Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

CzarskyM

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    lubelskie
  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

CzarskyM's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję wszystkim którzy wypowiedzieli się w tym temacie, dla zainteresowanych ostateczne rozwiązanie jakie zastosuję to: - pompa T-Cap 9KW 1f, - zmniejszenie warstwy ocieplenia chudziaka na parterze z 18cm na 13,5-14,0 cm EPS100 grafit λD– 0,030 [W/mK] (zostawiam pierwszą warstwę 9cm, drugie 9cm zmniejszam o połowę -> przecinam płyty "na pół" ) - zwiększenie grubości wylewki z ~8cm (nierówny chudziak, od 6cm do 11cm) do ~13cm (od 11cm do 15cm) Pozdrawiam serdecznie
  2. Czołem! Mi przy -20 zapotrzebowanie wychodzi ok. 8kW, a mój instalator chyba próbuje mnie trochę odwieść od zmiany pompy z J 9kW na T-CAP 9kW mimo że cały czas mówię mu o grzaniu w II taryfie Rozumiem że u Ciebie przy takim zapotrzebowaniu nie ma problemów z taktowaniem pompy właśnie ze względu na te ~40cm betonu pod nogami?
  3. Tak styropian to grafitowy EPS100 z bardzo dobrymi parametrami (0,031). Z tą tarką faktycznie dobry pomysł, nie pomyślałem w ten sposób, dzięki bardzo
  4. Jeszcze jedno pytanie pod kątem grzania w II taryfie - mam nierówny chudziak, wychodzi mi od 6cm do 10cm wylewki. W miejscu gdzie wylewki byłoby najmniej mam jeszcze nieułożony styropian. Czy można/warto tam gdzie miałaby być cieńsza warstwa wylewki zmniejszyć grubość styropianu (z 18cm na np. 16cm) żeby zwiększyć możliwości akumulacyjne? Mowa o jakiś 40m2. Wiązałoby się również z tym to, że ze styropianu powstałby 2cm "schodek" i rurki od OP nie byłyby całkiem na płasko - czy to w czymś przeszkadza?
  5. Czyli jak to w końcu jest - warto inwestować w jakiś bezprzewodowy termostat lub przenosić panel z pompy do pomieszczenia czy jednak zostawić na pompie?
  6. Pewnie bym to zrobił gdybym wiedział jak, jednak nie mam wiedzy W każdym razie wydaje mi się że możliwości będą spore - grubsza wylewka na obu poziomach, ok. 160m po podłodze, gęsto rozłożone rurki, lany, 16cm strop. BTW Czy na tym etapie budowy na którym aktualnie jestem (kończymy rozkładanie rurek pod CWU i układanie styropianu przed wylewkami) warto zamiast OP w garażu zaplanować grzejnik który przy wyższych temperaturach odbierze nadwyżkę mocy z PC? Nie pamiętam dokładnie kto i gdzie o tym pisał na FM ale widziałem taki wpis, podobno się sprawdza
  7. Pompa ma pracować tylko w taniej taryfie, więc trochę tej przerwy w ciągu dnia będzie miała
  8. Jak to sensownie spożytkować jeżeli zapotrzebowanie przy takiej temperaturze wynosi np. 2,5kW? Wylewek mam na parterze 8-12cm, na poddaszu ok 7-8, poza 100% OP cm w calym domu co 10cm mam jeszcze przewidziane 2 drabinki w łazienkach + OP w garażu 18m2 co 15-20cm ale nie wiem czy to odbierze tą energię
  9. A w PDFie pod linkiem który wkleiłem wcześniej dka -20/25 wyciska 4,95 - Prześpię się z tematem ale co raz bardziej jestem nastawiony na zmianę jednostki. Tylko poza większym kosztem urządzenia widzę jeszcze jeden minus - nadwyżka mocy w wyższych temperaturach (T-Cap już się tak fajnie nie moduluje jak J-tka, z tego co pamietam minimalnie pobiera 1k i oddaje 3kW).
  10. Słuszna uwaga, dziękuję! Tym bardziej sklaniam się ku zmianie jednostki. Niby aż tak niskich temperatur jak -15/-20 dawno moim rejonie nie było, ale chyba za te stosunkowo niewielkie koszty dodatkowe przy inwestycji warto mieć zapas mocy, zwłaszcza że ppmpa będzie jedynym źródłem ciepła. Ciekawe co z tą "Bestią ze Wschodu" która ma do nas niebawem zawitać
  11. W takim razie jeszcze trudniej jest mi zrozumieć jak w gorszych warunkach (niższa temperatura powietrza i wyższa zasilania) pompa wytwarza więcej energii Będę się musiał doedukować
  12. Szczerze mówiąc to sądziłem że im mniejsza temperatura zasilania tym większa wydajność pompy, ale z tego co widzę to nawet przy niższych temperaturach i wyższej temperaturze wody ilość energii jaką jest w stanie wyprodukować urzadzenie jest wieksza - nienjest to dla mnie do końca logiczne Chyba że te wartości uwzględniają wbudowaną w pompę grzałkę, która załącza się w niższych temperaturach?
  13. Witajcie, wstępnie zdecydowałem się na Panasonic 9kW serii J 1F , buforem 50l (pod chłodzenie) i zasobnikiem CWU 300l. Terminrealizacji dość odległy bo dopiero ma kwiecień, tylko co raz częściej zastanawiam się czy aby na pewno to będzie wystarczający model do grzania w T2. Moje zapotrzebowanie to niecałe 7kW przy-20, moja J 9kW jest w stanie dostarczyć kolejno: A-20/W25: 4,95kW A-15/W25: 7,58 kW A-20/W30: 6,20 kW A-15/W30: 7,40 kW T-Cap cały czas w tym zakresie temperatur dostarcza 9kW. Czy to wystarczy aby utrzymać zadaną temperaturę w mroźne dni/noce? I Czy to normalne że pompa generuje większą moc przy A-20/W30 niz przy A-20/W25? Dane zaczerpnięte ze strony producenta https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.xn--pompy-ciepa-25b.eu/file/public/d1c7ff0a-e2e7-11ea-b798-525400e16d32/aquarea-2020.pdf&ved=2ahUKEwjXoM7D0JHuAhXrlIsKHVNmBHwQFjAAegQIBBAC&usg=AOvVaw3rHVsThtR3Gvknh9ZbRNRn&cshid=1610290797941 Co o tym sądzicie? Warto jeszcze (póki jest taka możliwość) zainwestować dodatkowe 3,5k zł w T-Cap 9kW? 17,5k zł - J 1F 9kW 21,0k zł - T-Cap 1F 9kW Z góry dziękuję za Wasze opinie i sugestie
  14. Z powyższych wpisów wnioskuję że w przypadku instalacji wykonywanej samodzielnie i braku anemometru najrozsądniej będzie zakupić skrzynkę z dwoma modułami, stałego przepływu i higro/CO2 aby praca całego zestawu była jak najbardziej optymalna?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...