Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

salata

 

Zmiana kolejności pętli nic ci nie da.

Zmniejszenie przepływu po stronie kotłowej rozdzielacza OP wywołanego większym ciśnieniem dysponowanym pompy mieszającej, wyeliminuje tylko zjawisko kawitacji na zaworach termostatycznych przy grzejnikach.

Spróbuj jeszcze na h24 podnieść o 10-15*C temperaturę wody wylotowej z kotła i wtedy zobacz co się dzieje.

Na zasilaniu podłogówki powinieneś mieć wtedy 40-45*C. Załóż na miejsce głowicę termostatyczną z sondą. Ustaw ją na 45*C. Sonda od głowicy powinna być zamocowana na dolnej belce. Zawór termostatyczny z głowicą pełni funkcję ogranicznika zasilania OP.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Ustawiłem na piecu 50* na zasilaniu podłogówki jest 46* na powrocie 34*, chodzi tylko 1 pętla ( dół zakręciłem ). Podłoga nieco cieplejsza, a pod prysznicem gdzie wcześniej była prawie taka jak na parterze to bardzo ciepła. Mi się wydaje że gdzieś w tej pętli musi być jakiś opór który częściowo zamyka światło, czy tak może być i co z tym zrobić. Dzięki za cierpliwość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

salata

 

Jeżeli chodzi tylko pętla na zasyfonowaniu i masz na niej pootwierane na maksa wszystkie zawory, to spadek temperatury na poziomie 12*C ewidentnie wskazuje na jakieś duże opory na drodze przepływu wody w tej wężownicy. Masz do wyboru dwie opcje.

Pierwsza, to sprawdzić metodą odkrywkową miejsca załamań wężownicy (łuków/kolan) na odcinku tranzytowym tzn. z rozdzielacza w podłogę, z podłogi do pionu, z pionu na płytę grzewczą. W którymś z tych miejsc może być załamana rura wielowarstwowa.

Jeżeli rozstaw rur wężownicy jest 10cm, to możesz mieć również załamania na samej wężownicy grzewczej. Jest to charakterystyczny objaw w sytuacji gdy łuki na rurze wielowarstwowej robi się bez sprężyny do krępowania tego typu rur.

Druga, to zrezygnować z GP na zasyfonowaniu.

Możesz jeszcze spróbować ustawić pompę OP na trzecim biegu i za pomocą opisanej przeze mnie wcześniej regulacji zaworkami na dolnej i górnej belce oraz zaworkiem powrotnym od strony zasilania rozdzielacza OP, tak wyregulować przepływy w poszczególnych wężownicach, żeby uzyskać zadowalający efekt pracy wszystkich wężownic.

 

nilsan

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

 

Proszę o pomoc w doborze mocy kotła do budynku 220 m2, dół i góra podłogówka, zbiornik na wodę 300 L, ściany zewnętrzne Porotherm 38 cm na klej, docieplenie styropianem 5 lub 10 cm (jeszcze nie zdecydowałem w projekcie docieplenia nie ma), poddasze wełna 20 cm, okna potrójne, nieosłonięty od wiatru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam robić podłogówke w całym domu, i planuję zamontować 2 rozdzielacze typu

http://allegro.pl/rozdzielacz-tece-7-obwodowy-z-pompa-od-rekiwys-24h-i2188678935.html

jeden na dole drugi na górze. Dodatkowo będzie osobne zasilanie pompą z pieca na groszek do 3 ręcznikowców na małym rozdzielaczu. Na razdzielaczach od podłogówki będą dodatkowo montowane siłowniki elektryczne Salus plus regulatory do poszczególnych pętli.

Mam pytanie czy taki rozdzielacz z pompą to jest dobre rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sąsiad obok stawiał z ceramiki 30cm to dał 15cm styro .. 5cm ?! jee jakby to było naście lat temu to ok, ale teraz ?

 

swistak81, grzeniu666, madric

Zadałem pytanie o moc kotła, a nie o grubość styropianu :) ale dzięki, już wiem że dam min. 10 cm :)

Tak w nawiasie to Porotherm Profi 38 cm U=0,35 W/m²K nie wiem jak to się będzie miało ze styropianem 10 cm, ale myślę że będzie ok :)

Edytowane przez betonpl2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę miał ściany zewnętrzne z U=0,13 (silikat 18cm+22cm styro z lambdą 0,032) ;)

Ceny energii nie tanieją a budujemy z myślą o przyszłości :)

Ty 38cm+10cm będziesz miał U=0,27 W/m2K a z 5cm nie mieściłoby się w normie i byłoby 0,39 W/m2K

 

Jaki współczynnik przenikania ma silikat 18 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,za bardzo mnie to nie interesuje bo od dobrego współczynnika jest termoizolacja a nie materiał konstrukcyjny,on ma tylko sprawić,żeby dom się nie zawalił a nie izolować termicznie ;)

Silikat ma bodajże 0,49

 

Jest kilka rodzajów silikatów, podaj o który Ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za to ściany jak w bunkrze ;)

Żaby tak nie było to jest zasada,że materiał konstrukcyjny jak najcięńszy a izolacji jak najwięcej.

 

To fakt byłyby bardzo grube :) więc zostanę przy 10 cm styro z dobrym współczynnikiem i musi tak zostać ;)

 

Gdyby beton był tańszy to robiłbym z 15cm a on ma lambdę 1 :)

 

jak to mówią można i szkłem d... podetrzeć ;)

Edytowane przez betonpl2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki mam szybkie pytanko hydraulik od jutra bedzie działał na budowie. Będzie instalacja na miedzi, ok 120 m2 70% grzejniki reszta podłogówka(kuchnia, łazienka korytarz wiatrołap). Hydraulik chce mi tą podłogówkę zrobić na zaworach termostatycznych. Jestem zielony w temacie doradźcie czy to dobrze czy źle? Zasilanie podłogówki w kuchni mam być z powrotu z grzejnika z salonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...