Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jarokar

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    111
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jarokar's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Odgrzewam kotleta bo obecnie tematy RCD mnie interesują - wiadomo że dołożenie szeregowo takiej samej 30mA różnicówki nic nie poprawi jesli chodzi o "ergonomiczność" instalacji i jeśli już chcemy dać szeregowo drugą to selektywną 100mA jako pierwszą. Ale co jeśli naszym celem nie jest poprawienie funkcjonalności (rozdzielenie dwoma RCD obwodów co by przy zadziałaniu jednej mieć zasilanie w pozostałej części budynku) a jedynie dodatkowe zabezpieczenie (zdublowane). Chodzi mi o to że RCD jak wiadomo może zawieść (jak wszystko) i co wtedy? Czy jeśli będą dwie identyczne szeregowo to nie jest tak że gdy wszystko jest OK to w niczym to nie przeszkadza a gdy jedna zawiedzie (bo się zepsuje po prostu) druga daje nam gwarancje rozłączenia? Mam w starym domu sieć TT, instalacja (240 i 400V) zabezpieczona jest 1 RCD na wejściu (jedna na całą instalacje). Znalazłem w w rozdzielnicy drugą identyczną RCD (30mA) którą teść kiedyś chyba kupił na zapas więc żeby się nie kurzyła postanowiłem ją użyć. Wiem że fachowcy kazali by podzielić całą instalacje na dwa RCD ale mnie całkowicie nie zależy że wywali RCD i rozłączy wszystko a bardziej na świadomości że jeśli RCD się zepsuje (wiem że mała szansa ale jednak) druga w szeregu mnie zabezpieczy. Co wy na to? No chyba że dwie identyczne w szeregu mogą powodować jakieś kłopoty o których ja nie wiem ale nie wydaje mi się.
  2. robi tak ktoś w ogóle? Przecież to bez sensu to nie lepiej dać w płytę o na gotowo płyta płyta poziom zero?
  3. ale zaraz - to w końcu masz w płycie czy w wylewce? Bo tego co piszesz to masz w wylewce - grubej betonowej ale w wylewce która jest oddzielona od płyty styro - czyli w każdym pomieszczeniu jest osobna wylewka z osobnym obwodem - nie wiem jak można to porównywać do JEDNEJ powierzchni płyty z rurkami. Chyba że jest inaczej albo zle cie zrozumiałem
  4. ale w jaki sposób można różnicować temperaturę w pomieszczeniach mając rurki w płycie? Fotohobby ma chyba rurę w wylewce (tak?) więc tu rozumiem bo poszczególne pomieszczenia)obwody) są indywidualne i fizycznie oddzielone ale skoro ty masz rurki w płycie to jak to osiągnąłeś? Zmniejszając zagęszczenie rurek w poszczególnych strefach płyty czy np poprzez przykręcanie przepływu na poszczególnych obwodach?
  5. jarokar

    Ogrzewanie kablami 2017

    Geodeta robi mapke do celów proj. za kilka dni mam podesłać do architekta. Musze się zdeklarować co do ogrzewania. Myśle na tym od kilku lat odkąd powoli przymierzam się do budowy. Mały domek parterowy 86-88mkw na płycie fundamentowej (20 styro, 20 beton i gres po całości, ściany b.k + 20 styro). Bardzo kusi mnie i chyba tak wykonam akumulacja czyli płyta grzejna. Od samego początku jarają mnie kable grzewcze (myślę że dam rade sam to wykonać) ale ostatnio pociągnęli mi wzdłuż działki gaz i teraz mam zagwozdkę no bo z kim bym nie gadał to straszą że na kablach później koszty mega. Z drugiej strony to co zaoszczędzę na wykonaniu ogrzewania kablami a gaz to podobno przy tak małym domku i zapotrzebowaniu mam kupę lat grzania z cop1. Inni z kolei - "jakbym miał gaz pod działką tylko gaz". Już dostaje szału bo nie wiem na co się zdecydować. Ostatnio wymyśliłem zrobić na kablach, jednocześnie położyć ok 500m rurki do wodnego żeby mieć alternatywę w razie awarii kabli lub masakrycznych rachunków za ogrzewanie. Podroży mi to koszt o pi razy...1500 zeta (koszt rury) ale śpię spokojniej. Co o tym myślicie? Inna sprawa czy dostane obecnie pozwolenie z projektem na kable, 2szt klimy p.p i kominek koza (tylko do wniosku bo żadnego kominka nie chce) - da rade? Naprawdę bardzo mnie kuszą te kable bo odpadają duze koszty instalacji gazowej włącznie z kominami a kupno kabli na 88m chyba za 4-5 tyś się zmieszcze, rozłożyć i podłączyć dam rade. C.w.u myślę o przepływowych elektrycznych i tu też mam pytanie bo wszyscy z cop1 piszą o bojlerach a nikt o przepływowych nie wspomina - czemu? Przecież chyba podgrzanie jakiejś ilości wody w bojlerze a w przepływowym kosztuje tyle samo a odpadają straty bo podgrzewam dokładnie tyle ile potrzebuje a nie np. 60 l. które przy dwóch oszczędnych osobach będą stały w zbiorniku i stygły. Chyba że się mylę ale gdzie w takim razie a jeśli nie to czemu jest tak mało ludzi z przepływowymi? Bardzo liczę na pomoc ze strony autora wątku jak i innych użytkowników którzy mają wiedze za co z góry dziękuje
  6. Potrzebuje porady - na razie nie o konkretny model ale o sposób rozwiązania systemu - stary dom, ściana cegła dwuwarstwowa, nieocieplany, ok 180 mkw pow. użytk. z tym ze ogrzewana docelowo będzie tylko ok połowa reszta tylko aby aby. Piętrówka (niska) - na dole kuchnia i łazienka sąsiadująco ze sobą więc blisko, nad nimi bezpośrednio na pietrze jeszcze jedna łazienka. Obecnie do c.w.u jest piecyk gazowy a w piwnicy kopciuch na węgiel, grzejniki zeliwo w całym domu. Dwie osoby, nie ma ciśnienia na komfort (woda super gorąca na już) raczej nie korzystają na raz z ciepłej a nawet jak jest potrzeba potrafią się dostosować natomiast jest ciśnienie na koszty zarówna założenia jak i eksploatacji (założenie będzie co prawda z dopłatą na wymianę z programu ale koszty dopłaty z własnej mają duże znaczenie). pytanie: czy w takich warunkach piec dwufunkcyjny ew. z małym wbudowanym zasobnikiem da rade czy musi być jednofunkcyjny z zasobnikiem na dole w piwnicy. Ja bym najchętniej wybrał dwufunkcyjny w łazience i zrezygnował z kotłowni w piwnicy ale czy taki kompakt da rade na żeliwne grzejniki na cały dom + cwu?
  7. keldorn gratki za robotę. Mam pytanie - jaką masz docelową wysokość pomieszczeń bo widzę że na 10 warstw pustaków tylko robione i już wieniec, na dole wylewki itd. to ile będzie wysokość na gotowo?
  8. Jak (z czego) ma być zrealizowana warstwa spadkowa bo to chyba kluczowe jest jeśli chodzi o trudność (położenia tej papy). Bo jeśli styropian to jak grzać papę? Chyba odpada, wtedy jakie mamy możliwości? Styro pokryty papą od razu? Ale chyba drogo i czy to dobre? Jak są możliwości aby dobrze położyć papę na styropianie? Są np. jakieś dobre klejone papy w zbliżonej cenie i jakości pokrycia do grzanych?
  9. jarokar

    Płaski dach - pomocy

    Można prosić o jakąś przykładową fotke jak to powinno prawidłowo wyglądać? Z góry dzięki.
  10. u mnie nie da rady bo wtedy mam od nowa wydzielaną działkę a w MPZP mam że dla nowo wydzielanych działek do 18 m szerokości tylko zabudowa bliźniacza a wolno stojące od 18 tak że wtedy to już nic bym nie postawił bo na bliźniak nie mam szans więc działka z automatu stała by się bezwartościowa - chyba że za grosze dla sąsiada..... Na chwile obecną zapisy MPZP mnie nie obejmują bo działka była wydziałana przed uchwaleniem planu.
  11. mam działkę 120 długą z jednej strony 15,90 z drugiej 16,10 - z tego co się tu dowiedziałem nie moge postawić ani w ostrej ani1.5 od granicy - działka musi być max 16 na całej długości
  12. Dziękuje za pomoc - wiele mi wyjaśniłeś i pomogłeś!
  13. nie ma takiej potrzeby bo z drugiej strony działek jest w planie i już powstaje droga. Wracając do sprawy sprzeciwu czy orientujesz się czy można zablokować budowe w ostrej granicy czy w praktyce to nierealne?
  14. Nie chce walczyć z sąsiadem - właśnie chce się dogadać i iść na kompromis. Ja się odsunę na 3 ew 1.5m jeśli by przeszedł Twój pomysł z odstępstwem ale też bym chciał żeby on się odsunął chociaż na 1.5. No ale jeśli się uporze na granice ostrą to nie mam wyjścia będę na pewno wnosił sprzeciw. Dlatego pytam jak to jest w praktyce czy jest szansa go przyblokować. Nie kombinowałbym tak gdybym miał po odsunięciu na 3m 11 na dom jak napisałeś - niestety troszkę się "machnąłeś" bo 3 z jednej 4 z drugiej i zostaje na dom 9 z 16. Chociaż 9m moim zdaniem też nie ma tragedii
×
×
  • Dodaj nową pozycję...