jareko 05.07.2018 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 FinU Szamana byłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 27.07.2018 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 (edytowane) Nie wiem czy to właściwy wątek, ale mam pytanie nt montażu okien w warstwie ocieplenia opierając je na bloczku wysuniętym względem innych bloczków. Spotkałem w dzienniku Arturo72 rysunek przedstawiający (poniżej ten rysunek zapożyczony z dziennika Arturo72) taki montaż choć wprawdzie z tego co widziałem w dzienniku Arturo72 finalnie montował standardowo, bez wysuwania bloczka a jedynie licował listwę montażową z murem, więc wysunięcie wyniosło zaledwie 2,7cm. Zaledwie, bo jeśli by wysunąć bloczek to można okna wysunąć do ocielenia o ok 7-10cm. Czy takie rozwiązanie ma jakiejś wady, które je dyskwalifikują? Szukałem jakiegoś wątku, gdzie taki sposób montażu byłby szerzej opisywany ale niestety nie znalazłem. Ja będę budował z silikatu 18cm i myślę by ta warstwę pod oknem zamienić na BK grubości 24cm co by pozwoliło wysunąc okna o 6cm. Myślę, że BK ma odpowiednią wytrzymałość by utrzymać całkiem spore okna. Ewentualnie można by ta wystającą część BK poza lico silikatu podeprzeć od spodu kątownikami które by wzmocniło ten BK. To by pozwoliło wysunąc okna i zminimalizować straty ciepła. Co Wy na to? Aha, dodam, że przed samym montażem wykleił bym otwory okienne wokół docelowym styropianem, tak by w trakcie montażu móc na styku okno-styropian zastosować uszczelkę rozprężną Edytowane 27 Lipca 2018 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.07.2018 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 W tych założeniach brakuje jednego: mechanicznego wyparcia okien w narożnikach (o styropian itp nie wyprzesz okna). Dlatego do montażu powinno się używać dedykowanych konsol (JDB,Knelsen, itp) lub zrobienia ramy z systemów typu movo. Jest mnóstwo zdjęć okien zamontowanych na zwykłych kotwach, ale to jest fuszera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 28.07.2018 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 W tych założeniach brakuje jednego: mechanicznego wyparcia okien w narożnikach (o styropian itp nie wyprzesz okna). Możesz to doprecyzować a najlepiej dac jakaś fotke/rysunek? Masz na myśli, że okno w takim "pionierskim" montażu może się przekaszać na boki? Ten montaz na wysuniętym bloczku porównuje do typowego, standardowego "nie ciepłego" montażu, gdzie kotwy stosuje się w rozstawie co ok 60-70cm a w narożach te same kotwy w odległości ok 15-20cm od narożnika. Przecież w takim standardowym montażu się (chyba) nie dybluje dodatkowo ramy do muru w okolicy narożnika, a przed przekaszaniem na boki zabezpiecza tylko piana wtryśnięta między rame i mur. Chyba, że o czymś istotnym zapomniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 28.07.2018 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 W/g mnie oprócz statyki montażu okien to taki sposób montażu okien jest dyskusyjny pod względem energetycznym. Czy to co zyskujesz na wysunięciu okna w warstwę ocieplenia nie tracisz na słabszej ( cieńszej o wysunięcie bloczka podtrzymującego ) izolacji poniżej okna. No chyba że użyjesz materiału o lepszym U - np.PIR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.07.2018 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Możesz to doprecyzować a najlepiej dac jakaś fotke/rysunek? Masz na myśli, że okno w takim "pionierskim" montażu może się przekaszać na boki? To nie jest pionierski montaż, bo od dawna pojawia się na forum. Dokładnie - dobrze dedukujesz - okno to nie stalowa rama i może się przekaszać, szczególnie przy otwieraniu skrzydla bo w grę wchodzą spore siły. Schemat jest tu, post z 8 maja 2015: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?237914-Monta%C5%BC-okien-inaczej-czy-lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.07.2018 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Możesz to doprecyzować a najlepiej dac jakaś fotke/rysunek? Masz na myśli, że okno w takim "pionierskim" montażu może się przekaszać na boki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.07.2018 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Nie wiem czy to właściwy wątek, ale mam pytanie nt montażu okien w warstwie ocieplenia opierając je na bloczku wysuniętym Tylko pytanie czy taki montaż i wysunięcie okien ma jakiś sens , czy jest to raczej sztuka dla sztuki i jak to mówią kupa dobrej nikomu nie potrzebne roboty .. Przecież przy zwykłym montażu mamy ciepły parapet , a ocieplenie murów nachodzi 1-2cm na samą ramę okna , więc ewentualne mostki na styku rama okna - mur zostaly wyeliminowane lub bardzo mocno ograniczone ... A wysuwając okno ciężej je szczelnie uszczelnić , cięższy i droższy montaż i wiele rzeczy które można schrzanić .. Ciekawy jestem jaki realny i prawdziwy "zysk" daje taki montaż okien (wysuniętych) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 28.07.2018 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 kaszpir007 i surgi22 jeśli dobrze rozumiem to, abstrahując od tego sposobu montażu jaki przedstawiłem, negujecie sens montażu w warstwie ocieplenia na rzecz tradycyjnego montażu , tj ramy licowanej z murem? Czy nie uważacie, ze jednak jest mostek w miejscu gdzie właśnie mur przy ramie okiennej jest zaizolowany tylko tą warstwą 1-2 cm? Na reszcie muru stosujecie ok 20cm styro a przy ramie okiennej grubość izolacji 1-2cm wam nie przeszkadza? Inną sprawą czy ten ciepły montaż się zamortyzuje, czy ilość energii, i jej koszt, jaka ucieka przez ten mostek przy ramie przy tradycyjnym montażu równoważy dużo droższy montaż w systemach typu JDB, itp. Stąd szukanie innych "domowych" sposobów montażu nie generujących tak dużych kosztów. Spóbuje się dokształcić w tej materii, o kwestiach jakie pisze finlandia i nt rysunku Kaizen ale szczerze mówiąc to nie wdziałem tradycyjnego montażu gdzie byłyby stosowane jakiekolwiek klocki dystansowe i nośne, bo jak rozumiem te klocki umieszcza się pomiędzy murem a ramą. Dodam, że u mnie największe okna jakie będą to będą fixy a reszte okien planuje wykonać w proporcji podziału 1/3 do 2/3, gdzie 1/3 to skrzydło RU a 2/3 to fix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.07.2018 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 kaszpir007 i surgi22 jeśli dobrze rozumiem to, abstrahując od tego sposobu montażu jaki przedstawiłem, negujecie sens montażu w warstwie ocieplenia na rzecz tradycyjnego montażu , tj ramy licowanej z murem? . Sama rama okna jest mostkiem , więc jak chcesz ograniczyć mostek to całą ramę zakryj styropianem ... Nie wpadajmy w szaleństwo , bo wielu dla walki z mostkami zapewne zakleiła by plasteliną dziurkę od zamka , bo przecież mostek i ciepło ucieka Rama okna nie dotyka przecież bezposrednio muru. Jest odseparowana od muru o te 2cm (piana montażowa) a później dodatkowo częściowo ocieplenie wchodzi na ramę okna. I ta część ramy okna będzie ocieplona 20cm styropianu. Jak tak boisz się strat to wjedź 4-5cm na ramę okna , tyle czy to ma jakiś sens ? O jakich "zyskach energetycznych" mówimy ? Zapewne wręcz symboliczne a możliwe że taki montaż będzie zimniejszy bo może byc nieszczelność i całą enerooszczędność szlak trafi .. Taki montaże "wysunięte" są dla tych co sami to robią , bo liczyć że zrobiu to fachowo montażysta i że bedzie się "bawił" aby bylo super dokładnie i szczelnie to nie ma co liczyć albo za dużą dopłatę ... Jak dla mnie ciepłe parapety , montaż warstwowy i tyle .. A jeśli ktoś uważa że są jakieś "gigantyczne" zyski jak wysunie się okna to proszę o jakieś testy i badania , ale w porównaniu okien z nachodzącym na ramy okna ociepleniem .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 28.07.2018 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Jakie sa zyski tego nie wiem. Nie dokopałem się do takiego wątku z wyliczeniem zysków, ale zapewne ktoś się pokusił o jakiejś wyliczenia. Osobiście jestem zwolennikiem wejścia na rame do max ok 1/3 jej szerokości. Po prostu takie okno słabo wygląda. Owszem izolacja jest lepsza ale wygląd... Zwłaszcza jak ktoś ma okna w okleinie a potem duża część ramy zakrywa glifem. Bez sensu. Jaki to montaż "warstwowy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.07.2018 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 Rysunek nie jest Kaizena - od pochodzi z instrukcji ITB a oni wzorowali się na niemieckich... Nie widziałeś klocków, bo nie powinieneś - one mają zniknąć pod przykryciem piany i folii. Trwałe wyparcie ramy w określonych miejscach jest podstawowym elementem montażu dbającym o stabilność mechaniczną. Ale fakt.. obstawiam że połowa montażystów o tym nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 29.07.2018 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 A zastosowanie po bokach, w miejscach gdzie mają być klocki dystansowe i nośne, kątowników montażowych o które można by wyprzeć te klocki? Ich wytrzymałość powinna spokojnie przenieść te obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 29.07.2018 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 kaszpir007 i surgi22 jeśli dobrze rozumiem to, abstrahując od tego sposobu montażu jaki przedstawiłem, negujecie sens montażu w warstwie ocieplenia na rzecz tradycyjnego montażu , tj ramy licowanej z murem? Czy nie uważacie, ze jednak jest mostek w miejscu gdzie właśnie mur przy ramie okiennej jest zaizolowany tylko tą warstwą 1-2 cm? Na reszcie muru stosujecie ok 20cm styro a przy ramie okiennej grubość izolacji 1-2cm wam nie przeszkadza? Inną sprawą czy ten ciepły montaż się zamortyzuje, czy ilość energii, i jej koszt, jaka ucieka przez ten mostek przy ramie przy tradycyjnym montażu równoważy dużo droższy montaż w systemach typu JDB, itp. Stąd szukanie innych "domowych" sposobów montażu nie generujących tak dużych kosztów. Spóbuje się dokształcić w tej materii, o kwestiach jakie pisze finlandia i nt rysunku Kaizen ale szczerze mówiąc to nie wdziałem tradycyjnego montażu gdzie byłyby stosowane jakiekolwiek klocki dystansowe i nośne, bo jak rozumiem te klocki umieszcza się pomiędzy murem a ramą. Dodam, że u mnie największe okna jakie będą to będą fixy a reszte okien planuje wykonać w proporcji podziału 1/3 do 2/3, gdzie 1/3 to skrzydło RU a 2/3 to fix. Nie jestem przeciwnikiem wysuwania okien w warstwę ocieplenia bo sam mam tak , ale jeżeli robić to z głową - ja mam na kotwach jdb , warstwowo ( taśmy paroszczelne od wewnątrz, w środku pianka montażowa, na zewnątrz taśmy samorozprężne paroprzepuszczalene ). Co więcej tak samo mam osadzone drzwi i bramę wjazdową do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 29.09.2018 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 (edytowane) Witam Mam kilka pytan odnosnie przyszlego montazu.Dom bede mial bdb ocieplony i z reku. Planuje okna Vetrex (najprawdopodobniej) o Uw=0,8 - 0,9.Wysuwal w ocieplenie nie bede bo to zbyt drogo w stosunku do zyskow.Chce natomiast cieply parapet i......a) montaz na foliach , b) montaz na tasmie rozpreznej.1) Mozecie poradzic, ktory jest lepszy ? Prostszy wydaje sie na tasmach bo jest w sumie 1 rzecz do spieprzenia i moge dopilnowac.Drugi bardziej skomplikowany, ale tez do ogarniecia.2) Inna sprawa dotyczy okien tarasowych. Tu opisze pokrotce o co chodzi.Bede mial plyte fundamentowa i w niej ogrzewanie podlogowe. NIe planuje juz zadnych innych wylewek - na to pojdzie finalna podloga ( u mnie akurat deski 18mm).Jak te okna zamontowac na tej plycie ? Cieply parapet chyba odpada, bo chcialbym jaknajnizszy prog.Jak tu podkleic folie na dolnej krawedzi jak juz jest styropian dookola na plycie ?Nie wystepuje tu sciana wewnatrz i zewnatrz. Od biedy mozna by wyciac/oderwac kawal styro z czola plyty (czego wolalbym uniknac) , podkleic folie i znow zakleic styro - to zalatwia folie paroprzepuszczalna, ale paroszczelna jak ? Kleic od ramy do plaskiej podlogi kilka cm dalej i na to juz klej i deski ? Za malo mam wiedzy, by to rozgryzc. Macie jakies pomysly ?Myslalem zeby zatopic w plycie w czasie lania juz jakies poszerzenie itp, ale ciagle to nie eliminuje problemu z klejeniem folii, tylko pomaga zejsc z poziomem montazu nizej. Edytowane 29 Września 2018 przez dpo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.09.2018 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 (edytowane) Witam Mam kilka pytan odnosnie przyszlego montazu. Dom bede mial bdb ocieplony i z reku. Planuje okna Vetrex (najprawdopodobniej) o Uw=0,8 - 0,9. Wysuwal w ocieplenie nie bede bo to zbyt drogo w stosunku do zyskow. Chce natomiast cieply parapet i......a) montaz na foliach , b) montaz na tasmie rozpreznej. 1) Mozecie poradzic, ktory jest lepszy ? Prostszy wydaje sie na tasmach bo jest w sumie 1 rzecz do spieprzenia i moge dopilnowac. Drugi bardziej skomplikowany, ale tez do ogarniecia. 2) Inna sprawa dotyczy okien tarasowych. Tu opisze pokrotce o co chodzi. Bede mial plyte fundamentowa i w niej ogrzewanie podlogowe. NIe planuje juz zadnych innych wylewek - na to pojdzie finalna podloga ( u mnie akurat deski 18mm). Jak te okna zamontowac na tej plycie ? Cieply parapet chyba odpada, bo chcialbym jaknajnizszy prog. Jak tu podkleic folie na dolnej krawedzi jak juz jest styropian dookola na plycie ? Nie wystepuje tu sciana wewnatrz i zewnatrz. Od biedy mozna by wyciac/oderwac kawal styro z czola plyty (czego wolalbym uniknac) , podkleic folie i znow zakleic styro - to zalatwia folie paroprzepuszczalna, ale paroszczelna jak ? Kleic od ramy do plaskiej podlogi kilka cm dalej i na to juz klej i deski ? Za malo mam wiedzy, by to rozgryzc. Macie jakies pomysly ? Myslalem zeby zatopic w plycie w czasie lania juz jakies poszerzenie itp, ale ciagle to nie eliminuje problemu z klejeniem folii, tylko pomaga zejsc z poziomem montazu nizej. To jest tak jak za bardzo się miesza w głowie a w głowie brak filtru do samodzielnego myślenia Zaczniemy od punktu 2. Jak nie będziesz miał wylewki to okna tarasowe montujesz bezpośrednio na płycie z poszezeniem równym docelowej podłodze czyli w Twoim przypadku ok 2cm. Okna "wysuwasz" ok. 3cm poza ścianę na co pozwala Ci listwa podparapetowa,która jest w każdym oknie. Taśmy są kompletnie zbędne a tym bardziej ciepłe parapety... Pkt.1: Okna u mnie wysunięte częściowo w warstwę ocieplania: Żadnych zbednych taśm..[Moderowano] Edytowane 1 Października 2018 przez Tomaszs131 Komentarz wykraczający po za temat wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 30.09.2018 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2018 (edytowane) Żadnych zbednych taśm..czyli bez płacenia z budżetu pincet plus czyli z mojej kasy również bo sądzę,że jest to "To pokolenie"bezmyślnych tłokow chcących powrotu do komuny o której mają takie samo pojęcie jak montaż okien czyli żadne. [Moderowano] Wracajac do meritum - "zbedne tasmy" powiadasz? Hmmm Twoja pianka jest szczelna ? Ile lat tak bedzie jeszcze ? O montazu mam jeszcze mgliste pojecie, stad moje pytania. Jak spokojna odpowiedz sprawia Ci trudnosc, to odpusc sobie. Znajda sie inni co pomoga "bezmyslnemu tlokowi". Edytowane 1 Października 2018 przez Tomaszs131 Komentarz nie na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 30.09.2018 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2018 (edytowane) Coz, pomine zlosliwosci polityczne i aluzje do mojego poziomu intelektualnego. Jakbys byl powyzej mojego poziomu to bys nie dawal upustu kompleksom tylko ukontentowal sie swiadomoscia ze gorujesz. Komune pamietam, bo niewiele jestem od Ciebie mlodszy, a spedzilem ja niedaleko od Gliwic. Wracajac do meritum - "zbedne tasmy" powiadasz? Hmmm Twoja pianka jest szczelna ? Ile lat tak bedzie jeszcze ? O montazu mam jeszcze mgliste pojecie, stad moje pytania. Jak spokojna odpowiedz sprawia Ci trudnosc, to odpusc sobie. Znajda sie inni co pomoga "bezmyslnemu tlokowi". Przecież i tak musisz dac tam piankę ? Swego czasu jakieś 8 lat temu tutaj na forum fachowcy od okien twierdzili,że montaż bez taśm ale poprawnie wykonany z taśmą rozprezna jest również prawidlowy. Były pokazane schematy takiego montażu ale nie chce mi się szukać. [Moderowano] Edytowane 1 Października 2018 przez Tomaszs131 Komentarz polityczny, nie na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 01.10.2018 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Co do montażu na taśmach - ma swoich zwolenników. Bo czysto, szybko... .Ja jako oponent podkreślam zawsze wady: wymaga znacznie lepszego przygotowania ścian w zakresie pionów i poziomów (folie + piana to tolerują). Wg niektórych badań szczelność taśm rozprężnych jest mniejsza niż dobrze zrobione folie+piana (ten wariant też jest zalecany na doły okien, bo na pewno nie stawia się okna na taśmie. W razie braku możliwości stosowania folii można użyć szczeliwa typu ilbruck sp925 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 01.10.2018 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 W razie braku możliwości stosowania folii można użyć szczeliwa typu ilbruck sp925 Dzieki fin. Okna na plycie zrobie wiec na ilbruck sp925, a te wyzej na folie i cieply parapet. Powinienem podkuc plyte i dac jakies poszerzenia czy poprostu stawiac na betonie te balkonowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.