kerad85 06.10.2017 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Gdybym jeszcze raz budował, to też bym dał pierwszą warstwę z ceramiki + keramzyt. Niestety jakoś za szybko poszło murarzom i zdążyłem przemyśleć. Koszt niewielki, a jednak coś tam poprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pstawik 07.10.2017 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Gdybym jeszcze raz budował, to też bym dał pierwszą warstwę z ceramiki + keramzyt. Niestety jakoś za szybko poszło murarzom i zdążyłem przemyśleć. Koszt niewielki, a jednak coś tam poprawia. No właśnie, keramzyt czy perlit wsypywać do do pustaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 18.07.2018 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Odświeżam temat. Bedę budował dom na tradycyjnym fundamencie, tj. ława+mur fundamentowy. Mur fundamentowy będzie z silikatów pełnych, szerokości 18cm (A18) klasy 20. Mur nad ziemią z silikatów szerokosci 18cm klasy 15. Mysle jak lepiej odciąć termicznie mur fundamentowy od naziemnego. Oczywiście mógłby byc Isomur ale... jest zapora cenowa, która stawia znak zapytania nad sensem tego przedsięwzięcia. Czy w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie pierwszej warstwy z porothermu szerokości 18,8cm (klasy 15) o zasypanie tego perlitem? Czy jest jakiejś lepsze rozwiązanie? Czy można coś poprawić w tych moich warstwach na styku fundament-mur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.07.2018 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Odświeżam temat. Bedę budował dom na tradycyjnym fundamencie, tj. ława+mur fundamentowy. Mur fundamentowy będzie z silikatów pełnych, szerokości 18cm (A18) klasy 20. Mur nad ziemią z silikatów szerokosci 18cm klasy 15. Mysle jak lepiej odciąć termicznie mur fundamentowy od naziemnego. Oczywiście mógłby byc Isomur ale... jest zapora cenowa, która stawia znak zapytania nad sensem tego przedsięwzięcia. Czy w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie pierwszej warstwy z porothermu szerokości 18,8cm (klasy 15) o zasypanie tego perlitem? Czy jest jakiejś lepsze rozwiązanie? Czy można coś poprawić w tych moich warstwach na styku fundament-mur? Mi KB z dłuuuugim doświadczeniem powiedział że nie powinno łączyć się różnych typów bloczków , bo kazdy materiał inaczej "pracuje" i takie ściany mogą pękać. Dlatego takich "mixów" się nie spotyka w oryginalnych projektach a do likwidacji mostków termicznych służy ... płyta fundamentowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 19.07.2018 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Bez przesady z tym łaczeniem materiałów. Każdy łączy ściany z warstwą żelbetu (wieniec) i jakoś mury od tego nie pękają. Problem by mógł być gdyby ściany były z różnych materiałów... ale przecież tak też ludzie budują (zwłaszcza działówki). W ogóle ta pierwsza warstwa bloczków to będzie "mieszkała" w niemal stałej temperaturze zapewne w okolicy kilkunastu stopni więc co tu ma pracować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.07.2018 05:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Bez przesady z tym łaczeniem materiałów. Każdy łączy ściany z warstwą żelbetu (wieniec) i jakoś mury od tego nie pękają. Problem by mógł być gdyby ściany były z różnych materiałów... ale przecież tak też ludzie budują (zwłaszcza działówki). W ogóle ta pierwsza warstwa bloczków to będzie "mieszkała" w niemal stałej temperaturze zapewne w okolicy kilkunastu stopni więc co tu ma pracować? Wieniec to zupełnie inna rzecz i ma inne zadanie ... Mowa o budowie ścian z różnych materiałów. KB powiedział mi że nie powinno się tak robić bo to błąd i w żadnym projekcie takiego czegoś raczej nie znajdziemy , a że ludzie robią to inna kwestia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2018 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Mowa o budowie ścian z różnych materiałów. KB powiedział mi że nie powinno się tak robić bo to błąd i w żadnym projekcie takiego czegoś raczej nie znajdziemy , a że ludzie robią to inna kwestia ... W wielu jest łączenie bloczków betonowych z BK, porothermem czy innymi materiałami. W wielu projektach są słupy żelbetowe i nadproża. Czasami nadproża systemowe zbudowane z różnych materiałów. Często ściany działowe z innych materiałów, niż konstrukcyjne. Chybiona argumentacja. Ze świecą szukać budowlańca co ma pojecie o mostkach i energooszczędności. Nawet wśród ekip od ocieplania jest z tym słabo. Pomysły poprawienia energooszczędności zazwyczaj wywołują u nich sprzeciw często o śmiesznej argumentacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 19.07.2018 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Z tego co się orientuje to głównym celem stosowania płyty fundamentowej jest rozłożenie obciążeń na grunt na większa powierzchnie i ma uzasadnienie gdy grunty sa słabo nośne, np. jakiejś torfy. Ale my nie o płycie fundamentowej... Jakie obecnie sa najsensowniejsze rozwiązania do zmniejszenia mostka termicznego na połączeniu muru fundamentowego z murem naziemnym. U mnie i mur fundamentowy i naziemny będzie z silikatu szerokości 18cm. Oczywiście jako fundament będzie zastosowany pełny silikat. Czy tym najsensowniejszym rozwiązaniem jest wykonanie pierwszej warstwy z porothermu i ewentualnie zasypanie perlitem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.07.2018 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Z tego co się orientuje to głównym celem stosowania płyty fundamentowej jest rozłożenie obciążeń na grunt na większa powierzchnie i ma uzasadnienie gdy grunty sa słabo nośne, np. jakiejś torfy. To kiepsko się orientujesz największymi zaletami płyty jest CAŁKOWITA likwidacja mostków termicznych , zapewnienie ciągłości izolacji termicznej jak i przeciwilgociowej oraz możliwość postawienia domu na terenach gdzie sa kiepski warunki gruntowe ... Zależnie od gruntu płyta może być tania w wykonaniu (dobre warunki glebowe) albo droga w wykonaniu (trudne warunki glebowe). U mnie płyta wyszła w cenie zwykłych fundamentów a nawet ... taniej ... Za zachodzie płyta to już standard , bo buduje się szybciej , koszty robocizny dużo niższe i jest mała możlwość popełnienia różnych błędów. Dodatkowo jest to najcieplejszy rodzaj fundamentu i najbardziej wytrzymały. Zwykłe fundamenty to już głupota przy budowie domu energooszczednego .. Najpierw dowiedz się czy KB pozwoli na mury fundamentowe użycie silkaktu pełnego 18cm , bo według specyfikacji producenta silikatów dopiero silikat 25cm ma "zastosowanie" do budowy fundamentów. Możesz i dać tą ceramike i zasypywać jak KB nie będzie miał zastrzeżeń i w ten sposób lekko ograniczyć straty ciepła , ale i tak będą jeszcze ściany wewnatrz domu które nie będą w żaden sposób izolowane termiczne ... Dla mnie sztuka dla sztuki. Jak komuś zależy na braku mostków termicznych i aby było jak najcieplej to robi płytę ... A tak to takie pudrowanie syfa. Syf będzie ciągle tyle że mniej widoczny. Lepiej zamiast pudrować go usunąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 19.07.2018 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 To kiepsko się orientujesz Mógłbym z Toba o tym podyskutować... największymi zaletami płyty jest CAŁKOWITA likwidacja mostków termicznych , zapewnienie ciągłości izolacji termicznej jak i przeciwilgociowej oraz możliwość postawienia domu na terenach gdzie sa kiepski warunki gruntowe ... Zależnie od gruntu płyta może być tania w wykonaniu (dobre warunki glebowe) albo droga w wykonaniu (trudne warunki glebowe). U mnie płyta wyszła w cenie zwykłych fundamentów a nawet ... taniej ... Niemniej zaczałbym od przeredagowania Twojej wypowiedzi: "największymi zaletami płyty jest możliwość postawienia domu na terenach gdzie sa kiepski warunki gruntowe oraz CAŁKOWITA likwidacja mostków termicznych , zapewnienie ciągłości izolacji termicznej jak i przeciwilgociowej ..." Dla przykładu o kolejności zalet pierwszy lepszy znaleziony artykuł o PF: https://muratordom.pl/budowa/fundamenty/kiedy-plyta-fundamentowa-zamiast-budowy-tradycyjnych-fundamentow-domu-aa-Kqny-JRPB-JEy3.html "Zalety płyty fundamentowej 1.Płyta fundamentowa zapewnia równomierne przekazanie obciążenia z budynku na każdy grunt, także słaby, bez względu na ukształtowanie działki. To doskonałe rozwiązanie posadowienia budynku na gruntach nieprzepuszczalnych, którym zagraża zawilgocenie, lub na zboczach. 2. Izolacja przeciwwilgociowa płyty stanowi jedną równą płaszczyznę. Można ją zrobić pod lub nad płytą. Gruba warstwa izolacji termicznej ułożona pod płytą pozwala na otoczenie budynku ciągłą warstwą izolacji (bez mostków). 3. Nie trzeba robić głębokich wykopów, płytę można zbudować na głębokości nawet 50 cm. Jest łatwiejsza i szybsza do realizacji. Można uniknąć wielu błędów." ale to temat o Isomurze i jego zamiennikach a nie o płycie, której zalet nie przekreślam, ale nie jestem w tym rozwiązaniu ślepo zakochany i nie uważam, ze PF jest lekiem na wszelkie problemy. Chętnie z Toba porozmawiam na ten temat w odpowiednim wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 19.07.2018 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Odświeżam temat. Bedę budował dom na tradycyjnym fundamencie, tj. ława+mur fundamentowy. Mur fundamentowy będzie z silikatów pełnych, szerokości 18cm (A18) klasy 20. Mur nad ziemią z silikatów szerokosci 18cm klasy 15. Mysle jak lepiej odciąć termicznie mur fundamentowy od naziemnego. Oczywiście mógłby byc Isomur ale... jest zapora cenowa, która stawia znak zapytania nad sensem tego przedsięwzięcia. Czy w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie pierwszej warstwy z porothermu szerokości 18,8cm (klasy 15) o zasypanie tego perlitem? Czy jest jakiejś lepsze rozwiązanie? Czy można coś poprawić w tych moich warstwach na styku fundament-mur? Temat był już wałkowany wiele razy. U siebie dałem Porotherma 18.8 i zasypałem perlitem. Kolega dał beton komórkowy na pierwszą warstwę i też jest ok. Sam musisz zdecydować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 19.07.2018 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Szukam potwierdzenia bo nie przeczytałem całego wątku od początku, czyli kilka lat wstecz, a tylko skupiłem sie na ostatnich stronach i najbardziej aktualnych wpisach. Dopiero biore sie za projektowanie swojego domu. Obawiam się, że w przypadku mojego domu BK na pierwsza warstwe by nie wystarczył. Może przy parterówce, zwłaszcza bez ciężkiego stropu byłoby OK. U mnie będzie dom piętrowy (dwie pełne kondygnacje), z jednym stropem, dachówka ceramiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 19.07.2018 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Sam mam dom z BK i ten materiał polecam, natomiast w przypadku ścian z (bardzo ciężkiej) silki jak w Twoim przypadku to bym jednak wolał te ściany postawić na warstwie ceramiki a nie BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2018 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Choćbyś całe piętro miał zalane wodą 2,5m wysokości to BK to wytrzyma. To przesąd jakiś. Ktoś widział zmiażdżoną ścianę z BK (np. przez zalegający śnieg czy dobudowanie piętra)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 19.07.2018 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Kaizen chyba przesadzasz. Własnie dlatego nie widzimy takich katastrof bo nikt nie przesadza z obciążeniem danego materiału. Sa wyliczenia ile dany materiał może wytzymać. Jest dodana tolerancja i nikt tych norm nie przekracza. Jeśli doszło by do zmiażdżenia takiej ściany to ktoś musiałby za to wziąc odpowiedizlaność, a inaczej mówić "beknąć". Albo producent jesli okazało by sie że produkt wytrzymał mniej niz deklarowane albo KB i projektant, ze dopuścili taki produkt wiedząc, ze obciążenie jest większe niż materiał może wytzrymać. Jeśli tylko mur by pękał to odpowiedizlanosc cywilna. Jesli byłaby katastrofa budowlana to prokurator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 19.07.2018 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 @marrio też miałem takie przemyślenia i dlatego dla świętego spokoju dałem ceramikę w kl 15, takiej samej jak silikat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.07.2018 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Róbcie jak uważacie, bo to Wasze, ale....Uważajcie jak robicie! Jak się da i jest za co - płyta....Jak fundament to....Szkło piankowe....Isomur...Ceramika zasypana perlitem...BK.......Normalna ściana. Ociec i dziadzio tak robili (normalna ściana na fundamencie) i chałupina stoi już półwiecze!Sie da. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 23.07.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ściana nie pęka poprzez łączenie różnychaterialow a poprzez zbyt szybkie osiadanie budynku.Ja dałem porotnerm zasypany perlitem jestem zadowolony .Mostków na termowizji niewidać. 5 np drewna mi starcza na rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.07.2018 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 (edytowane) Mostków na termowizji niewidać. Wrzucisz fotki? U mnie widać. A do sciany fundamentowej i chudziaka jest tu 26cm BK o trudnej do pobicia lamdzie. Łazienka i pokój - widać, że ściany zarówno działowe jak i zewnętrzne ciągną trochę chłodu z gruntu. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=415816 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=415817 Mostek tu jest pewny - można go tylko minimalizować Edytowane 24 Lipca 2018 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 24.07.2018 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Choćbyś całe piętro miał zalane wodą 2,5m wysokości to BK to wytrzyma. To przesąd jakiś. Ktoś widział zmiażdżoną ścianę z BK (np. przez zalegający śnieg czy dobudowanie piętra)? Jak zwykle pieprzysz głupoty 2,5 m słupa wody to obciażenie rzędu 25kN/m2 , nie dosć ,że strop takiego czegoś nie wytzryma to BK rozpadłby się na kawałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.