grzeniu666 15.01.2012 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Dlaczego zakladamy ze piec musi non-stop grzac, wykorzystujac technike modulacji mocy. Zerknij tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?189322-Taktowanie-kot%B3a-kondensacyjnego-jak-z-tym-walczy%E6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.01.2012 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Arturo72: W wersji z matą elektryczną twój COP = 1. Gdybyś wykonał to w wersji z PC miałoby to dla mnie większy sens.Choć muszę przyznać, że na podstawie przedstawionych przez ciebie danych takie rozwiązanie nie jest pozbawione podstaw ekonomicznych.Jeśli masz to już wykonane, to opisz jakie są wady i zalety takiego rozwiązania, bo mnie zaciekawiłeś. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.01.2012 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) grzeniu: Proponuję wersję pierwszą, czyli zgodnie z twoimi przypuszczeniami.Pod deską barlinecką i innymi okładzinami drewnopochodnymi nie powinno się wykonywać warstw brzegowych.Poza tym w drugiej wersji z kratkami będzie to raczej kiepsko wyglądało. nilsan Edytowane 15 Stycznia 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Taka kwestia - dlugosc petli OP - najdluzsza jaka mi wyszla poszla do salonu 90mb + podejscie 14mb = 104mb. Moc 940W , 57W/m2 Przeplyw 107l/h, predkosc cieczy 0.25m/s, spadek cisnienia ok. 11kPa, rozstawem nie bede sie chwalil bo mnie rozstrzelaja. Czy to dluga petla biorac pod uwage fakt ze najslabsza pompa ma sprez dyspozycyjny 40kPa. Zmiana dlugosci o 10m oznacza ze strata cisnienia bedzie wynosic pomiedzy 10-12kPa, co ma nijaki plyw na prace pompy. Czy warto sie martwic dlugoscia rury ? czy to bedzie 80 czy 120mb ? Teoretycznie przy takim przeplywie pompa 25/40 potrafi przepchac wode w petli 400m!. Problem pojawia sie gdy ktos ma spore przepywy. U mnie maks przeplyw to wspomniane 0.25m/s lub 107l/h lub niecale 2l/min. p.s. rozstaw 150mm ale po dlugich przemysleniach bedzie 200mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.01.2012 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) zrozumiałem aluzję, najpierw wkręcasz klienta w hiper drogie sterowanie podłogówką, potem układasz mu 300% za dużo rurek + dodatkowo wkręcasz go w nikomu nie potrzebny bufor za 6tyś, a wszystko to po to żeby miał oszczędności w okolicach 2zł/rocznie nic dodać nic ując PS podłogówka w domku to z reguły 10m3 betonu, bo z 1m3 to się zrobi co najwyżej 16m2 jastrychu, a tak małych domków to nigdzie nie ma, do tego ciepło akumuluje się też w ścianach i stropach, a rzadko który domek waży mniej niż 100Mg ergo: łączna masa akumulacyjna przeciętnego domku to 80kWh Zaproponowałem bufor bo jest tańszy od PC. Co do reszty to uważam, że jesteś w stosunku do tego co piszę bezzasadnie uprzedzony. Sam nie przedstawiłeś żadnych kontrobliczeń tylko klepiesz w kółko tę samą mantrę. nilsan PS Poza tym z 1m3 betonu wychodzi około 200m2 jastrychu. Edytowane 15 Stycznia 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Cieszynianka, mysle ze to kiepska analogia. Energetycznie to sa zupelnie inne uklady. Porownaj pojemnosc ciepla ( energie) domu, zapotrzebowanie mocy w stosunku do mocy pieca, a energie kinetyczna samochodu, zapotrzebowanie na moc chwilowa i moc silnika. Nie wiem czy lapiesz o co mi chodzi. Kociol moze pracowac impulsowo 10minut/ 1h przerwy bez wiekszej zmiany temperatury obiektu. Jak zdejmiesz noge z gazu, energia kinetyczna jest tak mala ze samochod momentalnie wytraca swoja energie kinetyczna w wyniku oporow, w efekcie musisz przyspieszac, a to powoduje wiry w baku. Kociol to kociol, zalacza sie i grzeje a potem wylacza. Watpie czy to ma wplyw na sprawnosc. Bardzie podejzewam kwestie zuzycia palnika albo cos innego. Dlatego pytam - dlaczego piec nie moze wlaczyc/wylaczyc sie pare razy dziennie - powiedzmy 20 razy. Edytowane 15 Stycznia 2012 przez devileczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.01.2012 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Arturo72: Czy taki akumulator oddaje ciepło do budynku poprzez promieniowanie cieplne, czy też poprzez wężownicę dwufunkcyjną, tzn albo służy do napełniania, albo do odbioru energii. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Zerknij tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?189322-Taktowanie-kot%B3a-kondensacyjnego-jak-z-tym-walczy%E6 Dzieki za linka. Koles mial 'taktowanie' 250 razy dziennie przy kotle 24kW. Dalej nie czytalem bo wiem o co chodzi. Jezeli realne zapotrzebowanie na ciplo bylo np 4kW, a moc mial ustawiona na max 24kW tzn ze piec przez 1 jednostke czasu bedzie grzal a przez pozostale 5 bedzie spal. 1:5, przy czym w zaleznosci od sterowania to moze byc 10sekund:50sekund ( ON/OFF) lub 10minut/50minut (ON/OFF). W przeciagu dnia energia przekazana do ukladu bedzie ta sama, natomiast liczba zalaczen pieca bedzie 1440 w pierwszym przypadku i 24 w drugim. Gdzie szukac winnych - pierwsze to projektant lub jego brak. Zle dobral moc kotla do ukladu, ale nie tylko. Sterowanie. Tu wychodzi wada sterowania pogodowego, ktora 'ogranicza' temperature zasilania i nie pozwala wtloczyc do ukladu wiecej mocy. A przy ogrzewaniu podlogowym, akumulacyjnym to az sie prosi zeby zasilic wieksza moca przez te 10 minut i wylaczyc sie na pozostale 50 ( wlacznie z pompami) No moze te dysproporcje 1:5 to za duzo , ale 1:1 juz wykonalne. Sterowanie elektrozaworami i sterownikiem PID rozwiazuje problem nadwymiarowanych kotlow i taktowania kotla. Sa tez tacy jak mpoplaw czy piczman co podeszli do sprawy kompleksowo od A-Z i ich uklady dzialaja bez taktowania, a przedwszystkim maja zapewniony komfort cieplny i nie narzekaja na rachunki. Kluczem do sukcesu byly obliczenia zapotrzebowania na cieplo, odpowiedni dobor kotla i sterowania. Wszystko jest uszyte na miare i nie ma prawa nie dzialac. Subiektywnie kazde rozwiazanie ma swoje wady, czy to koszty instalacji, czy eksploatacji, czy komfortu cieplnego, obslugi, sterowania, prestizu etc. Ja gratuluje wszystkim dobrych instalacji ze sterowaniem pogodowym, moja sytuacja jest troche inna i dlatego preferuje sterowanie elektrozaworami ( termostaty pokojowe) przez PID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 ja mysle nad Purmo TempCo Termostat TempCo Basic 230 V Regulator elektroniczny Czujnik temperatury powietrza Termostat TempCo Comfort 24 V / TempCo Comfort 230 VFunkcje jak Basic, lecz dodatkowo: Elektroniczny regulator PI (dwupunktowy lub PWM) Obniżenie nocne Może pracowac w trybie grzania i chłodzenia Termostat TempCo Digital 24 V / TempCo Digital 230 V Elektroniczny regulator PI (dwupunktowy lub PWM) Wyposażony w czujnik temperatury powietrza, opcjonalnie możliwośc pod-łączenia czujnika temperatury podłogi 3 możliwości regulacji:• regulacja temperatury powietrza w pomieszczeniu,• regulacja temperatury powietrza w pomieszczeniu i ograniczenie temperatury podłogi (min/max)• regulacja temperatury podłogiTermostat TempCo Central 230 VFunkcje jak Digital, lecz dodatkowo: Grafi czny wyświetlacz LCD Automatyczne przestawianie z czasu letniego na zimowy Możliwośc programowania w 3 różnych kanałach czasowych Funkcja samooptymalizacji Program tygodniowy i urlopowy Zintegrowany hydrostat przy aktywnym trybie chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 15.01.2012 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 @cieszynianka / @nilsan Jakie konkretnie modele termostatów pokojowych zastosowałaś / stosujesz ? Ja w tym temacie jestem teoretykiem, ale jak na razie do moich przyszłych potrzeb najodpowiedniejsze wydają mi się te dwa: Do pomieszczeń ze stała temperaturą: http://www.salus-controls.pl/pl,main,product/category,100/salus_controls_ert30.html Do pomieszczeń ze zmienna temperaturą: http://www.salus-controls.pl/pl,main,product/category,98/salus_controls_ert50.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 GP69 , zobacz sobie Purmo TempCo albo Danfossa, Salus tez nie jest zly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 15.01.2012 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 GP69 , zobacz sobie Purmo TempCo albo Danfossa, Salus tez nie jest zly Właśnie patrzę na Purmo Miałem go na mojej liście, ale wtedy był sporo trochę droższy niż teraz. Ma on również tą cechę, która dla mnie jest zaletą - montuje się go do puszki podtynkowej 60 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 czy ktos moze przypomniec jak to jest z tym klawiszowaniem wylewki na dylatacjach pomiedzy pomieszczeniami. Nie moge znalezc tego watku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 15.01.2012 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 @cieszynianka / @nilsan Jakie konkretnie modele termostatów pokojowych zastosowałaś / stosujesz ? U nas z Kanthermu siłowniki w skrzynkach i termostaty w poszczególnych pomieszczeniach, próbuję znaleźć link, jak znajdę, to zapodam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 15.01.2012 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 @cieszynianka / @nilsan Jakie konkretnie modele termostatów pokojowych zastosowałaś / stosujesz ? To: http://www.drago24.pl/pl/p/ELEKTRONICZNY-TERMOSTAT-POKOJOWY-Z-DIODA-230V/1344 http://www.drago24.pl/pl/p/SILOWNIK-ELEKTRYCZNY-24V-DO-ROZDZIELACZA-KAN/1110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 15.01.2012 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 zgodnie z moją wiedzą, styropian nie chłonie wody, oraz odkształca się bardzo słabo ponieważ płyta fundamentowa rozkłada ciężar na olbrzymiej powierzchni i nacisk jednostkowy wychodzi w KPa, odsyłam do odpowiednich publikacji żeby nie śmiecić w wątku o podłogówce, i nie robić wykładów o tym jak dobrym izolatorem jest styropian bez względu na to czy na ścianie czy pod podłogą Ja odsyłam również. bo czekam aż pokażesz swoje obliczenia konkretnego wymiaru ekonomicznego, inaczej nie bardzo mam się do czego odnieść Bardzo wygodne podejście, ale się doczekasz. to jakaś prowokacja czy masz chwilowe zaćmienie umysłu ?? większość zaleca min 6cm jastrych przy podłogówce, a ty chcesz wykonać 200m2 z 1m3 czyli grubość wylewki wyjdzie ci 5mm !!!! Walnąłem babola i tyle. No body is perfect. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 15.01.2012 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 http://www.drago24.pl/pl/p/ELEKTRONICZNY-TERMOSTAT-POKOJOWY-Z-DIODA-230V/1344 Dziękuję za info. Duże są wahania temperatury w pomieszczeniach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 15.01.2012 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Dziękuję za info. Duże są wahania temperatury w pomieszczeniach ? Nie ma, temperatura jest stabilna, różna w różnych pomieszczeniach. W dziennym mamy 3 okna od południa, więc jak słoneczko przygrzewa, to w salonie termostat milczy. Natomiast błąd w sztuce u nas to za duża moc startowa kotła i tego się nie da przeskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.01.2012 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 tylko ze wtedy nie będzie kondensacji i 109% sprawności, taktując mocą kociołka żeby obniżyć temperaturę w nocy od razu tracisz cały zysk z kondensacji pary wodnej Z lekcji fizyki wiem ze kondensacja pod cisnieniem atmosferycznym zachodzi w temperaturze ponizej 100C. Bedzie ktos polemizowal ? Przy temperaturze spalin 30C (zasilanie powrot 40/30) odzyskasz tyle ciepla z kondensatu ze osiagniesz sprawnosc 109%, przy tempraturze spalin 60C ( zasilanie/powrot 75/60) uzyskasz wynik 107%. Wciaz zachodzi kondensacja. Wygoogluj 'temperatura kondensacji' i znajdziesz sporo informacji ze wspolczesne kotly sprawnie kondensuja przy temperaturach powrotu 50-55C, czego p[otwierdzeniem sa dane techniczne Vaillanta Ecotec. Wiec nie trace' calego zysku kondensacji' a jedynie minimalna jej czesc - sprawnosc wciaz 107%. Kotly niskotemperaturowe , o sprawnosci 92-94%, nie odzyskuja ciepla z kondensatu, wiec roznica z kondensatem to jakies 15% ( 109-94%), czyli (109-107)/15 = 13.3%. To oznacza ze w temperaturach 75/60 kociol kondensacyjny wciaz odzyskuje 86.7% ciepla z kondensatu. Ty piszesz o utraconym 'calym zysku', nie strasz ludzi bo beda przewymiarowywac grzejniki, zeby tylko miec jak najnizsza temperature pracy kotla. W przypadku kondensata to nie ma znaczenia. Wyliczone, przedstawione. Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 15.01.2012 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Z lekcji fizyki wiem ze kondensacja pod cisnieniem atmosferycznym zachodzi w temperaturze ponizej 100C. Bedzie ktos polemizowal ? Mam Zębca KWKD15 temp powrotu często poniżej 50oC, czyli ze mój kocioł kondensuje? Może ten kondensat muszę gdzieś odprowadzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.