asolt 27.10.2012 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 to asolt tego nie liczy wraz z OZC ?? Liczy, ale w oddzielnym opracowaniu projektu budowlanego wykonawczego ogrzewania podłogowego opartym na obliczeniach ozc dla poszczegolnych pomieszczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 27.10.2012 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Malux - w przypadku parkietu ważna jest temperatura wylewki, a nie rurek, no chyba że przy dużym rozstawie jest taka duża różnica w temperaturze wylewki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 27.10.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Malux - w przypadku parkietu ważna jest temperatura wylewki, a nie rurek Te dwie temperatury są ze sobą powiązane, temperatura wylewki jest uzalezniona od temp zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.10.2012 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Nie zapominajcie o dwóch taryfach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 27.10.2012 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Te dwie temperatury są ze sobą powiązane, temperatura wylewki jest uzalezniona od temp zasilania Czyli nie jest też zależna od rozstawu rurek? Chodzi mi o to, czy przy większym rozstawie i większą temperatura wody powierzchnia parkietu bedzie cieplejsza, niż przy odwrotnym rozwiązaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 27.10.2012 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Na temp. deski ma wpływ i temp wody i rozstaw, można to sobie łatwo sprawdzić w tabelach Rotha np. Możesz obniżyć temp i zagęścić rozstaw dla tego samego efektu (pomijając odczuwalne stopą różnice przy duuużych rozstawach np. na płytkach). Uważam że aż takie zagęszzanie jak u maluxa to przegięcie, nawet jak sporatycznie przy -20 -30 będzie zasilał 40* z niższym COPem to myślę mały koszt, a może nawet przy większej akumulacji i krószych mrozach jeszcze mniejszy lub żaden. Ja u siebie rozstawy mam od co 10cm (łazienki), przez 15-20cm (niepamiętam, deska w pokoju), do 35* na płytkach w kuchni (wyłączając strefy podszafkowe robi się co 30cm). Wszystko zdaje się dla temp wody 35*, dla chatki 3-4 litrowej ma nadmiar min. 50% dla t.zew. -20*. Aż takie "zaburzanie proporcji" jak np. u maluxa (tj. wszędzie co 10cm?) moim zdanim może być kłopotliwe lub kosztowne w wysterowaniu. A często chyba może być tak że podwojenie ilości rurki może skutkować jeszcze koniecznością dołożenia dodatkowej pumpy (bo np. kotłowa już nie da rady) itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 27.10.2012 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 pompka przy atlanticu spokojnie wyrabia w salonie gdzie jest płytka 30m2-niech grzeje na całegoa tam gdzie drewno chcę skręcić [akurat tam się będzie najwięcej siedzieć] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 28.10.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Po wysluchaniu Waszych opini sporzadzilem mala tabelke dla mojego przypadku. Wzialem wyniki z tabeli Rotha dla temp sr = 35 stopni C. Przewymiarowalem by uzyskac zadana moc przy nizszej temperaturze okolo 30 stopni C. Chce zasilac podlogowke pompa ciepla ( ecopower 7kW) dlatego zalozona nizsza temp srednia. Dodatkowo bedzie kominek, ktory moze wspomoc w najwieksze mrozy, ale glownie zastosowanie rekreacyjne (bez DGP ani plaszcza) Wyszlo, ze potrzebuje okolo 900 mb rury. Pewnie wyjdzie troche wiecej bo trzeba dodac na strefe brzegowa. Przypomnijcie mi na jaka glebokosc wchodzi strefa brzegowa. Prosze o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 30.10.2012 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Strefę brzegową projektujesz wedle uznania, może być i 100%. Ale średnio około 60 cm. Oczywiście zwyżkę mocy ze strefy brzegowej powinieneś również uwzględnić. P.S. Trochę mało czytelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 30.10.2012 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 To nie apteka. Jeżeli zrobisz gęściej niż wynika to z obliczeń, to tylko będzie nieuzasadnione ekonomicznie, ale cały układ będzie działał jeszcze lepiej. Jak to lepiej? Nie tylko nieekonomicznie ale również hydraulika układu będzie gorsza. Przewymiarowanie nie ma żadnego sensu! Robi się projekt na możliwie niską temperaturę zasilania a "zapas" na te 14 zimnych dni w roku mamy podnosząc obliczeniową temperaturę o 1 do 2 °C i nie więcej (chyba że ktoś totalnie skopie izolacje i narobi mostków). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 31.10.2012 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2012 wypas, jak to się stało ze w WC potrzebujesz 105W/m2 a w łazience na piętrze tylko 49W/m2 nie pokręciłeś temperatur wewnętrznych ?? bo powinno być dokładnie odwrotnie Wc na pietrze bylo tez liczone jak lazienka dla 24 stopni. Ale zmienilismy koncepcje i nie bedzie tam montowany prysznic wiec wystarczy 20 stopni. Pozatym Powierzchnia WC jest duzo mniejsza od lazienki na gorze wiec dlatego wyszlo 105W/m. Czy moje zalozenia co do odstepow rury sa dobre wg. CIebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barti44 03.11.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Pytanie- czy przy fakcie, że cały dom mam w podłogówce (ze 150m2) to czy zawór mieszający ESBE vta322 31100900 (20-43st C) nie jest czasem za mały? Na stronie producenta wyczytałem, że jest max do 50m2- i co teraz? Co się stanie, jak jest stosowany do znacznie większej powierzchni? Czy muszę go wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 05.11.2012 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 trzeba poczytać w docu tech tego zaworu jakie ma parametry, możliwe że daje duże opory i przez to przepływ jest zmniejszony względem wersji wyższej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 06.11.2012 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Barti44 lepiej wymień na VTA 522 albo większy 572, ewentualnie jak znasz parametry podłogówki, przepływ, stratę ciśnienia to możesz porównać z charakterystyką zaworu ale z tego co widzę się nie załapiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 07.11.2012 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Czy ten zawór pełni rolę regulatora temperatury wody w podłogówce, czy jest to zabezpieczenie awaryjne, na wypadek uszkodzenia regulatora w kotle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barti44 07.11.2012 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Pełni rolę regulatora temperatury do podłogówki- przed nim jest woda 80 st C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 08.11.2012 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Witam sorki ze tak wcinam sie w temat ale potrzebuje szybkiej odp czy zasilanie do podłogówki musi byc na rotametry czy to nie ma żadnego wpływu na prace podłogówki ?? mam dziś montaż CO i nie chce żeby hydraulik podłączył obojętnie wiec wole się dopytać a ten temat przeoczyłem . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cerbin 08.11.2012 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Są dwa rodzaje romatetrów - jedne montujesz na zasilaniu a drugie na powrocie. Nie różnią się z tego co wiem, więc jedyne o czym pamiętać musisz to montaż odpowiedniego typu na odpowiedniej belce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 12.11.2012 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Na pracę podłogówki nie ma żadnego wpływu. Z rotametrami możesz wyregulować instalację według przepływu (w l/s) a bez rotametrów regulujesz tylko tzw nastawy (ilość obrotów). W rezultacie masz to samo rotametry tylko pokazują ile rzeczywiście wody przepływa.Musisz wiedzieć też że często się zdarza, że nic nie pokazują bo przepływy są mniejsze niż rotametr może pokazać. Rozdzielacze z rotametrami są droższe o około 20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 12.11.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 generalnie polecam rozdzielacze z rotametrami, przynajmniej można dzięki nim w bardziej przewidywalny sposób wyregulować podłogówkę. na ogół rotametry zaczynają pokazywać przepływ od ok 0,5 l/min jak będą niższe (np słabsza pompka) to nic nie pokażą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.