Jacekss 09.05.2013 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 no właśnie nie bardzo, na każdą kopulę jest oddzielna wentylacja. kłopot w tym, że nie wiem ile tych przepustów pozostawić. Chyba muszę poszukać kogoś kto mi to rozplanuje, ja na razie planuje dach. to w takim przypadku to podstawa dobry plan, a potem działanie.. nie na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 10.05.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Dołączę się do tematu. Z końcem maja planuję rozpocząć budowę domu parterowego z poddaszem użytkowym (sporo okien połaciowych) - 225m2. Garaż w bryle budynku. Mury będą z Solbetu 24cm na klej + styro 20 cm. Co do ogrzewania, w projekcie jest kocioł gazowy c.o/c.w.u, 11 pomieszczeń ogrzewanych grzejnikami naściennymi + 7 ogrzewanych podłogówką (kuchnia, łazienki, korytarze). Planuję też kominek, który zawsze chciałem mieć (z płaszczem wodnym?). Jesteście w stanie ocenić czy w moim przypadku istnieje sens budowy WM+GWC? (pewnie glikolowego z powodu wysokiego poziomu wody, ok. 1m.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.05.2013 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 hm przy takiej ilości okien musisz nieźle główkować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.05.2013 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 A dlaczego wybrałeś gazobeton? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 11.05.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Co do gazobetonu to decyzja nie była latwa. Niby jest cieplejszy, za to ceramika ma większą akumulacyjność. Jedni chwalą bk drudzy ceramikę, a jako że mialem więcej doświadczenia (użytkowego) z bk + wychodzi taniej w skladach więc taka padła decyzja. Co do wentylacji, wiem że im szczelniejszy dom tym większy sens rekuperacji więc zastanawiam się czy w moim przypadku będę w stanie taką szczelność uzyskac. Autorus - mozesz rozwinąć swoją myśl, na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 11.05.2013 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Autorus - mozesz rozwinąć swoją myśl, na co zwrócić uwagę? Autorus chyba myśli że masz 225 m2 okien połaciowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2013 10:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Szklarnie wentyluje się grawitacyjnie...Napęd tam jest taki, że lepszego nie trzeba. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 11.05.2013 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Faktycznie może niezbyt fortunnie to ująłem. 225m2 pow. użytkowej, okien połaciowych 11 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2013 11:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 1,5m2 na okno...11 sztuk...16,5kW zysków solarnych na pięterku... w domu dobrze docieplonym!1000zł (średnio) za żaluzje zewnętrzne...11000zł za odcięcie tych zysków. Biedny człowiek...Co oni mu zaprojektowali? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.05.2013 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 (edytowane) Co do gazobetonu to decyzja nie była latwa. Niby jest cieplejszy, za to ceramika ma większą akumulacyjność. Jedni chwalą bk drudzy ceramikę, a jako że mialem więcej doświadczenia (użytkowego) z bk + wychodzi taniej w skladach więc taka padła decyzja. Co do wentylacji, wiem że im szczelniejszy dom tym większy sens rekuperacji więc zastanawiam się czy w moim przypadku będę w stanie taką szczelność uzyskac. Autorus - mozesz rozwinąć swoją myśl, na co zwrócić uwagę? A silka ? Polecam Ci rewizję tej decyzji pod tym kątem. Taniej czy drożej w skali całego budynku różnica będzie niewielka. A może trzecią łazienkę wykończyć później i zrobić mury trochę drożej. Nie licz cen na ścianach. I nie czytaj marketingowego badziewia, poczytaj technicznie co to jest gazobeton, poroterm i silikat, no i cegła pełna oczywiście. Nie radź się handlowców, oni zawsze polecają to na czym mają większą marżę. Posiądź tę wiedzę sam. Nikt ci nie doradzi, to Ty będziesz w tym mieszkał przez najbliższe xx lat. Edytowane 11 Maja 2013 przez herakles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2013 11:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 " Mury będą z Solbetu 24cm na klej + styro 20 cm. Co do ogrzewania, w projekcie jest kocioł gazowy c.o/c.w.u, 11 pomieszczeń ogrzewanych grzejnikami naściennymi + 7 ogrzewanych podłogówką (kuchnia, łazienki, korytarze). Planuję też kominek, który zawsze chciałem mieć (z płaszczem wodnym?). " Mury z piany betonowej - zero akumulacji + 20cm ocieplenia...Układ grzejnikowy i układ podłogówki, jakby JEDEN układ grzewczy miał sobie rady nie dać...O kondensacie - zapomnij...Krzywda planowana w postaci opiekacza wielokilowatowego w salonie...Watą pewnie kryte - znaczy namiot na murowańcu, czyli kolejny bieda-domek... Oczywiście da się to zbudować, bo wielu TAK buduje.Nawet czasem da się to utrzymać...Naprawdę nie dało się tego lepiej wymyślić? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 11.05.2013 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Krzywda planowana w postaci opiekacza wielokilowatowego w salonie... Skąd taka niechęć do kominków? Przecież to podstawowa atrakcja salonu, jeśli w domu ma coś być bez sensu to niech będzie to kominek, ale TYLKO kominek, a nie wszystko, dlatego z pozostałą wypowiedzią to w 100% się zgodzę. Odeślę kolegę to twojego wątku o buforach: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a Jest tam bardzo dużo mądrych wypowiedzi na temat nie tylko bufora ale i ogrzewania. Lektura długa, ale myślę, że pozwoli zrozumieć procesy jakie zachodzą w domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 11.05.2013 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Mialo być o wentylacji, a widzę że cała koncepcja do zmiany:D Herakles - zgadza się z kominkiem, będzie bo ma być. Bardziej chodzi o walory 'rekreacyjne' ( z ekonomicznego punktu bezsensowne).Adam M. bardzo Cię proszę, możesz poradzić co i w jaki sposób poleciłbyś wykonać aby miało to ręce i nogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 12.05.2013 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Musisz sobie zdawać sprawę że Adam MK jak ci zrobi zmianę koncepcji to możesz tego nie przeżyć Na moim przykładzie mogę powiedzieć , że kolega Adam zrobił mi rewolucję, pozaginał architekta i wykonawcę Oj się działo. Sądze tez , że koniecznie musisz go poprosić o spotkanie, zarezerwuj sobie cały dzień, ale nie będziesz żałował. Gwarantuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 12.05.2013 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Tego właśnie się obawiam.. Obym tylko nie musiał zmieniać projektu domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 12.05.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 płonne nadzieje chyba, tym bardziej gdy masz projekt z "gotowca"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.05.2013 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 (edytowane) Przecież nie masz projektu domu...Masz projekt obiektu domopodobnego.Zamiennik, a do tego - drogi. Jak ma być kominek - powinien być też "pochłaniacz" tego strumienia ciepła, jakie on wyzwala.A to znaczy, że bryła powinna być bardzo akumulacyjna.Budując z silikatów osiągniesz dom ciepły zimą, zimny latem cichutki i tolerujący szaleństwa kominkowe.O termoizolacji bryły i tak decyduje sweterek, jaki na dom założysz.Sam dom może być i z blachy falistej a przy 20cm styro i tak osiągniesz mniej jak 0,3W/m2 x stK. Pomyśl nad PEŁNYMI kondygnacjami. Bez skosów.A jak MUSZĄ być skosy - wylej "trumnę".Nie stawiaj namiotu na murowańcu!To sam kłopot i tysiąc problemów a taniej nie jest!!! Pomyśl czym go będziesz grzał.To narzuca Ci WIELKOŚĆ i LOKALIZACJĘ kotłowni.Także jej wyposażenie.Innej wentylacji jak mechaniczna zrównoważona - nie rozważaj.Czy z odzyskiem - policz! Często rekuperator nie jest potrzebny.Warto za to ZAWSZE zrobić GWC.Jakie?- Takie jak warunki pozwolą. DOBRE. Obejrzyj sobie ten domopodobny projekt i zobacz co z tego tam masz...Nie buduj byle czego. Lata z tym będziesz walczył zamiast tam odpoczywać a to też kosztuje. Adam M. Edytowane 12 Maja 2013 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.05.2013 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 MOŻE TAK BYĆ, że mało zrozumiałeś z tego, co napisałem... Wtedy... Weź IDENTYCZNEJ WIELKOŚCI dwa kawałki bloczka na ściany. Jeden - silikat a drugi ten BK. Rozpal ognisko i wrzuć je do niego. Popal to ognisko tak z pół godzinki. Weź dwa takie same wiadra wody. Wydłub z ogniska te bloczki i wrzuć po jednym do każdego wiaderka. OSTROŻNIE! Odczekaj z pięć minut a potem sprawdź ręką temperaturę wody w tych wiaderkach. Wtedy zrozumiesz o czym napisałem. Uwaga... WIEM, ze wydaje się oczywistym wynik tego doświadczenia. Ale... Niech kto je zrobi i napisze jak bardzo było oczywiste dla niego. Można się zdziwić! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.05.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Nie wytrzymałem i musiałem.Piszesz o watą krytym i takie tam.Wata nie do końca jest winna,choć uważam że to materiał na skośny dach badziewny.Można watą,choć lepsza celuloza odpowiedniej grubości ,bo przesunięcie fazowe,ciepło właściwe i takie tam.Wydaje mi się ze odgrodzenie waty,czy celulozy od powietrza zewnętrznego jest najważniejsze.Nie szmatką a solidną przegrodą.I nie musi to być beton .Dla lekkiego dachu może być OSB,lub MFP,z tym,że uszczelniona taśmą na stykach.Reszta technologii bez zmian,choć efektywniejsza będzie izolacja dodatkowa ze styropianu nakrokwiowa.Pkt.rosy można odsunąć od krokwi czy izolacji.Izolacja bezpieczna od wilgoci (wata),bo celuloza sobie poradzi.Przy wacie-wełnie mineralnej ,na poddaszu latem niemiłosiernie gorąco bo i dach do 80oC dochodzi.Przy celulozie chłodno,bo gorącz do zmierzchowego nocnego chłodu nie zdąży dojść(przesunięcie fazowe).No i istotna rzecz .Celuloza nie wymaga paroizolacji.Jestem tego pewien(nie do końca wierzę w słowo pisane),bo testowałem w skrajnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 27.05.2013 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Mam taki problem: instalację wentylacji wykonałem sam. Wygląda to tak: - rury thermoflex od czerpni do centrali fi 200, - od centrali do skrzynek rozdzielczych fi 200, - ze skrzynek rozdzielczych do anemostatów: dłuższe odcinki (parter) fi 150, krótsze odcinki (poddasze) fi 125 - centrala Jan-Gaz 350 Podłączyłem wszystko ładnie i zgrabnie, i okazało się, że z anemostatów nawiewnych ładnie wieje (nie mam anemometru tak więc stwierdziłem to organoleptycznie), natomiast w anemostatach wywiewnych cisza. Pomyślałem sobie: pewnie wentyl w centrali nie działa. Wykręciłem rurę, łapę przyłożyłem i działa. Pomyślałem sobie może działa za słabo, ale wyciągnąłem filtry i oba brudne (ten na nadmuchu brudniejszy). Kolejna myśl, rozpięły się gdzieś rury pod drodze z centrali do skrzynki rozdzielczej. Zamieniłem rurę nawiewną z wywiewną i okazało się, że to nie to, bo z zaczęło wiać z anemostatów wywiewnych. No i teraz nie wiem co dalej. Sytuacja jest taka, że w kuchni nie wyciąga mi pary z garów, w łazience smrodów, a nad kominkiem ewentualnego dymu. Tak więc skąd instalacja ciągnie powietrze? Jak to sprawdzić? Czy skoro jestem w stanie wyczuć wianie to czy powinienem też czuć ssanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.