Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PeLkeR

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Sulejówek
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

PeLkeR's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

14

Reputacja

  1. Pisałem kiedyś w tej sprawie do Thessli i odpisali, że to nie takie proste, bo jest zbyt wiele różnic (choćby inna nagrzewnica). Ale nie wiem na ile to prawda. Poniżej odpowiedź: "Urządzenia w wersjach Energy oraz Enthalpy, różnią się większą ilością elementów, nie tylko wymiennikiem ciepła. W wypadku wersji z odzyskiem wilgoci są to m.in. inne oprogramowanie, dodatkowa nagrzewnica oraz elementy automatyki. Aktualnie nie ma możliwości przebudowy urządzenia do innej wersji."
  2. Abstrahując od punktu rosy, jest taki okres w roku, kiedy powietrze nawiewane jest bardziej wilgotne niż przy klasycznym wymienniku - czy nic z tej wilgoci nie przedostanie się do wełny? Sam kilkukrotnie pisałeś, że lepiej nie używać kanałów elastycznych z wełną. Generalnie chodzi o to, że mam już rozprowadzenie powietrza na pe-flexach i zastanawiam się czy jest sens dawać tłumik/tłumiki na nawiewie właśnie ze względu na tą ewentualną wilgoć.
  3. Cześć, tak się ostatnio zastanawiałem czy jest sens montować tłumiki akustyczne przy wymienniku entalpicznym? Zarówno elastyczne kanały dwuwarstwowe z wełną jak i sztywne tłumiki posiadają perforację w wewnętrznej warstwie, przez której otwory może się przedostawać wilgoć do wełny, a stamtąd już prosta droga do grzyba itp. Co o tym sądzicie?
  4. Problem jest taki, że jak się trafi upierdliwy sąsiad, któremu przeszkadza hałas, to nie będzie się cackał, tylko wezwie biegłego, który wykona pomiar w granicy. Czasy się zmieniają i ludzie coraz chętniej dochodzą swoich praw, a fakt jest taki, że pompa w zimie z 4-5m stojąca przy ścianie budynku nie spełni norm. Wszystko zależy od sąsiada. Ja mam 4m do granicy i myślałem o ekranach dźwiękochłonnych w płocie i jeszcze jakimś dodatkowym od strony budynku, ale suma sumarum wybrałem gruntówkę.
  5. Planuję w "kotłowni" zrobić posadzkę żywiczną, a na ścianach dać płytki gresowe. Jak to rozsądnie połączyć i w jakiej kolejności? Na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że najlepiej będzie zrobić tak: 1. Mam tynki gipsowe, wiec powinienem położyć warstwę hydroizolacji na ściany pod płytki. 2. Na styku podłogi ze ścianą mam dylatację i wypadałoby wsadzić w nią sznur dylatacyjny. 3. Zrobić posadzkę żywiczną i styk ze ścianą na sznurze obrobić jakimś elastycznym spoiwem uszczelniającym. 4. Po wyschnięciu dokładnie okleić posadzkę, żeby glazurnik nic nie uszkodził zostawiając przy ścianach miejsce na płytki z klejem. 5. Położyć płytki i jeszcze raz uszczelnić styk spoiwem elastycznym. Co o tym sądzicie? Może da się jakoś prościej
  6. Mam taki sam kształt tarasu i podzieliłem go na dwa spadki z dwoma wypustami. Zawsze jak jeden się zapcha, to nadmiar pójdzie drugim. A dach odwrócony to termoizolacja na membranie.
  7. Tak, mam 20cm PIR do kalenicy i pewnie coś jeszcze dołożę między krokwie i jętki.
  8. Ja u siebie dołożyłem legary o wysokości 8cm na jętki i na to OSB. W tej 8cm przerwie wrzuciłem rozprowadzenie rekuperacji. U mnie powodem była chęć uwolnienia podłogi strychu od rur kosztem kubatury.
  9. Są jeszcze dodatki do kleju, które obniżają minimalną temperaturę nakładania do ok. 0 stopni.
  10. Dzięki. Czyli pompa 8kW powinna być ok + brak bufora, tak?
  11. FV 6 to absolutne minimum. Planowałem dać pod korek (<10kW), ale kwestia ceny - niech się ogarną z nowym "Czyste powietrze" to zobaczę. Dach dwuspadowy, 45 stopni, jedna strona od południa, bez drzew. Może do czasu zrobienia FV przejdę na dwie taryfy - zobaczę jak wyjdzie.
  12. Planuję FV min. 6kW (ale to dopiero później) i odwierty (mało miejsca na działce).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...