nydar 04.11.2012 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Miałem coś koło 22.Ale dopiero w tym tygodniu będzie wpięty rekuperator szarych ścieków.Wtedy zobaczymy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 04.11.2012 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Wiem że są takie kominki bo chcę nimi zakończyć systemy kominowe właśnie w łazience na górze i w kuchni (na dole). Są one wymurowane pod samą więźbę i ścięte pod skosem. Póki co posiadam zdjęcie komina w kuchni i to od tyłu (załączę choć wiem że to nie o to chodzi bo niewiele widać). Jutro zrobię zdjęcie komina w łazience. Kominki, które kupiłam są to kominki wentylacyjne firmy roben (tak jak dachówka). Wklejam link: http://http:1//www.roben.pl/227458.xml. Mam nadzieję, że zadziałają (tyle za nie zapłaciłam, że muszą!!!).Cóż jak trzeba to kupię jeszcze jeden. Musze (musimy ) działać szybko bo dachówka już się kładzie. Bardzo dziękuję za pomoc:) Kominki, a kominki to wielka różnica. Ten, który zamieściłem powyżej jest wysoki i znacznie lepiej usytuowany ponad dachem. Ten w linku ma jedną zaletę: posiada średnicę d=150 i jego powierzchnia trzyma normę. Niestety nie mogę namierzyć żadnej deklaracji zgodności na stronie producenta, jest bardzo króciutki i podczas naporu nań silnego wiatru przy takim usytuowaniu może sobie nie poradzić. Odnośnie mojego pytania o komin systemowy od kominka pytałem ponieważ w takim stanie wszystko można jeszcze zrobić. Chodzi mi o bardzo ważną sprawę, komin systemowy musi być oddalony od konstrukcji drewnianej dachu minimum 10cm ponieważ przy ewentualnym pożarze sadzy jego ściana pomimo że jest ocieplona wewnątrz może się nagrzać nawet do 300oC. Jest to często bagatelizowane i wynika z niewiedzy instalatorów. Wszyscy podają jako najważniejsze wady kominów systemowych, że niedylatowany na wylocie, zamurowany na trójniku itp. a to wszystko pikuś z tą odległością 10cm właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 05.11.2012 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 (edytowane) sprawdź jaka jest temperatura przed samą centralą na kanale wyciągowym, coś mi się wydaje że z tych 20* domowej dolatują jakieś ochłapy ... Muszę przeczytać instrukcję reku bo może ta temperatura wymienianego powietrza to właśnie dolot? Kto ma jan-gaza - jak to jest? Jeżeli by tak było to by oznaczało, że coś nie tak jest z izolacją rur, przecież przy 20 (a miejscami 30) cm ocieplenia nie powinno być żadnego spadku temperatury na kanałach. Edit: Głupoty piszę, przecież reku mierzy temperaturę dolotu z pomieszczeń w kanale i sterownik pokazuje dziś no 20,9 stopnia czyli na kanałach nie ma straty lub jest minimalna. Edytowane 5 Listopada 2012 przez bitter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skalista 05.11.2012 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Kominki, a kominki to wielka różnica. Ten, który zamieściłem powyżej jest wysoki i znacznie lepiej usytuowany ponad dachem. Ten w linku ma jedną zaletę: posiada średnicę d=150 i jego powierzchnia trzyma normę. Niestety nie mogę namierzyć żadnej deklaracji zgodności na stronie producenta, jest bardzo króciutki i podczas naporu nań silnego wiatru przy takim usytuowaniu może sobie nie poradzić. Odnośnie mojego pytania o komin systemowy od kominka pytałem ponieważ w takim stanie wszystko można jeszcze zrobić. Chodzi mi o bardzo ważną sprawę, komin systemowy musi być oddalony od konstrukcji drewnianej dachu minimum 10cm ponieważ przy ewentualnym pożarze sadzy jego ściana pomimo że jest ocieplona wewnątrz może się nagrzać nawet do 300oC. Jest to często bagatelizowane i wynika z niewiedzy instalatorów. Wszyscy podają jako najważniejsze wady kominów systemowych, że niedylatowany na wylocie, zamurowany na trójniku itp. a to wszystko pikuś z tą odległością 10cm właśnie. Dziwna sprawa z tymi kominkami. Tez byłam zdziwiona, że taki niski no ale chyba ktoś nad tym przed wyprodukowaniem pomyślał. Dużo wyższe są odpowietrzające do kanalizacji (też robena) i własnie wyglądem przypominają ten od Ciebie z linku. Nie chciałam wymurowywać komina bo i drożej wychodzi i z obróbkami różnie bywa. Co do komina od kominka to on jest juz wymurowany, zwrócę uwagę na ile centymetrów od więźby. Powinno być dobrze bo robione jest zgodnie z projektem a w projekcie kominy są własnie z bloczków systemowych (ale czy projektant wziął pod uwagę to o czym piszesz...?). A jeżeli jest za blisko to i tak chyba już za późno na jakieś zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 05.11.2012 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Edit: Głupoty piszę, przecież reku mierzy temperaturę dolotu z pomieszczeń w kanale i sterownik pokazuje dziś no 20,9 stopnia czyli na kanałach nie ma straty lub jest minimalna. skoro na wlocie do domu pokazuje 13* to sprawdź By pass, być może jest taka sytuacja jak u Konrada ze ta żaluzja się zamknęła na lewą stronę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 05.11.2012 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 o i się wyjaśniło ... źle zinterpretowałem odczyt na regulatorze ... pomiar na anemostatach dał 18 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 05.11.2012 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 No widzisz. Masz mniej za reku niż Nydar za GWC : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 05.11.2012 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 czyli co nydar górą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 05.11.2012 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Nydar ma tak wydajne GWC, i latem i jesienią i zimą, że żaden reku mu nie potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 05.11.2012 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 a może mu wykonawca reku zrobił niespodziankę i reku umieścił w gwc a on o tym nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.11.2012 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 o i się wyjaśniło ... źle zinterpretowałem odczyt na regulatorze ... pomiar na anemostatach dał 18 stopni na anemostatach..., czy wylocie z rekuperatora ? najbardziej interesujące są temperatury na wlotach i wylotach samego urządzenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hubixxx 06.11.2012 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Witam wszystkich użytkowników jest w trakcie wyboru rekuperatora i kanałów do wentylacji mechanicznej i zamierzam sam wykonać całą instalacje.Dom 120 metrów. Co sądzicie o tej firmie Rekuperator Comair HRWC 250 oraz te kanały Uniflexplus+ z góry dziękuje za Pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 06.11.2012 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 nie wiem jak ceny brać i się nie zastanawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 06.11.2012 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 na anemostatach..., czy wylocie z rekuperatora ? najbardziej interesujące są temperatury na wlotach i wylotach samego urządzenia ... Hmmm, no nie wiem, moim zdaniem ważniejsza jest temperatura na anemostatach - wtedy mierzymy sprawność całego układu. Co nam po sprawności samego reku? Liczy się cała instalacja, bo to ma znaczenie w ostatecznym rozrachunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 06.11.2012 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 nie do końca! jaka sprawność układu jeśli powietrze ogrzewa się w kanałach 0 czyli zabiera ciepło z domu, jego izolacji , później musisz je przecież uzupełnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ojtam 06.11.2012 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 nie wiem jak ceny brać i się nie zastanawiać Bardzo fajne i bardzo drogie rozwiązanie. Zerknij jeszcze na http://termokontrol.com.pl/ - system kanałów taki sam, a znacznie tańszy co do rekuperatora- nie mam pojęcia, nie widziałem, sie nie wypowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 06.11.2012 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 nie do końca! jaka sprawność układu jeśli powietrze ogrzewa się w kanałach 0 czyli zabiera ciepło z domu, jego izolacji , później musisz je przecież uzupełnić Ale gdzie ono ma się ogrzać? W grę wchodzą jedynie kanały reku-czerpnia i reku-wyrzutnia, ale w przypadku, gdy centrala stoi np. na nieogrzewanym stryszku, to nie ma znaczenia. Naturalnie, gdy centrala jest np. w piwnicy, a wspomniane przeze mnie kanały są kiepsko ocieplone i przebiegają przez "ciepłe" pomieszczenia (jak np. owa kotłownia) to ewentualne straty mogą mieć znaczenie. Choć i tak z reguły te kanały są duuużo krótsze niż reku-anemostaty, więc straty na nich mają znaczenie słabsze znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.11.2012 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Hmmm, no nie wiem, moim zdaniem ważniejsza jest temperatura na anemostatach - wtedy mierzymy sprawność całego układu. Co nam po sprawności samego reku? Liczy się cała instalacja, bo to ma znaczenie w ostatecznym rozrachunku. proponuję zrobić coś w rodzaju GWC tyle że w domu pod sufitem... nawet jak na zewnątrz mróz to na anemostatach będzie na plusie bez rekuperatora ... zgadnij jak sprawny będzie ten system ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 06.11.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Ale ja nie mówię o mierzeniu temperatury na samym anemostacie - ja np. czujnik mam wsadzony na jakieś jakieś 30cm w kanał - przy samym anemostacie to fakt, im mniejszy przepływ, tym więcej będzie ogrzany od powietrza w pomieszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.11.2012 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Ale ja nie mówię o mierzeniu temperatury na samym anemostacie - ja np. czujnik mam wsadzony na jakieś jakieś 30cm w kanał - przy samym anemostacie to fakt, im mniejszy przepływ, tym więcej będzie ogrzany od powietrza w pomieszczeniu. pomiary zrób zaraz za centralą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.