devileczek 17.01.2012 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Czyli sterowanie ilościowe lub jakościowe. Czytałem i mam pojęcie o tym. U mnie będzie sterowanie jakościowe - pogodówka plus kocioł niskiej mocy (2kW-12kW czyli Immergas). Zastawiam się, jak ustawić kocioł (do tego jeszcze sporo czasu, ale skoro temat się pojawił, chciałbym się dowiedzieć)? [ATTACH=CONFIG]95865[/ATTACH] Skłaniam się do ustawienia parametru P2 - 0, P3 - 1. Sterowanie pogodowka wymaga dobrego policzenia parametrow podlogowki , dobranie wlasciwego pieca, krzywej grzewczej i idealnej regulacji petli. Ktos kto dobrze zaprojektowal wyreguluje szybko i sprawnie , jak to udowodnil Piczman. Jednak jak zycie pokazuje ( watek na forum dot. Junkersa CERAPUR sMART) ludziska maja spore problemy z wyregulowaniem tego systemu ( osiagnieciem pozadanej temperatury). Sterowanie PID ( termostaty pokojowe) - bardziej skomplikowane, drogie, ale umozliwia sterowanie nie tyle temp zasilania podlogowki, ale temp podlogi, przez co precyzyjniejsze dozowanie ciepla. Ponadto, mozna polaczyc to z czujnikiem zewnetrznym i wtedy mamy sysem pogodowo-PIDowy. I u mnie taki bedzie Najwiekszy problem to nasze dobrze docieplone domy, ktore nie potrafia zagospodarowac dodatkowego ciepla z gotowania, imprez, kominkow, naslonecznienia...tutaj zadne sterowanie nie pomoze. Dobrze mysle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.01.2012 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 O co chodzi z tymi litrami ? czy dom 7 litrowy to taki ktory potrzebuje 7kW mocy przy -20C ? Średnie roczne zapotrzebowanie na energie do ogrzewania m2, 7 litrów =~ 70 kWh/m2/rok Zastawiam się, jak ustawić kocioł (do tego jeszcze sporo czasu, ale skoro temat się pojawił, chciałbym się dowiedzieć)? [ATTACH=CONFIG]95865[/ATTACH] Skłaniam się do ustawienia parametru P2 - 0, P3 - 1. Ja też się do tego skłaniam na tym kotełeku. Piczman a nie szkoda prądu aby ta pumpa cały okres grzewczy biegała? U mnie z grubsza planuję taki układ: • ~ 18 pętli x 65m (1/3 krążka) • sterowanie pogodowe (CAR v2) + jeśli będą potrzebne (kable poprowadzę) termostaty pokojowe i elektrozawory zamykające rozdzielacze dla stref (zakładam cztery: 2 lokale x parter+piętro), może na tej centralce: http://pl.immergas.com/media/centralka_strefowa.pdf • podłogówka pędzona pompą z kotła (liczę że wydoli) • drabinki łazienkowe (z możliwością grzania prądem latem) i ew. grzejnik wiatrołapowy na początkach pętli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 17.01.2012 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Policzylem zapotrzebowanie na energie programem Purmo SDG i sam na piechote, biorac pod uwage sciany zewnetrzne, dach, podloge, okna, drzwi, mostek liniowy fundament, mostek liniowy obrzeza okienne, nie uwzglednialem wentylacji ( przy -20C w zasadzie sie nie wentyluje). Purmo wyliczyl ok 10kW, ja ok 5kW. W Purmo wybieralem opcje jak najbardziej energooszczedne. Dla przykladu Salon 32m2, pow okien 8.5m2, pow scian zewnetrznych ok 30m2 : Purmo - 1800W, Ja- 1000W Kto jest blizszy prawdy ? Edytowane 17 Stycznia 2012 przez devileczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 17.01.2012 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Tylko ze wentylacja przy -20C ma bardzo zgubny efekt...drastycznie obniza wilgotnosc powietrza, wiec to nie jest rozwiazanie. To takie bardziej energooszczedne ' otwarcie okna' - trudno nazwac to zarzadzaniem energia w budynku. Bardziej pomyslalbym o jakiejs pompie ciepla i buforze. ciekawe czy robia takie instalacje ? Raczej chodziło mi o to, że w tych tak zwanych energooszczędnych domach, najpierw montuje się na ścianach zewnętrznych od 20cm do 30cm styropianu (bo jakiś specjalista od 3 litrowych domów tak zalecił), później okazuje się że żeby w takim termosie mieszkać normalnie, a nie jak w pieczarkarni, to trzeba za ciężkie pieniądze zamontować wentylację mechaniczną z rekuperacją o sprawności ekonomicznej 10-15%, żeby z budynku usuwać na bieżąco nadmiar wilgoci, która z racji pobytu ludzi w budynku wytwarzana jest codziennie, po czym żeby to ogrzać trzeba wydać kolejne ciężkie pieniądze na pompę ciepła lub kocioł kondensacyjny z buforem i na koniec ów specjalista doradza nieświadomym tych wszystkich konsekwencji inwestorom jak powinno się budować dom 3 litrowy, nie informując uprzednio, że koszty zamortyzują się za około 50 lat. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 17.01.2012 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Tylko ze wentylacja przy -20C ma bardzo zgubny efekt...drastycznie obniza wilgotnosc powietrza, wiec to nie jest rozwiazanie. To takie bardziej energooszczedne ' otwarcie okna' - trudno nazwac to zarzadzaniem energia w budynku. Bardziej pomyslalbym o jakiejs pompie ciepla i buforze. ciekawe czy robia takie instalacje ? Jest na to lepsze rozwiazanie - klimatyzator, reaguje szybko i skutecznie. W sumie to w domu 2-3 litrowym moglby byc jedynym zrodlem ciepla, tylko zeby byl taki co dziala do -20 . POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 17.01.2012 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Najwiekszy problem to nasze dobrze docieplone domy, ktore nie potrafia zagospodarowac dodatkowego ciepla z gotowania, imprez, kominkow, naslonecznienia...tutaj zadne sterowanie nie pomoze. Przecież rekuperator to potrafi. Dystrybuuje to ciepło na wszystkie "czyste" pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.01.2012 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Piczman a nie szkoda prądu aby ta pumpa cały okres grzewczy biegała? Jak się szlachta bawi to koszta się nie liczą , 60 zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.01.2012 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Jak się szlachta bawi to koszta się nie liczą , 60 zł ? Hmm, no chyba tak wychodzi gdy pompa na III biegu (tj. Grundfos UPS 25-50) popracuje 100 dni (niepotrzebnie). Nie dramat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 17.01.2012 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Wiesz Piczman, mnie osobiście okropnie gryzła pompka w Immergasie. Ustawiona standardowo na 3 bieg i pobierająca 100W non stop!!! Więc dobowo 2,4kWh=1,5zł. Przy zużyciu gazu rzędu 5,5m3/dobę=12,5zł. Jak widzisz, pompka podnosi koszt o 10%. Mało to czy dużo? Przestawiłem ją na 1 bieg (45W) i wyregulowałem pętle ponownie. Nawet łatwiej to jakoś poszło. I już moralnie mi lepiej . Poprzednio dT miałem 2-2,5st. Teraz mam 4st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.01.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Jak by mi zżerała 100 W to też by mnie gryzło. Choć można się przyzwyczaić, niedawno sobie akwarium wymyśliłem i mam 2 filtry, 1 pompa cyrkulacyjna,grzałka + oświetlenie. Jak liczyłem to wyszło 350 zł rocznie czyli tyle co rekuperacja z GWC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 17.01.2012 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Jak się szlachta bawi to koszta się nie liczą , 60 zł ? I to ten sam piczman, który kiedyś pisał, że kluczem do zbudowania domu oszczędnego jest dbanie o szczegóły, bo tu 1zł, tam 1zł, i robi się 100zł miesięcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 17.01.2012 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 No wiesz, akwarium to już jest hobby, dodatek. A piecyk pasowałoby by hulał. Tak samo mój projektor zabiera 205W, ale nie boli mnie gdy oglądam filmy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.01.2012 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Kto z Was myśli że Plazma 43 Cali dużo prądu ciągnie ? Strzelajcie, wczoraj mierzyłem i jestem mile zaskoczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 17.01.2012 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 65 w ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 17.01.2012 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 90w ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.01.2012 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Od 80 do 110 Wat. Najwięcej ciągnie na bajkach HD . Ale widzę że nie będzie zaskoczenia, ja jednak żyłem ze świadomością że 150W i w górę bo tyle się mówi o tym że plazmy więcej a LCD mniej . Ceekawe jaka jest różnica. Koniec tematu, myślałem że na elektrycznym jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.01.2012 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 I to ten sam piczman, który kiedyś pisał, że kluczem do zbudowania domu oszczędnego jest dbanie o szczegóły, bo tu 1zł, tam 1zł, i robi się 100zł miesięcznie? No właśnie. Ile czasu taka pompa może średnio pracować bez potrzeby? Czytałem że w tym Immergasie siedzi ten UPS 25-50, który bierze 50W, ale swistak81 pisze o 100W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 17.01.2012 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 u mnie w Kospelu pracuje na II biegu (67W) i tylko wtedy gdy grzeje piecyk, niech będzie to codziennie po 6-10h, to maks 20gr/dziennie w 2 taryfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 17.01.2012 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 kto ci takich głupot nagadał, znowu nilsan i jego fantazje ?? MPOPLAW, NO I ZROBILO SIE GORACO KOLEGO.PO PIERWSZE TO NIE FANTAZJE, PO DRUGIE WLASNE DOSWIADCZENIA ZAWODOWE, CHECSZ MNIE UCZYC WENTYLACJI ? 2 LATA PRACOWALEM NA UTRZYMANIU RUCHU WYSOKOSCIOWCOW ZAJMUJAC SIE TAKIMI SPRAWAMI JAK BMS (bUILDING mANAGEMENT sYSTEM) , AIR HANDLING UNIT, STEAM GENERATORS, CHILLERS, ETC. I UWIERZ MI NA SLOWO ZE PROBLEM Z WILGOTNOSCIA POWIETRZA ISTNIEJE PRZY UJEMNYCH ZEWNETRZNYCH TEMPERATURACH. po pierwsze WM posiada włącznik i wyłącznik, przez co ty decydujesz kiedy i jak długo ma działać, czyli jest sterowana bardzo precyzyjnie, po drugie alternatywą bez WM jest siedzenie w pomieszczeniu gdzie woda leci po oknach, albo dołożenie 1000zł/rocznie do kosztów CO żeby zapewnić normową wentylację grawitacyjną JAK ZWYKLE POPADASZ W SKRAJNOSCI... KOMFORTOWA WILGOTNOSC JEST NA POZIOMIE 50-60% PRZY TEM 20-22C, NIKT NIE MOWI O TOTALNYM WYLACZENIU REKU TYLKO OGRANICZENIU JEGO AKTYWNOSCI, ZEBY UNIKNAC PRZESUSZENIA POWIETRZA PRZY NISKICH TEMPERATURACH NA ZEWNATRZ, SZCZEGOLNIE W NOCY GDY SPISZ, BO TO NIE ZDROWE. ZAPYTAJ SIE LEKARZA CZY MAM RACJE PS. mała rada, zacznij czytać artykuły o budowaniu domku z pewną dozą niedowierzania, w szczególności te które są tylko ulotką reklamową, bo tam bajki piszą tylko po to żeby sprzedać jak najwięcej swojego produktu, pamiętaj w reklamie wszystkie chwyty dozwolone, a kłamstwo jest tam wykładnikiem prawdy MURATOROW I ETC NIE CZYTAM JUZ OD DAWNA ( CZASEM SA FAJNE ZDJECIA, MOZNA POPRZEGLADAC W EMPIKU), CZASEM ZERKNE NA MAJSTRA BO MAJA FAJNE POMYSLY ten program jako parametr ocieplenia ścian przyjmuje 3 wersje, dobrze, średnio, tak sobie, jest nieprecyzyjny jak wypowiedzi nilsan, równie dobrze możesz iść do wróżki bo merytorycznie ich odpowiedzi są jednakowo z sufitu wzięte a tą wartość to skąd wziąłeś ?? zmyśliłeś tak samo jak poprzednie ?? KOCHANY, CIEZKO DYSKUTOWAC Z TAKIM IGNORANTEM JAK TY. WIEKSZOSC LICZB KTORE PRZEDSTAWILEM POPARTE BYLY WYLICZENIAMI, JEZELI NIE PODOBA CI SIE METODYKA OBLICZEN, MOZEMY DYSKUTOWAC, WIADOMO TEORIA I PRAKTYKA NIE ZAWSZE IDA W PARZE. NATOMIAST NIE ZARZUCAJ MI ZE BIORE LICZBY Z SUFITU, OK? PS poniżej link do wypowiedzi tych którzy mają u siebie WM i ich opinie CIEZKO POWIEDZIEC CZY LEPSZE SA OPINIE KRAWCOWEJ CO WYBUDOWALA Z MEZEM DOM I MA JAKIES TAM SWOJE WIDZIMISIE CZY ULOTKI PRODUCENTOW LUB PORADY MURATORA. mNIE INTERSUJA OPINIE LUDZI Z DOSWIADCZENIEM, KTORZY SA SPECJALISTAMI W SWOJEJ DZIEDZINIE, MNIE INTERESUJA LICZBY, DANE I BADANIA. POKI CO WIDZE ZE JESTES SPECJALISTA OD OGRZEWANIA, WENTYLACJI, CZEGO JESZCZE, MAM NADZIEJE ZE NIE OD ELEKTRYKI BO TO MOJA DZIEDZINA. WIEM ,ZE O WENTYLACJI WIEKSZEGO POJECIA NIE MASZ, WIEC NIE BEDE SIE KLOCIL, ODSYLAM DO PROFESJONALNEJ LITERATURY (MOGE PODAC NA PRIV). http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C3%B3j-dom-pasywny-(-)-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C5%BCytkuj%C4%99&p=5129787&viewfull=1#post5129787 ZZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 17.01.2012 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Mpoplaw, moglbys sie popisac, zerknac na projekt, dane w stopce masz i powiedziec mi ilu 'litrowy' mam dom. W koncu jestes czy nie jestes specjalista od energooszczedzania. Bo ja nie jestem , nie moja dziedzina, podobnie jak hydraulika MALE SPROSTOWANIE, ODNOSNIE LICZB TO CHODZILO CHYBA O WYPOWIEDZ NILSANA, JESLI TAK TO ZWRACAM HONOR. Edytowane 17 Stycznia 2012 przez devileczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.