Liwko 21.05.2015 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) ależ oczywiście Liwku z domu w którym dymi komin nie mam zamiaru zmieniać praw fizyki. Prosiłem cie byś policzył jak się ma zużycie energii gdy damy rurki pod lodówką lub gdy ich tam nie damy-byłoby to pomocne inwestorom. Nie zrobiłeś tego, to może wykonaj obliczenia jak będzie rozchodziło się ciepło z rurek wodnej podłogówki pod lodówką gdy temperatury wyrównają się, gdzie ciepło będzie miało "łatwiejszą" drogę. Zleć to asoltowi, on na pewno pomoże, jest w końcu audytorem i zrobi to chyba dobrze. Mi tylko wystarczy znajomość podstawowych praw fizyki żeby nie rozmieniać się na drobne. W domu izolowanym i temperaturze podłogi w mroźne dni około 25-26 stopni, będą to kwestie wręcz pomijalne, ale co o tym może wiedzieć osoba, która dla śmierdziucha wybudowała osobny dom. Za darmo oczywiście. Zrób na koniec mały eksperyment Mirku z audi. Postaw na kuchence dwa garnki z identyczną ilością wody i je podgrzewaj. Na jednym połóż drewnianą łyżkę. Obserwuj z którego garnka woda szybciej wyparuje. Jestem ciekaw twoich wniosków. Edytowane 21 Maja 2015 przez Liwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 21.05.2015 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 I czego ty dalej nie rozumiesz Mirek do jasnej ciasnej, że ciepło zawsze wybierze drogę gdzie nie ma izolacji? Na prawdę tego nie rozumiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 21.05.2015 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 ... na pewno pomorze.... na pewno pomoże słownik ortograficzny, Wracając do meritum, nie jestem zwolennikiem zostawiania powierzchni wolnej od podłogówki ze wzgledu na zabudowę (stałą i ruchomą) Oczywiscie ze zabudowa jest w jakims stopniu izolatorem ale nawet stała zabudowa przy róznicy temp. oddaje ciepło, zyski materiałowe ze zmniejszonej powierzchni podłogówki są iluzoryczne, gdyz w wielu przypadkach trzeba zmniejszyc rozstaw a tym samym ilosc materiału jest praktycznie taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 21.05.2015 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 na pewno pomoże słownik ortograficzny, Ups... Wracając do meritum, nie jestem zwolennikiem zostawiania powierzchni wolnej od podłogówki ze wzgledu na zabudowę (stałą i ruchomą) Oczywiscie ze zabudowa jest w jakims stopniu izolatorem ale nawet stała zabudowa przy róznicy temp. oddaje ciepło, zyski materiałowe ze zmniejszonej powierzchni podłogówki są iluzoryczne, gdyz w wielu przypadkach trzeba zmniejszyc rozstaw a tym samym ilosc materiału jest praktycznie taka sama. I co ty na to Mirku z audi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 22.05.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 proszę cie Liwku z domu co ma czarny osmolony komin odpowiedz mi - czy więcej zużyjemy energii na ogrzanie pomieszczenia zwanego kuchnią gdzie stoi lodówka jeżeli rurki od podłogówki poprowadzimy pod lodówką i innymi meblami - czy czy wówczas gdy ominiemy te miejsca Jeśli nasunie Ci się odpowiedź, że tyle samo to włącz myślenie i zrób obliczenia. Jak już bujniesz łepetyne to odpowiedz forumowiczom po co ponosić koszty na te rurki + robocizna skoro nic to nie daje. A to niby rury pod lodówką w kuchni zwiększają zapotrzebowanie na energię tego pomieszczenia ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 22.05.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 A to niby rury pod lodówką w kuchni zwiększają zapotrzebowanie na energię tego pomieszczenia ?? Daj spokój, nie warto. Koń jaki jest każdy widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuju 22.05.2015 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Witam szanowne grono. Buduję sobie taki domek w bergamotkach - jednorodzinny dwulokalowy razem z sąsiadem zza ściany . (przynajmniej jedna ściana jest ciągle ciepła) - moja prawa strona. Mam parę pytań dotyczących podłogówki. Mam oto takie pomieszczenia: 1. Wiatrołap 7m2 4. Kuchnia 12m2 5. Salon 46 m2 6. kotłownia 9,00 m2 8. Łazienka 4 m2 10. Garaż 18,6m2 Ocieplenie : elewacja styropian grafitowy 18cm 0,31 Podłoga - styropian 20cm 0,36 poddasze mieszkalne wełna 20cm na skosach 0.36 Fundament ocieplony z zewnątrz 10cm XPS Okna PCv - szyby 0,5 wentylacja grawitacyjna W garażu nie będzie podłogówki W programie purmo SDG wychodzi, że wszędzie będzie rozstaw rurek (pex 16) co 30cm po za łazienką w której nie starcza nawet co 10cm. Ale to dołożę grzejnik wiszący. Moje pytanie jest takie czy nigdzie tam nie ma jakiegoś błędu. Co by zimą kopytka nie marzły i nie trzeba było przyciągać olejaka z garażu Czy łączyć kuchnię z wiatrołapem na jednym obwodzie aby wyrównać co nie co długość obwodów ? A może łazienka z kotłownią ? aha i ogrzewanie - kocioł kondensacyjny. Liczyłem to na temp. 45 , powrót 35.+ dzięki z góry za pomoc. Poniżej link do rzutu parteru oraz zrzutu z programu SDG Purmo. http://www.mojalbum.com.pl/Album=Y8RCD7TF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 23.05.2015 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 a czym będziesz grzać i jaką planujesz temperaturę zasilania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.05.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Przy temperaturze zasilania 45C spokojnie dogrzejesz przy rozstawie 30cm. Łazienka jest mała, pewnie stąd ten problem. Możesz kilkanaście metrów rury puścić w ścianach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 23.05.2015 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 no tak, nie doczytałem. na pewno nie łączyłbym łazienki z kotłownią. z tą łazienką to trochę problem, bo wg mnie lepiej byłoby zaprojektować na niższą temperaturę zasilania, a łazienka stanowi problem. trochę dziwna sprawa, bo z tego co widzę, to łazienka poza gruntem nie ma kontaktu z otoczeniem zewnętrznym domu, powinno tam być niskie obciążenie cieplne (pomimo małej powierzchni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuju 23.05.2015 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 no to sumienie uspokojone a co z wielkością obiegów ? w salonie pętla około 70, kuchnia 78 więc podobne wielkości, ale hol wychodzi 35m, kotłownia 24m i łazienka 44m. Da radę to wyregulować czy kombinować nad podobną wielkością obiegów ? I czy przy rozstawie 30cm nie czuć zimnych miejsc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.05.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 @wuju, primo nie mam pewności czy jest sens dawać pętle w kotłowni, aparatura chcąc-niechcąc trochę ciepła oddaje. Ja nie dawałem. Moim zdaniem nie ma przeszkód aby łączyć ponmieszczenia, np. łazienkę (ją zasilać jako pierwszą) z holem. Te długpości to rozumiem z "dobiegami"? Ca. 70mb pętli to praktyczna długość, ja podzieliłem tak aby z rolek 200 robić trzy pętle (dłuższych jak 75mb nie mam). Krótsze pętle możesz zdławić, ale IMHO długości typu 30m trochę średni pomysł. Przy kaflach 30cm pewnie można wyczuć (ale czy to dyskomfort? nie sądzę) przy panelach czy dechach raczej nie. Ja w łazienkach zagęściłem max (praktyczny, rozstaw około 10cm), i wieszam awaryjnie drabinki zasilane prądem (a w zasadzie narazie dociągnąłem przewody). Uznałem że to najprostsze rozwiązanie a kosztowo (ekspoloatacja) nie będzie uciążliwe (o ile wogóle będzie potrzebne). A co do wcześniejszej nawalanki: uważam że w pomieszczeniach jak kuchnia, gdzie układ mebli (zabudowy) jest często z góry określony (choćby przez podejścia kan i wody) nie ma sensu pchać rurki pod szafki, lepiej te metry przeznaczyć na nieznaczne zagęszczenie na reszcie. W pokojach (gdzie umieblowanie może się zmienić) dałem po całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomkam 26.05.2015 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 (edytowane) Panowie pytanie, wczoraj na budowie byl fachowiec, ktory ma mi robic podlogowke. Jak uslyszal, ze bede ukladal styropian sam o grub. 6cm + 5cm powiedzial, zebym skleil te arkusze ze soba, bo bedzie mial problemy w pozniejszym ulozeniu rurek, a dokladnie w przytwierdzaniu ich do styro. Tak trzeba robic, czy to jest jego jakis wymysl? Drugie pytanko, na parterze przewidziane jest 6cm styro grafitowego EPS 100 i 5cm bialego EPS 100. Ktory dac jako pierwszy? Edytowane 26 Maja 2015 przez tomkam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 27.05.2015 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Przy 5cm sie nie dźwigają rurki. Przy cieńszym może być mały problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.05.2015 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Ja miałem 4 grafitu na spodzie w normalnym rozmiarze i 2cm 200 na wierzchu z tym że w arkuszach 1*2m i problemu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szarlejak 27.05.2015 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Kolejne pytanie, które mi się nasuwa to czy rozdzielacze, siłowniki termoelektryczne oraz regulatory pokojowe muszą być z jednej firmy, czy można to jakoś wymieszać. Tyle firm, że nie wiem na co się zdecydować, a jak jużż wybiorę rozdzielacz to niekoniecznie będę chciałz tego systemu w przyszłości korzystać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 27.05.2015 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Konieczności takiej nie ma ale...Samą automatykę kupowałbym jako komplet, czasami choćby z racji tego samego języka komunikacji przy sterowaniu radiowym, sam rozdzielacz może być innej marki - jednak w tym przypadku musimy wziąć pod uwagę dwie kwestie: dopasowanie rozmiaru gwintu w siłowniku automatyki do rozmiaru gwintu zaworu odcinającego na rozdzielaczu oraz dobranie siłownika o odpowiednim skoku grzybka (musi być wystarczający aby do końca domykać zawór rozdzielacza). Oczywiście najbezpieczniej i najpewniej jest kupować wszystko jako kompletny system - mamy gwarancję jednego producenta i wszystko jest odpowiednio dobrane i zoptymalizowane pod kątem współpracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szarlejak 27.05.2015 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Pytam ponieważ ostatnio byłem na mieszkaniu gdzie był taki system: I z tego co zauważyłem to siłowniki były Herz-a, regulator pokojowy Auraton, a rozdzielacz wygląda mi jeszcze na inną firmę. A słyszałem, że najlepiej zakładać wszystko z jednej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 28.05.2015 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Regulator auraton jest to sterownik uniwersalny. Poza tym do rozdzielacza i siłowników nie ma raczej nic bo jego zadanie to sterowanie kotłem. Ty potrzebujesz kompletu rozdzielacz, siłowniki, listwa sterująca i sterowniki pokojowe (tak zrozumiałem). I tak jak koledzy wyżej - brałbym jednego producenta. W sumie to tak mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szarlejak 28.05.2015 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Tylko ze względu na małe fundusze to nie chcę inwestować w cały osprzęt, a jak już wszystko ma być jednego producenta to pasowałoby wybrać rozdzielacz pod tą firmę, a nie później zmieniać. Póki co rury pex mam Herz-a, więc może też warto zostać przy tej firmie, tylko cenowo wysoko stoją. Najlepiej gdyby mieć podgląd na wszystko przez Internet albo jakimś centralnym sterownikiem. Kan ma ciekawą ofertę tylko to bezprzewodowe sterowanie do mnie nie przemawia. W końcu można się zakłócać z sąsiadem, a kabel to jednak kabel.Do tego dojdzie sterowanie pogodówką, które pewnie i tak będzie z innej firmy, ale wszystkiego razem łączyć to już raczej nie trzeba. Tym bardziej że tak rozbudowaną ofertę to nie wszystkie firmy mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.