Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Z czego zbudować ściany domu - Wasze wybory i argumenty  

323 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Z czego zbudować ściany domu - Wasze wybory i argumenty

    • beton komórkowy
      101
    • bale drewniane
      3
    • koształtki styropianowe wypełnione betonem
      16
    • pustaki ceramiczne
      107
    • bloczki silikatowe
      88
    • szkielet drewniany
      8
    • inny wybór
      9


Recommended Posts

 

 

Na fabryki, obory, kurniki itp. ok, pełna zgoda tu Silikat jest niezastąpiony. Jednak w przypadku domów jednorodzinnych ujawnia swoje wady.

 

Tynki cementowo wapienne nie trzymają się na nim tak dobrze jak na ceramice (a w przypadku domu, to parametr ważny), jest materiałem zimnym - wiem tu

 

wszędzie styropian rulez, ale moim zdaniem to nie o to chodzi, bo nawet w dotyku silikat zawsze pozostanie chłodny i nieprzyjemny, w przypadku zaprawy

 

cementowo-wapiennej nie wiąże tak dobrze jak ceramika itp.

 

Pzdr.

 

Ha, ha - zimne sciany. Aż tyle nie piję, by mnie dotyczył ten minus.

A swoja drogą "zimne ściany" wiaza sie po prostu z dobrym przejmowaniem ciepla i akumulacyjnoscią, to dla mnie jest olbrzymim atutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość Arturo72
Mało piszę, a dużo czytam te forum. Teraz zabiorę jednak głos ;)

 

Generalnie jest tu promowanie zdania Silikaty Rulez, a inne to be...

 

Osobiście uważam, że Silikat nie jest najlepszym rozwiązaniem do budowy domu jednorodzinnego. Zdecydowanie bardziej polecałbym ceramikę np. MAXy.

 

Porotherm też nie jest najgorszy, ale trzeba go, przed warstwą docieplenia cienko, otynkować z zewnątrz i w przypadku styropioanu, nie kłaść go na placki.

 

Na fabryki, obory, kurniki itp. ok, pełna zgoda tu Silikat jest niezastąpiony. Jednak w przypadku domów jednorodzinnych ujawnia swoje wady.

 

Tynki cementowo wapienne nie trzymają się na nim tak dobrze jak na ceramice (a w przypadku domu, to parametr ważny), jest materiałem zimnym - wiem tu

 

wszędzie styropian rulez, ale moim zdaniem to nie o to chodzi, bo nawet w dotyku silikat zawsze pozostanie chłodny i nieprzyjemny, w przypadku zaprawy

 

cementowo-wapiennej nie wiąże tak dobrze jak ceramika itp.

 

Ma też oczywiście swoje plusy, jest materiałem naturalnym, zdrowym, w miarę odpornym na warunku atmosferyczne, grzyby i pleśnie, jest pełny więc wiercić

 

łatwo itp.

 

Pamiętajmy, że dom poprawnie zbudowany z czego by nie był starczy na całe nasze życie i na całe życie naszych dzieci. Potem to już bez znaczenia inna

 

technologia, NORMY, moda itp. A ogólnie rozumiany komfort życia wg mnie jest wszędzie porównywalny, choć uważam, że wyższy w ceramice, betonie

 

komórkowym niż w silikatach.

 

Tu jeszcze jest dewiza, którą ktoś kiedyś napisał na tym forum: buduj z tego, czego umie budować Twój murarz ;) i ja pełni się z tym zgadzam.

 

A poza wiadomo, że tym mury nie są najsłabszym elementem budowy.

 

Np. przewidywana przez producenta żywotność (bez awarii) rur PCV zewnętrznych to 30 lat, gdzie najsłabszy w tym zestawieniu beton komórkowy ma

 

deklarowane 70 lat.

 

I powiem na koniec to co mówi mi zawsze mój kolega prowadzący skład budowlany- życzę Wam, byście przeżyli swoje domy, choć w praktyce to bardzo mało

 

prawdopodobne.

 

Pzdr.

Nawet nie wiesz jak się mylisz.

To co przedstawiles jako wady silikatow ja traktuję to jako wielką ich zaletę.

Ze względu na dużą masę własną ładnie stabilizuje temperaturę w domu czyli w lato pomału się nagrzewa a zimą wolno wychladza,dom dzięki właśnie silikatom i to powoduje znacznie wyższy komfort życia w takim domu niż budowanym z BK czy ceramiki.

Mam tynki gipsowe a klejone były na klej.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór materiału na ściany i stropy powinien być ściśle powiązany z rodzajem ogrzewania jakie zastosujemy. Przykładowo, przy ogrzewaniu nadmuchowym ekonomiczniej i bardziej komfortowo będzie w domu o niskiej akumulacji, najlepiej szkieletowiec. W przypadku podłogówki zalanej wylewką i np. pompie ciepła najlepsze będą silikaty i stopy betonowe lane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikaty lepsze wg mnie, ale przy ceramice też nie będzie tragedii. U mnie mam ceramikę i w maju jak był jeden deszczowy i chłodny tydzień to musiałem włączać podłogówkę na parterze na 2 godziny przez 3 dni, bo było za chłodno (dla mojej żony :)). Przy silikatach pewnie nie musiałbym tego robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiesz jak się mylisz.

To co przedstawiles jako wady silikatow ja traktuję to jako wielką ich zaletę.

Ze względu na dużą masę własną ładnie stabilizuje temperaturę w domu czyli w lato pomału się nagrzewa a zimą wolno wychladza,dom dzięki właśnie silikatom i to powoduje znacznie wyższy komfort życia w takim domu niż budowanym z BK czy ceramiki.

Mam tynki gipsowe a klejone były na klej.

 

Hm...przypadek kolegi kaszpir007 , który wybudował się z silki i jego walka z NADMIERNYM nagrzewaniem domu, jakoś mnie osobiście nie przekonuje, ze silka wystarczająco

stabilizuje ;)

 

Ja wolę się trzymać niemieckich schematów, które poznałem przez 8 lat kontraktów u nich. Prosto tłumacząc - Silka szła tam, gdzie był hałas. Budowaliśmy z niej domki przy drogach, na małych działkach w gęstej zabudowie itp. Szeregowce miały ściany pomiędzy budynkami z Silki (2X bloczki 100cm szer/50cm wys x 12cm grubosci plus w środku styropian i folia wygłuszająca) Elewacje frontowe i tylne z Ytonga.

W miejscach cichych,wszędzie Ytong lub porotherm (nieliczne przypadki) działowe ścianki z Silki .Scianki działowe stawialiśmy wszędzie z silikatów.

Wszędzie, gdzie była silka na ścianach zewnętrznych, trzeba było dawać grubszą izolację zewnętrzną niż w Ytongu.

 

Skoro komuś zależy na ciszy -Silka, jak ktoś mieszka w zacisznym miejscu - Ytong i podobne. Takie jest moje zdanie na podstawie tego co budowałem "tam" i tego co czytam:

Silka

Wspł przewodzenia ciepła - 0,55 - 0,65

Wspł. przenikania cipła - 1,65 - 1,85 - często pomijany przez sprzedawców.

Ytong -

Wspł. przewodzenia - 0,11

Wspł. przenikania - 0,43

To tylko porównanie bloczków szer 24cm Ytonga Forte z Silką e24.

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja nie myślę, że inny materiał by był lepszy, ale widzę że Silka nie gwarantuje znacznie wyższego komfortu życia, jak to sugeruje Arturo72.

Po prostu, w określonych przypadkach nie widzę ekonomicznego sensu stosowania tego materiału na ściany nośne.

Dodając do tego temat przenikania i przewodzenia - nie raz się spotkałem z tym, ze inwestor twierdzi, że "silka jest lepsza od ytonga, bo ma lepsze parametry" Tyle, że nie jest świadom, jakie "U" ktoś mu pokazuje. Zresztą, w różnych ogłoszeniach to widać.

http://allegro.pl/ytong-24-p-w-bloczek-suporex-gazobeton-solbet-h-h-i6942957300.html tu mamy 0,60 dla ytonga

http://www.budchem.com.pl/bloczek-konstrukcyjny-silikatowy-bialy-silka-e-24 - to 0,53 dla silki.

I inwestor ZADOWOLONY :D

 

PS - naprawdę myślisz, że na szczekającego pod oknem psa silka pomoże ? :D

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak okna zamurujesz to tak ;)

 

Dodając do tego temat przenikania i przewodzenia - nie raz się spotkałem z tym, ze inwestor twierdzi, że "silka jest lepsza od ytonga, bo ma lepsze parametry" Tyle, że nie jest świadom, jakie "U" ktoś mu pokazuje. Zresztą, w różnych ogłoszeniach to widać.

http://allegro.pl/ytong-24-p-w-bloczek-suporex-gazobeton-solbet-h-h-i6942957300.html tu mamy 0,60 dla ytonga

http://www.budchem.com.pl/bloczek-konstrukcyjny-silikatowy-bialy-silka-e-24 - to 0,53 dla silki.

I inwestor ZADOWOLONY :D

Jeden podał lambdę(silka), co jest opisie, a drugi nie wiadomo co. Bo to nawet na U nie wygląda.

 

Edit: dla Ytonga jest U podane.

Edytowane przez agb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty myslisz, ze koledze kaszpirowi przy takim przeszkleniu od poludnia jakikolwiek inny materiał zapobieglby przegrzaniu ?

To juz jest sytuacja ekstremelna.

 

Co do okolicy - cicha moze zmienic się w głośną.

Czasem wystarczy, ze ktoś kupi sobie psa :)

 

A słyszysz szczekanie psa przez ścianę? :) Przez okno, to rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja nie myślę, że inny materiał by był lepszy, ale widzę że Silka nie gwarantuje znacznie wyższego komfortu życia, jak to sugeruje Arturo72.

Po prostu, w określonych przypadkach nie widzę ekonomicznego sensu stosowania tego materiału na ściany nośne.

Dodając do tego temat przenikania i przewodzenia - nie raz się spotkałem z tym, ze inwestor twierdzi, że "silka jest lepsza od ytonga, bo ma lepsze parametry" Tyle, że nie jest świadom, jakie "U" ktoś mu pokazuje. Zresztą, w różnych ogłoszeniach to widać.

http://allegro.pl/ytong-24-p-w-bloczek-suporex-gazobeton-solbet-h-h-i6942957300.html tu mamy 0,60 dla ytonga

http://www.budchem.com.pl/bloczek-konstrukcyjny-silikatowy-bialy-silka-e-24 - to 0,53 dla silki.

I inwestor ZADOWOLONY :D

 

PS - naprawdę myślisz, że na szczekającego pod oknem psa silka pomoże ? :D

 

Na pewno pomoze lepiej, niz gazobeton.

Podobnie jak widze roznice w trzymaniu ciepła (chlodu) w poruwnaniu do domu z ceramiki (a gaxobeton wypada tu najslabiej)

Pozavtym sciany kinstrukcyjne mam 18cm pelne, byly tansze od Ytonga, moglem roxnice przeznaczyc na te pre cm styro wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno pomoze lepiej, niz gazobeton.

Podobnie jak widze roznice w trzymaniu ciepła (chlodu) w poruwnaniu do domu z ceramiki (a gaxobeton wypada tu najslabiej)

Pozavtym sciany kinstrukcyjne mam 18cm pelne, byly tansze od Ytonga, moglem roxnice przeznaczyc na te pre cm styro wiecej.

 

Niby tak..ale pełna sikka 18tka ma parametry:

Wspł przewodzenia - 0.81 vs 0.11 ytong

Wspł przenikania - 2,22 vs 0,43

 

Różnica cenowa za m2 ściany to +- 4pln Za to można kupić 1m2 styro grafitowego 0,031 gr. 2cm

Czy te 2 cm wyrównają straty ciepła?

Pomijam już to, że ja dbam tu również o swoje plecy ,bo będę to dźwigał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Niby tak..ale pełna sikka 18tka ma parametry:

Wspł przewodzenia - 0.81 vs 0.11 ytong

Wspł przenikania - 2,22 vs 0,43

 

Różnica cenowa za m2 ściany to +- 4pln Za to można kupić 1m2 styro grafitowego 0,031 gr. 2cm

Czy te 2 cm wyrównają straty ciepła?

Pomijam już to, że ja dbam tu również o swoje plecy ,bo będę to dźwigał :)

Co ??

Różnica między silikatem 18cm a BK24 to 4zł na m2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Na pewno pomoze lepiej, niz gazobeton.

Podobnie jak widze roznice w trzymaniu ciepła (chlodu) w poruwnaniu do domu z ceramiki (a gaxobeton wypada tu najslabiej)

Pozavtym sciany kinstrukcyjne mam 18cm pelne, byly tansze od Ytonga, moglem roxnice przeznaczyc na te pre cm styro wiecej.

 

Dzyn dzyn pobudka:

http://allegro.pl/cegla-silikatowa-t-18-pustak-silka-bloczek-silikat-i7381612092.html

1m2= 40,80zl

 

BK:

http://allegro.pl/pustaki-gazobeton-suporex-24-solbet-h-h-caly-kraj-i7363885014.html

6,7«7=48,9zł

 

Faktycznie silikaty poszły mocno w górę...

 

Ja 18 kupowałem poniżej 2 zł ale wtedy to silikaty szły głownie na obory :)

Jak widać społeczeństwo odchamia się :))

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak..ale pełna sikka 18tka ma parametry:

Wspł przewodzenia - 0.81 vs 0.11 ytong

Wspł przenikania - 2,22 vs 0,43

 

Różnica cenowa za m2 ściany to +- 4pln Za to można kupić 1m2 styro grafitowego 0,031 gr. 2cm

Czy te 2 cm wyrównają straty ciepła?

Pomijam już to, że ja dbam tu również o swoje plecy ,bo będę to dźwigał :)

 

Kiedy budowalem, dodatkowe 4cm grafitu rownowazyly cene, a o juz dawalo takie same parametry termoizolacyjne. Więc nawet się nie zastanawiałem.

Ale nawet, jakbym mial pare zł doplacic do m2 sciany silikat+styro to bym doplacił.

 

Widac, ze popularnosc materialu wzrosła, to i ceny poszly do gory.

Kiedy ja budowalem, pasek przy silikatach w ankiecie na początku strony miał 1/3 dlugosci paska BK, teraz się to wyrównuje....

 

 

Natomiast, jeśli chcess budować sam, to faktycznie BK bedzie dla Ciebie lepszym w budowie materiałem.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica cenowa za m2 ściany to +- 4pln Za to można kupić 1m2 styro grafitowego 0,031 gr. 2cm

Czy te 2 cm wyrównają straty ciepła?

Pomijam już to, że ja dbam tu również o swoje plecy ,bo będę to dźwigał :)

 

Tyle, że styropianem nie odizolujesz ściany nośnej ani nawet działowej od gruntu. A materiał ściany o lepszej lambdzie zmniejszy straty. Podobnie przy ścianie szczytowej i kolankowej w przestrzeni nieogrzewanej. Im lepiej przewodzi materiał ściany, tym wyżej trzeba izolować z obydwu stron żeby osiągnąć ten sam efekt energetyczny.

 

Przy wszystkich otworach też trzeba się bardziej postarać przy materiale o gorszej lambdzie, żeby nimi uciekało niewiele więcej, niż przy BK. Taki np. ciepły parapet przyniesie większe korzyści przy silce, niż przy BK.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzyn dzyn pobudka:

http://allegro.pl/cegla-silikatowa-t-18-pustak-silka-bloczek-silikat-i7381612092.html

1m2= 40,80zl

 

BK:

http://allegro.pl/pustaki-gazobeton-suporex-24-solbet-h-h-caly-kraj-i7363885014.html

6,7«7=48,9zł

 

Faktycznie silikaty poszły mocno w górę...

 

Ja 18 kupowałem poniżej 2 zł ale wtedy to silikaty szły głownie na obory :)

Jak widać społeczeństwo odchamia się :))

 

No tak.... To porównanie dużo mówi :D Przeniosłeś swoje materiały niczym Yoda i transportu nie liczyłeś. Cóż, nie każdy ma takie zdolności i musi się liczyć z kosztami transportu a tu decyduje waga. Ciężar Ytonga o wymiarach 599x240x199 to 11,4kg a silki 333x180x199 to 21,5kg . Oczywiście nie bierzesz pod uwagę, że gdybyś budował z ytonga, to byś miał tańszą płytę fundamentową (mniejsze obciążenia - mniej stali) Gwoli ścisłości, pominąłeś też kolejny fakt w swym porównaniu - 1m2=40,80zł przy zużyciu 16,7szt bloczka kiedy murujesz przy stosowaniu ZAPRAWY TRADYCYJNEJ. Nie wiem czy ktoś tak jeszcze muruje NOWY dom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko, czy jest sens aby w przypadku dzialowek dla znikomych oszczednosci decydowac się na gorszy pod katem akustyki materiał.

W przypadku spokojnej okolicy BK na ściany zewnetrzne jeszcze bym zaakceptowal, ale wewnatrz nie.

 

Osobiście uważam, że silka na działówki jest najlepsza. Głównie chodzi o akustykę, ale też, w przypadku kiedy mamy wiązary i lekki strop - stabilność.

Warto jedynie pamiętać, by w miejscach , gdzie będą ścianki działowe, kłaść pręty zbrojeniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...