Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zorganizowac podlogowke?


Deamos

Recommended Posts

Laickie pytanie:

 

czy według was, doświadczonych "podłogowców" taki system sterowania podłogówki ma szansę wystarczyć? W planach jest spora powierzchnia, ok. 110m2, więc trochę sie obawiam. Pętli wychodzi 5, dwie na pokój dzienny 50m2... quote]

25m2 na pętlę??? zawsze mi mówiono, że powinno byc nie wiecej niż 10, bo inaczzej będzie zawsze zimno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Taki mieszacz będzie dobrze pracował.... trzeba tylko przeliczyć pętle

Na 1 m2 podłogi wychodzi około 7-8 mb pexa

Więc jeżeli masz 50 m2 to pexa będzie około 400 mb....... to co najmniej 4 pętle..... ja bym dał 5 na sam salon

 

O co chodzi w przeliczeniu pętli? Tzn. uwzzględnić długośc pexa wyższą temp. w strefach brzegowych? Pokój dzienny będzie miał drewnianą podłogę, rozumiem, że nie mogę przekroczyć temp. 29C, czy w strefach brzegowych 35 dla drewna również się stosuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mi mówiono, że powinno byc nie wiecej niż 10, bo inaczzej będzie zawsze zimno...

 

Dlatego ja już dawno przestałem słuchać a zacząłem czytać ze zrozumieniem i myśleć :lol:

 

Długość pętli jest tu ważna a nie powierzchnia, powinno być max 100-120 mb rurki w 1 pętli !

 

skrol 5 pętli na salon 50 m ? :o

Uważam że to stanowczo za dużo,tak samo te 7-8 mb rurki na m2 !

 

Oczywiście może to byc prawda ale w domu,który naprawdę ma duże zapotrzebowanie na ciepło a rurki co 8 cm co zresztą wszędzie preferujesz !

 

U siebie w salonie wyliczyłem rozstaw rur co 35 cm dla 35 stopni zasilania!

Mam sobie przewymiarować "grzejnik" i dać 4x mocniejszy i droższy?

 

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi w przeliczeniu pętli? Tzn. uwzzględnić długośc pexa wyższą temp. w strefach brzegowych? Pokój dzienny będzie miał drewnianą podłogę, rozumiem, że nie mogę przekroczyć temp. 29C, czy w strefach brzegowych 35 dla drewna również się stosuje?

 

W strefach brzegowych i w łazience możesz mieć wyższą temperaturę podłogi, nie wiem tylko jak to się ma do drewna ? Nie wiem ,,,

 

Tu chodzi o Twoje zdrowie :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i "bądź tu mądry i pisz wiersze"... :D Chyba skończy się na tym, że najpierw sama sobie wyliczę zapotrzebowanie na energię do mojego domu, a potem dopiero wywnioskuję, ile tej podłogówki. Niestety, dom nie jest energooszczędny jak twój, Piczman, choc wydaje mi się, że dość przyzwoicie wykonany, starałam się też zadbać, żeby nie tworzyć niepotrzebnych mostków termicznych. Masz (macie) jakiś namiar na bezpłatny program do wyliczeń, w miarę czytelny dla laika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC 4,0 ostatnio wypuścili ale okazuje się że są błędy i jest już aktualizacja :

 

Tu :wink:

 

Ale to nie jest program do podłogówki, zobacz czy nie masz w projekcie wyliczonego zapotrzebowania to może zaoszczędzisz trochę czasu,,,

Chyba że coś zmieniałeś!

 

Tu masz program:

 

Purmo OZC

 

Potem zainstaluj aktualizację ze strony,którą wcześniej podałem i śmigaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze dopiero budujesz więc co ci stoi na przeszkodzie dać więcej styropianu na ścianę ?? i tak wydasz na to mniej niż na przewymiarowaną podłogówkę, po drugie twój domek raczej zwarty, bardziej nadaje się na energooszczędny niż na zwykły, po trzecie nawet teraz z 14cm styropianu na ścianie masz domek co najmniej 7 litrowy, dawanie u ciebie w Gdańsku więcej niż 70W/m2 to kwestia wątpliwa, przecież ty w zimie rzadko kiedy masz -20

 

darmowy do samodzielnego liczenia zapotrzebowania na ciepło

http://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412-180.htm

i nie zdziw się jak ci wyjdzie 30-40W/m2 czyli połowę tego co proponują fachowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze dopiero budujesz więc co ci stoi na przeszkodzie dać więcej styropianu na ścianę ?? i tak wydasz na to mniej niż na przewymiarowaną podłogówkę, po drugie twój domek raczej zwarty, bardziej nadaje się na energooszczędny niż na zwykły, po trzecie nawet teraz z 14cm styropianu na ścianie masz domek co najmniej 7 litrowy, dawanie u ciebie w Gdańsku więcej niż 70W/m2 to kwestia wątpliwa, przecież ty w zimie rzadko kiedy masz -20

 

No nie, już zbudowałam i teraz wykańczam (jak widać w dzienniku), tzn. ocieplenie już jest! :D

 

darmowy do samodzielnego liczenia zapotrzebowania na ciepło

http://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412-180.htm

i nie zdziw się jak ci wyjdzie 30-40W/m2 czyli połowę tego co proponują fachowcy

 

Dzięki serdeczne! Uff, ale na te wszystkie wyliczenia to by mi się przydał od jutra kolejny weekend... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrzyłem na dziennik, wełny w stropie poskąpiłeś, może jak będziesz liczył kaloryfery policz ile byś zyskał dokładając wełny w stropie, bo wełna tania, a robota łatwa

 

W moim wypadku to będzie 'poskąpiłaś" ;) Mam w planach ewentualnie dorzucić trochę, np. po pierwszysm sezonie grzewczym,jesli okaże się, że za mało. Jest to w przypadku tego domu latwe, bo poddasze nieużytkowe. A kaloryferów tam będzie niezbyt dużo, tylko sypialnie maja zwykłe ogrzewanie, do tego grzejniczki drabinkowe w łazienkach dodatkowo, głównie do suszenia ręczników. No i w piwnicy, ale tam mam zamiar utrzymywac niższą temperaturę. I drzwi dobrze zaizolować cieplnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za liczeniem, tyle, że na 4 instalatorów,żaden nie miał o tym pojęcia. może w stolycy jest wieksza dostepnośc do mądrych ludzi co sie znają, ale tu na prowincji, to niestety trzeba ufac panu staszkowi.

 

w efekcie petle mam mniej wiecej tej samej długości na koncu kazdej termostat, a na zasilaniu zawór mieszający z siłownikiem i czujnikiem temp. na zew. budynku.

 

dzieki temu da się tym wszystkim sterować i WYREGULOWAĆ w zaleznosci do potrzeb.

 

główna oszczednosc z wyliczenia, to chyba oszczędnosć na krótszej rurce, bo pozostałe bajery i tak trzeba załozyć, jesli chce sie miec jakis wpływ na temp. w poszczeg. pomieszczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zaufałbym staremu praktykowi, co niejedą podłogówkę połozył i poświęciłbym te dodatkowe 2-3 tys na przewymiarowanie jej.

 

ten nadmiar rurek raczej jej nie zaszkodzi. natomiast połozenie jej na styk, moze być problemem.

 

masz rację co do grubosci wylewki. u mnie jest róznica 4cm na długosci 12m na płycie. w efekcie warstwa jastrychu z jednej strony ma 5cm z drugiej 9cm.

 

jak to przewidziec wyliczajac podłogówkę? trzeba by wczesniej wiedziec, ze jest ta roznica. a to wyszło przed sypaniem jastrychu.

 

potem okazało się,że tam gdzie miały być panele bedzie gres i odwrotnie.

 

dzieki temu,ze mam przwymiarowaną podłogówkę, mogę te zmiany wprowadzac. wyreguluje się na termostatach.

 

myslę,ze liczenie podłogówki jest dobre ale przeceniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jakie rozwiązanie preferujecie do podłogówki:

1.) zawór tórjdrogowy z siłownikiem sterowanym z kotła, pompa obiegowa,

rozdzielacz z przepływomierzami (najczęściej kazda z tych pozycji od innego producenta)

czy

2. np. taki komplet bez zaworu trójdrożnego np. firma Tece

http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=596&cms=266

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jakie rozwiązanie preferujecie do podłogówki:

1.) zawór tórjdrogowy z siłownikiem sterowanym z kotła, pompa obiegowa,

rozdzielacz z przepływomierzami (najczęściej kazda z tych pozycji od innego producenta)

czy

2. np. taki komplet bez zaworu trójdrożnego np. firma Tece

http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=596&cms=266

 

Na jakie paliwo masz piec?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zaufałbym staremu praktykowi, co niejedą podłogówkę połozył i poświęciłbym te dodatkowe 2-3 tys na przewymiarowanie jej.

 

ten nadmiar rurek raczej jej nie zaszkodzi. natomiast połozenie jej na styk, moze być problemem.

 

masz rację co do grubosci wylewki. u mnie jest róznica 4cm na długosci 12m na płycie. w efekcie warstwa jastrychu z jednej strony ma 5cm z drugiej 9cm.

 

jak to przewidziec wyliczajac podłogówkę? trzeba by wczesniej wiedziec, ze jest ta roznica. a to wyszło przed sypaniem jastrychu.

 

potem okazało się,że tam gdzie miały być panele bedzie gres i odwrotnie.

 

dzieki temu,ze mam przwymiarowaną podłogówkę, mogę te zmiany wprowadzac. wyreguluje się na termostatach.

myslę,ze liczenie podłogówki jest dobre ale przeceniane.

to źle myślisz,

przy podłogówce najważniejsza nie jest temperatura pomieszczenia,

ale temperatura podłogi,

a z tym może być już różnie,

przegrzana podłogówka to złe samopoczucie i możliwe kłopoty z krążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...