Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A co tu oglądać ?

Przecież to nie jest oparte na żadnym projekcie .

Ponad 20 obwodów ?

 

Jeśli jesteś jeszcze przed decyzją to podaj kilka szczegółów dotyczących projektu .

Może uda się zaoszczędzić kilka tyś i mieć zrobione lepiej ,,,

 

Domek parterowy 130m2 pu +22m2 garaż

podłoga 10cm styropianu

ściany ytong 24cm i styropian 15cm

Strop drewniany wełna 30cm

Wentylacja mechaniczna

Okna 3 szyby , 6 komorowe Veka

Pompa ciepła danfoss DHP-H 8kw + poziome dolne źródło 400m2 glina

OZC wychodzi 55kw m2 rok , 26W/m2

Myślałem zrobić co 10cm i regulować przepływami.

Edytowane przez hunter7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Za 200 zł zrobisz OZC .

Myślę ze z obliczeń wyjdą rozstawy 20-30 cm zachowując bardzo niską temp. zasilania .

Dla przykładu, Ja mam w salonie rurki co 35 cm i w ostatnie mrozy poniżej -25 C temp. zasilania wynosiła 29 C .

 

Zagęszczenie rurek nie zawsze się opłaca , u Ciebie projekt według zapotrzebowania na ciepło da połowę mniej rurek + brak regulacji a skuteczność podłogówki bardzo wysoką , uwzględniając niską temp. zasilania .

 

Napisz do użytkownika Asolt, robi obliczenia OZC, Ja też mogę to wykonać ale nie zajmuję się tym na co dzień więc odsyłam do kolegi .

Z tymi wynikami wróć tutaj, podam Ci rozstawy .

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, można mniej rurek, dopasowany projekt i bardzo ciepło w domu przy niskim zasilaniu .

Tu nie chodzi o oszczędność tych 1500 zł, robiąc "na miarę" masz 1 rozdzielacz 8-10 obwodowy, oszczędności łącznie mogą wynieść ok. 3 tyś przy jednoczesnym zadowoleniu !

 

Jeśli nie wierzysz w liczby to oprzyj się na moich doświadczeniach parterówki z podobnymi założeniami !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozstaw co 30cm to minimalna wydajność cieplna 50W/m2 czyli 2 razy więcej niż potrzebujesz, a ty chcesz robić co 10 cm i mieć 200W/m2 czyli prawie 10 razy więcej niż potrzeba ?? jaki jest tego cel ??

 

Przy średniej różnicy temp między czynnikiem a temp pomieszczenia 14 st. to jest 30 W/m2.

 

Ale to tym bardziej świadczy o tym, że kolega hunter7 powinien zrobić porządny projekt i wtedy sam układać właściwe rozstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pod panelami mam rozstawy 20cm i 25cm.

Mam też gruby dywan w dwóch pomieszczeniach.

Gdy całodobowo średnia temp. na zewnątrz była -24st (w nocy -28, w dzień -19) miałem 36st na zasilaniu.

 

Te zapotrzebowania z rysunku (50-80W/m2 ???) to abstrakcja dla nowobudowanego domku.

Tym bardziej jak ma takie parametry ocieplenia, okien, instalacji, jak wspomniane przez kolegę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wyniesie 2-6 to trzeba będzie dać ruki gęściej. Dlatego piszę że przydałby się ktoś kto to policzy.

 

Nie prawda .

Ja mam w pokojach co 20-25 cm, salon co 35 cm, zasilanie podłogówki przy -5 C jest +26 C a w domu +22 C .

Jak -20 C za oknem to zasilanie +28 C .

Różnice temp. zasilania podłogi i powietrza w domu to max 6 C , zwykle jednak mniej stąd przedział podany wyżej 2-6 C .

 

Trzeba policzyć, na pewno z zapotrzebowania w niektórych pomieszczeniach wyjdą rozstawy powyżej 30 cm .

Oczywiście może się zdarzyć że nie wszędzie, Ja z obliczeń miałem salon co 50 cm a łazienka co 10 cm !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda .

Ja mam w pokojach co 20-25 cm, salon co 35 cm, zasilanie podłogówki przy -5 C jest +26 C a w domu +22 C .

Jak -20 C za oknem to zasilanie +28 C .

Różnice temp. zasilania podłogi i powietrza w domu to max 6 C , zwykle jednak mniej stąd przedział podany wyżej 2-6 C .

 

Trzeba policzyć, na pewno z zapotrzebowania w niektórych pomieszczeniach wyjdą rozstawy powyżej 30 cm .

Oczywiście może się zdarzyć że nie wszędzie, Ja z obliczeń miałem salon co 50 cm a łazienka co 10 cm !

 

Z opisu wynika że masz 28 cm styro w podłodze kolega ma tylko 10 cm więc i warunki ma inne.

Co do jednego jesteśmy zgodni - trzeba to policzyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawidłowych obliczeń potrzebne są dane: obciązenie cieplne danego pomieszczenia, kóre jest zależne od strat na wentylację, inny bedzie rozstaw przy wentylacji normowej a inny przy zmniejszonej, kazdy projektant liczy dla wartosci normowych czyli dla wiekszych strat. Mozna liczyc dla 0.3 wymiany lub każdej innej ale tylko na

odpowiedzialnosc inwestora. Potrzebne są równiez srednica rur, rodzaj posadzki, grubosc warstwy ocieplenia, rodzaj stropu (miedzy kondygnacjami, podłoga na gruncie itd), róznica temp zasilania i powrotu, temp pomieszczenia (24 oC lazienka, 20 oC pozostałe, 18 oC wiatrołap itd) oraz temp zasilania. Jezeli zasilamy pci to chcemy miec jak najmniejszą temp zasilania. Dopiero uwzględnienie tych wszystkich danych da nam gwarancje poprawnych obliczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z OZC Purmo wyszły mi takie zapotrzebowania

L.P-----------Rodzaj Pomieszczenia---------------Powierzchnia [m2]------Strata [W]

1/1------------Wiatrołap-------------------------------------5,18-------------------------156

1/2---------------Hall------------------------------------------------8,27-----------------------115

1/3------------Kuchnia----------------------------------------10,57----------------------309

1/4---------------Salon-------------------------------------------33,62----------------------639

1/5--------------Przedpokój----------------------------------8,92------------------------106

1/6-----------Sypialnia -----------------------------------13,09-----------------------408

1/7-------------Garderoba -------------------------------------3,49 -------------------95

1/8-------------Łazienka -------------------------------------- 4,64--------------------217

1/9-----------Pokój --------------------------------------------11,18----------------------262

1/10 ---------Pokój ------------------------------------------10,53-----------------------238

1/11-----------Łazienka----------------------------------------5,78----------------------326

1/12-----------Pom. Gosp.-----------------------------------5,19-----------------------87

1/13-----------Suszarnia----------------------------------------5,4---------------------431

1/14------------Garaż------------------------------------------20,3--------------------158

-------------------------------------------------------SUMA-------146,16---------------3547

Edytowane przez hunter7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem sobie koszty tegoż ogrzewania

1200mb wavin---------------- = 2880pln

2x rozdzielacz 12 sekcji--= 1400pln

Trochę boryszewa---------= 200pln

Spinki folia -------------------=500

Razem 4980 pln myślę że jak za całe ogrzewanie to nie jest źle.

Wczoraj rozrysowałem sobie wszystko co 15 cm i łazienki co 10 i żeby już nie przesadzać to ułożę co 15.:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domek parterowy 130m2 pu +22m2 garaż

podłoga 10cm styropianu

ściany ytong 24cm i styropian 15cm

Strop drewniany wełna 30cm

Wentylacja mechaniczna

Okna 3 szyby , 6 komorowe Veka

Pompa ciepła danfoss DHP-H 8kw + poziome dolne źródło 400m2 glina

OZC wychodzi 55kw m2 rok , 26W/m2

Myślałem zrobić co 10cm i regulować przepływami.

 

Mysle ze warto zweryfikowac te obliczenia, ta moc strat wydaje się za mała, nie znam szczegółów tego projektu ale biorąc pod uwagę III strefe i powierzchnie budynku suma strat ok 3500 W to za mało, nie wiem dla jakiej wymiany było liczone ale dla wymiany 1.0 to straty za małe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tego się obawiam co kolega napisał, później będę się zastanawiał czy to wszystko ogrzeje mi dom, mi to nie potrzebne, wolę dołożyć 2000tyś i spać spokojnie a nie martwić się czy dobrze policzone i czy zadziała, robimy w firmie dużo developerskich budów i powiem wam że już wiele razy była wtopa z projektem właśnie centralnego, teraz mam usterkę bo gość w mieszkaniu ma 18st i nie chce być więcej, po analizie okazuje się że trzeba mu dołożyć 2 grzejniki:bash: , ciekawe co by było gdyby miał PC i podłogówkę??

Robię gęsto i już , teraz bym musiał zlecać projekt, zapłacić pewnie z 500zł i do tego później na forum debatować czy projektant na pewno dobrze policzył, eh szkoda czasu i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że te sterowniki są po prostu dla wygody :yes:

 

W mojej opinii, kwestionowanie dobrodziejstw sterowania indywidualnego pomieszczeń w dzisiejszych czasach jest już trochę "passé".

 

A w niektórych krajach, jak słyszałem, stosowanie takiej regulacji jest już od jakiegoś czasu obligatoryjne w nowych domach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytatłem czy zadziała, napisaliście że zadziała z potrójną siłą i to mi w zupełności wystarcza, każda rada jest cenna gdy się coś robi samemu,

Bałem się że padną stwierdzenia typu za dużo obwodów i nie popłynie albo że pompka nie da rady.

Obwody będę się starał robić do 60m a rozdzielacze zasilę boryszewem 32 , sam jestem ciekaw jak to będzie, pompę ciepła właśnie odebrałem nic tylko kłaść dach i zamykać budynek, będzie sporo pracy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...