Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

fisqs

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Kod pocztowy
    62-007
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

fisqs's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    Witam wszystkich! Jaki pobór energii mieliście w grudniu za samo ogrzewanie domu? U nas 1500kwh - ogrzewanie kablami w wylewce, ogrzewane 135m2. Poniżej mój poprzedni wpis. Zastanawiam się czy ma sens grzanie tylko w dzień? czy lepiej jak całą dobę jest utrzymywana stała temperatura? Mam na myśli głównie ekonomie. Pozdrawiam
  2. fisqs

    Ucieka ciepło - prosze o radę

    jak oceniacie ten kalkulator https://ziemianarozdrozu.pl/apps/HM/HeatMaster.html ? Wróżby na kiju czy ma jakieś odniesienie do rzeczywistości?
  3. Witam, Najprawdopodobniej został popełniony poważny błąd. duże pobory na ogrzewanie spowodowały, że zacząłem szukać przyczyn i oto do czego doszedłem. Dom parterowy, przestrzeń między wiązarami została zabudowana płytą OSB a następnie przy ocieplaniu elewacji cała ściana od płyty fundamentowej aż po wiązary została ocieplona styropianem. Widać to na załączonym zdjęciu 1. W trakcie zabudowy OSB 2. Cała ściana zew. razem z OSB ocieplona styropianem 3. Widok od wewnątrz - na poddaszu obsypane celulozą zakończenie ściany zewnętrznej Wszystko robione zgodnie z wytycznymi od kierownika budowy. Natomiast wydaje mi się, że płyta OSB jest moskiem termicznym, z dwóch powodów 1) dochodzi do ścian zewnętrznych i odbiera z nich ciepło i oddaje do wszechświata 2) brak właściwego połączenia izolacji pionowej ścian zewnętrznych z izolacją poziomą stropu bo pomiędzy nimi jest płyta osb... I na tym zdjęciu jeszcze widać od wewnąrz miejsce styku osb z murem. Kolejna kwestia przyjrzałem się zakończeniu płyty OSB - przy membranie dachowej i wg mnie stryopian na elewacje jest przyklejony tylko na placki w związku z czym pewnie powietrze sobie hula między styropianem a murem i wyciąga ciepło i uchodzi na górze. Na zdjęciu nr.3 widać skropliny - to zdjęcie zostało zobione w lutym jak był wygrzewany anhydryt i w domu była temperatura ok 35 stopni więc sądziłem że to dobrze bo wilgoć wychodzi ze ścian, takich miejsc było wtedy więcej. Teraz uważam ze obecnie takimi miejcami ucieka nam domu już tylko ciepło. I to dość mocno bo rachunki za ogrzewanie są prawie 2 razy wyższe niż w analogicznych budynkach. Dom na płycie fundamentowej pod płytą xps 10cm, na płycie eps15cm, wylewka anhydryt 5cm, dom z prefabrykatów keramzytowych, na elewacji 20cm graftowego swisspora, okna i drzwi energooszczędne, strop lekki ocieplony celulozą 35-37cm i do tego rekuperacja. Od 15 października do 15 listopada wzięło prawie 1000kWh ( ogrzewanie kablami grzewczymi ) U innych w analogicznym okresie i w domach barrdzo podobnych brało 300-400kwH. Na termo wizji w wielu takich okienkach zabudowanych OSB pokazywało podwyższona temperaturę. Co teraz możemy z tym zrobić żeby 1) zamknąć przepływ powietrza między styropianem a ścianą i jego ucieczkę przy membranie dachowej ( może je zapiankować od góry przy membranie dachowej???, a może nawiercić OSB przy styku ze scianą zew i przez otwór dać piankę??) 2) i jak docieplić płytę OSB od wewnątrz. Wkleić stropian? Pianka PUR? Dosypać celulozy ze sporą górką? Oprócz tego w naszym domu parterowym są 3 ściany szczytowe, a poddasze nie użytkowe i nie ocieplone. Te ściany też powinny być jakoś dodatkowo zaizolowane na poddaszu? Z góry dziękuje za odpowiedzi.
  4. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    Co do garażu to tak - jest na tej samej płycie fundamentowej co reszta domu. Odnośnie temp granicznej to dla quickstepa jest 28C ale ja mam ustawione 24C, a że czujnik jest na dnie wylewki i między przewodami to na powierzchni wylewki max robi się 22C. Chcę zwiększyć z 24C do 28C wtedy na powierzchni pewnie wyjdzie max 26C. Wylewka została wygrzana ok 8 tygodni po jej wylaniu. Temp startowa to było coś koło 10C i co dziennie temp była podnoszona o 5 stopni aż do 45 stopni i później obniżanie o 5 stopni co jeden dzień - koszt wygrzewania to było coś ponad 3000zł. W środku było ponad 40 stopni jak w saunie do tego dwa osuszacze i dmuchawa. Ściany były dość suche bo to prefabrykaty jedynie co mogło zostać to śladowa wilgoć z gładzi położonych po wygrzewaniu wylewki i późniejszym malowaniu - oczywiście mogę się mylić. Gładzie były robione w marcu, malowanie w lipcu. Ostatnio też mi się wydaje że z tym sterowaniem jest przekombinowane. Założenia były takie żeby to podpiąć pod automatykę żeby zawsze i wszędzie był zdalny dostęp do sterowania domem, ale teraz się okazuje ze bede mógł z telefonu zmieniać temperatur ( będzie to dostępne tylko z manipulatora który jest zamontowany w domu). Generalnie ten co to robi nie wtajemniczył mnie na początku i teraz wychodzą takie kwiatki. Gdybym wiedział wziął bym najzwyklejsze termostaty z pokrętłem i spokój. A jakość współpracy z tym instalatorem i jego terminowość to d.r.a.m.a.t. Co do izolacji przewodów rekuperacji to sprawdzałem termowizja i tam gdzie świeciło dosypałem celulozy. Najgorzej było w miejscu rozdzielaczy - tam gdzie przewody wychodzą na poszczególne pokoje albo z nich wracają - ale teraz jak przeglądałem zdjęcia to widzę ze niektóre przewody idą praktycznie przy ścianie i to ona może robić za mostek termiczny którego termowizja nie pokarze bo to dzieje się pod celulozą. Wygrzanie podłogi to jest to samo co wygrzanie wylewki? Czy jak to rozumieć? Ogrzewanie zostało włączone w pazdzierniku, natomiast podlicznik do podłogówki 6 listopada i dlatego wiem jaki jest jej pobór. Odnośnie wilgoci wyciąganej przez centralę rekuperacyjną to naprawdę nie ma jej dużo - wiem bo... jeszcze nie podłączyłem skroplin do kanalizy Stoii kanister plastikowy 20L i od początku października naleciało jakieś 4-5L - właśnie byłem to sprawdzić - pytanie czy te 4L to dużo czy mało - bo trzeba pamiętać że to jest też wilgoć wyciągana z pod prysznica, pralni , prania itd. W temacie bieżącego zużycia... a może to wynika po prostu z tego że to nasz pierwszy okres grzewczy i to tak naprawdę jego początek i stąd takie pobory prądu jak ok 36kwh na dobę?
  5. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    Rekuperator WANAS 350 V/2, ustawiony na II bieg czyli na 40% wydajności Zgodnie z tym kalkulatorem pokazuje sprawność na poziomie 74% http://centrale-rekuperacyjne.pl/kalkulator/Kalkulator-sprawnosci-rekuperatora.aspx
  6. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    temp pokojowa w tej chwili to 21C ale na rekuperatorze wtedy zawsze pokazuje temp w okolicach 19,5C
  7. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    Musze doszczelnic wyłaz na strych bo kupiłem tez ten ktory byl najlepiej zaizolowany itd a fachowcy tak go zamontowali ze pianka rozprezna jest doslownie po wierzchu.Ale zauwazylem je niedawno właśnie kamerą termowizyjną jak bylem na strychu i wylaz byl zamkniety. Na pewno cieplo minimalnie tamtedy ucieka ale to raczej na niewielką skalę. I w salonie jest prostokątny wykusz o wymierze 2m× 0.8m. Który wystaje z obrysu budynku. No i 2 sciany szczytowe ktore tez sie pewnie wolniej narzewają.
  8. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    histereza czujnika utopionego w wylewce jest bodajże ustawiona na 1 stopień. To co jest w puszce wygląda tak... a za płytką Arduino taki przekaźnik https://www.relpol.pl/Produkty/Przekazniki-Miniaturowe/Przekaznik-RM85/600017-RM85-2011-35-1005?gclid=Cj0KCQiA48j9BRC-ARIsAMQu3WSkaJ46aqRagXSBxVY4guqjUyQUKnCWgKHLqmN-24tdPlBKKXS5c48aAr4hEALw_wcB
  9. fisqs

    Ogrzewanie kablami 2017

    Na wstępie witam wszystkich Widzę tutaj sporo fachowych wypowiedzi więc postanowiłem że poruszę tutaj kwestie związane z moim ogrzewaniem kablami grzewczymi od firmy Electra. Wybudowaliśmy dom z keramzyto-betonu, w bryle domu garaż jednostanowiskowy.. Budynek jest parterowy z poddaszem użytkowym, o powierzchna parteru to 160m2 z czego 30m2 to garaż. Pod płytą fundamentową 10cm XPS, na płycie 15cm EPS a na to wylewka 5cm anhydrytu, na elewacji szary styropian swisporr 20cm, strop lekki na wiązarach ocieplony celulozą 35cm, okna 3 szybowe energooszczędne, w domu jest też rekuperacja . Na całej powierzchni rozłożone kable grzewcze moc na 1m2 to 100W. Sterowanie to autorski pomysł instalatora... I dlatego mam coraz więcej wątpliwości czy to się sprawdzi. Standardowo montuje się w puszce termostat z czujnikiem temp wylewki i drugim czujnikiem temp powietrza. U mnie wygląda to tak: w puszce jest urządzenie oparte na arduino nano które ma za zadanie mierzyć temp wylewki i pilnować aby nie wylewka nie przekroczyła zadanej temp. Natomiast pomiar temp powietrza odbywa się za pomocą sterowania SATEL i czujek temp bezprzewodowych AXD-200. Jeżeli temp powierza w danym pomieszczeniu jest poniżej zadanej to załącza się przewód grzejny w danym pomieszczeniu i włączony jest tak długo aż temp powietrza zostanie uzyskana natomiast niezależnie pracuje to urządzenie w puszce i pilnuje aby temp wylewki nie została przekroczona. Satel steruje też u mnie oświetleniem, roletami itd - ot taka budżetowa automatyka domowa. W przyszłości przyjdzie fotowoltaika ale obecnie mamy taryfę g12 i ogrzewanie tak zaprogramowane że ma włączać się tylko od 00.00 do 6.00 i poźniej od 13.00 do 15.00. Ustawiliśmy temp powietrza na 21 stopni a maxymalna temp. wylewki na 24 stopnie. Na podłodze mamy panele quickstep z dośc niskim oporem i podkład też z jaknajniższym oporem cieplnym, w kuchni, łazienkach i wiatrołapie płytki. Przy pomiarze kamerą termowizyjną pokazuje, ze temp podłogi tam gdzie są płytki wynosi 21 stopni a tam gdzie panele ok 19,5 stopnia. w związku z czym za diabła nie możemy uzyskac zadanej temperatury powietrza w nie których pomieszczeniach tzn tych od północy w pozostałych dociąga do 21 stopni i więcej się nie da. Podejrzewam że trzeba zwiększyć temp graniczą wylewki obecnie jest 24 stopnie ale czujnik jest na dnie wylewki czyli tam się szybciej nagrzewa a na powierzchni wylewki jest o 3-4 stopnie mniej. Ostatnio celowo ustawiłem temp powietrza na 22 stopnie i jeszcze ani razu nie udało się tej temp uzyskać w żadnym pomieszczeniu - nawet tym z płytkami na podłodze - czyli generalnie ogrzewanie chodzi od 00.00 do 6.00 i rano jest max 21 stopni. Tzn ok 8.00-9.00 już temp spada i ok 13 jest ok 20,5 stopnia - ogrzewanie załączy się i do 15.00 chodzi. W niektórych pomieszczeniach uzyska 21 stopni, w innych np 20,5 lub 20. Biocą pod uwagę powyższe od piątku 6 listopada do dzisiaj pobrało w sumie 367kwh. Czyli średnio na dobę ok 37kwh. A max temp średnia to ok 21 stopni - czyli chyba bez szału? Odpalone jest ogrzewanie na 130m2 bo garaż w garażu (30m2) puki co jest 14 stopni.. Możecie podpowiedzieć mi jak najlepiej ustawić sterowanie żeby zoptymalizować proces grzania? Jaką ustawić temp max. wylewki? jaką histerezę temp wylewki a jaką histerezę powietrza? Na jakiej wysokości najlepiej zamontować czujniki temp powietrza? I co jeszcze zmienić żeby było dobrze? Z góry dziękuje za odpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...