Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jowik2

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    167
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana jowik2 w dniu 9 Sierpnia 2024

Użytkownicy przyznają jowik2 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    warszawa

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jowik2's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

21

Reputacja

  1. Z folią chodziło mi o żeby pianka ew. nie nabierala wody i nie oddawała krokwi, jeśli jest niepotrzeba to dla mnie lepiej. Dziękuję za informację.
  2. Wymyśliłem folię paroizolacyjna, przytwierdzę do krokwi pasek 22x60cm, przytwierdzę zszywaczem, zostawię 1 cm wokół krokwi w styropianie, początek na głębokości 20cm i 2cm leko wypełnię pianą w szczelinę pomiędzy folią a styropianem. Drewno nie będzie miało styczności z klejem i pianą, nadmiar folii odetnę po tynku. Część ta nie będzie widoczna, bo będzie podbitka. Oczywiście to tylko taka moja koncepcja, mogę się mylić, na filmikach styropian jest montowany na ścisk i ew. pianowany bez dylatacji.
  3. Ocieplam budynek styropianem 30cm o wymiarach 120x60. Położyłem kilka warstw i zostało mi ok. 1 m do deskowania, mam 65 cm wysokości ściany z wieńcem oraz ok 35 cm murłata 14 cm i pusta przestrzeń do deskowania (ok. 15 cm). Widziałem różne filmy i każdy robi to tak, że pianuje styropian wokół krokwi. Taki sposób bedzie prawidlowy? Nie trzeba dawać jakiś dylatacji? Chcę też przykleić płyty styropianowe pionowo, żeby nie ciać 2 kawałków, taki sposób klejenia ostatniej warstwy będzie poprawny? Okap odsunięty jest od ściany ok 60 cm, kąt dachu 35 stopni. Dach wykonany z więźby dachowej, poddasze nieużytkowe, ocieplenie na stropie. Proszę o informację w jaki sposób zrobić to poprawnie. Dziękuję.
  4. Już do mnie to dotarło, na 1 rogu jest to przesunięcie w wysokości, pomyliłem się sugerując tarasem. Myślałem, że koniec cokołu to zgra się z tarasem i oknem HS, a cokół przy wejściu będzie 1 cm poniżej wejścia/poziomy płyt przy wejściu. Samo wejście będzie ok. +35cm od obecnego poziomu, a taras ok. 50 cm, więc nie chcę podwyższać jeszcze bardziej doklejonego cokołu. Ekipa która miała robić chciała doklejać 20cm xpsa i ja tak zrobiłem
  5. Prawie zrobiłem przyklejać xpsa na cokół i niestety na końcu wysokość sie rozjechała o 1cm. Na elewacji frontowej będą 2 schody, na lewo jest 3m na prawo 40 cm. Projekt Aps 093 wariant 2. Co w takiej sytuacji zrobić? Później pewnie będą problemy ze styropianem 20 cm. Taras będzie o 1cm niżej niż poziom wejscia i drzwi.
  6. Jak jest w przypadku tarasów i wejść. Pod przyszly taras nasypany jest piasek ze 40cm. Mam tam HS-a i aktualnie xps fundamentowy jest z 15 cm niżej niż poziom wyjścia tarasu? U mnie nie ma siatki z klejem na xpsie fundamentowym.
  7. Na jakiej wysokości dać listwę do folii kubelkowej.? Dokleilem xps-a, powstał cokół, chciałem zaciągnąć klej + siatka, ale przed tym chciałem dokręcić te listwy i chciałbym zrobić to poprawnie.
  8. Takie rozwiązanie z szafką z lustrem i gniazdo w środku bedzie prawidłowe?
  9. Będąc przed malowaniem, zauważyłem duży problem z gniazdani 230 V, elektryk zrobił gniazdo prawie mad umywalką w kotłowni. Czytając wytycznie, niestety dopiero teraz, takie gniazdo powinno być 60 cm od krawędzi umywalki. Ściana kotłowni ma 1,8 m, odliczając 60 cm na pralkę, 70 na pompę ciepła, pozostaje 50 cm na umywalkę, to gdzie ma być to gniazdo?. Na projekcie jest narysowane gniazdo obok umywalek. Te 2 gniazda bedą za blisko. Jak podejść do tego tematu i rozwiązać problem?
  10. Murarze i ekipa chcą już po tygodniu, kierownik powie, że po trzech, beton uzyskuje pełną wytrzymałość po czterech tygodniach. Na strop będą wkładane palety z materialami, zapytaj się swojego kierownika, nie ma co sie śpieszyć.
  11. Aż tak żle nie jest pisałem o ocieleniu dachu, a elewacje to raczej bym zrobił, mam za sobą ścianę w garażu, murowalem ścianki wewnętrzne, więc raczej bym spróbował, ale żona mnie od tego pomysłu odwodzi
  12. Mam tynki cementowo wapienne. Za elewacje ekipa chce ekipa na gotowo chce ok. 26 800 z tynkiem, parapetami, ale ja muszę organizować materiały. Tą którą chciałem, powiedziała, że do listopada,nie mogą, a że to przez znajomego, to powiedzieli, że w listopadzie, nie wyjdzie tak ładnie jak na wiosne lub wczesna jesień. Dlatego sie zastanawiałem, czy samemu nie zacząć kleić styropian, wytarować i zaciągnąć na raz klejem, tylko podobno do zimy sam nie dam rady, robiąc codzienie po 2-3 h i weekendy. Poza tym blokuje mnie trochę ten cokół, jego wysokość, robić, czy dać od razu listwę, 20 cm xps-a i po tynku dojechać kostką. Ta dogadana ekipa która może, za bardzo też nie wiedziała, muszę sam wiedzieć. W projekcie jest 40 cm wełny, a dach nie ocieplony. Pod belkami i murłatą jest folia pe. Dachu mam ok. 265 m2, podłogi 150 m2. Na ociepleniu dachu nie znam sie w ogóle, pianę pur wykluczam całkowicie. Wolałbym nawet częściowo zrobić ocieplenie stropu, kupić pompę, zrobić łazienki, podłogi, dzwi, a na sam koniec ocieplić dach jak finanse pozwolą 😀
  13. Zrobię eps 100, najpierw dam folię na to styropian 10, mam rury od rekuperacji, przykrje je eps 2 cm, na całą warstwę dam styropian 20 cm. Tylko co z belkami podtrzymujące dach, leżą na stropiie dans jest folia pe pod nimi. zawinąć na nie folię, dokładać bezpośrednio styropian, pomalować je jakimś środkiem? Mam przewody położone na stropie bez peszli, podłożyć pod nie taką cienką pianką dylatacyjną?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...