Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

3rav

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    118
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

3rav's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

14

Reputacja

  1. Witam, Zastanawiam się nad dociepleniem ściany zachodniej od środka (dom już jest ocieplony styropianem 5cm od zewnątrz), zastanawiam się nad rozwiązaniem: 10cm wełny sufitowej (garażowa, lamelowa) jak: Paroc CGL lub Rockwoll Stroprock G + kamień dekoracyjny (gipsowy). Płyta przyklejona do ściany na klej do glazury/wełny a płytki gipsowe na klej do gipsu. Zależy mi bardzo na prostocie oraz szybkości wykonania takiego ocieplenia, zastanawiam się czy taka wełna będzie w tym przypadku samonośna i utrzyma na ścianie pionowej dodatkowo wykończenie z gipsu? Coś takiego: [ATTACH=CONFIG]468676[/ATTACH]
  2. 3rav

    Nordflam Roten

    Konkurenci w postaci kominka Kratki Zibi: https://kratki.com/pl/kominek-powietrzny-zibi-lewy-bs-11-kw-o-180-6756#reviews a także DEFRO IMPULS SM BP https://www.defrohome.pl/p,62,defro-home-impuls-sm-bp.html Szyba także łączona w narożniku, a także jest przeznaczony do rekuperacji. Z tego co wiem ważne aby kominek miał zewnętrzny dolot powierza (to znaczy z zewnątrz budynku), niewielkie nieszczelności na szybie są dopuszczalne. Jeżeli nie godzisz się na takie ustępstwa to musisz kupić albo jakiś z szybą giętą albo wkład zwykły (nie narożny: https://nordflam.pl/wklady-kominkowe-roten).
  3. 3rav

    Nordflam Roten

    Ja jestem zadowolony, za około 4tys. jest on dość porządnie wykonany i ładnie wygląda. Jeżeli bym miał znacznie większy budżet to pewnie by kupił jakąś "gilotynę". W poprzednim sezonie paliłem jakieś 3 dni w tygodniu (czyli tak co 2 dzień), drewno i brykiet.
  4. Mam taką wiedzę, jestem inżynierem po Mechanice i Budowie Maszyn i obecnie pracuję w zawodzie jak konstruktor urządzeń wysokociśnieniowych (700MPa), projektowanie tez ram nośnych nie jest mi obce. Szukałem informacji odnoście alternatach, podobnych rozwiązań jak producenta spit,
  5. Istotą tego wątku jest właśnie doradzenie w mocowaniu do ścian, a nie konstrukcja sama w sobie
  6. Schody wyglądają tak (blacha główna 8mm, podpory poziome na który "leżą stopnie 5mm, spoina pachwinowa obustronna"): Wysokość blachy (jednego z) to 100m, planowane stopnie drewniane 40mm (jesion), główne elementy nośne (6 sztuk) nie będą ze sobą połączone na stało (nie będą zespawane).
  7. Cała konstrukcja składa się z 6 segmentów: 3 mocowane do ścian zewnętrznych i 3 mocowane do słupa betonowego: Najdłuższy element ma około 2.1m; 7 stopni, pod każdym stopniem jest otwór fi10 na mocowanie:
  8. Myślałem na tym rozwiązanie, zastanawia mnie tu to że kotwa chemiczna nie będzie miała czystego połączenia adhezyjnego ze ścianą, tylko z pianką montażową. Co prawda takie mocowanie z osi na pewno nie wypadnie ale może się lekko ruszać (kotwa będzie tu robić za dużą nakrętkę z drugiej strony ścianki pustaka). Natomiast w skrajnym przypadku takie zamocowanie może kręcić się wraz ze śrubą. czerwony - pianka montażowa szary - kotwa chemiczna
  9. Mój pierwszy pomysł na montaż to był wywiercić otwory w tej ścianie otwornicą fi65mm (jak na puszki elektryczne) wypełnić to np. betonem i dopiero w to wypełnienie mocować kotwę chemiczna. Ilość pracy oraz powstały "syf" (w zamieszkałym domu) zmusza mnie do znalezienia alternatywy.
  10. Dzięki za info, znalazłem jeszcze coś takiego: https://www.sukces-zamocowania.pl/sklep/produkt-21-Tuleja_rozprezna_z_kolnierzem_Spit_PRIMA_M_8__25szt-18936-1202.html w tym rozwianiu zastanawia mnie czy tynk gipsowy da odpowiedni opór na kołnierza tego koła (obawiam się czy kołnierz kołka może się po prostu zagłębiać w tynk) ale myślę że wystarczy dać jakąś dużą podkładkę.
  11. Mam do zamocowania w ścianie blachę od schodów metalowo-drewnianych, jednakże 2 ściany do których chcę się przymocować są zbudowane z pustaków keramzytowych 12cm z jedną komorą: Znalazłem specjalne koszulki do kotwy chemicznej firmy SPIT ID-ALL ( ): Tylko że nie mogę tego znaleźć w polskich sklepach, może ktoś wie gdzie takie koszulki kupić lub zna jakąś alternatywę (np. od Fischera, Hilti, Rawplug)?
  12. Mam zestaw solarny HEWALEX 2 TLPAm-250, który ma orurowanie aluminiowe z tego względu wymagany jest specjalny płyn: CORACON SOL 5F (ze względu na korozję aluminium - stal nierdzewna). Niestety kupienie tego płynu jest bardzo trudne dlatego szukam jakiegoś zamiennika, może ktoś wie o jakimś (na chwilę obecną nie mogę skontaktować się z firmą Hewalex)? Z tego co znalazłem zamiennikami mogą być: 1. TYFOCOR® L 2. INNOVA-THERM P ALU
  13. Dzięki za odpowiedź, zapominałem nadmienić iż jest to instalacja na PP-R, zawór Herz jest podłączony przez takie podejście: Zastanawiam się czy tego po prostu tak nie zostawić ponieważ grzejnik jest mały: moc (55/45/20°C) (w W) 191 wymiary 69x55x4.5 (wysokość; szerokość; głębokość)?
  14. Grzejnika łazienkowy (drabinkowy) mam podłączony przez zawór Herz VUA 50, niestety okazało się że mam zamieniony powrót z zasilaniem (zasugerowałem się kierunkami z zaworu VUA 40 bez sprawdzenia czy 50 ma tak samo - NIE ma). Czy mogę to jakoś zamienić bez przerabiania instalacji, dodam iż grzejnik jest już zamontowany. 1. Myślałem nad podmianą go na prosty + dołożenie kolana Herz: http://www.katalog.herz.com.pl/img/cms/Cennik%20HERZ%202020-strony-72.pdf ale przypuszczam że podniesie mi to grzejnik (pytanie też ile podniesie)? 2. Dołożenie "Przyłącze krzyżowe" Herz 1300434, ale chyba się nie zmieści, czy takie przyłącze można w ogóle dokręcić bezpośrednio do tego VUA? 3. Jakieś inne rozwiązanie? Z katalogu:
  15. Już zrobione, nałożona szpachlówka w warstwach z zatopioną siatką elewacyjną wygląda dość solidnie. Myślę że opcja niewielkiego wyrównania jest ok ze względu na niedużą masę ale wyszło dość drogo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...