Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robinson74

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3 734
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    16

Ostatnia wygrana Robinson74 w dniu 24 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Robinson74 punkty reputacji!

O Robinson74

  • Urodziny 17.02.1974

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Robinson74's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

226

Reputacja

  1. Może to głupie pytanie, a może nie, ale chciałbym bardziej zrównoważyć siły po obu stronach ściany, o której pisałem wyżej. Jeden TV waży wraz z uchwytem 60 kg, a drugi około 25 kg. Domyślam się, że wieszając lżejszy TV wyżej, nieco bardziej zrównoważę obciążenia. Czy nie? Czy 30-40 cm już coś da?
  2. Dzięki. Mimo wszystko zastosuję taką przeciwwagę na wszelki wypadek. Wprawdzie będzie to tylko 25 kg przeciwko 55 kg, ale zawsze coś. Skoro za ścianą też jest TV, to niech też sobie wisi zamiast stać.
  3. Dzięki. A może dobrym rozwiązaniem byłoby równoczesne powieszenie telewizora po drugiej stronie tej ściany?
  4. Mam nadzieję, że jest prawidłowo zakotwiona po bokach, ale tego raczej nie zweryfikuję. Tak, poniżej jest ściana nośna.
  5. Ściana jest wymurowana z bloczków betonu komórkowego o grubości 24 cm. W projekcie było 12 cm, ale celowo zmieniłem na 24 cm. Wysokość do sufitu to około 260 cm.
  6. Rozważam montaż telewizora 85 cali na ścianie. Waga TV wraz z uchwytem może przekroczyć 55 kg. Jest to tylko ściana działowa, czyli nie jest na sztywno połączona z sufitem. Jestem trochę sceptyczny do wieszania takiego ciężaru. Co sądzicie o tym?
  7. Możesz wyprowadzić rurą do frontu. Ja mam zrobione podobnie.
  8. OK, czyli od dołu masz profil "U" z poliwęglanu. U góry tak samo? I to się sprawdza u Ciebie? Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem dlaczego na tym profilu U nie zbiera się proch i nie zielenieje. Czy chodzi głównie o to, że ten profil z poliwęglanu jest znacznie cieńszy niż aluminiowy i nie blokuje spływającej wody? Ciekawe, że ten filmik pokazuje montaż bez żadnych grzybków. Płyty mają 70 cm szerokości i w ogóle nie mają wierconych otworów. Wszystkie mocowane są poprzez przygniecenie profilem łączącym "H".
  9. OK, czyli u Ciebie ten profil F się nie sprawdził. Czyli usunąłeś go całkowicie? Została tylko taśma paroprzepuszczalna? Jeśli tak, to czy ta taśma nie zniszczyła się pod wpływem UV? Czy może zastosowałeś tam inny profil? Skropliny powinny jakoś uchodzić dołem. Wydaje mi się, że dolny profil zamykający powinien mieć jakieś otwory od spodu, żeby skropliny spadały. PS. Jakiej grubości jest Twój poliwęglan?
  10. OK, czyli zostawiłeś przy murze 0,5 cm. To pewnie też tak zrobię. Na boki dałeś profil F. Rozumiem, że tą wystającą częścią w górę (czyli F do góry nogami)? Bo od dołu też można dać "F:, ale tylko i wyłącznie wystającą częścią profilu w dół.
  11. Chyba że jednak nieco zmienię koncepcję i wystawię poliwęglan 10 cm na boki, tak jak widać poniżej. Podział płyt poliwęglanu wg zielonych linii. Na żółto pokazany mur i balkony.
  12. Tak to mniej więcej wygląda.
  13. OK. Dzięki. Czyli jednak nie ma się co przejmować narażeniem konstrukcji na deszcz? Powiedzmy, że od dołu konstrukcji będą rynny, które nieco osłonią deskę czołową. Ale co z ostatnią krokwią (z obu stron), której cały bok będzie narażony na deszcz, chyba że wystawiłbym poliwęglan o kilkanaście cm w bok poza krokiew, ale to będzie trudne, bo po pierwsze rozstaw krokwi mam tak przygotowany, żeby płyta poliwęglanu kończyła się równo z krokwią, a po drugie bok krokwi na długości ponad 1 metr praktycznie przylega do balkonu. To jeszcze takie pytanie dotyczące montażu płyt poliwęglanowych. Czy płyta (zakończona taśmą izolacyjną i profilem zamykającym) powinna przylegać do ściany budynku, czy powinna mieć odstęp, np. 1-2 cm? Jeśli ma mieć odstęp, to czym ten odstęp się wypełnia?
  14. I jeszcze jedno. Czy w przypadku tarasu ważna jest kolejność montażu wykończenia? Czyli poliwęglan, rynny, pas nadrynnowy, pas podrynnowy ... Czy można sobie tu poradzić bez problemu z robotami w różnej kolejności? Do czego mocować pas nadrynnowy i podrynnowy?
  15. Konstrukcja pod zadaszenie tego tarasu już powstała. Teraz maluję odpowiednim specyfikiem z firmy Remmers. Do końca września mam nadzieję zamocować płyty poliwęglanowe. Po zakończeniu montażu pokrycia obowiązkowo chcę zastosować rynny i rury spustowe, ale czy dla tarasu konieczne są obróbki blacharskie? Pas nadrynnowy? Pas podrynnowy? Tego już sam nie zrobię. Jak to powinno wyglądać dla tarasu? Dla domu jest mnóstwo schematów w internecie, ale tam dochodzą łaty, kontrłaty, a tu tego nie ma. I jeszcze jedno. Czy rynny i rury spustowe z plastiku będą się gryzły ze stalowymi rurami biegnącymi z dachu domu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...