nilsan 09.03.2012 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 salata Zmiana kolejności pętli nic ci nie da.Zmniejszenie przepływu po stronie kotłowej rozdzielacza OP wywołanego większym ciśnieniem dysponowanym pompy mieszającej, wyeliminuje tylko zjawisko kawitacji na zaworach termostatycznych przy grzejnikach.Spróbuj jeszcze na h24 podnieść o 10-15*C temperaturę wody wylotowej z kotła i wtedy zobacz co się dzieje.Na zasilaniu podłogówki powinieneś mieć wtedy 40-45*C. Załóż na miejsce głowicę termostatyczną z sondą. Ustaw ją na 45*C. Sonda od głowicy powinna być zamocowana na dolnej belce. Zawór termostatyczny z głowicą pełni funkcję ogranicznika zasilania OP. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 11.03.2012 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Witam. Ustawiłem na piecu 50* na zasilaniu podłogówki jest 46* na powrocie 34*, chodzi tylko 1 pętla ( dół zakręciłem ). Podłoga nieco cieplejsza, a pod prysznicem gdzie wcześniej była prawie taka jak na parterze to bardzo ciepła. Mi się wydaje że gdzieś w tej pętli musi być jakiś opór który częściowo zamyka światło, czy tak może być i co z tym zrobić. Dzięki za cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 11.03.2012 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) salata Jeżeli chodzi tylko pętla na zasyfonowaniu i masz na niej pootwierane na maksa wszystkie zawory, to spadek temperatury na poziomie 12*C ewidentnie wskazuje na jakieś duże opory na drodze przepływu wody w tej wężownicy. Masz do wyboru dwie opcje. Pierwsza, to sprawdzić metodą odkrywkową miejsca załamań wężownicy (łuków/kolan) na odcinku tranzytowym tzn. z rozdzielacza w podłogę, z podłogi do pionu, z pionu na płytę grzewczą. W którymś z tych miejsc może być załamana rura wielowarstwowa.Jeżeli rozstaw rur wężownicy jest 10cm, to możesz mieć również załamania na samej wężownicy grzewczej. Jest to charakterystyczny objaw w sytuacji gdy łuki na rurze wielowarstwowej robi się bez sprężyny do krępowania tego typu rur.Druga, to zrezygnować z GP na zasyfonowaniu.Możesz jeszcze spróbować ustawić pompę OP na trzecim biegu i za pomocą opisanej przeze mnie wcześniej regulacji zaworkami na dolnej i górnej belce oraz zaworkiem powrotnym od strony zasilania rozdzielacza OP, tak wyregulować przepływy w poszczególnych wężownicach, żeby uzyskać zadowalający efekt pracy wszystkich wężownic. nilsan Edytowane 11 Marca 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 11.03.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Witam; Proszę o pomoc w doborze mocy kotła do budynku 220 m2, dół i góra podłogówka, zbiornik na wodę 300 L, ściany zewnętrzne Porotherm 38 cm na klej, docieplenie styropianem 5 lub 10 cm (jeszcze nie zdecydowałem w projekcie docieplenia nie ma), poddasze wełna 20 cm, okna potrójne, nieosłonięty od wiatru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 12.03.2012 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Jak chcesz dawać 5cm styropianu to lepiej wogóle nie ocieplaj, dozbieraj grosza i wtedy zrób tak jak się powinno robić.Poza tym - porotherm i 5cm styro chyba nie mieści się z normie, którą nowobudowany domek musi spełniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madric 12.03.2012 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Jak chcesz dawać 5cm styropianu to lepiej wogóle nie ocieplaj, dozbieraj grosza i wtedy zrób tak jak się powinno robić. Poza tym - porotherm i 5cm styro chyba nie mieści się z normie, którą nowobudowany domek musi spełniać... to z 38mki wiec +5cm raczej sie mieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.03.2012 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 to z 38mki wiec +5cm raczej sie mieści ...tylko po co przy takim "ociepleniu" okna trzyszybowe...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 12.03.2012 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 sąsiad obok stawiał z ceramiki 30cm to dał 15cm styro .. 5cm ?! jee jakby to było naście lat temu to ok, ale teraz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 12.03.2012 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Pytanko: Czy połącznie przyłączka - rozdzielacz, uszczelnia się dodatkowo np. teflonem lub pastą i włosiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
capriman 12.03.2012 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Witam, zamierzam robić podłogówke w całym domu, i planuję zamontować 2 rozdzielacze typu http://allegro.pl/rozdzielacz-tece-7-obwodowy-z-pompa-od-rekiwys-24h-i2188678935.htmljeden na dole drugi na górze. Dodatkowo będzie osobne zasilanie pompą z pieca na groszek do 3 ręcznikowców na małym rozdzielaczu. Na razdzielaczach od podłogówki będą dodatkowo montowane siłowniki elektryczne Salus plus regulatory do poszczególnych pętli. Mam pytanie czy taki rozdzielacz z pompą to jest dobre rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) sąsiad obok stawiał z ceramiki 30cm to dał 15cm styro .. 5cm ?! jee jakby to było naście lat temu to ok, ale teraz ? swistak81, grzeniu666, madric Zadałem pytanie o moc kotła, a nie o grubość styropianu ale dzięki, już wiem że dam min. 10 cm Tak w nawiasie to Porotherm Profi 38 cm U=0,35 W/m²K nie wiem jak to się będzie miało ze styropianem 10 cm, ale myślę że będzie ok Edytowane 12 Marca 2012 przez betonpl2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Nie będzie ok,będzie,żeby było [/quote Żeby było ok, to ile proponujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Ja będę miał ściany zewnętrzne z U=0,13 (silikat 18cm+22cm styro z lambdą 0,032) Ceny energii nie tanieją a budujemy z myślą o przyszłości Ty 38cm+10cm będziesz miał U=0,27 W/m2K a z 5cm nie mieściłoby się w normie i byłoby 0,39 W/m2K Jaki współczynnik przenikania ma silikat 18 cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Nie wiem,za bardzo mnie to nie interesuje bo od dobrego współczynnika jest termoizolacja a nie materiał konstrukcyjny,on ma tylko sprawić,żeby dom się nie zawalił a nie izolować termicznie Silikat ma bodajże 0,49 To u mnie z takim styropianem jak ty dajesz niezły byłby współczynnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.03.2012 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Nie wiem,za bardzo mnie to nie interesuje bo od dobrego współczynnika jest termoizolacja a nie materiał konstrukcyjny,on ma tylko sprawić,żeby dom się nie zawalił a nie izolować termicznie Silikat ma bodajże 0,49 Jest kilka rodzajów silikatów, podaj o który Ci chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Jest kilka rodzajów silikatów, podaj o który Ci chodzi Dzięki już się dowiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
betonpl2 12.03.2012 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Ale za to ściany jak w bunkrze Żaby tak nie było to jest zasada,że materiał konstrukcyjny jak najcięńszy a izolacji jak najwięcej. To fakt byłyby bardzo grube więc zostanę przy 10 cm styro z dobrym współczynnikiem i musi tak zostać Gdyby beton był tańszy to robiłbym z 15cm a on ma lambdę 1 jak to mówią można i szkłem d... podetrzeć Edytowane 12 Marca 2012 przez betonpl2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 14.03.2012 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 chłopaki mam szybkie pytanko hydraulik od jutra bedzie działał na budowie. Będzie instalacja na miedzi, ok 120 m2 70% grzejniki reszta podłogówka(kuchnia, łazienka korytarz wiatrołap). Hydraulik chce mi tą podłogówkę zrobić na zaworach termostatycznych. Jestem zielony w temacie doradźcie czy to dobrze czy źle? Zasilanie podłogówki w kuchni mam być z powrotu z grzejnika z salonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 14.03.2012 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 W takiej konfiguracji może zostać, tu ta podłogówka to raczej dla ciepłej podłogi niż ogrzewania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 14.03.2012 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 sugerujesz że może być chłodno? W łazienkach mająbyć dodatkowo tyko drabinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.