Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

siarak

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

O siarak

  • Urodziny 19.12.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Radom
  • Kod pocztowy
    26-608
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

siarak's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. siarak

    Ogrzewanie kablami 2017

    Witaj. 1) Kable, jaki rozstaw będzie? Ile w sumie metrów bieżących (jaka moc łączna)? Rozstaw jednakowy w całej płycie, czy zróżnicowany na każde pomieszczenie? 2) Instalacja PV jak zakładana moc? Jaki szacujesz koszt takiej instalacji? 3) Grzanie wody użytkowej w jaki sposób? 4) Taryfa energetyczna rozumiem że planowana G12 lub G12W? Też chce kłaść kable w wylewce + bilansować PV, ale ostatnio trochę popadam w strach przed (ewentualnymi) zmianami w przepisach co do instalacji PV i ogólnie możliwymi zmianami cen kWh. Skłaniam się ku podłogówce wodnej, którą zasilę z kociołka elektrycznego, a na wypadek "W" podłącze każde inne źródło ciepła (np. pompa ciepła). Albo przeinwestuje temat podłogówki i dam kable i rurki wodne wyprowadzone w jedno miejsce pod ewentualne rozdzielacze na czas armagedonu energetycznego. Kusi mnie po prostu prostota podłączenia i starowania kablami, a wodna podłogówka to taka przezorność pod kontem bezpieczeństwa na przyszłe dekady. Pozdrawiam.
  2. Z fixami i brakiem wyjścia awaryjnego chodziło mi przede wszystkim o sytuację w pomieszczeniach typu sypialnia, pokój dzieci, gdzie jest jedno okno i jedne drzwi. No i dochodzi brak możliwości szybkiego wydajnego wietrzenia. Więc przewaga minusów jednak. Wiazary i większe zagrożenie pożarowe. Nie bardzo rozumiem na czym to polega. Że cieńsze elementy? Że większa płątanina pod strzechą? Jeżeli chodzi o ocieplenie, to zależy czy mówimy o parterowce z ociepleniem w stropie, wtedy zazwyczaj pas dolny jest zakryty wełną, zasypany granulatem. W poddaszówce prawie całość pod wełną. Zresztą podobnie jak przy więźbie. Więc o co chodzi? Trzeba dopytać co wujka dekarza.
  3. To poziomowanie to oczywiście wyzwanie, ale myślę że najważniejsze są brzegi płyty, a tam jak dobrze wypoziomujesz burty/szalunek to musi być dobrze. Środek w razie nierówności i tak przykryje styro i wypoziomujesz ostatecznie wylewką. Myślę o zakupie niwelatora laserowego, na czas budowy się przyda ze 100 razy, a potem na olxa. Łatwość obróbki przy stawianiu ściany i potem przy instalacjach kusi najbardziej. Kompromisem z poprawioną akumulacją może być opcja mieszana: zewnętrzne KB 24cm, wewnętrzne silikat 12cm. Okna fix to taka kwestia światopoglądowa, mam wrażenie. Ja np mam jedną wątpliwość co do nieotwieralności okien, mianowicie brak awaryjnego wyjścia przez takie okno. Niby w sytuacji ostatecznej można je zbić, ale to już nie jest takie szybkie i bezpieczne jak zwykłe otwarcie. Chociaż może to moje przeczulenie. Ostatecznie chyba ulegnę żonie, coby miała łatwiej z myciem, bo sam w końcu skończę ze ścierą na drabinie A czy 2 czy 3 szyby zdecyduję podczas zamawiania okien i negocjacji cen. Dwuspadowy też jest ok, szczególnie bezokapowy, no i miejsca na PV mnóstwo, oraz duża przestrzeń na strychu. Ale o gustach się nie rozmawia. Dla każdego coś innego. Poszukaj przykładów, niektórzy tak zrobili i nie zbankrutowali. Podstawą sukcesu jest II taryfa weekendowa (G12W) i utrzymanie stałej temp dzięki akumulacji ciepła przede wszystkim w wylewce (10cm to ok 23 tony betonu) i ścianach (wewnętrzne to też ok 20ton). W połączeniu z dobrą izolacją budynku rachunki Cię nie zrujnują, a masz kompletny, zautomatyzowany system grzania za niecałe 10kPLN. PV można zrobić później, dla poprawy rachunku, szczególnie jak się załapie na dobry program dopłat. Zresztą PV tanieje i będzie tanieć, przeciwnie do cen za kWh. Na szczęście taryfa nocna zawsze będzie sporo tańsza. Swoją drogą jak słyszę że piec węglowy wychodzi najtaniej + kominek do oszczędzania (tego taniego węgla) to kończę rozmowę, bo skoda strzępić ... Przecież na to trzeba wydać lekko 30000PLNów (8k piec, 8k podłogówka, 4k komin, kominek całość z 10k) że o metrach na kotłownie i noszeniu węgla, drewna nie wspomnę. A te nowe piece to takie sprytne, że w lato też chodzą na podtrzymanie, grzejąc wodę na kąpiel bez codziennego rusztowanie, normalnie ameryka panie! I do szczęścia jeszcze nowe szczelne 3-szybowe okno uchylone na zime, bo woda po nich spływa, nie wiadomo czemu. Nie będę przekonywał przekonanego. Ale (może nie widziałeś) zobacz na YT "Łukasz Budowlaniec" "Jak zrobione są wiązary?..." Są też filmy z montażu i po montażu na budowie. Myślę że za kilka kilkanaście lat mało kto będzie robił tradycyjną więźbę.
  4. Owszem, podłogówka wodna napędzana prądem to bezpieczna na przyszłość alternatywa. Tylko po pierwsze: podłogówka wodna do elektrycznej ma swoje mankamenty: zasilamy kilka obwodów jedną temperaturą, czyli sterujemy obwody przepływami. można to zautomatyzować, ale to tanie już nie jest. Z elektryką można więcej pokombinować, łatwiej i łaniej. po drugie: owszem, mamy wtedy instalację przygotowaną do upgrade'u w razie zbyt dużych kosztów eksploatacyjnych, tylko ile taki upgrade na pompę kosztuje? Elektryczną też można podrasować instalując kolejne panele PV (oby dachu starczyło, lub terenu w koło domu) Oczywiście nie demonizuję wodnej, bo to też dobrze pomyślane potrafi działać bezobsługowo, a przyszłościowe przejście na pompę też brzmi spoko. Taka bezpieczna opcja dla niezdecydowanych. Pisząc o tanich i bezawaryjnych podzespołach miałem na myśli stricte instalację ogrzewania. Bo PV to taki sposób na obniżenie rachunków za grzania oraz zużycie bytowe. Zresztą coraz bardziej popularne w domach niezależnie o sposobu grzania. Awaria inwertera nie odcina nas od ciepła. No z tym to mi żona głowę suczy, i chyba się poddam, choćby ze względu na mycie z zewnątrz na kiju lub z drabiny. Apropo wietrzenia, myślałem że wentylacja mechaniczna obliczona z zapasem wydajności da radę i na przypalonego kotleta i "nieciekawą dwójkę". Ale to trzeba by przedyskutować z tymi co maja i u siebie kilka sezonów najlepiej, np pod kontem projektowania wydajności. Dzięki wszystkim za uwagi, mam nadzieję że mr Kapelusz też coś z tego wyniesie. Ja ok lipca/sierpnia powinienem mieć PNB i zaczynać tą pomysły wdrażać w życie.
  5. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Ciekawy wątek, same konkrety. Mam bardzo podobne założenia jak mr. Kapelusz. Projekt 106m użytkowej, kupiony rok temu. Przez ten czas koncepcje były różne, ostatecznie (tak myślę) stanęło na: 1. zmiana ławy na PF 2. ściany nośne z 18cm silikat, wew 12 silikat 3. likwidacja kominka i wszystkich kominów 4. wentylacja mechaniczna z rekuperatorem 5. dach koperta, wiązary, strop podwieszany 6. ogrzewanie kable grzejne w wylewce z PV na dachu 7. tynkowanie płytami GK 8. zmiana usytuowania pomieszczeń Kilka słów do powyższego. ad 1. Wybór padł na PF przede wszystkim ze względu na zapał do samorobienia. Mam nadzieję zrobić to łatwiej i szybciej niż ławy z ścianą fund., a lepsze właściwości izolacyjne to taki efekt uboczny. Koszt? liczę że to samo co ława, tylko szybciej i łatwiej. Ma być płyta 10cm XPS/ 20cm beton/ 10cm EPS/ 10cm wylewka. Wersja z podzieloną izolacją ze względu na kalkulację ryzyka: robiąc płytę na gotowo, nie ma miejsca na np zmianę ujścia kanalizy (chodź by o 10cm) W drugiej warstwie styro łatwo umieścić wszelkie instalacje: wodna, elektryczna, c. odkurzacza oraz ewentualne poprawki kanalizy. A wszystko to na spokojnie w terminie SSO/SSZ. No i płytę na gotowo zrobić równo pod przyszłe podłogi z pewnością nie jest łatwo. ad 2. Silikat 18 bo wytrzymały, tańszy, dobrze izoluje akustycznie i przede wszystkim akumuluje ciepło. Wytrzymały? To może być wada, bo trudna obróbka (w porównaniu do BK). No i ciężar, robiąc samemu plecy odczuję na pewno. Tańszy? Zaoszczędzone PLNy i tak pójdą na styropian żeby poprawić słabe U silikatu (25 cm styro). Wybór padł przede wszystkim ze względu na akumulację ciepła. Lepsza akustyka zawsze się przyda. ad 3. Kominek to, jak dla mnie, droga fanaberia. Żonę też już z tego wyleczyłem, na szczęście. Zero kominów bo nie będą potrzebne, powodują straty ciepła i są be. ad 4. Rezygnując z kominów i kominka mam pieniądze na WM z reku, czyli ta sama kasa, a wentylacja będzie po prostu działać. I trochę ciepła odzyskać. Nie widzę sensu np. kupować drogie, ciepłe, szczelne, 3-szybowe okna, z szczelnym/ciepłym montażem, żeby potem je otwierać w zimie, lub dziurawić nawiewnikami. A w lato otwierać okna żeby walczyć z moskito? hałasem? kurzem? (ps. jak przekonam żonę do mycia z zewnątrz to będą fixy). ad 5. Koperta przede wszystkim ze względu na wygląd ale brak ścian szczytowych to też ułatwienie. Dlaczego wiązary? Solidność oraz dolny pas do podwieszenia sufitów. Sufit podwieszany, bo można robić samemu, na spokojnie na etapie SSZ. Wiązary nie ograniczają mnie w zmianach położenie ścian działowych. Ostateczne ich położenie można rozplanować na etapie wykonawczym. ad 6. Ogrzewanie elektrycznością to chyba był najtrudniejszy dylemat. I do tej pory mam czasem chwile zawahania. Mam nadzieję, że OZC rozwieje moje wątpliwości. Mocną konkurencją była pompa ciepła powietrzna, ale licząc wydatek inwestycyjny wyszło, że za te same pieniądze zrobię kable w wylewce i elektrownie PV na dachu. A w zamian będę miał najprostszy z możliwych system grzania, z tanimi wiecznymi (prawie) podzespołami (sterownik/termostat przekaźnik, kabel w betonie). W moim przypadku (wykształcenie elektryczne) gdzie samo to poskładam, bardziej to do mnie przemawia niż pompa za ok 20k z gwarancją na max 5 lat. I do tego podłogówka wodna, rozdzielacze, rotametry, pompy. Jakoś chyba naturalnie mnie ciągnie do elektryczności. ad 7. Bo tak też można i jest tańsze. Oby tylko sił i czasu nie brakło. ad 8. Ścianki pomieszczeń zmienialiśmy już niezliczoną ilość razy, a pewnie ostateczny kształt wyłoni się już na etapie wykonawczym. Dzięki wiązarom i brakiem kominów i ścian nośnych można sobie to poprzestawiać jak się chce. Duży plus dla takich projektów. Ograniczeniem są tylko odpływy kanalizacyjne, o ile rurkę fi.50 można w drugim styro trochę naciągnąć, to już fi.160 nie bardzo. Trochę się rozpisałem, ale wymużdżenie tych koncepcji na prawdę zajęło mi sporo czasu, głównie na lekturze niniejszego forum.
  6. Napisz coś jak zorganizowane jest podparcie na podłodze, oraz u góry w stronie. Efekt finalny zajefajny, mimo braku balustrad.
  7. W pierwszej kolejności: Witam serdecznie, kibicuję Ci od początku wątku. Może pisałeś o tym wcześniej, ale mógłbyś przypomnieć o tych zmianach? Strop będzie monolit? Wysokość pomieszczeń się zmienia?
  8. Pierwsze kroki w kierunku inwestycji życia poczynione no i są pierwsze kłody. Warunki Zabudowy już otrzymałem, ale pojawiły się pierwsze niejasności. Według mapy zasadniczej załączonej do wniosku o WZ zjazd na działkę jest zaznaczony. Problem w tym, że po ok tygodniu od otrzymania WZ dostałem pismo z Mazowieckiego Zarządu Dróg Woj. o konieczności uzgodnienia kwestii zjazdu. Mówiąc krótko w ich dokumentach zjazdu nie ma. Na mapce jest zaznaczony, fizycznie też istnieje od kiedy rodzina pamięta (ok 30 lat). Jest to jedyna zjazd do tej działki. Podpowiedzcie jak ten problem ugryźć. Od czego zacząć prostowanie tej sytuacji? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  9. Witam wszystkich bardzo serdecznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...