Princesa 10.01.2011 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Ja tylko nieśmiało wtrącę swoje pytanie - dla kotłowni z piecem na paliwo stałe robić ekstra grawitacyjną wentylację czy WM da radę? Gość z firmy od WM właśnie proponuje dla całego domu WM reku a dla kotłowni grawitacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 10.01.2011 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Ja tylko nieśmiało wtrącę swoje pytanie - dla kotłowni z piecem na paliwo stałe robić ekstra grawitacyjną wentylację czy WM da radę? Gość z firmy od WM właśnie proponuje dla całego domu WM reku a dla kotłowni grawitacyjną. kocioł potrzebuje dużo powietrza - rozwiązanie słuszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Princesa 10.01.2011 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Ale ale, zapomniałam dodać, że w kotłowni czerpnia jest jako taka zetka (jak od kominka) a wyciąg w kominie. Nie wiem czy to coś zmienia ale cały komin budować żeby samą kotłownię wentylować Wygląda to tak: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs791.ash1/168112_180878458599639_100000324573600_510695_1929870_n.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 10.01.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 przy pracującym piecu będziesz miała w kanale wentylacyjnym i tak wsteczny ciąg więc potrzebny jest jak psu buty ale przepis mówi jasno i po dyskusji, musisz zrobić kanał pionowy i najlepiej dodatkowy nisko dla dopływy powietrza do spalania albo piec z zamkniętą komorą i wtedy wm naw/wyw bez tych kanałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 14.01.2011 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Tylko mnie nie zastrzelcie, ale już mam mętlik w głowie od tego wszystkiego (zapanowaniem nad zaplanowaniem wszystkiego podczas trwającej budowy).Pytanie:Wyszło mi, że potrzebuję 130m3/h powietrza świeżego wpompować w dom i 120m3 "brudnego" wypompować. Rekuperator w takim przypadku powinien mieć wydajność ok 150m3/h czy raczej powinienem te strumienie zsumować i wyjdzie 300m3/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 14.01.2011 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Tych wartości się nie sumuje.Te 150m3 liczysz według norm wentylacyjnych, czy domek taki mały?Bo jeśli w/g norm, to są to wartości minimalne i zastanów się czy na pewno nigdy nie będziesz potrzebował więcej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 14.01.2011 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Czyli to jest tak, że:- świeże powietrze dla czystych pomieszczeń to powietrze z zewnątrz (transportowane przez wentylator reku)?- świeże powietrze dla brudnych pomieszczeń to powietrze które przejdzie z pomieszczeń czystych?Wówczas tak, powinienem brać pod uwagę 150m3/h.Mam domek 121m2, a jego kubatura to około 300m3. Myślałem o reku o wydajności ok 300m3/h (1bieg-100, 2-150, 3-225).Wydatki liczyłem wg moich założeń (pokoje 1wym/h, łazienki i kuchnia chyba 3wym/h jeśli dobrze pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 15.01.2011 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 dobrze myślisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 17.01.2011 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Dzięki za wyjaśnienie.Czyli tak w zasadzie znając kubaturę (tą liczoną oczywiście), mnożymy ją przez 2/3 i mamy z grubsza wydajność jednostki jaka będzie nam potrzebna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 17.01.2011 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 nie do końca..... trzeba policzyć wg stanu faktycznego i nie stosować takich uproszczeń.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 17.01.2011 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 :)Te 2/3 kubatury to rzeczywiście duże uproszczenie, choć przeważnie trafia w wymogi normowe. A normy mówią - w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową lub węglową - 70 m3/h, -w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną - 30 m3/h w mieszkaniu do 3 osób i 50 m3/h dla więcej niż 3 osób, - w kuchni bez okna zewnętrznego wyposażonej w kuchnię elektryczną - 50 m3/h - w łazience ( z WC lub bez) - 50 m3/h, - w wydzielonym WC - 30 m3/h, - w pomocniczym pomieszczeniu bezokiennym - 15 m3/h, - w kuchni bez okna zewnętrznego, wyposażonej w kuchnię gazową, obowiązkowo z mechaniczną wentylacją nawiewno-wywiewną - 70 m3/h, - dla pokoju mieszkalnego oddzielonego od pomieszczeń kuchni, łazienki i WC więcej niż dwojgiem drzwi lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/h, Poza tym spójrz na to jeszcze tak. 0,6kubatury/h to właściwie taki minim. 0,9-1,1kubatury/h to pełen komfort praktycznie w każdych warunkach. Max wydatku powietrza będziesz praktycznie używał tylko latem (intensywne przewietrzanie dla zbicia temperatury), lub po najeździe znajomych, rodziny celem pozbycia się wspomnienia po nich (np. dym papierosowy) Normalnie wentylujesz, szczególnie zimą na poziomie 0,15-0,3V/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balbina200 17.01.2011 23:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Halo! Potrzebuję pilnej pomocy!!! Dzisiaj zaskoczyła mnie ekipa, która niespodziewanie pojawiła się na budowie i zaczęła kończyć, przerwane z powodu mrozu, prace. Mieli się zjawić dopiero na wiosnę (ale "zapotrzebowali" kasy i chcą ukończyć etap piwnic). Ustaliłam z Kierownikiem, że ok, niech robią jeśli pogoda się utrzyma. Ale pozmieniało mi to plan działań Miałam mieć czas do wiosny na wybór firmy od rekuperacji i na projekt, a tu się okazuje że w czwartek chcą wylewać strop żelbetonowy! Ups... do tego czasu muszę wiedzieć jak przewidzieć wentylację! Z projektem się nie wyrobię. Potrzebuję porady. Czy można zrobić profilaktycznie więcej otworów na wentylację (a może nie trzeba), żeby się później nie okazało, że zabraknie i spokojnie przygotowywać projekt, a potem w te otwory wprowadzić odpowiednie rury? Mówimy o 1 stropie - między piwnicą (w której jest kotłownia i dwa pomieszczenia do ewentualnego zamieszkania) a parterem. A może wystarczy jeden otwór? Gdzie i jak go przeprowadzić? Cholercik! Nie chcę tego schrzanić... Musi być reku - bo mamy silkę. Proszę o POMOC. PS informowałam ekipę, że chcę mieć wen-mech i żeby to uwzględnili podczas wylewania, ale jak widać nie można się na nich całkowicie zdać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 18.01.2011 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 więc weź jakiegoś instalatora, niech popatrzy pomyśli i powie jak to widzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 18.01.2011 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Zrób dwa niezależne systemy.Jeden do piwnicy drugi na dom.Cena sumaryczna w zastosowaniu dwóch urządzeń będzie bardzo podobna jak w przypadku jedengo większego urządzenia. Edytowane 18 Stycznia 2011 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 18.01.2011 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ...nie sądzę, żeby dwa urządzenia kosztowały tyle co jedno większe....a co do stropu to jak będzie trzeba to instalator przekuje strop w odpowiednim miejscu podczas montażu instalacji więc nie przejmowałbym się zbytnio tym, że murarze zaleją strop... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 18.01.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Oczywiście, aby nie rzucać słów na wiatr:np. 2 x Renovent HR300 - ok. 11kJeden podobnej klasy reku wydajność sumaryczna identyczna - ok. 10k Obie wersje ze sterownikami + silniki prądu stałego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balbina200 18.01.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 więc weź jakiegoś instalatora, niech popatrzy pomyśli i powie jak to widzi Instalatora od firmy rekuperacyjnej? Chyba tak będę musiała zrobić. Tylko jeszcze nie mam podjętej decyzji którą firmę wybiorę Za mało mam jeszcze informacji. A czy grubość tych rur nie ma znaczenia? I jeśli potem zmienię na inną firmę to będą im pasowały te otwory czy to może się zmienić? W zbrojeniu trudno będzie później wiercić... Dzięki za zainteresowanie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 18.01.2011 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ...żeby nie rzucać słów na wiatr 2 x Jangaz 350 m3 - 11 k, Jangaz 500 m3 - 6,5 k w domu jednorodzinnym raczej większych jednostek niż 500 się nie stosuje, chyba że jest to dom wielkości pałacu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 18.01.2011 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 w zbrojeniu da się zrobić przekucie i ja bym nic nie ruszał jeżeli i tak nie wiesz gdzie mają być przepusty, ale jeżeli się upierasz to:jak wiesz na pewno że reku będzie stał w piwnicy to zrób przepusty z rury kanalizacyjnej sr 200 (to na pewno wystarczy), musisz zrobić tych przepustów 4 szt (czerpnia, wyrzutnia, nawiew na pomieszczenia, wywiew z pomieszczeń - jak masz możliwość podłączyć wywiew do komina to wystarczą 3 przepusty), jak reku będzie na wyższych kondygnacjach to 2 przepusty (nawiew/wywiew) i rury przeprowadzisz piwnicą w te miejsca w które będziesz chciała (tzn instalator to zrobi)....to są oczywiście moje rady "w ciemno" - na pewno bardziej dokładnych rad można udzielić po zaprojektowaniu instalacji..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 18.01.2011 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ...żeby nie rzucać słów na wiatr 2 x Jangaz 350 m3 - 11 k, Jangaz 500 m3 - 6,5 k w domu jednorodzinnym raczej większych jednostek niż 500 się nie stosuje, chyba że jest to dom wielkości pałacu.... A licząc ściślej - za 100m3 wydajności z mniejszym płacimy 1600 zł a w większym 1345 zł. A gdyby były modele różniące się wydajnością dwukrotnie najpewniej różnica byłaby jeszcze większa. Nic niezwykłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.