ma 01.02.2009 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Laickie pytanie: czy według was, doświadczonych "podłogowców" taki system sterowania podłogówki ma szansę wystarczyć? W planach jest spora powierzchnia, ok. 110m2, więc trochę sie obawiam. Pętli wychodzi 5, dwie na pokój dzienny 50m2... quote] 25m2 na pętlę??? zawsze mi mówiono, że powinno byc nie wiecej niż 10, bo inaczzej będzie zawsze zimno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 01.02.2009 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Taki mieszacz będzie dobrze pracował.... trzeba tylko przeliczyć pętleNa 1 m2 podłogi wychodzi około 7-8 mb pexaWięc jeżeli masz 50 m2 to pexa będzie około 400 mb....... to co najmniej 4 pętle..... ja bym dał 5 na sam salon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 01.02.2009 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 aha...... zwróć uwagę że dla salonu będziesz miał jeden regulator..... a pętli będzie 5..... trzeba to jakoś sprzężyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 01.02.2009 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Taki mieszacz będzie dobrze pracował.... trzeba tylko przeliczyć pętle Na 1 m2 podłogi wychodzi około 7-8 mb pexa Więc jeżeli masz 50 m2 to pexa będzie około 400 mb....... to co najmniej 4 pętle..... ja bym dał 5 na sam salon O co chodzi w przeliczeniu pętli? Tzn. uwzzględnić długośc pexa wyższą temp. w strefach brzegowych? Pokój dzienny będzie miał drewnianą podłogę, rozumiem, że nie mogę przekroczyć temp. 29C, czy w strefach brzegowych 35 dla drewna również się stosuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.02.2009 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 zawsze mi mówiono, że powinno byc nie wiecej niż 10, bo inaczzej będzie zawsze zimno... Dlatego ja już dawno przestałem słuchać a zacząłem czytać ze zrozumieniem i myśleć Długość pętli jest tu ważna a nie powierzchnia, powinno być max 100-120 mb rurki w 1 pętli ! skrol 5 pętli na salon 50 m ? Uważam że to stanowczo za dużo,tak samo te 7-8 mb rurki na m2 ! Oczywiście może to byc prawda ale w domu,który naprawdę ma duże zapotrzebowanie na ciepło a rurki co 8 cm co zresztą wszędzie preferujesz ! U siebie w salonie wyliczyłem rozstaw rur co 35 cm dla 35 stopni zasilania! Mam sobie przewymiarować "grzejnik" i dać 4x mocniejszy i droższy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.02.2009 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 O co chodzi w przeliczeniu pętli? Tzn. uwzzględnić długośc pexa wyższą temp. w strefach brzegowych? Pokój dzienny będzie miał drewnianą podłogę, rozumiem, że nie mogę przekroczyć temp. 29C, czy w strefach brzegowych 35 dla drewna również się stosuje? W strefach brzegowych i w łazience możesz mieć wyższą temperaturę podłogi, nie wiem tylko jak to się ma do drewna ? Nie wiem ,,, Tu chodzi o Twoje zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 01.02.2009 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 No i "bądź tu mądry i pisz wiersze"... Chyba skończy się na tym, że najpierw sama sobie wyliczę zapotrzebowanie na energię do mojego domu, a potem dopiero wywnioskuję, ile tej podłogówki. Niestety, dom nie jest energooszczędny jak twój, Piczman, choc wydaje mi się, że dość przyzwoicie wykonany, starałam się też zadbać, żeby nie tworzyć niepotrzebnych mostków termicznych. Masz (macie) jakiś namiar na bezpłatny program do wyliczeń, w miarę czytelny dla laika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.02.2009 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 OZC 4,0 ostatnio wypuścili ale okazuje się że są błędy i jest już aktualizacja : Tu Ale to nie jest program do podłogówki, zobacz czy nie masz w projekcie wyliczonego zapotrzebowania to może zaoszczędzisz trochę czasu,,, Chyba że coś zmieniałeś! Tu masz program: Purmo OZC Potem zainstaluj aktualizację ze strony,którą wcześniej podałem i śmigaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 01.02.2009 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Dzięki. Przejrzalam sobie pobieżnie instrukcję. Fiu, fiu... jest trochę zabawy! Mam nadzieję, że nie potknę się na jakich "brakach wiedzy specjalistycznej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 01.02.2009 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 po pierwsze dopiero budujesz więc co ci stoi na przeszkodzie dać więcej styropianu na ścianę ?? i tak wydasz na to mniej niż na przewymiarowaną podłogówkę, po drugie twój domek raczej zwarty, bardziej nadaje się na energooszczędny niż na zwykły, po trzecie nawet teraz z 14cm styropianu na ścianie masz domek co najmniej 7 litrowy, dawanie u ciebie w Gdańsku więcej niż 70W/m2 to kwestia wątpliwa, przecież ty w zimie rzadko kiedy masz -20 darmowy do samodzielnego liczenia zapotrzebowania na ciepłohttp://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412-180.htmi nie zdziw się jak ci wyjdzie 30-40W/m2 czyli połowę tego co proponują fachowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 01.02.2009 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 po pierwsze dopiero budujesz więc co ci stoi na przeszkodzie dać więcej styropianu na ścianę ?? i tak wydasz na to mniej niż na przewymiarowaną podłogówkę, po drugie twój domek raczej zwarty, bardziej nadaje się na energooszczędny niż na zwykły, po trzecie nawet teraz z 14cm styropianu na ścianie masz domek co najmniej 7 litrowy, dawanie u ciebie w Gdańsku więcej niż 70W/m2 to kwestia wątpliwa, przecież ty w zimie rzadko kiedy masz -20 No nie, już zbudowałam i teraz wykańczam (jak widać w dzienniku), tzn. ocieplenie już jest! darmowy do samodzielnego liczenia zapotrzebowania na ciepło http://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412-180.htm i nie zdziw się jak ci wyjdzie 30-40W/m2 czyli połowę tego co proponują fachowcy Dzięki serdeczne! Uff, ale na te wszystkie wyliczenia to by mi się przydał od jutra kolejny weekend... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 01.02.2009 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 popatrzyłem na dziennik, wełny w stropie poskąpiłeś, może jak będziesz liczył kaloryfery policz ile byś zyskał dokładając wełny w stropie, bo wełna tania, a robota łatwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 01.02.2009 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 popatrzyłem na dziennik, wełny w stropie poskąpiłeś, może jak będziesz liczył kaloryfery policz ile byś zyskał dokładając wełny w stropie, bo wełna tania, a robota łatwa W moim wypadku to będzie 'poskąpiłaś" Mam w planach ewentualnie dorzucić trochę, np. po pierwszysm sezonie grzewczym,jesli okaże się, że za mało. Jest to w przypadku tego domu latwe, bo poddasze nieużytkowe. A kaloryferów tam będzie niezbyt dużo, tylko sypialnie maja zwykłe ogrzewanie, do tego grzejniczki drabinkowe w łazienkach dodatkowo, głównie do suszenia ręczników. No i w piwnicy, ale tam mam zamiar utrzymywac niższą temperaturę. I drzwi dobrze zaizolować cieplnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 01.02.2009 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 jestem za liczeniem, tyle, że na 4 instalatorów,żaden nie miał o tym pojęcia. może w stolycy jest wieksza dostepnośc do mądrych ludzi co sie znają, ale tu na prowincji, to niestety trzeba ufac panu staszkowi. w efekcie petle mam mniej wiecej tej samej długości na koncu kazdej termostat, a na zasilaniu zawór mieszający z siłownikiem i czujnikiem temp. na zew. budynku. dzieki temu da się tym wszystkim sterować i WYREGULOWAĆ w zaleznosci do potrzeb. główna oszczednosc z wyliczenia, to chyba oszczędnosć na krótszej rurce, bo pozostałe bajery i tak trzeba załozyć, jesli chce sie miec jakis wpływ na temp. w poszczeg. pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 01.02.2009 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Też jestem za liczeniem, ale jak mówi stare porzekadło i w przypadku podłogówki liczenie liczeniem, ale trzeba dołożyć tej rury. Jakoś mało mówi się o sposobie wykonania wylewki, a tu dużo można zepsuć w temacie przewodzenia ciepła od rury do wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 01.02.2009 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 dlatego zaufałbym staremu praktykowi, co niejedą podłogówkę połozył i poświęciłbym te dodatkowe 2-3 tys na przewymiarowanie jej. ten nadmiar rurek raczej jej nie zaszkodzi. natomiast połozenie jej na styk, moze być problemem. masz rację co do grubosci wylewki. u mnie jest róznica 4cm na długosci 12m na płycie. w efekcie warstwa jastrychu z jednej strony ma 5cm z drugiej 9cm. jak to przewidziec wyliczajac podłogówkę? trzeba by wczesniej wiedziec, ze jest ta roznica. a to wyszło przed sypaniem jastrychu. potem okazało się,że tam gdzie miały być panele bedzie gres i odwrotnie. dzieki temu,ze mam przwymiarowaną podłogówkę, mogę te zmiany wprowadzac. wyreguluje się na termostatach. myslę,ze liczenie podłogówki jest dobre ale przeceniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 02.02.2009 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 qwert - a co ile są rurki u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tommasti 04.02.2009 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Witam,jakie rozwiązanie preferujecie do podłogówki:1.) zawór tórjdrogowy z siłownikiem sterowanym z kotła, pompa obiegowa,rozdzielacz z przepływomierzami (najczęściej kazda z tych pozycji od innego producenta)czy2. np. taki komplet bez zaworu trójdrożnego np. firma Tecehttp://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=596&cms=266 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Deamos 04.02.2009 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Witam, jakie rozwiązanie preferujecie do podłogówki: 1.) zawór tórjdrogowy z siłownikiem sterowanym z kotła, pompa obiegowa, rozdzielacz z przepływomierzami (najczęściej kazda z tych pozycji od innego producenta) czy 2. np. taki komplet bez zaworu trójdrożnego np. firma Tece http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=596&cms=266 Na jakie paliwo masz piec?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 04.02.2009 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 dlatego zaufałbym staremu praktykowi, co niejedą podłogówkę połozył i poświęciłbym te dodatkowe 2-3 tys na przewymiarowanie jej. ten nadmiar rurek raczej jej nie zaszkodzi. natomiast połozenie jej na styk, moze być problemem. masz rację co do grubosci wylewki. u mnie jest róznica 4cm na długosci 12m na płycie. w efekcie warstwa jastrychu z jednej strony ma 5cm z drugiej 9cm. jak to przewidziec wyliczajac podłogówkę? trzeba by wczesniej wiedziec, ze jest ta roznica. a to wyszło przed sypaniem jastrychu. potem okazało się,że tam gdzie miały być panele bedzie gres i odwrotnie. dzieki temu,ze mam przwymiarowaną podłogówkę, mogę te zmiany wprowadzac. wyreguluje się na termostatach. myslę,ze liczenie podłogówki jest dobre ale przeceniane. to źle myślisz, przy podłogówce najważniejsza nie jest temperatura pomieszczenia, ale temperatura podłogi, a z tym może być już różnie, przegrzana podłogówka to złe samopoczucie i możliwe kłopoty z krążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.