedzie euroster i auraton. Zawężając do najpopularniejszego eurostera na ich stronie spodobał mi się taki typek: Euroster Q7TXRXGW bezprzewodowy ale z kolei tutaj widzę dużo osób chwali sobie Euroster 2006TXRX. Pytanie do użytkowników warto iść w Q7 ? ciekawszy design i pare bajerów w konkurencji do sprawdzonego 2006 ? Generalnie którą wersję polecacie ? a może inna firma ?
  15. Witam. Przez przypadem trafiłem na ten temat szukając info o mitsu lossnay. Zaniepokoila mnie pierwsza strona ze tej jednostki nie produkują ale odrazu weryfikavje zrobiłem u znajomego z mitsu i jak się okazuje plotka. Pytaniem chciałbym się podłaczyc do tematu czy taki reku umieszczony na strychu wytwarza duży hałas ? Jest to slyszalne ponoc lossnay ok. 30 db a jak wasze reku ? Ma ktos wogole na strychu nieogrzewanym ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...