Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pstawik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    195
  • Rejestracja

2 obserwujących

O pstawik

  • Urodziny 10.08.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Kod pocztowy
    39-120
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

pstawik's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • One Year In Rare
  • One Month Later Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

15

Reputacja

  1. Dzięki za Wasze odpowiedzi. Moje próba wiaderkowa wygląda tak, że mam 50l/min przy obciążeniu dynamicznym 3.5 bara. Wydajność studni około 4,3m3/h. Ilość zraszaczy na sekcji zależy oczywiście od przepływu na nich i ciśnienia. Blisko źródła, mogę dać więcej zraszaczy z małym przepływem. W załączniku zamieszczam plan nawodnienie. Dla mnie krytyczna jest linia czerwona i pomarańczowa - one są najdalej od studni. Przepływ na tych dwóch sekcjach to około 10 l/min, a moje źródło daje około 50 l/min. Zakładając spadek na tych 40 metrach mam wątpliwości czy te sekcje nie są zbyt mało obciążone (nie mogę ich połączyć, bo są różne typy zraszaczy). Sekcje seledynowa, niebieska, zielona mają obciążenie maks 30 l/min. Sekcja żółta też mam mały przepływ - 8 l/min. Zastanawiam się czy nie zwiększyć średnicy rur (projekt jest na PE25) i jakoś połączyć niektóre sekcje lub inaczej je rozplanować, bo moje źródło da radę obsłużyć większy przepływ. Duszenie, albo niewykorzystywanie 70-80% mocy źródła, to wg mnie marnowanie zasobów Obliczenia.xlsx
  2. Cześć Wszystkim Moje najdalsze zraszacze są oddalone od studni głębinowej o 40 metrów. Z uwagi na spadki ciśnienia, będę stosował rury PE32. Pompa będzie podawać na wyjściu z elektrozaworów około 4,5 bara. Stąd mam do Was 2 pytania: 1. Czy stosować rury LDPE PN 6(czarne), czy może PE niebieskie PN10 (takie do wody)? Koszt nie ma znaczenia - ma być dobrze 2. Jeśli na sekcji mam 6 zraszaczy, to do każdego podchodzić rurą PE32 (tak jak główna rura), czy redukować trójnikiem od linii głównej do PE25? Z góry dzięki za pomoc
  3. Słuchajcie, to wobec tego co pisze producent, projektowanie instalacji, aby wszystkie rury nawiewne i wywiewne miały te same długości, kombinowanie zakrętami by osiągnąć te same opory nie ma najmniejszego sensu? Wystarczy by na rurach nawiewnych były podobne opory (np. rury mają po 15 metrów każda) i na rurach wywiewnych też (np. te mają po 5 metrów), a różnicę między nawiewem a wywiewem ogarnie reku z odpowiednią automatyką? Ja u siebie właśnie tak zrobiłem instalację i nie kombinowałem z żadnymi zakrętami... a długości rur z poszczególnych obszarów (nawiew i wywiew) mają podobną długość, choć rury wywiewu mają u mnie około 6 metrów a nawiewu około 10.
  4. Ecoperla nie ma tej głowicy, która mnie interesuje... Poza tym jej cena jest wyższa od zmiękczaczy o równie dobrych parametrach.
  5. Forumowicze, prośba o poradę. Z wyliczeń wyszło mi, że potrzebuję zmiękczacza o złożu około 25. Proszę Was o propozycję konkretnych produktów na głowicy CLACK i złożu Lewatit lub jakościowo podobnych. Wolałbym raczej jednostkę kompaktową, ale dwuelementowa też może być. Budżet do 3500zł. Znalazłem aqua soft basic 25, ale nie widzę w dokumentacji, że ma złoże Lewatit. Ktoś na forum wspominał, że ma... I jeszcze taki: https://sklep.osmoza.pl/zmiekczacz-wody-clack-ia-compact-p-890.html Innych konkretnych produktów nie znalazłem - w większości marketingowy bełkot bez konkretów... Nie znalazłem innych produktów spełniających moje wymagania, bo w oficjalnych dokumentach producenci rzadko wspominają o komponentach składowych Z góry dzięki!!! aqua soft basic ma złoże lewatit - dzwoniłem do firmy
  6. No właśnie, czy jest sens dokładać kasę na odzysk wilgoci, czy jednak reku powinien tylko odzyskiwać ciepło, a wilgocią powinny zająć się inne urządzenia?
  7. Specem nie jestem ale chyba w miejscu gdzie kończy się pionowa ściana powinna być w narożu zatopiona jakaś listwa okapnikowa.
  8. Cześć Zadowolony jesteś z etixxa?
  9. Koledzy, doradźcie proszę w kwestii styropianu: z frezem czy bez? Mury porotherm, nawet proste, styro 20cm grafit. Przeczytałem kilka wątków i w niektórych jest mowa, że dla 20cm frez nie ma sensu, bo sprawia kłopoty przy układaniu. Z drugiej strony nie widzę szans aby przerwy między płytami uzupełnić pianką; wg mnie jest to tylko powierzchowne działanie, no chyba że układa się płyty z 5mm odstępem Różnica w cenie nie gra tutaj roli, ani kwestia odpadów przy frezowanym. Interesuje mnie wyłączenie poprawnie wykonane ocieplenia.
  10. Dzięki za info. Skąd w ogóle bierzecie dane o głowicach i złożach? Oprócz Aqua Soft i Toro rozważałem jeszcze Trinnity Home 22 (dawniej Cosmowater), ale nie znalazłem informacji na kartach produktowych o rodzaju złoża i głowicy i dlatego odpuściłem ten produkt. Macie może jakąś wiedzę na jego temat?
  11. Koledzy i Koleżanki, prośba o poradę. Twardość wody 16 stopni niemieckich, zużycie 8m3, więc po przeliczeniach złoże 20 powinno być wystarczające. Moje typy to Ecoperla Toro 20 lub Aqua Soft Basic 25. Jakościowo i cenowo produkty podobne. Jedynie różnica w wielkości złoża. Co byście polecali? Macie jakieś doświadczenia? Z góry dzięki.
  12. Kolego fighter1983, wspominałeś w jednej z relacji naprawczych, że bonie plastikowe są słabe i pękają. A jakie powinny być?
  13. A ten reQnet z pe-flexa nie integruje się? Ma on entalpię, tani nie jest, ale wg mnie do integracji całkiem niezły. Cały czas nad nim myślę, ale nie wiem czy nie przepłącę... czy ta entalpia zadziała? Czy nie lepiej zwykły reku i nawilżanie pomieszczeń w zależności od potrzeb innymi urządzeniami?
  14. To jak właściwie powinno się nawadniać skarpę z krzakami? Ja też będę miał skarpę o kącie 30st i szerokości około 2m. Na niej mają być krzewy w odstępie 50cm. Co wg Was jest najlepsze do nawodnienia takiej skarpy? Linia kroplująca się nie sprawdzi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...