Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

twardazaprawa

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

twardazaprawa's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. no wiesz co, ja tam kuchnię mam rozkopaną dość porządnie, a co do tych rur to jakoś nie miałem ochoty się z nimi bawić. W sumie, co mi po tym, jak i tak będą ukryte za szafkami? No chyba żeby robić jakiś artystyczny klimat, ale przecież to nie wystawa sztuki, tylko kuchnia. A tak to, żeby wszystko elegancko chodziło, to oczywiście w lazience się biorę za te rury, ale w kuchni jakoś mnie to nie bierze. Niech tam będą, jak mają być, ważne, żeby kuchenka, zlew i reszta sprzętu działały jak trzeba. Chociaż z drugiej strony, może ktoś ma jakieś super argumenty za wkuwaniem rur w kuchni? Oświećcie mnie, bo może coś przegapiłem!
  2. cześć. Co prawda sporo osób już ci odpowiedziało ale podrzucę i moje doswiadczenia z tego typu sprawami. docieplenie domu od wewnątrz jest możliwe, ale wymaga odpowiedniego doboru materiałów i technologii, aby uniknąć problemów z wilgocią i mostkami termicznymi. ocieplenie domu od wewnątrz powinno być wykonane tak, aby warstwa paroizolacyjna znajdowała się po stronie cieplejszej przegrody, a warstwa paroprzepuszczalna po stronie zimniejszej. W ten sposób unikniesz przenikaniu pary wodnej do środka ściany i jej kondensacji, która może prowadzić do zawilgocenia i uszkodzenia materiałów. Ocieplenie domu od wewnątrz powinno być również ciągłe i nieprzerwane, aby nie tworzyć mostków termicznych, czyli miejsc, gdzie ciepło ucieka szybciej niż w innych częściach ściany. w twoim przypadku, jeśli chcesz dołożyć wełnę skalną 100 mm i przykryć ją płytą G-K, musisz zadbać o to, aby warstwa wełny była dobrze przyklejona do ściany z betonu komórkowego i nie miała żadnych szczelin. Następnie musisz zastosować folię paroizolacyjną, która będzie chronić wełnę przed wilgocią z wnętrza domu. Folię należy dokładnie przymocować do ściany i do stropu, a także dołączyć do niej listwy uszczelniające. Na folię możesz następnie zamontować płytę G-K, która będzie stanowić wykończenie ściany. To oczywiscie moje moje subiektywne zdanie. Tyle ile z tym pracowałem tyle jestem w stanie Ci podpoweidzęc w tym temacie. Troche sie namęczyłem ale mam nadzieję, że mi też kiedyś ktoś jak bede potrzebował podrzuci jakiś dobry pomysł. Trzymaj sie dobrego dnia.
  3. podłoże pod bufor ciepła powinno być stabilne, równe i izolowane termicznie. Chudziak C16/20 (B20) o grubości 10cm może być wystarczający, jeśli jest dobrze wykonany i nie ma pęknięć. Z doświadczenia wiem że styropian na chudziak nie jest konieczny, ale może poprawić izolację i zmniejszyć straty ciepła. Jeśli chcesz położyć styropian, to parkingowy jest wporzadku, bo ma wysoką wytrzymałość na ściskanie. Na innych stronach zalecają grubość styropianu około 5-10 cm. Tylko trzeba pamiętać żeby bufor był dobrze ustawiony i poziomowany, bo ma dużą wagę i może się przechylić. Możesz też zastosować podkładki antywibracyjne pod bufor, żeby zminimalizować hałas i drgania. mam nadzieje, że moje doswiadczenie z tym tematem ci cos pomoże...
  4. Może skontaktuj się z gminą i zapytaj czy przewidują jakieś rekompensaty pieniężne za ewentualne uszkodzenia. Przedstaw im sytuację, powiedz o swoich obawach i zrób zdjęcia ogrodzenia przed rozpoczęciem prac. W razie czego będzie udokumentowane. Ja spróbowałbym najpierw w taki sposób. Pozdrawiam
  5. Okej, więc jeśli budujesz garaż i nie planujesz go ogrzewać, to możesz rozważyć wentylację naturalną zamiast komina. To oznacza, że w garażu miałbyś otwory w ścianach, które pozwoliłyby powietrzu swobodnie krążyć. To może być dobre rozwiązanie, jeśli nie obawiasz się, że garaż będzie zbyt zimny. Jednak ważne jest, aby zrozumieć, że wentylacja naturalna może nie wystarczyć, jeśli garaż jest źle izolowany lub znajduje się w regionie o surowym klimacie. Wtedy zimne powietrze może wpływać do garażu i powodować problemy z wilgocią. Jeśli zależy ci na efektywności energetycznej, warto również rozważyć rekuperację powietrza, która może pomóc w odzyskaniu ciepła. W takim przypadku, może być konieczne zainstalowanie systemu wentylacji mechanicznej.
  6. Europalety i styrodur będą tanie, ale są zdecydowanie mniej trwałe. Europalety które będą narażone na stały kontakt z wodą, mogą ulegać gnicie w miarę upływu czasu. Styrodur może również ulec uszkodzeniu pod wpływem ciśnienia wody i warunków pogodowych. Warto zastanowić się, czy koszty naprawy i konserwacji ostatecznie nie przewyższą początkowych oszczędności. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...