Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

hihih tak tam jest 75pln za 50m2 czyli odp. wiecej trzeba:) u mnie 70m jest obwod domu dodałem do tego na oko na ścianki działowe drugie tyle dlatego 150m. Ceny ok. 25zł za 25mb. ths za uwagę.

 

W sumie nie wynika z tego całkowitego wyliczenia materiałów ile będzie kosztować podłogówka, bo tu cena za 1 szt, tam za kpl. a liczyć mi się nie chce ;-)

W casto dylatację kupowałem po jakieś 18zł, ale mogła zdrożeć

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

no co wy? mi za materiał wyszło 9.700 zł. :jawdrop: No tylko że z materiałem na instalację wodną i część kanalizacyjnej. Na ale różnica 6 tys to sporo. Domek około 110 m2. Samych węży wyszło za 3600 zł (900 m), folia 615 zł (tylko po jaką choinkę 170m2?) 2 szafki+2 rozdzielacze 700 zł .I mnóstwo zaworów, złączek itp. O i jeszcze jakiś zawór kulowy też drogi ale to chyba do wody. W sumie faktura ma 2 kartki a4.
no co wy? mi za materiał wyszło 9.700 zł. :jawdrop: No tylko że z materiałem na instalację wodną i część kanalizacyjnej. Na ale różnica 6 tys to sporo. Domek około 110 m2. Samych węży wyszło za 3600 zł (900 m), folia 615 zł (tylko po jaką choinkę 170m2?) 2 szafki+2 rozdzielacze 700 zł .I mnóstwo zaworów, złączek itp. O i jeszcze jakiś zawór kulowy też drogi ale to chyba do wody. W sumie faktura ma 2 kartki a4.

 

Drogo miałeś tą rurę. Ja wavina znalazłem po 3,27 z dostawą. Natomiast rozdzielacze i szafki za 700 zł komplet to możesz mi podać na priva namiar.

Myślę że koszt raczej normalny skoro masz w tym inne elementy kotłowni .

Zależy co tam masz i jak podłączone .

sojek1 to w lokalnej hurtowni, a te rozdzielacze to takie zupełnie najtańsze są policzone. Na allegro mnóstwo tego i jeszcze tańsze.

 

Piczman no właśnie chyba nie mam w tym żadnych elementów kotłowni.

A jakieś podmieszanie ?

Pompy ?

Fakt, firmy sprzedające to mają narzut 100 % nie raz, dlatego ja kupiłem w necie .

W lokalnym sklepie ceny były kosmiczne .

Drogo miałeś tą rurę. Ja wavina znalazłem po 3,27 z dostawą.

Zależy za ile metrów...

Ja za 2,9zł netto (u kolegi) mogłem mieć superanckiego Qik'a. Ale po co?

Na Allegro jest Wavin np. 200mb 16mm za 480zł z kurierem. Daje to po 2,4zł/mb.

Kupując zakupie 900m zejdzie jeszcze niżej...

Zależy za ile metrów...

Ja za 2,9zł netto (u kolegi) mogłem mieć superanckiego Qik'a. Ale po co?

Na Allegro jest Wavin np. 200mb 16mm za 480zł z kurierem. Daje to po 2,4zł/mb.

Kupując zakupie 900m zejdzie jeszcze niżej...

 

Błąd, oczywiście rura była po 2,27 (1,85 netto):) Po 3,27 to bym nie kupił.

Witam Kolegów,

w nowobudowanym domu mam ogrzewanie podłogowe, 8 pętli. Zakupiłem do tego siłowniki elektryczne na zawory termostatyczne do rozdzielacza oraz termostaty pokojowe. Teraz szukam jakiegoś taniego, sprawdzonego modułu, do którego mógłbym te siłowniki elektrycznie podłączyć wespół z termostatami pokojowymi.

Zanalazłem Euroster T6. Czy mogą koledzy polecić inne podobne rozwiązanie?

pozdrawiam

Jest tego trochę, dosyć popularny jest np. salus, ale tak naprawdę to chyba euroster jest najtańszy. Przynajmniej jak ja szukałem to tak było. W sumie ja na niego nie narzekam:) (mam radiowe TX - jedna listwa T6RX, plus 3x2026TX i siłowniki salusa).
Zasadnicze pytanie,po co te sterowniki i w jaki sposób mają kontrolować i czym sterować ?

Po jakim czasie nastąpi reakcja podłogówki na ruch sterownika ?

Jeśli po paru godzinach to jaki jest sens tych sterowników ?

Z tego co wiem,bezwładność podłogówki jest duża także reakcja będzie zdecydowanie spóźniona a kontrakcja podobnie.

 

Między innymi po to, żeby można było stopniowo i niezależnie włączać i wyłączać grzanie w poszczególnych pomieszczeniach. U nas wygląda to tak, że na najpierw, na początku sezonu grzewczego włączamy tylko łazienki, potem w miarę potrzeb dochodzą kolejno dzienny, komputerownia, itd. Wiosną zależnie od warunków zaczynamy wyłączać z ogrzewania pomieszczenia, a jako ostatnie (tzn. końcem czerwca) - łazienki.

Mamy też nieużywany pokój, w którym się grzeje na 16 stopni, a w razie gości z noclegiem nastawia się na żądaną temperaturę, a po ich wyjeździe znowu na 16. Nie trzeba bawić się z ustawianiem na chybił trafił.

Podobnie garaż, który został włączony tylko na czas mrozów na 11 stopni.

Poza tym chyba łatwiej utrzymać różniące się temperatury w różnych pomieszczeniach i chyba szybciej można je skorygować jeśli okażą się niekomfortowe.

Myślę, że te sterowniki są po prostu dla wygody :yes:

Jeśli by podłogówka zareagowała od razu to oczywiście wygody nie kwestionuję ale niestety reakcja jest po paru godzinach co wygodą niestety nie jest.

Wszystkie czynności,które opisałaś wyżej można śmiało wykonać bez siłowników i sterowników.

 

Tak, tylko ile będzie trwało przestawienie z 16 stopni do np. dokładnie 21 (a nie do 19 czy do 26) - tego nie jesteś w stanie precyzyjnie osiągnąć od razu, tylko metodą prób i błędów. Za pierwszym pokręceniem na przepływach, jak piszesz - po kilku godzinach okazuje się, że jest za gorąco, więc przykręcasz i czekasz następne kilka godzin, żeby stwierdzić czy jest tyle ile chcesz czy znowu się nie trafiło. A na po wyjeździe nocujących gości zabawa w drugą stronę.

Podobnie z garażem - wystarczy 11 stopni, więcej to strata. Kilkudniowe ćwiczenia w uzyskaniu żądanej temperatury to dla mnie irytująca zabawa. Chyba dość niecierpliwa jestem. :mad:

Tak, jak wcześniej pisałam to jest dla wygody, bo możesz to samo osiągnąć precyzyjnie jednym ruchem zamiast na kilka razy, co już zajmie nie kilka, ale dużo więcej godzin.

Ps. Ścienne potrzebuje na reakcję ok pół godziny.

:wave:

Witam,

 

Poczyniłem obliczenia w audytorze OZC i teraz przebrnąłem przez audytora OC.

 

Wprowadziłem dane do programu i otrzymałem wyniki, które po lekturze tego wątku są na moje oko wiarygodne aczkolwiek nie jestem praktykiem i proszę "speców" o ich weryfikację.

 

Generalnie, domek parterowy, pow ogrzewana 140m2. W podłodze 10cm styro, na ścianach 20cm i w stropie 30cm.

 

Wszystko jest na rysunku:

 

plan podlogowki.jpg

 

Zastanawiam się, czy nie połączyć pętli w łazience 2 z powrotem z pokoju 1. Powinno dać radę, ale na 100% to nie wiem.

Prawdopodobnie, tutaj na 90% tak zrobię, połączę powrót z pokoju 4 z wiatrołapem. Na rysunku połączenia ze znakiem "?".

 

W korytarzu i kuchni nie dam wężownicy bo to będzie się grzało z rozprowadzeń.

 

Oczywiście program OC wywala mi ostrzeżenia za dużego ciśnienia w mały pętlach (wiatrołap i łazienki) ale dowiedziałem się, że przy małej wymaganej wysokości podnoszenia (u mnie 1,3m) nie ma co się tym przejmować. Racja to? Zresztą podreguluje sobie na rozdzielaczu.

 

Zwiększyłem średnicę rur w pokoju 3 (20mm) ponieważ tam jest największe wymaganie na ciepło i chcę obniżyć opory hydrauliczne tej pętli. W małych pętlach zmniejszyłem średnicę (10mm, 12mm) aby wymusić przepływ na poziomie 0,1 m/s. Aczkolwiek jak je połączę z powrotami to ten problem jest z głowy.

 

Będzie to działać??

Panowie, zerknijcie na ten rysunek, rurki co 10cm - układ ślimak i podane długości obwodów, wychodzi sporo pętli, jak myślicie zadziała to??

http://images37.fotosik.pl/1323/5d1a440b6931e2dem.jpg

Panowie, zerknijcie na ten rysunek, rurki co 10cm - układ ślimak i podane długości obwodów, wychodzi sporo pętli, jak myślicie zadziała to??

a po co tak gęsto rurki, robisz to ogrzewanie w starym nieocieplonym domu?

 

a tu moje meandry widziane w kamerze termowizyjnej (przy okazji sprawdzania budynku):

 

http://www.phonex.pl/forum/meandry.jpg

Edytowane przez kulca

jwasilewski - ja się nie znam, ale uważam, że kombinowanie z różnymi średnicami rurek jest błędem. W jednym zwiększasz, żeby zmniejszyć opory, w drugim zmniejszasz, żeby zmniejszyć przepływ. Robiąc to jedną średnicą masz większe pole manewru regulacji na rotametrach.

 

hunter7 - nie sądzisz, że instalacja przesadzona? Też wydaje mi się, że rozstawy 10cm to gęsto.

Panowie, zerknijcie na ten rysunek, rurki co 10cm - układ ślimak i podane długości obwodów, wychodzi sporo pętli, jak myślicie zadziała to??

 

A co tu oglądać ?

Przecież to nie jest oparte na żadnym projekcie .

Ponad 20 obwodów ?

 

Jeśli jesteś jeszcze przed decyzją to podaj kilka szczegółów dotyczących projektu .

Może uda się zaoszczędzić kilka tyś i mieć zrobione lepiej ,,,

jwasilewski - ja się nie znam, ale uważam, że kombinowanie z różnymi średnicami rurek jest błędem. W jednym zwiększasz, żeby zmniejszyć opory, w drugim zmniejszasz, żeby zmniejszyć przepływ. Robiąc to jedną średnicą masz większe pole manewru regulacji na rotametrach.

 

 

Dzięki DEZET, też powoli do tego dochodzę. Temat nie jest prosty ale na szczęście mam jeszcze trochę czasu na dopracowanie projektu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...