grzeniu666 20.01.2012 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Czy ten watek to dobre miejsce na wklejenie mojej koncepcji kotlowni i prosbe o opinie ? Jestem za, wrzucaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 20.01.2012 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 owp tak jest, konczymy pyskowki, ja bede ignorowal mpoplawa, bo nadajemy na zupelnie innych falach. Mam nadzieje ze mpoplaw bedzie ignorowal mnie i bedzie git. Grzeniu666 dzieki, a oto schemat, jakby byl dobry to bym sie Was nie pytal, dlatego pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 20.01.2012 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) devileczek, ja jestem za cieńki na rozwikłanie tej hydrozagadki raczej się uczę (choć moją instalacja będzie wiele prostsza) pawelpiwowarczyk, to chyba ten wątek w alfie: http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/5003-pompa-grundfos-alpha2-25-60/ spojrzałem też do instrukcji i tam też coś piszą o tygodniu "nauki", ale opcji ma mnogo więc jak z kotłową pompą będzie trudno to pewnie kupię LFP Experia (to samo co alfa2). Jest też Immergasowy DIM w wersji "Top" napędzany alfą (bez autoadapta) - też tam w instrukcji jest conieco o ustawieniach. Podsumowując mój plan jest taki: - 18 pętli zgrupowanych w 3 strefach (zakładam że dokoptuję do jednego rozdzielacza na parterze trzy pętle z piętra) - pętle max 65m - kocioł Victrix 12kW, CARv2 + sonda zew. - centralka Immergasa do sterowania tymi strefami (ster. pokojowe, elektrozawory, komunikacja z kotłem) - w razie potrzeby dołożę sprzęgło i pompę. Edytowane 20 Stycznia 2012 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek1000000 23.01.2012 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 moze mi ktos napisac , kto juz ma podłogówke ile moze wyniesc koszt podlogowki dla takiego domu:http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-miniaturka-n/m4e2426dcaa0e8 bo mam mega metlik w glowie i co chwile dostaje tak rozne wyceny ze nie wiem czy jedni partacza robote i daja niskie stawki albo ci od stawek z kosmosu dla mnie zdzieraja z ludzi ktorzy nie maja pojecia o takim ogrzewaniu ile tam moze tak mniej wiecej wejsc petli biorac pod uwage ze domek bedzie lepiej docieplony niz standardowo w projekcie (20cm styro z lambda 0,031 lub 0,032) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 23.01.2012 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 (edytowane) moze mi ktos napisac , kto juz ma podłogówke ile moze wyniesc koszt podlogowki dla takiego domu: http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-miniaturka-n/m4e2426dcaa0e8 ok.500-600mb rurki*2,5=1,2-1,5tys.zł+rozdzielacz=1tys.zł+robocizna za rozłożenie rurek i połączenia wszystkiego ok.20-30zł/m2=4,2-5,5tys.zł Styro rozkładasz sam. Edytowane 23 Stycznia 2012 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek1000000 23.01.2012 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 Arturo72 i mpoplaw pięknie dziekuje bo juz mam dzieki waszej pomocy rzad wielkosci przynajmniej tak w wielkim skrocie a mozecie mi napisac jeszcze co potem???? czy pozostaje to z rozdziela podpiac pod piec czy cos jeszcze po drodze mnie czeka????nie chce sam tego spierniczyc ale z drugiej strony mam wieksza wiare w moje rece niz w rece partacza ktorzy chce tylko skasowac ile trzeba i zrobic robote na odwal sie z ta robociazna na 4 dni to dla jednej wprawionej w takiej pracy osoby czy dla ekipy jakiejs wiekszej????i czy w tym czasie liczysz ulozenie styropianu, foli , potem rozlozenie rurek i podpiecie pod rozdzielacz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 24.01.2012 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Wygodniej rozkładać rurki w dwie osoby- jedna rozwija , druga wbija spinki. Styropian sobie możesz wcześniej sam rozłożyć, folia na to też żaden problem. Pamiętaj o taśmie brzegowej dylatacyjnej. Piec- rozdzielacz- podłogówka. Do tego dochodzi sterowanie- trzeba na początek w wylewce umieścić czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 28.01.2012 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Czytam i czytam i daleko jeszcze do końca Niebawem zabieram się za podłogówkę na poddaszu. Będzie tam kilka pętli. Zastanawiam się jednak jak poprawnie ją wykonać? Na stropie monolicie jest warstwa 15cm styropianu i na to wylewka 5cm posadzki z suchego betonu. Na tym teraz chciałem układać podłogówkę i wylać posadzkę - względem parapetów mam jeszcze do dyspozycji jakieś 6-7cm + płytka lub panela. Pytanie brzmi czy dawać tą specjalną folię pod podłogówkę czy tylko ułożyć siatkę zbrojeniową i do niej montować węże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.01.2012 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Coś mi się te warstwy nie podobają .Piszesz o podłodze poddasza czy parteru ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 28.01.2012 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 ułożyć folię ( ta alu z kratką ułatwia znacznie układanie rur), ułożyć taśmy dylatacyjne, rurki, i zalać betonem z miksokreta z włóknami i plastyfikatorem, siatkę stalową bym odpuściłnie bardzo widzę sens trzymania się wymiaru (grubości wylewki) w stosunku do parapetów, tu 1 czy 2 cm różnicy są praktycznie niezauważalne, inaczej ma się sprawa z drzwiami i czasem schodami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 28.01.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 siatkę stalową bym odpuścił tylko, że siatka ułatwi mocowanie rurek. Bo inaczej jak to zrobić aby całość trzymała się betonowej wylewki z miksokreta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2012 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Mozna zastosować to:http://www.instalco-tech.pl/Ogrzewanie_podlogowe/Systemy_mocowan/Listwa_montazowa_MAXL_Slat_2000_do_mocowania_rur.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 28.01.2012 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Są takie plastikowe listwy do mocowania rurek. Ktoś pokazywał parę stron wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 28.01.2012 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 yyyhhhhmmmmm to jest dośc ciekawe rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 28.01.2012 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Wyczytałem różne informacje na temat żywotności podłogówki.Jest to dość nowy system ogrzewania.Jakie wy znacie informacje na temat żywotności różnego rodzaju rurek w posadzce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 29.01.2012 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 podłogówka musi się ślizgać, a to zapewnia warstwa foli na styropianie, bez ślizgania będzie pękać podczas nagrzewnia, szczegóły na początku wątku Twierdzisz, że bez folii, gdy beton będzie na "czystym" styropianie - nie będzie się ślizgać...??? Przecież zostało już dość głośno uzgodnione po co jest ta folia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 29.01.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Beton z podłogówką ma się ślizgać po folii? A po co folia na styropianie, gdy nie ma podłogówki?Moim zdaniem dorabianie kolejnej "teorii" nt. folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madric 29.01.2012 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Hej Z innej beczki... Rozmawiałem i czytałem, że bez sensu są regulatory i siłowniki na rozdzielaczu. Myślę że musi być jakiś sens tego sterowania. Nad bezwładnością w stronę nagrzewania mozna zapanować poprzez działanie wyższą temperaturą. Skoro tak, to może pogodówkę wyrzucić i zasilać poprzez takie elektrozawory rozdzielacz wyższą temperaturą np. 45st.C. Pogodówka byłaby bez sensu, bo regulatory w pokojach jeśli wyczują obniżoną temperaturę pow to przydawkują odpowiednio aby została uzyskana. Będą miały z czego, bo do rozdzielacza będzie dochodzić podwyższona temp. System ten posiada dwa czujniki w regulatorze temp pomieszczenia i podłogi. Tak więc przy 0st na dworze, będzie grzać krócej, a przy -15st. odpowiednio dłużej Przypuszczalna zasada działania takeigo regulatora. Jeżeli temp. powietrza nie jest osiągnięta, to regulator wrzuca do podłogi np. 45st. ale ma ograniczenie temp maksymalnej dla podłogi tj. ok 29st jak dobrze pamiętam i po jej uzyskaniu wyłącza ogrzewanie. Jest pytaniem, ile okresów musi minąć aby sterownik PWM nauczył się o ile wcześniej musi wyłączyć elektrozawór aby powietrze osiągnęło temp. 21st. Pamiętając że za tydzień z 0st. na zewnątrz może zrobić się -15st i znowu musi się uczyc???? Powiem tak rozmawiałem z przestawicielem Salusa i na pytanie ile okresów odpowiedział: "krótko" :D:D:d Wyczerpał moją cierpliwość... ale nie zniechęcił do jakiegokolwiek takiego systemu. W moim przypadku chodzi mi o sterowanie dwóch stref parterówki nocnej i dziennej, w nocy i w czasie naszej praktycznie codizenniej nieobesności podczas pracy 9godz. to jest prawie 1/3 czasu ogrzewania a więc jest coś do zaoszczędzenia tym bardziej iż planuję jak każdy majster tutejszy Bufor min 1m3. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 29.01.2012 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 No a co jeśli ta folia od tego tarcia się zetrze przez te około 50 lat działania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 29.01.2012 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 PliP nie ma czystego styropianu, ma 5cm posadzki z suchego betonu, czyli prawdopodobnie nie ma też dylatacji przy ścianach Zgadza się nie mam dylatacji. Mam natomiast tą posadzkę pociętą w wielu miejscach. Ekipa, która to robiła cięła pacą świeżą posadzkę w miejscach gdzie może pęknąć. Dzięki temu ani na poddaszu ani w domu nie miałem pęknięć. Po wyschnięciu dookoła ścian powstała minimalna szczelina 1-2mm i utrzymuje się już przez 2 lata. Dziś ta posadzka miała tyle stopni ciepła ile było na zewnątrz- czyli około -10*C. Za chwilę jej temp się podniesie gdyż ciemny dach łatwo przyjmuje ciepło i tym samym strych się nagrzewa. W nocy efekt zadziała w drugą stronę. Efekt ten powoli się skończy gdy ocieplę w całości połać dachu. Zastanawia mnie jednak moja ściana południowa. Około 7 rano miała -12*C teraz ma około +13*C. Wczoraj była bezwietrzna pogoda i od Słońca nagrzała się do +21*C. Kolektor na dachu właśnie teraz ma +37*C i nagrzewa się woda w bojlerze. Wczoraj było podobnie. Wracając jednak do ściany: Po czym ślizga się teraz ten biedny tynk Albo latem gdy w nocy ma temp +20*C, a w dzień około 50*C, a przy bezwietrznej pogodzie ta temp jeszcze bardziej wzrasta - tym bardziej na ciemnych elewacjach. Albo jeszcze inaczej: Mamy posadzkę 1mx1m = 1m2 o ile zwiększa oraz zmniejsza się jej powierzchnia pod wpływem nagrzewania oraz ochładzania w zakresie temp od +15*C do +40*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.