Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Z czego zbudować ściany domu - Wasze wybory i argumenty  

323 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Z czego zbudować ściany domu - Wasze wybory i argumenty

    • beton komórkowy
      101
    • bale drewniane
      3
    • koształtki styropianowe wypełnione betonem
      16
    • pustaki ceramiczne
      107
    • bloczki silikatowe
      88
    • szkielet drewniany
      8
    • inny wybór
      9


Recommended Posts

Ciekawą opcją są prefabrykaty styropianowe zalewane betonem. Buduje się szybko i względnie łatwo, ale minus jest taki, że jak będziesz mieć pecha, to możesz się przy wierceniu otworów na kołki rozporowe przewiercić na wylot :-) Beton w środku nie ma ciągłości, więc możesz po prostu przelecieć przez styropian na zewnątrz :) Poniżej 40 cm grubości to spokojnie każdy materiał murowany - najpopularniejszy w PL zestaw to ciągle Porotherm 25 cm + 15 cm wełny. Silikat 18,8 + styropian też jak jak najbardziej - chociaż w tej konfiguracja izolacja będzie znacznie droższa, bo sam silikat ma marną izolacyjność termiczną w porównaniu do ceramiki poryzowanej. Z kolei na dom szkieletowy w Polsce to trudno znaleźć dobrą i względnie tanią ekipę. Ja widziałem wyceny, które zwalały mnie z nóg i koniec końców murowaliśmy się z Porothermu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...
Poniżej 40 cm grubości to spokojnie każdy materiał murowany - najpopularniejszy w PL zestaw to ciągle Porotherm 25 cm + 15 cm wełny.

 

Auć. Za wełnę podziękuję, nikt mnie raczej do tego rodzaju izolacji nie przekona, szczególnie na mur. Co rozsądniejsi budowniczy szkieletów również chyba nie stosują tego jako ocieplenia (jako wypełnienie przestrzeni między słupkami - tak). Poza tym 25 plus 15 to "na gotowo" sporo ponad 40 cm. Może żyję w kompletnie błędnym przeświadczeniu wynikającym z dowodów anegdotycznych, ale widziałem już na budynku wełnę całkiem sprawnie udającą gąbkę :D

 

"Budowałem" już z porothermu na typową zaprawę i z BK na klej - bardziej podobały mi się ściany w tej drugiej technologii. Ale oba budynki "działają" poprawnie.

 

Silikat 18,8 + styropian też jak jak najbardziej - chociaż w tej konfiguracja izolacja będzie znacznie droższa, bo sam silikat ma marną izolacyjność termiczną w porównaniu do ceramiki poryzowanej.

 

Hipotetycznie - wg. jakichś tam kalkulatorów Silikat 18 plus 16 cm dobrego styropianu (dekl. λ 0,031) to U = 0.1753 [W/m2K]. Mnie wystarczy.

 

Ideałem byłaby ściana od dobrej firmy prefabrykującej szkielety - mniej niż 30 cm na gotowo przy U ~ 0.16 :) Niestety, najprawdopodobniej nie będzie mnie na to stać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

"Budowałem" już z porothermu na typową zaprawę i z BK na klej - bardziej podobały mi się ściany w tej drugiej technologii. Ale oba budynki "działają" poprawnie.

 

Ideałem byłaby ściana od dobrej firmy prefabrykującej szkielety - mniej niż 30 cm na gotowo przy U ~ 0.16 :) Niestety, najprawdopodobniej nie będzie mnie na to stać :(

 

Porotherm też można murować na klej (system Dryfix). Technologia podobna do klejonego BK. Tylko, że masz wtedy ceramikę ze wszystkimi dobrodziejstwami :) A prefabrykaty też nie są idealne. Widziałem swego czasu dom w tej technologii, który miał tragiczne pęknięcia na łączeniach elementów i na stropie. Niestety łączenie ze sobą dużych elementów zawsze ma takie ryzyko, że jak zaczną one pracować względem siebie to tak się właśnie skończy. Przy budowie z bardziej konwencjonalnej technologii tego problemu aż tak nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Ja u siebie wybrałem bloczki gazobetonowe H+H Gold + o długości 62,5cm PW o gęstości 600. To na ściany zewnętrzne. Ale zastanawiam się nad środkiem a konkretnie nośnymi ścianami. Myślałem o silikatach czyli ciężkich białych niegazowanych bloczkach z uwagi na lepszą dzwiękoszczelność i akumulacje ciepła, ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Ściany nośne wewnętrzne będą łączone z zewnętrznymi na przekładkę, więc w tych miejscach będzie inny współczynnik przenikania ciepła i zapewne większe mostki. Myślicie że to dobre rozwiązanie? Styropian 20cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia: z cenami materiałów konstrukcyjnych to jest tak, że one się bardzo mocno wahają i są zależne np. od sezonowości, zniżek producenta, dystrybutora, regionu Polski... czasami mam wrażenie, że zależą też od pogody albo kierunku wiatru :p W moim przypadku poszło trochę ponad 1600 pustaków Porotherm Dryfix (czyli metraż ścian trochę ponad 150 m2) i koszt był też powyżej 10k zł. ALE znam człowieka, który kupował dosłownie dwa miesiące później niż ja i za bardzo podobną ilość zapłacił prawie dwa tysiące mniej - w składzie 5 km dalej, niż tam gdzie ja kupowałem. Jak to jest możliwe to naprawdę trudno powiedzieć :)

 

Jest to bardzo możliwe. Sam kupowałem w styczniu Ytong Forte. Zaznaczam, że dopiero zaczynamy stawiać ściany zewnętrzne parteru - kupiłem z wyprzedzeniem. W ubiegłym tygodniu sprawdzałem ceny u tego samego dostawcy - zaoszczędziłem w ten sposób na pustaku i kleju ponad 5000 zł. Ogłaszane podwyżki cen prądu z początkiem 2019 roku zrobiły swoje i producenci podnieśli ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat (czyt. potrzebuję porady) co do wykonania ścian domu.

1/ ekipa budująca proponuje Porotherm PW25 lub Profi (ewentualnie Ytonga) oraz ocieplenie styropian (wełna) 20cm

2/ w projekcie mam SOLBET Optimal Plus 600 grubość 24cm oraz płyty styropianowe EPS-70 gr. 20cm

Porównując oba materiały z punktu widzenia współczynnika przenikania ciepła zdecydowanie lepiej wypada beton komórkowy. Z drugiej strony ceramika lepiej akumuluje ciepło.

Dom (z poddaszem użytkowym) nie jest specjalnie duży, 100m2 pow. użytkowej. Budowa jest przewidziana na dwa etapy - do najbliższej zimy SSO i wiosną-lato 2020r. doprowadzenie do stanu deweloperskiego.

 

Dokładnie ten sam problem miałem w ubiegłym roku. Wybrałem Ytong. Opisałem na blogu nasze wyliczenia i oszczędności wynikające z tego wyboru. Oczywiście założyłem przy tym, że ceny prądu i gazu będą rosły i wtedy te oszczędności są znacznie większe, co przekłada się na szybszy zwrot z inwestycji w Ytong, który przy zakupie wychodzi nieznacznie drożej od ceramiki (przy wszystkich kosztach budowy i wykończenia domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikatu o h=25 nie znajdziesz.

Ogólnie połączenie gazobetonu na zewnątrz, silikatu wewnątrz jest OK

 

No jedynie wysokość ma 25 cm. Więc mógłbym go obrócić ale z reguły silikaty mają 22x18x25 lub 22x12x25. Więc chyba musiałbym cieńsze nośne zrobić lub z dwóch warstw 12 cm.

Orientuje się ktoś jaką zaprawa cienkowarstwowa jest polecana do gazobetonu? Mi hurtownia co sprzedawała H+H wcisnęła ImpreFarb 25kg worki w cenie 17zł worek, ale później się dowiedziałem od znajomych że to raczej średnia jakość i nie wiem czy nie lepsze będą z Kleiba lub jakieś inne. Pomoże ktoś? Wziąłem całą paletę ale mogę zwrócić do hurtowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Materiał o wysokości 25 cm to np. Porotherm w systemie Dryfix. Silikaty są niższe ze względu na większą masę. Natomiast Porotherm do standardowej zaprawy cementowo-wapiennej (która nota bene jest lepsza na potrzeby ścian działowych) ma niecałe 24 cm. Resztę wysokości trzeba sobie dokleić z zaprawy. Co też nie jest jakimś problemem, bo często w ten sposób dołącza się ściany działowe z tego materiału do gazobetonu właśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...

A może przeróbka kontenera morskiego ?

Ja planuję zbudować/przerobić dom z kontenera morskiego.

Zdecydowałem się na dwa duże kontenery morskie połączone ze sobą co daje ok. 56 m2.

Oto przykładowe możliwości przeróbki kontenerów:

https://thecasaclub.com/the-hab-tiny...E1u58L1HCclvjo

https://www.mbarchitecture.com/resid...nsett-modular/

Oczywiście w naszych warunkach klimatycznych planuję docieplenie ścian, dachu i podłogi.

Koszt 1 kontenera 12m x 2,34m to ok 8 000 zł z dostawą w dowolne miejsce w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przeróbka kontenera morskiego ?

Ja planuję zbudować/przerobić dom z kontenera morskiego.

Zdecydowałem się na dwa duże kontenery morskie połączone ze sobą co daje ok. 56 m2.

Oto przykładowe możliwości przeróbki kontenerów:

https://thecasaclub.com/the-hab-tiny...E1u58L1HCclvjo

https://www.mbarchitecture.com/resid...nsett-modular/

Oczywiście w naszych warunkach klimatycznych planuję docieplenie ścian, dachu i podłogi.

Koszt 1 kontenera 12m x 2,34m to ok 8 000 zł z dostawą w dowolne miejsce w Polsce.

 

Koło mnie powstał taki dom. Koszta wyższe niż jakikolwiek inny materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przeróbka kontenera morskiego ?

 

A to da radę spełnić wymogi techniczne dla domu jednorodzinnego? Czy to będzie taki bardzo drogi domek letniskowy? Dla przykładu spełnienie wymogów z § 72. rozporządzenia w sprawie WT ile będzie kosztowało?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...