Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rufusowaty

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

O rufusowaty

  • Urodziny 01.03.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bolesław
  • Kod pocztowy
    32-329
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rufusowaty's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

13

Reputacja

  1. Ogólnych przepisów nie ma, u mnie wygląda to tak, że w całym garażu ma styropian 10 cm, 2 warstwy po 5 cm położone na mijankę, w odległości około pół metra od bramy położyłem tylko jedną warstwę czyli 5 cm, a około 20 cm cm od bramy nie mam styropianu wcale, ogrzewanie podłogowe mam położone tam gdzie styropian ma grubość 10 cm, można również położyć przy samej bramie ale najbliżej około 15 cm od jej krawędzi, taka sama zasada jak przy strefach brzegowych.
  2. Tak jak w temacie, przymierzam się do montażu schodów, docelowo okładziną mają być płytki winylowe takie same jak w całym domu, jednak są nie równe (odbiegają od pionu i poziomu o około 0,5 cm), muszę każdy stopień podnieść o 25mm co z panelem ma mieć docelewo około 3 cm,zostało mi kilka płyt MFP z montażu podłogi na strychu i kilka worków kleju do płytek Keraflex Maxi S1, mogę tym klejem przymocować płyty do schodów betonowych, jednocześnie je wyrównując? Skoro na takie płyty można kłaść płytki co co stoi na przeszkodzie aby przymocować je do betonu jednocześnie wyrównując, a może na pianokleju, tylko niewiem czy na tym uda mi się je wypoziomować. Jakieś sugestie?
  3. Nie jestem przeciwnikiem rekuperacji, ale uważam że koszt takiej inwestycji to tak jak by zapłacić za ogrzewanie za kilka lat z góry, dlatego rozważam montaż rekuperatorów ściennych albo centralnej ale nie stać mnie na to aby wydać jednorazowo ponad 10 tys zł, kanały mam wyprowadzone bo przewidziałem taką ewentualność, jak narazie mam WG, wilgotność w domu to od 32 w zimę do 50 w lato i jest komfortowo, druga sprawa to że tak jak ktoś już pisał mam małe dzieci i okno tarasowe tak jak i balkonowe od maja do września jest otwarte cały czas więc w tym czasie WM jest mi zbędne. Rekuperator był by dla mnie komfortem aby dostarczał cały czas świeże powietrze jedynie od października do kwietnia. Powtórzę, nie jestem przeciwnikiem WM, wręcz przeciwnie, ale nie uważam że montuje się to aby zaoszczędzić, kiedy budowałem dom to koszt takiej inwestycji był prawie 30 tys zł teraz jest to mniej. ale w dalszym ciągu jak ktoś myśli o oszczędności to proszę wziąć pod uwagę ile zapłacimy za montaż i czas zwrotu, aż w końcu nazwiemy do oszczędnością, 1914 kWh jak ktoś napisał to w dalszym ciągu będzie zwracało 10 lat. Rekuperacja jest dla komfortu użytkownika domu a nie dla oszczędnośc, a komfortu nie przelicza się na pieniądze. Amen
  4. To jest całe sedno, rekuperacji nie montuje się aby zaoszczędzić, koszt inwestycji jest taki że na "zero" wyjdziemy minimum po 10 latach, to tak jak by zapłacić za ogrzewanie za 10 lat z góry, jeżeli instalacja kosztowała nas 10 tys zł, ale pewnie wychodzi dużo drożej, rekuperacja jest dla poprawy komfortu w domu, tak jak klimatyzacja. W starym domu koszt takiej inwestycji jest ogromny ale można także zainstalować rekuperatory ścienne, których koszt dla pomieszczenia to coś około 1,5 tys zł i w zupełności starczy na duży salon, a montaż wymaga tylko przewiercenia się przez ścianę zewnętrzną, jedyna wada to większy hałas niż w przypadku rekuperatorów centralnych. Natomiast zaleta jest to że jak się zepsuje to wymieniamy tylko urządzenie w danym pokoju.
  5. reklamację możesz złożyć ale zapłacić i tak musisz, dopiero w przyszłym rozliczeniu będzie informacja o nadpłacie, którą możesz przeznaczyć na opłacenie kolejnej faktury albo zwrot będziesz miał na podane przez Ciebie konto, Tak jest akurat w tauronie, miałem podobną sytuację z fakturą na gaz gdy ogrzewałem nieocieplony budynek który jeszcze był w budowie, tutaj również sprzedawcą jest Tauron.
  6. Nie mogę dodać screenów, dziwne bo poprzednie dodałem bez problemu a miały większy rozmiar niż te co chcę umieścić. Linki do screenów z faktury google drive, nie dodawałem wszystkich 11 stron bo reszta dotyczy tylko cen za kWh w poszczególnych strefach PS. screenów dalej nie mogę dodać, no ale odpuszczę, poczekam do przyszłego roku to porównam jego fakturę z moją.
  7. Punkt 7 "Nadwyżka energii wprowadzonej do sieci przez prosumenta nie rozliczona w bieżącym rozliczeniu -przekazana do magazynu" Czyli ? sąsiad ma ukryta instalację podłączoną do tego samego licznika o której nikt nie wie i to ona nabija mu kWh? To już wiem dlaczego on jest taki spokojny Na pewno nie wymienił paneli na mocniejsze bo by to wykazało w falowniku. A jak to możliwe że została wyprodukowana jakaś tam ilość energii i nie jest ona rozliczana? Jaki w tym sens?
  8. Ponad 10 tys z hakiem, i nie wygląda na to żeby falownik był resetowany, dopiero tydzień temu osobiście zakładałem sąsiadowi konto instalatora na FusionSolar, falownik ma Huawei, wcześniej nie było śladu aby ktoś tam coś robił, wszystkie nastawy były fabryczne. Na ulicy jest zaledwie 6 domów z czego 4 mają już PV. Chyba mało jest to prawdopodobne aby któryś z sąsiadów nabijał innemu licznik , chyba że był podłączony do niego na lewo za licznikiem. Próbowałem na wiele sposobów dojść do tego skąd ta liczba i bezskutecznie. PS. To i tak jest bez sensu bo ta wartość jest brana z różnicy pomiędzy oddaniem a poborem spisywanym z licznika i nic tu się nie zgadza, gdyby jakimś cudem miał taką produkcję to licznik powinien do zarejestrować, a pokazuje prawie 8,5 tys. czyli razem z autokonsumpcją pokazuje prawidłowo. ( sąsiad się ze mnie śmieje że się w detektywa bawię ), jemu jest to na rękę a mnie to spać nie daje
  9. hmm...że tak się wtrącę, jak ktoś ma budżet około 70 tys zł na modernizację CO to co stoi na przeszkodzi aby to montował, kiedyś też rozważałem kilka popcji czym będę ogrzewał nowo budowany dom, więc... PV 10 kWp - 40 tys zł, po dotacjach 35 PC 12 tys zł Instalacja CO w domu jak się robi samemu to około 15 tys Projekt instalacji aby mi odebrali nowy budynek 1200 zł łącznie 63 tys zł Moja instalacja: PV 5 kWp - 20 tys, po dotacjach 15 (moc dobrana według ostatnich 10 lat mieszkania w 7 osób w domu 180m2 gdzie zużycie nie przekraczało 4,5 tys kWh) Piec kondensacyjny 4 tys Instalacja CO 15 tys bo robiłem sam UPS 1000 W w razu zaniku prądu około 1000 zł Co daje 35 tys zł Różnica to 28 tys zł...ile czasu minie aż mi się to zwróci? mieszkam ponad rok i za pierwszy sezon grzewczy nie mam jeszcze faktury z gazowni ale zużycie mam 720m3, gdyby nawet gaz kosztował ponad 3 zł za m3 to za ten sezon zapłacę około 2500 zł, także muszę grzać ponad 10 lat i jeszcze nie dotrwam do tej różnicy w cenie. Ceny paliw w tym prądu idą mocno w górę więc nie wierzę w to aby ta różnica kiedykolwiek się zwróciła. Natomiast cena instalacji PV jak i PC nie będzie spadać ale rosnąć ze względu na inflację. Nie raz słyszałem że ludzie nabrali kredytów na budowę nowego domu, poczytali pierdoły o OC, PC i rekuperacjach, wymyślonych izolacjach i odrazu zapragnęli to mieć, a teraz obudzili się że nagle brakuje im 200 tys zł aby to sfinalizować. Na szczęście ja cały dom od podstaw wybudowałem sam z oszczędności bez żadnej pomocy finansowej i nie wydaję nie potrzebnie kasy na coś co mi się zwróci wtedy jak dostanę odprawę emerytalną w wieku 70 lat lub później, aby całe te pieniądze ponownie wydać na modernizację.
  10. Zgadza się, dodając to co użyłem na bieżąco to wychodzi prawie 16, ale i tak jak na dom 150 m2 to myślę że nie jest źle, a dodam że mam małe dzieci przy których pralka i suszarka chodzą średnio 2 razy na dobę, bojler także wieczorami chodzi na pełnych obrotach bo jak wszyscy po kolei zaczynają się kąpać to trochę tej wody trzeba zagrzać, niestety ale włączanie go tylko przy pełnym słońcu nie zdało egzaminu bo wieczorem po kąpieli 2 dzieci po kolei i żony ja nie miałem już ciepłej wody.
  11. Wrócę rano z pracy to prześlę całą fakturę, natomiast jeśli chodzi o kierunek to panele ma zamontowane na południowy wschód, dach jest 2 spadowy pod kątem 45st, ja mam zamontowane tak samo, od strony połaci z panelami nie ma żadnych drzew tylko pole z pszenicą długie na jakieś 200 m za nią jakiś mały lasek i pustynia błędowska. Jak zauważyłem u siebie a dom mam dokładnie 20 m obok to największą produkcję mam między 9 a 13 gdzie około 11 jest największa moc. Ale nie wiem co ma kierunek budynku i kąt dachu do wyliczeń zakładu energetycznego. Jak mówiłem panele ma zamontowane od grudnia 2019 a licznik dwukierunkowy zamontowali mu po świętach ale także w grudniu. PS. Jak patrzę to 5968 kWh to co to oznacza? że jest to magazyn energii, który przy następnym okresie rozliczeniowym zostanie dodany do energii wyprodukowanej w 2021 roku pomniejszonej współczynnik ilościowy? Dobrze to rozumiem? Przykładowo...gdyby sąsiad miał większy pobór niż produkcję, np pobrał w roku 2021 6 tys kWh, a oddał tak samo jak poprzednio 4122, to będzie musiał zapłacić za różnicę tj.1878 kWh, czy zostanie uwzględniona informacja na fakturze, że zgodnie z Ustawą o OZE do wykorzystania z bieżącego rozliczenia pozostało 5968 kWh przez 12 miesięcy. Więc 1878 kWh minus 5968 kWh daje w dalszym ciągu nadwyżkę ponad 4 tys kWh, no ale zgodnie z ustawą, mógł ją wykorzystać tylko w ciągu 12 miesięcy czyli wyjdzie na zero. Dobrze to rozumiem? Ja pierwszą fakturę będę miał dopiero w przyszłym roku ale zainteresowało mnie i chciałbym zrozumieć jak to działa, czy ta energia która jest na fakturze za 2020 rok tj 5968 kWh znajdzie się w na przyszłej w kolumnie "Energia z magazynu?
  12. Instalacja 5 kWp uruchomiona 1 stycznia w tym roku: Produkcja według falownika 4553,49 kWh Oddanie do sieci 3529,8 kWh Pobór na liczniku 3321,15 kWh co średnio daje 11,90 kWh na dobę nie wiem czy to dużo zwłaszcza że mam w łazience grzejnik na prąd i tak samo bojler. Co z matematyki daje auto konsumpcję 1023,69 kWh to 22,48 % czyli chyba norma Produkcja według falownika na wrzesień to 506 kWh Od początku października 109,87 kWh Auto konsumpcji w tych miesiącach nie sprawdzałem.
  13. Uziemienie jest wymagane ale odgromówka nie, chyba że budynek ma więcej niż 300 m2, ekipa jak mi montowała, sprawdzała osobiście rezystancję, a falownik podłączyli do głównego przewodu, który idzie od licznika do rozdzielni a tam mam 4x 10mm2, dodatkowo mam przewód 10mm2 (drut) puszczony prosto z bednarki która jest dookoła domu do rozdzielni, a z rozdzielni do osobnej skrzynki z bezpiecznikami samego falownika. Twierdzili że przekroje kabli są jak najbardziej w porządku. a przy nowym budownictwie jest to standard.
  14. Witam Pytam tak z ciekawości, na początku roku zamontowałem sobie instalację PV 5KWp, jeszcze nie widziałem swojej faktury, ale sąsiad pokazał mi swój rachunek za poprzedni rok, ma taką samą instalację, ale od grudnia 2019 roku, dużo rzeczy jest dla mnie zrozumiałych, ale nurtuje mnie pewna wartość obliczona przez Taurona mianowicie "Informujemy, że zgodnie z Ustawą o OZE do wykorzystania z bieżącego rozliczenia pozostało 5968 kWh przez 12 miesięcy", i za żadne skarby nie mogę dojść do tego skąd wyszła ta liczba, bo według moich obliczeń powinna wynosić niecałe 1000 KWh a u jest prawie 6 tys KWh. Czyżby była to całkowita energia jaką może wykorzystać za rok 2021, nie dopłacając za KWh? Bo według mnie powinna być to różnica pomiędzy energią wprowadzoną do sieci po uwzględnieniu współczynnika ilościowego a ilością KWh pobraną z tej sieci, w tym przypadku 4122 KWh oddane- 3128 KWh pobrane to daje 994 KWh, dobrze myślę? Ktoś może to łopatologicznie wyjaśnić? Nawet gdyby dostawca uwzględniał auto konsumpcję to i tak wychodzi inna wartość. Jak zapytałem go, czy wie skąd ta liczba to odparł że nie zagłębia się w to bo faktury za prąd dla niego to czarna magia i najważniejsze, że rachunek za energię z 200 zł na miesiąc, spadł mu do niecałych 500 zł za cały rok więc jest zadowolony. Dodaję screeny z faktury, podświetliłem wartość obliczoną przez Tauron.
  15. niestety profile aluminiowe z okapem ponad 7 cm są strasznie drogie (jak pamiętam to ponad 200 zł za profil 2,5 metrowy), dlatego zamontowałem z blachy i myślę że odpowiednio je zabezpieczyłem, tradycyjne ( w miarę tanie) aluminiowe wystają za mało poza obrys tarasu, takie zamontowaliśmy z bratem u niego i niestety, ale podczas ulewnych deszczy część wody z tarasu pomimo rynny zaciągana jest pod okapnik, niestety ale brud spływający z tarasu spowodował okropne zacieki na elewacji których teraz nie sposób usunąć, a ja chcę tego uniknąć, jak narazie pomimo braku hydroizolacji cała woda z tarasu spływa do rynny, jedynie muszę zniwelować tą nieszczęsną nieckę gdzie tworzy się kałuża. Płytek na tarasie nie chcę, jak również żywicy, moja kierowniczka zdecydowała się jak narazie na panele tarasowe w jednej części a w drugiej na sztuczną trawę, dla mnie to nie problem tylko czy podrównanie klejem do płytek będzie ok, zostało mi kilka worków i nie chcę aby przepadły, a poza tym zużyje mniej zaprawy hydro, szybkość pracy mi nie przeszkadza, mogę to zrobić nawet w nocy, żeby tylko nie grzało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...